De temperaturen zaken weer richting het vriespunt, en dus weet je best hoe je jouw auto goed kunt wapenen tegen stilstand en koude. Er worden veel trucjes gedeeld, maar die zijn niet allemaal even verstandig. Onze autojournalist Joost Bolle scheidt het kaf van het koren. “Het klopt niet dat je veel moet rijden om je batterij fit te houden.” [naar artikel]
Op verschillende plaatsen in het land liggen dikke pakken sneeuw en zit het kwik onder vriespunt, en dus weet je best hoe je jouw auto goed kunt wapenen tegen stilstand en koude. Er worden veel trucjes gedeeld, maar die zijn niet allemaal even verstandig, zegt onze autojournalist Joost Bolle. Moet je veel rijden om je batterij fit te houden en was je je auto best zo veel mogelijk? Hij onderscheidt zin van onzin. [naar artikel]
De vrieskou dit weekend zou morgen wel eens voor een aantal vervelende problemen kunnen zorgen. Een auto die maar niet wil starten, deuren die vastgevroren zijn of een aangevroren voorruit, iedereen kent het. Iedereen heeft ook zo zijn trucjes om dergelijke problemen te verhelpen, maar wat werkt er nu echt? [naar artikel]
De vrieskou dit weekend zou morgen wel eens voor een aantal vervelende problemen kunnen zorgen. Een auto die maar niet wil starten, deuren die vastgevroren zijn of een aangevroren voorruit, iedereen kent het. Iedereen heeft ook zo zijn trucjes om dergelijke problemen te verhelpen, maar wat werkt er nu echt? [naar artikel]
De elektrische auto of ‘EV’ wordt beschouwd als de meest milieuvriendelijke manier van autorijden omdat hij een zogenaamde ‘nulemissie’ heeft: geen reststoffen uit de uitlaatpijp. Maar hij is niet alleen. Ook de waterstofauto stoot niets uit dat schadelijk is. Utopie of dichterbij dan je denkt? Onze auto-expert Joost Bolle informeert je in zes vragen en evenveel antwoorden. [naar artikel]
Auto’s zijn als wasmachines, ze gaan niet zo lang meer mee als dertig jaar geleden. Toch kan je de levensduur van je auto wel degelijk verlengen. “En dat is makkelijker dan je denkt”, weet onze auto-expert Joost Bolle. Hij vertelt wat je allemaal kan doen om langer van je wagen te kunnen genieten. [naar artikel]
Vanaf 2026 moeten alle bedrijfswagens elektrisch zijn. Maar ook als particulier worden we de komende jaren in de richting van een elektrische auto gestuurd. Voor je het weet heb je er straks eentje op de oprit. En dat wordt aanpassen. “Rijden met een ‘EV’ is helemaal anders dan met een klassieke benzine- of dieselauto. Niet alleen rijtechnisch, ook mentaal”, zegt onze auto-expert Joost Bolle. Hij zet de meest opvallende verschillen met een klassieke auto op een rij. [naar artikel]
Vanaf 2026 moeten alle bedrijfswagens elektrisch zijn. Maar ook als particulier worden we de komende jaren in de richting van een elektrische auto gestuurd. Voor je het weet heb je er straks eentje op de oprit. En dat wordt aanpassen. “Rijden met een ‘EV’ is helemaal anders dan met een klassieke benzine- of dieselauto. Niet alleen rijtechnisch, ook mentaal”, zegt onze auto-expert Joost Bolle. Hij zet de meest opvallende verschillen met een klassieke auto op een rij. [naar artikel]
Vanaf 2026 moeten alle bedrijfswagens elektrisch zijn. Maar ook als particulier worden we de komende jaren in de richting van een elektrische auto gestuurd. Voor je het weet heb je er straks eentje op de oprit. En dat wordt aanpassen. “Rijden met een ‘EV’ is helemaal anders dan met een klassieke benzine- of dieselauto. Niet alleen rijtechnisch, ook mentaal”, zegt onze auto-expert Joost Bolle. Hij zet de meest opvallende verschillen met een klassieke auto op een rij. [naar artikel]
Stel dat je auto na een aanrijding beschadigd is, maar de omstandigheden zijn onduidelijk, wat moet je dan doen? Of wat als de verzekeraar het schadebestek van de hersteller in twijfel trekt? In beide gevallen kan een expert voor duidelijkheid zorgen. Independer.be legt uit hoe dat werkt. [naar artikel]
Voor de meeste particulieren is een nieuwe elektrische auto te duur. En dat zal zo nog een paar jaar blijven. Wil je toch snel af van diesel en benzine, dan kan je ‘instappen’ via de tweedehandsmarkt. Maar dan zijn er wel nog belangrijke aspecten waar je rekening mee moet houden, zegt onze auto-expert Joost Bolle. [naar artikel]
Onze auto-expert Joost Bolle mocht als eerste met de Maserati Grecale rijden en was enthousiast: “Verrassend voor wie vertrouwd is met Maserati: het multimediasysteem is niet langer een bron van ergernis. De interface is heel intuïtief, en zowaar: het werkt allemaal naadloos…” [naar artikel]
Nu de winter eindelijk echt gearriveerd lijkt te zijn, zorgt de vrieskou voor heel wat vervelende situaties. Een volledig aangevroren voorruit is er daar maar eentje van, maar wel eentje die binnenkort helemaal niet meer zo vervelend is. Met de slimme tip van Amerikaanse weerman Ken Weathers is je voorruit zo weer ontdooid. [naar artikel]
Het kwik daalt stilaan weer richting vriespunt, en dus weet je best hoe je jouw auto goed kunt wapenen tegen stilstand en koude. Er worden veel trucjes gedeeld, maar die zijn niet allemaal even verstandig, zegt onze autojournalist Joost Bolle, die zin van onzin onderscheidt. “Zet ’s ochtends nooit je ruitenwissers aan met een groot pak sneeuw of - erger - ijs tegen de voorruit.” [naar artikel]
Pijnlijke vergissing bij tankstation De Wolf in Meise. Daar heeft een brandstofleverancier de dieseltank per ongeluk gevuld met benzine. Dat had [naar artikel]
Neen, elektrische auto’s branden niet vaker dan klassieke modellen op diesel of benzine. Maar als ze branden, heb je een serieus probleem. De brandweer trouwens ook. Die beveelt daarom nu zelfs parkeerbeperkingen aan. Onze mobiliteitsexpert Brecht Vanhaelewyn legt uit hoe dat komt. En welke voorzorgen je zelf kan nemen. [naar artikel]
De tijd waarin je een eindeloze keuze had om een nieuwe auto te kopen, is voorbij, zegt onze auto-expert Joost Bolle. Voor een niet-elektrische wagen dan toch. Hij legt uit waarom, en geeft advies over welke wagen je kan kopen om de overstap naar een eerste elektrische auto te overbruggen. “Vanaf 2029 worden bij ons immers alleen nog elektrische wagens verkocht.” [naar artikel]
Elektrische auto’s zijn beter voor het milieu dan auto’s op benzine, maar ze moeten wel heel veel kilometers rijden voordat het zover is. Het... [naar artikel]
Je ziet ze vaak in speciaalzaken of in megawinkels die een rayon met autoproducten hebben: kleine busjes met additieven die je bij in de brandstoftank van je auto kan gieten. Ze beloven meer vermogen, minder verbruik en een lagere uitstoot. Nu dieselwagens massaal afgekeurd worden omwille van hun uitstoot: kunnen ze het verschil maken? Wat zit er precies in en werken ze écht? Onze mobiliteitsexpert Brecht Vanhaelewyn legt uit. [naar artikel]
Nu de dagen weer kouder worden, bereiden we onze auto ook best voor op de komende winter. Waar kan je je wagen best stallen? Mag je die wassen als het vriest? En hoelang moet je je auto eigenlijk opwarmen voor je vertrekt? Onze auto-expert Joost Bolle beantwoordt de meest gestelde en originele lezersvragen over je wagen en de winterkou. De antwoorden lees je later exclusief in HLN+. [naar artikel]
Nu de dagen weer kouder worden, bereiden we onze auto ook best voor op de komende winter. Waar kan je je wagen best stallen? Mag je die wassen als het vriest? En hoelang moet je je auto eigenlijk opwarmen voor je vertrekt? Onze auto-expert Joost Bolle beantwoordt de meest gestelde en originele lezersvragen over je wagen en de winterkou. De antwoorden lees je later exclusief in HLN+. [naar artikel]
Komende nacht wordt flink koud met minima van -6 graden in de Hoge Venen, rond -3 graden in het centrum en -1 à -2 graden over het westen. Er is ook gevaar voor rijmplekken. Vrieskou zorgt vaak voor autopech. Het gaat dan vooral om bestuurders met een platte batterij. Met deze tips bescherm jij je auto tegen de vrieskou. [naar artikel]
Donderdag is bij de politie melding gedaan van vandalisme op de Maastrichtersteenweg. De voorruit van een auto werd er beschadigd. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.