Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open Vld) trekt 30 miljoen euro uit voor nieuwe publieke laadpalen. Dat schrijft De Zondag. [naar artikel]
De Limburgse start-up Pluon maakt laadpalen met een uniek, gepatenteerd systeem: een vervangbare laadmodule. Bij een defect kan er snel een nieuwe in, terwijl de kapotte laadmodule in hun atelier wordt hersteld. Zo zijn hun laadpalen nooit dagenlang buiten dienst door de schaarste aan techniekers. Onder meer Aldi installeert de laadpalen van Pluon op z'n … The post BEKIJK – Pluon patenteert laadpalen met vervangbare kop appeared first on Trends. [naar artikel]
De openbare vervoersmaatschappij MIVB zal tegen 2024 zes nieuwe laadpalen installeren om elektrische gelede bussen mee op te laden. Die komen nabij Westland Shopping. Dankzij de laadpalen zal MIVB lijnen 46, 53 en 89 volledig kunnen uitbaten met elektrische bussen. [naar artikel]
Met gratis parkeerplaatsen, toegang tot busbanen en belastingvoordelen veroverden elektrische auto’s de Noorse markt. Als Vlaanderen dezelfde weg op wil, is er dus meer nodig dan een paar extra laadpalen. [naar artikel]
In Maasmechelen komen er tegen 2020 tien nieuwe laadpalen voor elektrische voertuigen bij. Vlaams minister van Energie Bart Tommelein (Open VLD) maakte vorige maand samen met energieleveranciers Eandis en Infrax een spreidingsplan op voor 2500 nieuwe laadpalen. Voor elke gemeente in Vlaanderen minstens één. [naar artikel]
Vlaanderen installeert 40 extra trajectcontroles op 20 verschillende locaties, vooral in Oost- en West-Vlaanderen, en tegelijk krijgt ook de Antwerpse ring een extra flitspaal. Waar in die provincies moet je opletten voor een boete? [naar artikel]
Group Bruno wil dat Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters aan de Limburgse tankstations denkt bij de uitrol van de publieke laadinfrastructuur. Eerder kondigde de minister aan om 30 miljoen euro te investeren, goed voor 30.000 extra publieke laadpalen in Vlaanderen. Group Bruno is bereid om in al hun tankstations laadpalen te installeren, maar de kosten zijn te hoog en dus hoopt de firma op de steun van de overheid. Ondertussen nemen ze zelf het initiatief om in drie tankstations tegen het voorjaar van 2021 enkele laadpalen te installeren. [naar artikel]
Vlaanderen heeft momenteel meer dan 25.000 laadpalen voor elektrische voertuigen. Dat blijkt uit cijfers van Vlaams minister van Mobiliteit en Openbare Werken Lydia Peeters. Dit brengt Vlaanderen op koers om het doel van 35.000 laadequivalenten tegen 2025 te bereiken. [naar artikel]
De komende twee jaar komen er in Vlaanderen nog eens bijna 11.000 extra (semi-)publieke laadpalen bij. Die komen bovenop de 16.000 huidige laadpalen. Dat kondigt Vlaams minister van Mobiliteit en Openbare Werken Lydia Peeters (Open VLD) vandaag aan in een persbericht. "Laden moet op termijn zo evident worden als tanken", aldus Peeters. [naar artikel]
Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open Vld) wil de komende vijf jaar jaarlijks 6.000 extra laadpalen voor elektrische voertuigen... [naar artikel]
Het aantal laadpalen voor elektrische voertuigen stijgt razendsnel in Vlaanderen. Dit jaar werden al 9.000 openbare laadpalen bijgeplaatst. En er staan nu drie keer meer snelladers dan een jaar geleden. [naar artikel]
Als de Europese Unie tegen het jaar 2050 CO2-neutraal wil zijn, moeten er tegen 2030 ruim 2,9 miljoen oplaadpalen voor elektrische auto’s staan. Voor België gaat het om ongeveer 85.000 extra laadpalen. [naar artikel]
Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters voorziet 30 miljoen euro om de laadinfrastructuur voor elektrische voertuigen in Vlaanderen een broodnodige... The post Vlaanderen gaat 30.000 bijkomende laadpalen installeren tegen 2025 appeared first on Business AM. [naar artikel]
Brandstofleveranciers kunnen hun verplichtingen om biobrandstoffen bij te mengen, afkopen door laadpaaleigenaars te betalen. Dat moet investeringen in laadpalen een boost geven. [naar artikel]
Het stadsbestuur van Dilsen-Stokkem gaat extra publieke laadpalen voorzien op openbare parkeerplaatsen in de stad. Dat heeft het schepencollege onlangs beslist. “Het gaat om 26 laadpalen op dertien parkeerplaatsen”, vertelt dienstdoend burgemeester Kelly Issaris (Open Vld). [naar artikel]
Vlaanderen telt momenteel 33.000 elektrische laadpalen. Daarmee is het doel van de Vlaamse overheid al in zicht. “We zitten zelfs voor op schema”, verklaarde Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open VLD). [naar artikel]
De eerste vier elektrische laadpalen van het Brusselse elektrische laadpalen-netwerk ‘Charge.Brussels’ zijn dinsdag in Evere officieel ingehuldigd. De laadpalen voorzien 100 procent groene energie. [naar artikel]
14:46 Tientallen bedrijven krijgen Vlaamse subsidies voor de installatie van laadpalen voor elektrische vrachtwagens. [naar artikel]
Een 'laadpalenwoestijn', zo wordt Wallonië wel eens genoemd. Volgens Johan Driesen, professor Elektrische Mobiliteit aan de KU Leuven, kan je maar beter je batterijen goed volladen als je van Vlaanderen naar Luxemburg rijdt. In Vlaanderen staan 12.076 laadpalen, in Wallonië maar 2.148. Waar komt dat grote verschil vandaan? [naar artikel]
Vlaanderen zit op schema om een aantal doelstellingen rond elektrische wagens te halen. Zo rijden er in Vlaanderen momenteel bijna 45.000 elektrische of plug-in hybride wagens rond en staan er 3.655 laadpalen. In de plannen van de Vlaamse regering wordt gemikt op 60.000 elektrische voertuigen en 5.000 laadpalen tegen eind 2020. [naar artikel]
Marc Coucke investeert zo’n 20 miljoen euro in EnergyVision. Daarmee wil het Belgische zonnepanelenbedrijf een laadpalennetwerk met groene energie uitbouwen. De komende twee jaar wil het 5.000 laadpalen in ons land installeren. De energie voor de elektrische wagens moet van zonnepanelen komen die het bedrijf installeert bij bedrijven én particulieren. [naar artikel]
Tegen het einde van 2024 komen er in de provincie Antwerpen 2.400 laadpalen voor elektrische wagens bij. Vierhonderd daarvan komen bij bedrijvencentra en parkings langs de snelweg te staan. De overige laadpalen worden geïnstalleerd in gemeenten langs onder meer scholen, sportterreinen en parkings van supermarkten. [naar artikel]
17:57 3.500 straatkasten van de telecomreus Proximus in Vlaanderen worden omgebouwd tot laadpalen voor elektrische auto's. In Mechelen is donderdag een proefproject van start gegaan. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.