’t Stad is van A, behalve als u met een oudere diesel of oude benzinewagen rijdt. Antwerpen voert op 1 februari een lage-emissiezone in om de hoeveelheid roet en fijn stof in de lucht te verminderen. Mag uw wagen de lage-emissiezone nog binnen? En hoe controleert Antwerpen uw wagen? De belangrijkste vragen opgelijst. [naar artikel]
‘Thuis’-acteur Bill Barberis (34) heeft afscheid moeten nemen van zijn Volvo, de wagen mag de Antwerpse lage-emissiezone immers niet meer in. Op Instagram plaatste hij nog een laatste foto. [naar artikel]
Wie op 1 februari met de auto naar Antwerpen komt, hoeft zich nog geen zorgen te maken over de lage-emissiezone. Althans niet als het van Mazda afhangt. Dankzij de Emissie Switch kunnen automobilisten gratis laten nakijken of hun wagen nog welkom is in Antwerpen. Een aantal bestuurders met een te vervuilende wagen kan zijn auto een dagje omruilen voor een Mazda. [naar artikel]
Vlaanderen maakt het makkelijker voor kleine gemeenten om in de toekomst een lage-emissiezone in te voeren. Dat blijkt uit een voorontwerp dat de... [naar artikel]
Naar aanleiding van de eerste verjaardag van de Antwerpse lage-emissiezone (LEZ) heeft mobiliteitsclub VAB 2.000 Belgen laten bevragen via een onlinesteekproef. Vijf op de tien Belgische automobilisten blijken nog steeds niet te weten of ze met hun wagen een LEZ in mogen, acht op tien geven de signalisatie een onvoldoende en slechts 42 procent is overtuigd dat de LEZ voor een betere luchtkwaliteit zorgt. [naar artikel]
Nederlanders en Fransen die met een vervuilende wagen de Antwerpse lage-emissiezone inrijden, ontsnappen voorlopig aan de boete van 125 euro. Hun persoonsgegevens mogen niet worden doorgegeven aan Antwerpen. [naar artikel]
Een man uit Ekeren moet een boete betalen omdat hij met zijn wagen, die wel aan de normen voldoet, de lage emissiezone is binnengereden. Zijn wagen stond fout geregistreerd in de database van de stad, waardoor hij dus een boete in de bus kreeg. [naar artikel]
Vlaanderen maakt het makkelijker voor kleine gemeenten om in de toekomst een lage-emissiezone in te voeren. Momenteel heeft enkel Antwerpen er een. [naar artikel]
Vanaf 1 januari mag u met een vervuilende auto niet meer rondrijden in het Brussels Gewest. Alle negentien Brusselse gemeenten zullen vanaf dan één grote lage-emissiezone zijn. Het is de grootste lage-emissiezone van België, zes keer groter dan de lage-emissiezone in Antwerpen. Het Brussels parlement heeft de lage-emissiezone vandaag officieel goedgekeurd. [naar artikel]
Meer dan 2.000 bestuurders van een vervuilende wagen per maand reden in 2018 toch de lage-emissiezone (LEZ) in Antwerpen binnen. Dat kon door de aankoop van een pasje dat een vervuilende wagen toch toelaat. Kamagurka vertelt in de video hierboven waarvoor je nog zo'n toelatingspasjes kan kopen. [naar artikel]
Wie veel naar Maastricht rijdt, zal binnenkort een extra sticker op de voorruit van zijn wagen moeten plakken. De Nederlandse grensstad overweegt het om een milieuvignet in te voeren naar het Duits model. Maastricht is niet de enige grensstad met dergelijk systeem, ook Aken heeft een milieuvignet. Maar wat is het verschil tussen een lage-emissiezone en een milieuvignet, welke steden gebruiken het en hoe kan je het verkrijgen? [naar artikel]
Vanaf morgen, 1 februari worden de meest vervuilende wagens geweerd in de lage-emissiezone in de Antwerpse binnenstad en een deel van Linkeroever. Lees hier of je wagen voldoet aan de voorwaarden. [naar artikel]
De stad Antwerpen voert vanaf maandag 11 mei terug het betalende parkeren op straat in. En wie met een vervuilende wagen de lage-emissiezone (LEZ) in rijdt, riskeert ook opnieuw een boete. Midden maart werd de LEZ tijdelijk opgeheven als coronamaatregel. [naar artikel]
De lage emissiezone in Gent gaat pas in vanaf januari, maar heeft nu al bijna 420.000 euro opgebracht aan uitzonderingen. Wie met een te vervuilende wagen wil blijven rijden, kan namelijk betalen voor zo'n toelating. Zo'n uitzondering aanvragen kan ook in Antwerpen en Brussel, waar al langer lage emissiezones van kracht zijn. Ook daar brengt het geld in het laatje. [naar artikel]
“Met een lage-emissiezone kunnen we de toegang tot bepaalde delen van onze gemeente verbieden voor verkeer dat niet voldoet aan bepaalde voorwaarden”, zegt Danny Bloemen, lijsttrekker van Pro Leopoldsburg-Heppen. Zijn partij is voorstander van een lage-emissiezone. “Meer dan zeventig procent van het verkeer in onze gemeente is doorgaand verkeer. Uit metingen blijkt dat de luchtkwaliteit op onze gewestwegen hetzelfde is als de luchtkwaliteit langs de E313. De lage-emissiezone lijkt ons vooral aangewezen in het centrum van Leopoldsburg, in de buurt van het station”, legt de lijsttrekker uit. [naar artikel]
De lage-emissiezone (LEZ) in Gent heeft al 420.000 euro opgeleverd. En dat is opmerkelijk, aangezien die LEZ pas in januari van start gaat. Wie met een vervuilende wagen de stad in wil blijven rijden, kan immers betalen voor een uitzonderlijke toelating. En dat hebben heel wat Gentenaars gedaan. Dat meldt VRT NWS. [naar artikel]
Vlaanderen maakt het makkelijker voor kleine gemeenten om in de toekomst een lage-emissiezone in te voeren. Dat blijkt uit een voorontwerp dat de regering vandaag goedkeurde op voorstel van minister van Omgeving Joke Schauvliege (CD&V). Het wordt ook makkelijker om buitenlandse overtreders te beboeten. [naar artikel]
Vanaf vandaag geldt in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest een lage-emissiezone (LEZ). De meest vervuilende dieselwagens zullen er in 2018 niet meer mogen rijden. [naar artikel]
Een man uit Ekeren moet een boete betalen omdat hij met zijn wagen, die wel aan de normen voldoet, de lage emissiezone is binnengereden. Zijn wagen stond fout geregistreerd in de database van de stad, waardoor hij dus een boete in de bus kreeg. Ondertussen is die administratieve fout rechtgezet, maar de man moet alsnog een boete betalen, omdat hij geen aangetekend bezwaarschrift heeft gestuurd. [naar artikel]
De lage-emissiezone in Gent wordt niet verder uitgebreid. Dat heeft het stadsbestuur beslist. Sinds begin 2020 worden de meest vervuilende wagens uit het stadscentrum geweerd. Er komen wel meer slooppremies voor oudere voertuigen van alle inwoners in de stad en meer (elektrische) deelwagens en -fietsen buiten de lage-emissiezone. [naar artikel]
Buitenlandse chauffeurs die zich met een vervuilende wagen in een lage-emissiezone (LEZ) begeven, zullen straks toch kunnen worden beboet. Dat wil... [naar artikel]
De permanente lage-emissiezone die op 1 januari 2018 intreedt in het Brussels gewest zal een overgangsfase van negen maanden kennen waarin te vervuilende bestuurders nog geen boetes krijgen. Het hoofddoel van de lage-emissiezone (LEZ) blijft de luchtkwaliteit verbeteren, benadrukken minister-president Rudi Vervoort en zijn ministers en staatssecretarissen. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.