De regering lanceert – in aanloop naar het Overlegcomité van vandaag – een campagne die alle Belgen oproept om door te zetten, “als één ploeg van 11 miljoen”. De campagne vraagt om samen voor hetzelfde doel te gaan, elkaar niet los te laten en collectief het coronavirus te verslaan. [naar artikel]
In aanloop naar het Overlegcomité van vandaag lanceert de federale overheid een campagne die alle burgers oproept om door te zetten als 1 ploeg van 11 miljoen. De campagne vraagt om samen voor hetzelfde doel te gaan, elkaar niet los te laten en collectief het coronavirus te verslaan. [naar artikel]
In aanloop naar het Overlegcomité vanmiddag lanceert de federale overheid een nieuwe campagne. In een filmpje worden de Belgen opgeroepen om als één team van 11 miljoen mensen het coronavirus te verslaan. "In een ploeg vecht je niet alleen voor jezelf, maar voor elkaar", klinkt het. [naar artikel]
De campagne van de federale overheid “1 ploeg van 11 miljoen” in de strijd tegen het coronavirus heeft in totaal 3.070.254,94 euro gekost. Dat meldt premier Alexander De Croo in antwoord op een schriftelijke vraag van Vlaams Belang-fractievoorzitster in de Kamer, Barbara Pas. Het budget voor de productie van de mediacampagne bedroeg 2,5 miljoen, de creatieve ontwikkeling kosttte ruim 172.000 euro, de impactmeting 72.600 euro, de PR-activiteiten 42.000 euro en er werd een reserve van 242.000 voorzien, blijkt uit de cijfers van de eerste minister. [naar artikel]
De FOD Volksgezondheid lanceert een nieuwe campagne ‘Voel je gerust’ om ouderen te informeren over de mogelijkheid die ze hebben om een vertrouwenspersoon aan te stellen. [naar artikel]
De campagne van de federale overheid ‘1 ploeg van 11 miljoen’ in de strijd tegen het coronavirus heeft in totaal 3.070.254,94 euro gekost. Dat meldt premier Alexander De Croo in antwoord op een schriftelijke vraag van Vlaams Belang-fractievoorzitster in de Kamer, Barbara Pas. [naar artikel]
De Belgische premier Alexander De Croo, zijn Nederlandse ambtgenoot Mark Rutte en minister-president Armin Laschet van de aangrenzende Duitse deelstaat Noordrijn-Westfalen hebben donderdag in een gezamenlijke video hun burgers opgeroepen om de komende weken de grens zo min mogelijk over te steken. “Dit is de enige manier om het virus te verslaan”, zegt De Croo. [naar artikel]
Het Centrum voor Cybersecurity lanceert samen met 500 organisaties een grote campagne om te waarschuwen voor onveilige apps die je telefoon besmetten met een virus. Er zitten vaak oplichters achter die je toestel overnemen. Het aantal virussen gaat de komende jaren alleen maar toenemen, waarschuwt het centrum. De campagne 'OK is niet altijd OK' moet mensen twee keer laten nadenken voor ze een app downloaden. [naar artikel]
Hoe lang is het geleden dat je je liet testen op soa’s? Daar wil Sensoa, het Vlaams expertisecentrum voor seksuele gezondheid, je met hun nieuwe campagne #NuZijnWeZeker over doen nadenken. Zeker nu de zomervakantie start en de lockdown eindigt. Ze richten zich daarbij niet alleen op jongvolwassenen: ook oudere ‘herintreders’ zouden zich op tijd en stond moeten laten testen. [naar artikel]
Het Centrum voor Cybersecurity Belgium (CCB), dat is de overheidsdienst die instaat voor de veiligheid van het internet in ons land, heeft dit jaar meer dan 1 miljoen meldingen van phishing gekregen. Een phishingmail lijkt onschuldig, maar bevat meestal een virus dat uw persoonlijke gegevens kan stelen. Het CCB en de Cyber Security Coalition lanceren vandaag een campagne om mensen alert te maken voor de gevaren van phishing. [naar artikel]
Voetbal is een feest. Soms heel erg letterlijk, want in de fameuze derde helft in de kantine wordt wel eens te veel gedronken. En dat leidt tot gevaar op de weg. Daarom moedigt een nieuwe campagne van de Waalse stichting voor verkeersveiligheid ouders van jeugdvoetballertjes aan om te stoppen met overmatig drankgebruik in kantines van het jeugdvoetbal. Vlaamse opvolging van het project lijkt in de maak. [naar artikel]
De baas van de National Football League (NFL), Roger Goodell, moedigt de NFL-teams aan om Colin Kaepernick (32) aan te trekken. De quarterback zit al drie jaar zonder ploeg nadat hij tijdens het Amerikaanse volkslied uit protest geknield had. [naar artikel]
Wereldvoetbalbond FIFA vraagt in een campagne aandacht voor psychische aandoeningen in de sport en moedigt zij die daaronder lijden aan om hulp te zoeken. “Als ze het gesprek willen aangaan, kan dat wellicht levens redden”, zegt Fifa-voorzitter Gianni Infantino over de campagne. Een van de uithangborden van de campagne is onze bondscoach Roberto Martínez. [naar artikel]
De zomervakantie loopt ten einde. Traditioneel is er het laatste weekeinde voor het begin van het nieuwe schooljaar nog een ‘grote retour’. Naar... [naar artikel]
Een grote meerderheid van de niet-Belgen stemde bij de gemeenteraadsverkiezingen in 2012 niet. Met de 'Ik stem ook'-campagne willen De Wakkere Burger vzw, het Minderhedenforum en Orbit daar verandering in brengen. Hasselt is een van de pilootgemeenten van de campagne. [naar artikel]
Striemen, littekens, gezwollen borsten, uitgerokken buikspieren: 9 maanden lang een klein, lief, levend wezentje in je buik dragen kan - ondanks... [naar artikel]
De Lega Serie A lanceert in oktober een nieuwe campagne tegen racisme. Ze reageert daarmee op de oerwoudgeluiden die Inter Milaan-spits Romelu Lukaku zondag in Cagliari te horen kreeg. Er wordt een “Team tegen racisme” opgestart. Dat zal bestaan uit twintig voetballers, één van elke ploeg uit de Serie A. Zij zullen respect en fair-play […] Het bericht Belgen in het buitenland – Serie A reageert met campagne tegen racisme op oerwoudgeluiden tegen Lukaku verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
De overgrote meerderheid van de Belgen met hiv is niet langer besmettelijk en kan het virus dus niet meer doorgeven. Dat is de boodschap van Sensoa in de nieuwe campagne ‘Hiv stopt hier’. Opmerkelijk: daarvoor zijn geen acteurs, maar échte mensen met hiv ingeschakeld. Zoals Kenny, hiv-positief, en zijn vrouw Heidi, die samen zelfs een zoon kregen zonder medische tussenkomst. “Bij mijn diagnose twintig jaar geleden zei de dokter nog dat dat onmogelijk was.” [naar artikel]
De nieuwe Democratische presidentskandidaat Joe Biden heeft 6,3 miljoen dollar (5,4 miljoen euro) opgehaald in de eerste 24 uur van zijn campagne.... [naar artikel]
Met de campagne ‘Ga voor een frisse start’ wil Vlaams minister van Volksgezondheid Hilde Crevits rokers aansporen om te stoppen met roken. De campagne loopt in september en wil rokers aanmoedigen een rookstoppoging te ondernemen. De campagne is vooral gericht op mannen tussen de 25 en 44 jaar, omdat de meeste rokers zich in deze categorie bevinden. [naar artikel]
Wetenschappers van over de hele wereld zetten alle zeilen bij in de race naar een vaccin tegen het SARS-CoV-2-virus. Wij... The post Een van deze vaccins kan het coronavirus misschien verslaan appeared first on Business AM. [naar artikel]
De stad Kortrijk moedigt haar inwoners aan om orgaandonor te worden. Wie zijn rijbewijs komt afhalen of een adres komt wijzigen in de stad, kan niet naast de campagne kijken. In een jaar tjid is het aantal potentiële donoren verdubbeld tot 3.200. [naar artikel]
De nieuwe campagne werd vandaag voorgesteld tijdens de persconferentie van het Nationale Crisiscentrum. Op ‘11miljoenredenen.be’ worden alle... [naar artikel]
9,1 miljoen Belgen zijn volledig gevaccineerd tegen het virus sars-CoV-2. Maar slechts iets meer dan 7 miljoen landgenoten hebben ook hun boosterpik laten plaatsen. Dat is gebleken op een persbriefing van de taskforce vaccinatie. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.