Tegen 2030 moeten de structurele files op het snelwegennet zijn weggewerkt. Dat staat in het ontwerp van Mobiliteitsplan dat de Vlaamse regering... [naar artikel]
De coronamaatregelen hebben er dit jaar toe geleid dat de structurele files met meer dan 60 procent zijn afgenomen ten opzichte van 2019. Dat blijkt uit een rapport van mobiliteitsbedrijf Be-Mobile. De uitzonderlijke files vielen zelfs nagenoeg helemaal weg na de start van de eerste lockdown in maart. [naar artikel]
De structurele files in ons land blijven stijgen. Dat blijkt uit de jaarlijkse filebarometer van Touring Mobilis. Zo was 2016 opnieuw een [naar artikel]
Werken wanneer en waar het past - een wezenlijk onderdeel van het zogeheten flexwerken - blijkt een goede manier om mee de structurele files aan [naar artikel]
Met 460 kilometer files op de Belgische wegen op het toppunt kort na 8 uur was het donderdag de op één na drukste ochtendspits van het jaar. Een natte ochtend maakte de structurele files langer. [naar artikel]
Tijdens de eerste zes maanden van 2017 zijn de filelengtes over de volledige dag gestagneerd of zelfs licht gedaald in vergelijking met 2016, door de afname van de structurele spitsfiles. Wel zijn de files tussen 10 en 15 uur toegenomen. Dat blijkt uit de filebarometer van mobiliteitsorganisatie Touring. [naar artikel]
Tijdens de eerste zes maanden van 2017 zijn de filelengtes over de volledige dag gestagneerd of zelfs licht gedaald in vergelijking met 2016, door de afname van de structurele spitsfiles. Wel zijn de files tijdens de daluren (10 tot 15 uur) toegenomen, zo blijkt uit de filebarometer van mobiliteitsorganisatie Touring. [naar artikel]
Als er 20 procent minder auto's en vrachtwagens op onze snelwegen rijden, dan verdwijnen de structurele files in de ochtend- en avondspits. Bij 10 procent minder verkeer dalen die files met ongeveer de helft. Dat heeft de neer- en opgang van het gemotoriseerde verkeer tijdens de coronacrisis aangetoond. Daarmee is het bewijs geleverd van wat verkeersmodellen sinds lang voorspellen. [naar artikel]
Tegen 2030 moeten de structurele files op het snelwegennet zijn weggewerkt. Dat staat in het ontwerp van Mobiliteitsplan dat de Vlaamse regering dit voorjaar moet goedkeuren. De stiptheid van de treinen moet tegen dan stijgen tot 95 procent, die van bussen en trams tot 80 procent. [naar artikel]
Tijdens de eerste zes maanden van 2017 zijn de filelengtes over de volledige dag gestagneerd of zelfs licht gedaald in vergelijking met 2016, door de afname van de structurele spitsfiles. Wel zijn de files tijdens de daluren (10 - 15 uur) toegenomen, zo blijkt uit de filebarometer van mobiliteitsorganisatie Touring. [naar artikel]
Vorig jaar vonden in Nieuw-Zeeland 32.828 aardbevingen plaats, een absoluut record. Seismologen hebben het jaar 2016 daarom omgedoopt tot "the [naar artikel]
De hinder door files op de Vlaamse snelwegen is ook in 2016 opnieuw toegenomen. Dat blijkt maandag uit enkele eerste cijfers van het Vlaams Verkeerscentrum. Zo kwam de gemiddelde filelengte op een werkdag uit op 141 kilometer, waar dat in 2015 nog 136 kilometer was. De files duurden ook langer. In Antwerpen nam de filezwaarte in vier jaar zelfs met de helft toe. [naar artikel]
De files bereikten vanochtend om 8.00 uur met globaal 445 km file op de Belgische wegen een piek. Dat komt volgens Touring Mobilis neer op een record sinds het begin van 2017. De zware verkeershinder is het gevolg van de regen in deze herftperiode en van een tiental ongevallen op de belangrijkste verkeersassen van het […] [naar artikel]
Het tijdverlies, het extra brandstofverbruik en de bijkomende uitstoot van files hebben in 2022 4,8 miljard euro gekost. Zo berichten de kranten van Mediahuis vandaag op basis van informatie van het Belgian Mobility Dashboard. Bovendien lagen in december de structurele files zelfs weer bijna op het niveau van voor corona, aldus Statistiek Vlaanderen. [naar artikel]
In de laatste twintig jaar hebben we nooit langer moeten aanschuiven op onze wegen dan in de eerste zes maanden van 2016. Zeker op het vlak van structurele files – die we elke dag opnieuw zien – werden alle records gebroken. [naar artikel]
De structurele files in ons land blijven groeien, nooit stonden we zo vaak stil op onze wegen. Er zijn al verschillende mogelijke oplossingen [naar artikel]
Tijdens de eerste helft van dit jaar werden in België 708 uur structurele files geteld. Dat blijkt uit een rapport van mobiliteitsorganisatie Touring. Opgemerkt wordt dat de structurele files tijdens de eerste zes maanden van dit jaar tot een absoluut recordniveau zijn gestegen. De cijfers tonen volgens de onderzoekers aan dat de structurele problemen van […] The post Recordaantal structurele files op Vlaamse wegen appeared first on Express [NL]. [naar artikel]
De files op de Vlaamse snelwegen waren in 2017 langer dan de vorige jaren. Dat blijkt uit cijfers van het Vlaams Verkeerscentrum. De gemiddelde lengte van de files steeg op schooldagen naar 169 kilometer. Dat betekent dat er vorig jaar per dag gemiddeld elf kilometer meer file stond dan in 2016 (158 kilometer). [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.