Werknemers die met een plug-in hybride rijden, zouden via hun tankkaart gecontroleerd moeten worden of ze hun auto wel opladen. Daarvoor pleit Mark Pecqueur, docent autotechnologie aan de Thomas More Hogeschool. “Als je verbruik vrij hoog is, wijst dat erop dat je je auto niet inplugt en heb je eigenlijk geen recht op het fiscale voordeel”, stelt Pecqueur in het Radio 1-programma “De wereld vandaag”. [naar artikel]
Wie naar een nieuwe auto zoekt met een ecologische motor, wordt om de oren geslagen met allerlei termen: naast volledig elektrische wagens kan je immers ook kiezen voor een hybride. Maar wat is het verschil tussen een gewone hybride en een plug-in hybride? En wat met die derde soort, die recent opgang maakt: de milde hybride. HLN Drive zocht het uit. [naar artikel]
01:19 De verkoop van hybride auto’s boomt. Maar hun milieuvriendelijkheid - bij plug-in-hybrides - hangt af van hoe trouw de eigenaar zijn auto aan de stekker legt. [naar artikel]
De verkoop van plug-in hybride auto’s is vorig jaar fors gestegen. Hybride auto’s die ook aan de stekker kunnen worden opgeladen, zijn vooral populair als leasewagen, voor particulieren zijn ze nog altijd erg duur. Wij selecteerden voor u acht stekkerhybrides die de betaalbaarheid benaderen.Guido Cloostermans [naar artikel]
Plug-in-hybridewagens stoten in werkelijkheid gemiddeld 2,5 keer meer CO2 uit dan de officiële testwaarden. Dat beweert de groene drukkingsgroep Transport & Environment UK woensdag op basis van nieuw onderzoek. [naar artikel]
In de aanloop naar elektrische wagens, wordt een plug-in hybride wel eens als de ideale tussenstap gezien. Je leert omgaan met laadkabels en laadpalen, maar zonder autonomiestress. Want wanneer de batterij leeg is, kan je nog altijd gebruik maken van de verbrandingsmotor. HLN Drive selecteerde een ideale plug-in hybrides voor ieder rijprofiel. [naar artikel]
De opmars van plug-in hybride voertuigen en volledig elektrische auto’s heeft de gewone hybride auto, de zogenoemde full hybrid, wat in de schaduw gezet. Toch is de hybride auto voor velen nog steeds de gemakkelijkste en veelal ook meest betaalbare manier om de CO2-uitstoot te reduceren. Wij selecteerden voor u acht redelijk betaalbare hybride voertuigen die niet aan het stopcontact worden opgeladen en die toch, weliswaar beperkt, elektrisch kunnen rijden. [naar artikel]
In de aanloop naar elektrische wagens, wordt een plug-in hybride wel eens als de ideale tussenstap gezien. Je leert omgaan met laadkabels en laadpalen, maar zonder autonomiestress. Want wanneer de batterij leeg is, kan je nog altijd gebruik maken van de verbrandingsmotor. HLN Drive selecteerde een ideale plug-in hybrides voor ieder rijprofiel. [naar artikel]
Elektrische auto's zijn heerlijk stil. Als je erin zit, althans. Uit testmetingen blijkt dat veel elektrische auto's, waaronder Tesla's, soms zelfs meer geluid produceren dan de gemiddelde auto, en dus ook meer dan een groot aantal auto’s met een verbrandingsmotor. [naar artikel]
Opmerkelijke conclusie in een rapport van de OESO (de Organisatie voor Economische Samenwerking en Ontwikkeling). Zij zeggen immers dat elektrische auto’s op één bepaald vlak minder ecologisch zijn dan hun tegenhangers met traditionele verbrandingsmotor. HLN Drive trok op onderzoek uit. [naar artikel]
Hybride auto’s worden steeds populairder. In de eerste tien maanden van het jaar werden meer dan 35.000 wagens die een verbrandingsmotor combineren met een elektrische aandrijving ingeschreven. Dat blijkt uit cijfers van autofederatie Febiac waarover De Tijd bericht. Het aantal ligt al een derde hoger dan in heel 2019. [naar artikel]
Plug-in hybride auto’s worden alsmaar populairder. Velen zien hen als de ideale tussenstap van traditionele brandstofwagens naar volledig elektrische auto’s. Maar welke modellen waren afgelopen jaar het populairst? HLN Drive vroeg het na. [naar artikel]
Plug-in hybride wagens kunnen tot vier keer meer brandstof verbruiken dan beloofd. Dat blijkt uit een onderzoek van de Britse consumentenorganisatie Which?, dat vandaag gepubliceerd is. Uit het onderzoek blijkt dat sommige populaire plug-in hybride voertuigen (PHV’s) veel meer vervuilen in reële omstandigheden dan de autoconstructeurs beweren. De 22 auto’s die getest werden – onder […] The post ‘Plug-in hybrides verbruiken tot vier keer meer brandstof dan beloofd’ appeared first on Business AM. [naar artikel]
Ga je naar de garage om een nieuwe auto, dan is de kans groot dat de verkoper je een PHEV of ‘plug-inhybride’ probeert aan te praten waarbij een benzinemotor gecombineerd wordt met een elektrische motor. Onze auto-expert testte er elf van verschillende populaire merken en vertelt wat je moet weten als je voor een ‘oplaadbare hybride’ gaat en wat het je kost. [naar artikel]
Ga je naar de garage om een nieuwe auto, dan is de kans groot dat de verkoper je een PHEV of ‘plug-inhybride’ probeert aan te praten waarbij een benzinemotor gecombineerd wordt met een elektrische motor. Onze auto-expert vertelt wat je moet weten als je voor een ‘oplaadbare hybride’ gaat, welke criteria je kan hanteren om hem te beoordelen en welk prijskaartje eraan vasthangt. [naar artikel]
De autofabrikant heeft aangekondigd dat ze de stekker trekken uit de productie van auto's die puur op benzine of diesel rijden. De fabrikant zal naast elektrische auto's ook nog hybride wagens produceren. [naar artikel]
Het Autosalon op de Heizel in Brussel heeft meer dan 500.000 bezoekers over de vloer gekregen. "Een totaal succes", zegt de automobielorganisatie Febiac. Opvallend was de grote interesse voor hybride en elektrische auto's. Of die interesse zich ook vertaalt in de verkoopcijfers, zal nog moeten blijken. [naar artikel]
Nooit had je meer keuze wat betreft de motor in je wagen. Bij de meest ecologische aandrijflijnen staan elektrische en (plug-in) hybride wagens bovenaan. Maar welke motor past bij welk rijprofiel? HLN Drive zocht het uit. [naar artikel]
De werkelijke CO₂-uitstoot van auto’s met een verbrandingsmotor is de afgelopen jaren nauwelijks gedaald. Dat stelt de Europese Rekenkamer (ERK) vast. Ondanks de hoge ambities en steeds strengere eisen stoten de meeste personenauto’s in Europa nog altijd evenveel uit als twaalf jaar geleden. En er is vooral een verschil tussen wat auto's op papier uitstoten en de werkelijkheid. [naar artikel]
De federale regering plant de fiscale steun voor hybride wagens veel meer af te bouwen dan eerst gedacht. Dat blijkt uit nog niet afgeklopte... [naar artikel]
Het aandeel geëlektrificeerde auto’s in de nieuw ingeschreven auto’s is in 2022 verder toegenomen. Was in 2021 nog een vierde van de nieuwe auto’s plug-in, hybride of ‘puur’ elektrisch, dan was dat in 2022 al meer dan een derde. Dat blijkt donderdag uit cijfers die automobielfederatie Febiac bekendmaakt. Het zijn vooral bedrijven en zelfstandigen die de weg gevonden hebben naar deze auto’s, particulieren keken ook in 2022 nog de kat uit de boom [naar artikel]
Plug-in hybride wagens, die deels op elektriciteit en deels op benzine rijden, zijn minder milieuvriendelijk dan aangenomen, concludeert de Europese... The post Hybride auto’s vervuilender dan gedacht. ‘Stop met de subsidies’, zegt milieukoepel appeared first on Business AM. [naar artikel]
In Europa zijn hybride en elektrische auto’s voor de eerste keer in de geschiedenis populairder geworden dan dieselwagens. Dat blijkt... The post Europeanen kopen nu meer hybride en elektrische auto’s dan diesels appeared first on Business AM. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.