Alle Vlaamse Krantenkoppen. Elke minuut geupdate. Vers van de pers.
De Standaard

Nieuwe campagne moedigt Belgen aan: ‘Eén ploeg van 11 miljoen om het virus te verslaan’

27/11/2020 - 12:38
"De regering lanceert – in aanloop naar het Overlegcomité van vandaag – een campagne die alle Belgen oproept om door te zetten, ‘als één ploeg van 11 miljoen’. De campagne vraagt om samen voor hetzelfde doel te gaan, elkaar niet los te laten en collectief het coronavirus te verslaan."

Gerelateerde krantenkoppen:

1. Nieuwe campagne moedigt Belgen aan: “Laat ons als één ploeg van 11 miljoen het coronavirus te verslaan” (27/11/2020 - Het Nieuwsblad)

De regering lanceert – in aanloop naar het Overlegcomité van vandaag – een campagne die alle Belgen oproept om door te zetten, “als één ploeg van 11 miljoen”. De campagne vraagt om samen voor hetzelfde doel te gaan, elkaar niet los te laten en collectief het coronavirus te verslaan. [naar artikel]


2. 1 ploeg van 11 miljoen: regering start campagne om “elkaar niet los te laten en samen het coronavirus te verslaan” (27/11/2020 - Het Laatste Nieuws)

In aanloop naar het Overlegcomité van vandaag lanceert de federale overheid een campagne die alle burgers oproept om door te zetten als 1 ploeg van 11 miljoen. De campagne vraagt om samen voor hetzelfde doel te gaan, elkaar niet los te laten en collectief het coronavirus te verslaan. [naar artikel]


3. Nieuwe videocampagne in aanloop naar Overlegcomité: "Eén  ploeg van 11 miljoen" (27/11/2020 - VRT NWS)

In aanloop naar het Overlegcomité vanmiddag lanceert de federale overheid een nieuwe campagne. In een filmpje worden de Belgen opgeroepen om als één team van 11 miljoen mensen het coronavirus te verslaan. "In een ploeg vecht je niet alleen voor jezelf, maar voor elkaar", klinkt het. [naar artikel]


4. Campagne federale overheid “1 ploeg van 11 miljoen” kostte meer dan 3 miljoen (12/01/2021 - Het Belang van Limburg)

De campagne van de federale overheid “1 ploeg van 11 miljoen” in de strijd tegen het coronavirus heeft in totaal 3.070.254,94 euro gekost. Dat meldt premier Alexander De Croo in antwoord op een schriftelijke vraag van Vlaams Belang-fractievoorzitster in de Kamer, Barbara Pas. Het budget voor de productie van de mediacampagne bedroeg 2,5 miljoen, de creatieve ontwikkeling kosttte ruim 172.000 euro, de impactmeting 72.600 euro, de PR-activiteiten 42.000 euro en er werd een reserve van 242.000 voorzien, blijkt uit de cijfers van de eerste minister. [naar artikel]


5. Nieuwe campagne moedigt ouderen aan om vertrouwenspersoon aan te stellen (19/04/2021 - Het Laatste Nieuws)

De FOD Volksgezondheid lanceert een nieuwe campagne ‘Voel je gerust’ om ouderen te informeren over de mogelijkheid die ze hebben om een vertrouwenspersoon aan te stellen. [naar artikel]


6. Coronacampagne ‘1 ploeg van 11 miljoen’ kostte meer dan 3 miljoen euro (12/01/2021 - De Morgen)

De campagne van de federale overheid ‘1 ploeg van 11 miljoen’ in de strijd tegen het coronavirus heeft in totaal 3.070.254,94 euro gekost. Dat meldt premier Alexander De Croo in antwoord op een schriftelijke vraag van Vlaams Belang-fractievoorzitster in de Kamer, Barbara Pas. [naar artikel]


7. Leiders grensstreek roepen op in eigen land te blijven: “Alleen zo verslaan we het virus” (17/12/2020 - Het Belang van Limburg)

De Belgische premier Alexander De Croo, zijn Nederlandse ambtgenoot Mark Rutte en minister-president Armin Laschet van de aangrenzende Duitse deelstaat Noordrijn-Westfalen hebben donderdag in een gezamenlijke video hun burgers opgeroepen om de komende weken de grens zo min mogelijk over te steken. “Dit is de enige manier om het virus te verslaan”, zegt De Croo. [naar artikel]


8. Nieuwe campagne waarschuwt voor toename onveilige apps die virus installeren en je smartphone overnemen (11/10/2022 - VRT NWS)

Het Centrum voor Cybersecurity lanceert samen met 500 organisaties een grote campagne om te waarschuwen voor onveilige apps die je telefoon besmetten met een virus. Er zitten vaak oplichters achter die je toestel overnemen. Het aantal virussen gaat de komende jaren alleen maar toenemen, waarschuwt het centrum. De campagne 'OK is niet altijd OK' moet mensen twee keer laten nadenken voor ze een app downloaden. [naar artikel]


9. Chlamydia is de meest voorkomende soa in België. Nieuwe campagne Sensoa moedigt aan om te laten testen, bij nieuwe relatie én op oudere leeftijd (22/06/2021 - Het Laatste Nieuws)

Hoe lang is het geleden dat je je liet testen op soa’s? Daar wil Sensoa, het Vlaams expertisecentrum voor seksuele gezondheid, je met hun nieuwe campagne #NuZijnWeZeker over doen nadenken. Zeker nu de zomervakantie start en de lockdown eindigt. Ze richten zich daarbij niet alleen op jongvolwassenen: ook oudere ‘herintreders’ zouden zich op tijd en stond moeten laten testen. [naar artikel]


10. Belgen meldden dit jaar al meer dan 1 miljoen phishingmails (01/10/2019 - VRT NWS)

Het Centrum voor Cybersecurity Belgium (CCB), dat is de overheidsdienst die instaat voor de veiligheid van het internet in ons land, heeft dit jaar meer dan 1 miljoen meldingen van phishing gekregen. Een phishingmail lijkt onschuldig, maar bevat meestal een virus dat uw persoonlijke gegevens kan stelen. Het CCB en de Cyber Security Coalition lanceren vandaag een campagne om mensen alert te maken voor de gevaren van phishing. [naar artikel]


11. Nieuwe campagne richt zich op de ‘derde helft’: “Iets drinken in de kantine mag, maar kruip dan niet achter het stuur” (06/11/2019 - Het Nieuwsblad)

Voetbal is een feest. Soms heel erg letterlijk, want in de fameuze derde helft in de kantine wordt wel eens te veel gedronken. En dat leidt tot gevaar op de weg. Daarom moedigt een nieuwe campagne van de Waalse stichting voor verkeersveiligheid ouders van jeugdvoetballertjes aan om te stoppen met overmatig drankgebruik in kantines van het jeugdvoetbal. Vlaamse opvolging van het project lijkt in de maak. [naar artikel]


12. NFL-baas moedigt clubs aan ‘activist’ en boegbeeld Colin Kaepernick aan te trekken (16/06/2020 - Het Belang van Limburg)

De baas van de National Football League (NFL), Roger Goodell, moedigt de NFL-teams aan om Colin Kaepernick (32) aan te trekken. De quarterback zit al drie jaar zonder ploeg nadat hij tijdens het Amerikaanse volkslied uit protest geknield had. [naar artikel]


13. Roberto Martinez FIFA-gezicht van een campagne voor meer aandacht voor mentaal welzijn in de sport (23/09/2021 - Het Laatste Nieuws)

Wereldvoetbalbond FIFA vraagt in een campagne aandacht voor psychische aandoeningen in de sport en moedigt zij die daaronder lijden aan om hulp te zoeken. “Als ze het gesprek willen aangaan, kan dat wellicht levens redden”, zegt Fifa-voorzitter Gianni Infantino over de campagne. Een van de uithangborden van de campagne is onze bondscoach Roberto Martínez. [naar artikel]


14. Ruim half miljoen Belgen was recent op vakantie in risicoland Frankrijk of Spanje: “Terugkeerders geven nieuwe zuurstof aan virus” (28/08/2020 - Het Laatste Nieuws)

De zomervakantie loopt ten einde. Traditioneel is er het laatste weekeinde voor het begin van het nieuwe schooljaar nog een ‘grote retour’. Naar... [naar artikel]


15. 'Ik stem ook'-campagne wil niet-Belgen in het stemhokje krijgen (27/03/2018 - Knack)

Een grote meerderheid van de niet-Belgen stemde bij de gemeenteraadsverkiezingen in 2012 niet. Met de 'Ik stem ook'-campagne willen De Wakkere Burger vzw, het Minderhedenforum en Orbit daar verandering in brengen. Hasselt is een van de pilootgemeenten van de campagne. [naar artikel]


16. Nieuwe campagne moedigt jonge mama’s aan om trots te zijn op hun lichaam na de bevalling (26/02/2019 - Het Laatste Nieuws)

Striemen, littekens, gezwollen borsten, uitgerokken buikspieren: 9 maanden lang een klein, lief, levend wezentje in je buik dragen kan - ondanks... [naar artikel]


17. Belgen in het buitenland – Serie A reageert met campagne tegen racisme op oerwoudgeluiden tegen Lukaku (03/09/2019 - Metro)

De Lega Serie A lanceert in oktober een nieuwe campagne tegen racisme. Ze reageert daarmee op de oerwoudgeluiden die Inter Milaan-spits Romelu Lukaku zondag in Cagliari te horen kreeg. Er wordt een “Team tegen racisme” opgestart. Dat zal bestaan uit twintig voetballers, één van elke ploeg uit de Serie A. Zij zullen respect en fair-play […] Het bericht Belgen in het buitenland – Serie A reageert met campagne tegen racisme op oerwoudgeluiden tegen Lukaku verscheen eerst op Metro. [naar artikel]


18. Geen acteurs maar echte mensen met hiv in nieuwe campagne Sensoa: “Vroeger zeiden ze dat het onmogelijk was, maar toch een zoon gekregen op natuurlijke manier” (27/11/2020 - Het Nieuwsblad)

De overgrote meerderheid van de Belgen met hiv is niet langer besmettelijk en kan het virus dus niet meer doorgeven. Dat is de boodschap van Sensoa in de nieuwe campagne ‘Hiv stopt hier’. Opmerkelijk: daarvoor zijn geen acteurs, maar échte mensen met hiv ingeschakeld. Zoals Kenny, hiv-positief, en zijn vrouw Heidi, die samen zelfs een zoon kregen zonder medische tussenkomst. “Bij mijn diagnose twintig jaar geleden zei de dokter nog dat dat onmogelijk was.” [naar artikel]


19. Presidentskandidaat Joe Biden haalt recordbedrag op voor campagne (27/04/2019 - Het Laatste Nieuws)

De nieuwe Democratische presidentskandidaat Joe Biden heeft 6,3 miljoen dollar (5,4 miljoen euro) opgehaald in de eerste 24 uur van zijn campagne.... [naar artikel]


20. Rookstopcampagne moedigt rokers aan een ‘frisse start’ te nemen (05/09/2023 - Het Belang van Limburg)

Met de campagne ‘Ga voor een frisse start’ wil Vlaams minister van Volksgezondheid Hilde Crevits rokers aansporen om te stoppen met roken. De campagne loopt in september en wil rokers aanmoedigen een rookstoppoging te ondernemen. De campagne is vooral gericht op mannen tussen de 25 en 44 jaar, omdat de meeste rokers zich in deze categorie bevinden. [naar artikel]


21. Een van deze vaccins kan het coronavirus misschien verslaan (16/05/2020 - Express)

Wetenschappers van over de hele wereld zetten alle zeilen bij in de race naar een vaccin tegen het SARS-CoV-2-virus. Wij... The post Een van deze vaccins kan het coronavirus misschien verslaan appeared first on Business AM. [naar artikel]


22. Campagne voor orgaandonatie in Kortrijk is een succes (09/08/2018 - VRT NWS)

De stad Kortrijk moedigt haar inwoners aan om orgaandonor te worden. Wie zijn rijbewijs komt afhalen of een adres komt wijzigen in de stad, kan niet naast de campagne kijken. In een jaar tjid is het aantal potentiële donoren verdubbeld tot 3.200. [naar artikel]


23. Overheid lanceert nieuwe campagne rond coronamaatregelen: “6 gouden regels, 11 miljoen redenen om vol te houden” (12/08/2020 - Het Laatste Nieuws)

De nieuwe campagne werd vandaag voorgesteld tijdens de persconferentie van het Nationale Crisiscentrum. Op ‘11miljoenredenen.be’ worden alle... [naar artikel]


24. Boostermoeheid laat zich voelen (12/03/2022 - De Standaard)

9,1 miljoen Belgen zijn volledig gevaccineerd tegen het virus sars-CoV-2. Maar slechts iets meer dan 7 miljoen landgenoten hebben ook hun boosterpik laten plaatsen. Dat is gebleken op een persbriefing van de taskforce vaccinatie. [naar artikel]


Vers van de pers.
Alle Vlaamse Krantenkoppen.
Elke minuut geupdate.
De Krantenkoppen dagelijks in je mailbox?
Gratis dagelijks de krantenkoppen in je mailbox!

© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.

Dagelijks de populairste artikels in je mailbox?

Je kan je op elk moment uitschrijven!