De Chinese overheid houdt haar burgers scherp in de gaten. Nu moeten ook jongeren eraan geloven: zij mogen nog maar anderhalf uur gamen per dag. Die regel is er gekomen om te voorkomen dat jongeren verslaafd raken aan gamen. ’s nachts mogen ze zelfs helemaal niet gamen. Dat zegt New York Times. In het weekend hebben […] Het bericht Chinese jongeren mogen maar anderhalf uur per dag gamen verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Jongeren tussen 12 en 23 gamen gemiddeld 11 uur per week. Dat blijkt uit een rondvraag van de Onafhankelijke Ziekenfondsen bij 976 jongeren. Volgens datzelfde onderzoek hebben zes op de tien jongeren fysieke klachten door het gamen. De helft voelt zich dan slecht in zijn vel. Toch concluderen de onderzoekers dat jongeren niet verslaafd zijn aan games. [naar artikel]
“Het is hoog tijd om zelf een internetcampagne op te zetten. Een massale, doordachte counterattack. Om te voorkomen dat jongeren in de val lopen.” Zowat alle specialisten zijn het erover eens: het is vooral zaak om te verhinderen dat jongeren radicaliseren, want deradicaliseren is zo goed als onmogelijk. “We moeten hen behoeden voor de lokroep van ISIS. Vooral kwetsbare jongeren verdienen aandacht, want daar mikken ze op.” [naar artikel]
De coronacrisis houdt kinderen en jongeren al weken thuis. Geen school, sporttraining of muziekschool, en dus meer tijd om te gamen. Telewerkende... [naar artikel]
De Chinese overheid heeft regels uitgevaardigd om te voorkomen dat kinderen en jongeren verslaafd raken aan games. Zo mogen jongeren onder 16 jaar... [naar artikel]
Geen computer, geen internet, geen ruimte om te studeren, geldzorgen, familiale conflicten en vooral heel veel stress: de situatie van kwetsbare kinderen en jongeren tijdens de lockdown is schrijnend. Dat blijkt uit een grootschalig onderzoek dat Uit De Marge, het steunpunt voor jeugdwelzijnswerk, in Vlaanderen en Brussel uitrolde. [naar artikel]
Ons land telt een honderdtal sociale sportclubs. Coaches geven er niet alleen basket- of bokslessen aan jongeren uit kwetsbare wijken, ze zijn ook een soort van mentor voor hen. “Het potentieel van deze clubs blijft onderbenut”, stelt een nieuw doctoraatsonderzoek. [naar artikel]
De situatie van kwetsbare kinderen en jongeren tijdens de lockdown is schrijnend. De beperkende corona-maatregelen van de voorbije weken gingen voorbij aan de realiteit van jonge mensen in kwetsbare situaties. Op die manier raken kinderen die het voor de uitbraak van COVID-19 al moeilijk hadden, alleen maar verder achterop ten opzichte van kansrijke leeftijdsgenoten. Dat moet blijken uit een grootschalig onderzoek van Uit De Marge, het steunpunt voor jeugdwelzijnswerk, in 35 steden en gemeenten in heel Vlaanderen. [naar artikel]
De Borsbeekse vzw 2GO, die kwetsbare jongeren helpt aan een rijbewijs te geraken, breidt uit naar Mechelen en Leuven. Daarnaast zoeken ze ook nieuwe vrijwilligers om rijlessen te geven. De vzw kon al 13 jongeren aan een rijbewijs helpen, zo'n 21 volgen er momenteel les. [naar artikel]
Het klassieke beeld van de eenzame gamer is compleet achterhaald: jongeren houden ervan om samen met hun vrienden te gamen én om nieuwe mensen te leren kennen in games. Het sociaal aspect van gamen wint steeds meer aan belang. Ze spelen het liefst tegen vrienden. Dat blijkt uit de nieuwe cijfers van het Apestaartjarenonderzoek, een tweejaarlijkse bevraging door Mediaraven, Mediawijs en imec-mict van de Universiteit Gent. [naar artikel]
Geen computer, geen internet, geen ruimte om te studeren, geldzorgen, familiale conflicten en vooral heel veel stress: de situatie van kwetsbare kinderen en jongeren tijdens de lockdown is schrijnend. Dat blijkt uit een grootschalig onderzoek dat Uit De Marge, het steunpunt voor jeugdwelzijnswerk, in Vlaanderen en Brussel uitrolde. [naar artikel]
Sinds de regering vorige donderdag draconische maatregelen afgekondigde om de coronacrisis te bezweren, draaien de jeugdwelzijnswerkers overuren. Contact leggen met kinderen en jongeren in maatschappelijk kwetsbare situaties is zelfs in de beste omstandigheden niet eenvoudig. Met het land in "lockdown" is het een waar titanenwerk. [naar artikel]
Lees dit artikel: “Elektronische drugs”: Chinese jongeren mogen nog maar beperkt online gamen (ABM FN-Dow Jones) Chinese jongeren mogen voortaan nog maar een beperkte tijd online gamen. Dit bepaalden de autoriteiten in Beijing. Van maandag tot en met donderdag mag er helemaal niet meer gegamed worden en op vrijdag, in het weekend en tijdens feestdagen is dit slechts gedurende een uur per dag toegestaan. Met deze strenge maatregelen […] Lees dit artikel: “Elektronische drugs”: Chinese jongeren mogen nog maar beperkt online gamen [naar artikel]
Dit jaar gingen op vijf maanden tijd maar liefst 5.000 jongeren op zoek naar mentale veerkracht op de website leefzonderfilter.be. Die werd gelanceerd door de Vlaamse overheid en moet zelfdoding helpen voorkomen. "Er rust duidelijk nog steeds een taboe op mentale gezondheid bij jongeren." [naar artikel]
Op de Halmaalweg in Sint-Truiden komen tien appartementen voor kwetsbare jongeren: vier gewone sociale appartementen en zes flats waar jongeren leren op eigen benen te staan vooraleer ze doorstromen naar de reguliere woonmarkt. Het project Vivos Artes komt op de site van vzw Vistha (beschut wonen). [naar artikel]
Het klassieke beeld van de eenzame gamer is compleet achterhaald: jongeren houden ervan om samen met hun vrienden te gamen én om nieuwe mensen te leren kennen in games. Het sociaal aspect van gamen wint steeds meer aan belang en ze spelen het liefst tegen vrienden. Dat blijkt uit nieuwe cijfers van het Apestaartjarenonderzoek, een tweejaarlijkse bevraging door Mediaraven, Mediawijs en imec-mict van de Universiteit Gent. [naar artikel]
De situatie van kwetsbare jongeren en kinderen tijdens de lockdown is schrijnend. Dat bracht onderzoek van jeugdwelzijnsorganisatie Uit De Marge... [naar artikel]
Psychisch kwetsbare jongeren delen berichten over eetstoornissen, zelfverwonding en zelfdodingsgedachten in verborgen netwerken op Instagram. Dat ontdekte ons reportagemagazine "Pano". Sinds de komst van sociale media als Instagram, Tiktok of Telegram, rijzen dergelijke groepen als paddenstoelen uit de grond, maar ze zijn niet zonder gevaar. Het fenomeen is een blinde vlek bij professionele hulpverleners. “We laten onze kwetsbare jongeren in de steek." [naar artikel]
Jongeren onder de 24 jaar uit financieel kwetsbare gezinnen kunnen vanaf 1 oktober gratis naar de dokter. Dat heeft minister van Volksgezondheid Frank Vandenbroucke (Vooruit) vandaag aangekondigd. “Het is onze verantwoordelijkheid om zoveel mogelijk drempels tot de zorg weg te nemen. Deze maatregel is een investering in financieel kwetsbare jongeren”, klinkt het. [naar artikel]
15:25 Het Brughuis in Leuven verzamelt via vastgoedspeculatie en participanten geld om kwetsbare jongeren te huisvesten. ‘We kunnen dit concept ook in andere studentensteden toepassen.’ [naar artikel]
Waar moet ik op letten als ik een woning ga bezoeken? Hoe spaar ik wat geld? Wat is gezond eten? De nieuwe app Heyday leert (kwetsbare) jongeren zelfstandig wonen. “De app is een goede gids om de overgang vlotter te laten verlopen.” [naar artikel]
Er is een rondje zwartepieten aan de gang nadat bleek dat enkele ongeschikt verklaarde sociale woningen verhuurd worden. De hele discussie gaat echter voorbij het bredere plaatje waarvan kwetsbare huurders de dupe van zijn. [naar artikel]
Deelname aan sportclubs heeft een heilzame werking op kwetsbare jeugd. Dit blijkt uit onderzoek van de VUB in samenwerking met de Ugent. Het verenigingsleven geeft deze jongeren houvast. [naar artikel]
Meer dan zes op de tien jongeren hebben al fysieke klachten ondervonden door te gamen en ruim vijf op de tien voelden zich er al slecht door in hun vel. Dat blijkt uit een enquête van de Onafhankelijke Ziekenfondsen bij 976 jongeren van 12 tot 23 jaar. Jongeren gamen gemiddeld elf uur per week. Het […] Het bericht Ruim zes op tien jongeren hadden al fysieke klachten door te gamen verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.