Krantenkoppen logoDe Krantenkoppen

Elke minuut geupdate en mobile friendly!

18 January 2021
08:22 uur

Grote campagne moet Leuven internationale bekendheid geven

VRT NWS

13/01/2021 - 17:01

Leuven gaat een grote campagne uitwerken om de stad internationaal te promoten. Het stadsbestuur trekt daar 200.000 euro voor uit. Leuven is uitgeroepen tot Europese sportstad en Europese hoofdstad van innovatie, en dat willen ze laten zien in het buitenland.


LEES VOLLEDIG ARTIKEL OP VRT NWS

Gerelateerde krantenkoppen:

  1. Waarom is deze internationale bekendheid in Limburg? (16/04/2017 - Het Belang van Limburg)
    In het Nederlands Limburgse Maastricht is een wel erg opmerkelijke bekendheid gespot.
    [naar artikel]
  2. Internationale campagne moet toerisme in Brussel aanwakkeren (11/01/2017 - Het Nieuwsblad)
    Het toerisme in Brussel is zich na de aanslagen in Parijs en Brussel duidelijk aan het herstellen. Maar om de positieve vooruitzichten voor de toeristische sector in het hoofdstedelijk gewest een extra boost te geven, heeft de Brusselse regering beslist om een omvangrijke internationale campagne voor de promotie van het Gewest te laten uitvoeren door het agentschap Wunderman Bruxelles. De regering trekt hier 4 miljoen euro voor uit.
    [naar artikel]
  3. Internationale campagne moet toerisme in Brussel aanwakkeren (11/01/2017 - De Standaard)
    Het toerisme in Brussel is zich na de aanslagen in Parijs en Brussel duidelijk aan het herstellen. Maar om de positieve vooruitzichten voor de toeristische sector in het hoofdstedelijk gewest een extra boost te geven, heeft de Brusselse regering beslist om een omvangrijke internationale campagne voor de promotie van het Gewest te laten uitvoeren door het agentschap Wunderman Bruxelles. De regering trekt hier 4 miljoen euro voor uit.
    [naar artikel]
  4. Limburg blinde vlek voor buitenlandse toeristen (11/07/2017 - Het Belang van Limburg)
    Het gaat goed met de bekendheid van Vlaanderen bij buitenlandse toeristen, blijkt uit nieuw onderzoek van Toerisme Vlaanderen bij 13.000 reizigers. Liefst 72 procent van de buitenlanders kent onze regio, en steden als Oostende, Antwerpen en Gent doen steeds vaker een belletje rinkelen. Alleen: Limburg blijkt één grote blinde vlek in het onderzoek. “Er is inderdaad niet gepeild naar de bekendheid van bijvoorbeeld Hasselt”, geven ze bij Toerisme Vlaanderen toe. Moet veranderen, vindt de Limburgse gedeputeerde voor Toerisme Igor Philtjens (Open Vld).
    [naar artikel]
  5. Nieuwe campagne zet 'huisapotheker' in de kijker (25/09/2018 - Knack)
    Vandaag, 25 september, is het de Internationale Dag van de Apotheker. In ons land is het de start van de tweede, grote campagne om de 'huisapotheker' nog beter bekend te maken bij de burger.
    [naar artikel]
  6. Film over burgerverzet tegen IS grote winnaar op Docville (31/03/2017 - De Redactie)
    In Leuven is gisterenavond de dertiende editie van het internationale festival van de documentairefilm afgesloten. Verschillende nationale en internationale producties zijn er in de bloemetjes gezet.
    [naar artikel]
  7. Campagne tegen studentenoverlast gelanceerd in Leuven (03/10/2017 - VRT NWS)
    In Leuven werd gisteravond de aftrap gegeven van een campagne tegen studentenoverlast. De Leuvense studentenkoepel Loko lanceerde de sensibiliseringsactie die gedurende twee weken draait rond respectvol samenleven in een studentenstad.
    [naar artikel]
  8. Israël start campagne tegen Gaza-rapport VN (10/04/2019 - De Morgen)
    Israël is een internationale campagne gestart als reactie op een kritisch VN-rapport over de oorlog in de Gazastrook. De Palestijnse beweging Hamas roept de internationale gemeenschap dan weer op de Israëlische leiders voor de rechter te brengen wegens oorlogsmisdaden.
    [naar artikel]
  9. Leuven wil af van zatte studenten op kot (04/10/2016 - Het Nieuwsblad)
    Vertegenwoordigers van de KU Leuven, hogeschool UCLL, de stad Leuven, politie en studentenkoepel LOKO hebben maandagavond de campagne tegen uitgaansoverlast op gang getrokken. Dit academiejaar wil men het indrinken op kot ontmoedigen.
    [naar artikel]
  10. Wat u moet weten over de nieuwe Nobelprijswinnaar voor de Vrede (06/10/2017 - VRT NWS)
    De Internationale Campagne voor de afschaffing van kernwapens, kortweg ICAN, doet aan lobbywerk bij landen en Internationale instellingen om de wereld kernwapenvrij te maken.  Met succes, want ze wordt er nu voor beloond met de hoogste VN-onderscheiding.
    [naar artikel]
  11. Documentaire over burgerverzet tegen IS grote winnaar op Docville (31/03/2017 - Het Laatste Nieuws)
    In Leuven vond gisteren de slotavond plaats van de dertiende editie van Docville, het internationale festival van de documentairefilm. De grote
    [naar artikel]
  12. Opnieuw topscores voor KU Leuven in internationale ranking van universiteiten (28/02/2018 - Het Laatste Nieuws)
    De Katholieke Universiteit Leuven (KU Leuven) is dé topuniversiteit van ons land. Dat blijkt uit QS World University Rankings, een lijst die...
    [naar artikel]
  13. Zo drinken de studenten voor op kot: de 10 populairste drankspelletjes (14/10/2016 - Het Belang van Limburg)
    Met ‘Aperitief Collectief’, een indrink zonder alcoholische dranken, vond donderdag in Leuven het orgelpunt plaats van de campagne ‘Doe het eens op café’. Met die campagne willen de studentenkoepel Loko, KU Leuven, Hogeschool UCCL, de stad Leuven en de politie het ‘indrinken’ op kot beperken, omdat dat vaak zorgt voor geluidsoverlast bij de buren. Indrinken, en bijhorende drankspelletjes, zijn dan ook erg populair onder studenten. Een overzicht van de populairste drankspelletjes.
    [naar artikel]
  14. 'N-VA ontkent rechtsstaat' (12/04/2019 - De Morgen)
    N-VA start een ongeziene campagne tegen de rechterlijke macht. In de Twitter-campagne #IkSteunTheo verwijt de partij rechters de wet niet toe te passen nu staatssecretaris voor Asiel Theo Francken een humanitair visum moet geven aan een Syrisch gezin. De coalitiepartners vinden de aanval onaanvaardbaar.
    [naar artikel]
  15. Toms vader over de tol van bekendheid! (27/03/2017 - Het Laatste Nieuws)
    Op heel jonge leeftijd begon Tom aan bekendheid te winnen. Logisch ook, want naast zijn voortreffelijke prestaties was Tom ook een énorm
    [naar artikel]
  16. Hilde Crevits moet CD&V vleugels geven (28/04/2019 - De Standaard)
    Hilde Crevits moet CD&V vleugels geven in een campagne die tot nog toe moeizaam van de grond komt. ‘Dit is een zware verantwoordelijkheid.’
    [naar artikel]
  17. KU Leuven opnieuw in top 100 van internationale universiteitsranking (19/06/2019 - Het Laatste Nieuws)
    De KU Leuven staat opnieuw in de top 100 van de QS World University Rankings, een internationale universiteitsranking die sinds 2004 jaarlijks...
    [naar artikel]
  18. Unicef en SOS Kinderdorpen lanceren campagnes voor internationale kinderrechtendag (20/11/2017 - VRT NWS)
    Vandaag 20 november is het internationale kinderrechtendag. Daarom lanceert Unicef een campagne om alle kinderen naar school te sturen. SOS Kinderdorpen start een campagne die kinderen onvoorwaardelijke zorg wil bieden.
    [naar artikel]
  19. Jens Dendoncker worstelt met bekendheid in nieuw seizoen ‘Hoe zal ik het zeggen?’ (21/11/2019 - Het Belang van Limburg)
    Daft Punk komt Franse les geven en het leger moet een Antwerpse wijk in veiligheid brengen omdat het internet op is: daar is het nieuwe seizoen van ‘Hoe zal ik het zeggen?’.
    [naar artikel]
  20. Zeldzaam gen maakt een hel van leven van Corinne (52) en lotgenoten: “Mensen denken dat je dronken bent, jij denkt dat je gaat sterven" (19/06/2019 - Het Nieuwsblad)
    De pas opgerichte Belgische vzw ‘de Negende van’ wil de erfelijke gehoor- en evenwichtsziekte DFNA9 bekendheid geven bij het grote publiek. Tegelijk verwerft de vzw fondsen voor onderzoek om de ziekte te bestrijden en de patiënten te genezen.
    [naar artikel]
  21. Kim Clijsters steunt nieuwe campagne SOS Kinderdorpen: “Geen enkel kind mag alleen opgroeien” (20/11/2017 - Het Belang van Limburg)
    Op 20 november, Internationale Dag van de Rechten van het Kind, lanceert SOS Kinderdorpen een nieuwe internationale campagne om het belang van onvoorwaardelijke zorg te onderstrepen voor alle kinderen. Ambassadrice Kim Clijsters staat volledig achter het initiatief.
    [naar artikel]
  22. Internationale Campagne Tegen Kernwapens wint Nobelprijs voor de Vrede (06/10/2017 - VRT NWS)
    Het Noorse Nobelprijscomité heeft de Nobelprijs voor de Vrede dit jaar toegekend aan de Internationale Campagne Tegen Kernwapens (ICAN). Binnenkort meer.
    [naar artikel]
  23. N-VA-campagne toont geen marge meer voor de regering (04/12/2018 - De Standaard)
    Terwijl de experten in het parlement nog hun visie op het migratiepact geven en het kernkabinet nog moet samenkomen, toont een N-VA-campagne rond het migratiepact dat de partij geen ruimte laat voor veel interpretaties.
    [naar artikel]
  24. Celstraf voor dief die als twee druppels water op Ross Geller uit Friends lijkt (15/08/2019 - Het Laatste Nieuws)
    De dief die internationale bekendheid heeft verworven omdat hij lijkt op het karakter Ross Geller uit de Amerikaanse serie Friends, moet nu de...
    [naar artikel]
  25. VIDEO. Nieuwe campagne waarschuwt jongeren voor tienerpooiers (16/01/2017 - De Standaard)
    Vlaanderen voert de strijd tegen tienerpooiers op. Een nieuwe campagne en de website stoptienerpooiers.be moet jongeren ‘informeren, signalen leren herkennen en info geven waar ze terecht kunnen voor hulp’.
    [naar artikel]
  26. Start grote wegenwerken op E314 in Leuven (08/04/2020 - VRT NWS)
    Volgende week, op 15 april, starten grote werken op de E314 ter hoogte van het viaduct van Wilsele bij Leuven. Door die werken moet het verkeer in de toekomst veiliger en vlotter verlopen. Er wordt wel aanzienlijke verkeershinder verwacht wanneer het verkeer na de coronacrisis weer zijn normale proporties zal aannemen.
    [naar artikel]
  27. Reclamewaakhond verbiedt 'sugardaddy'-campagne (03/10/2017 - Het Laatste Nieuws)
    De Jury voor Ethische Praktijken inzake reclame (JEP) heeft zopas beslist dat de Rich Meet Beautiful-campagne moet stopgezet worden. De campagne...
    [naar artikel]
  28. Child Focus lanceert nieuwe campagne voor Internationale Dag van Vermiste Kinderen (21/05/2018 - Het Nieuwsblad)
    Child Focus heeft maandag een nieuwe campagne gelanceerd in het kader van de Internationale Dag van de Vermiste Kinderen komende vrijdag 25 mei. Het gaat om een tv- en radiospot die lopen van 21 tot 27 mei en telkens worden afgesloten met de boodschap “Zolang we blijven zoeken, zijn vermiste kinderen nog bij ons”.
    [naar artikel]
  29. Internationale Tennisfederatie richt spelersraad voor "mindere goden" op (21/04/2020 - Het Laatste Nieuws)
    De Internationale Tennisfederatie (ITF) gaat een spelersraad oprichten die een stem moet geven aan de mannen en vrouwen die laag op de ranking...
    [naar artikel]
  30. KU Leuven weigert zwaar gebuisden (04/04/2019 - De Morgen)
    Andere universiteiten zijn niet gelukkig met de beslissing van de KU Leuven om slecht scorende studenten na één jaar uit de opleiding te weren. Ze zijn niet te spreken over de plannen en vrezen chaos. 'Je moet mensen de kans geven zich te herpakken.'
    [naar artikel]
  31. Nieuwe campagne moet tunnelreflex aanleren (06/07/2020 - Het Nieuwsblad)
    Het Agentschap Wegen en Verkeer lanceert een nieuwe campagne om weggebruikers te informeren over veilig rijgedrag in tunnels. Het doel van de campagne is het aanleren van een tunnelreflex: wanneer je in een tunnel rijdt, moet je onmiddellijk meer afstand houden van je voorligger.
    [naar artikel]
  32. De Roover trekt eigen campagne in twijfel: 'Tonaliteit die N-VA in campagne gebruikt, is niet de mijne' (04/12/2018 - De Standaard)
    N-VA-fractieleider Peter De Roover vindt dat zijn partij 'de nodige maat in het achterhoofd moet houden' in haar campagne tegen het Migratiepact. Hoewel de campagne ondertussen offline werd gehaald, gelooft niemand in de meerderheid nog in een oplossing.
    [naar artikel]
  33. Leuven start campagne om overlast tegen te gaan (02/10/2019 - VRT NWS)
    Nu de studenten weer in Leuven zijn, stijgt het inwonersaantal van de stad met de helft. En zo ook de overlast. De stad Leuven wil daar wat aan doen en start daarom met een sensibiliseringscampagne om de overlast bij het uitgaan te beperken.
    [naar artikel]
  34. Leuven pompt 250.000 euro in campagne om automobilisten wegwijs te maken in stadscentrum (15/03/2018 - Het Laatste Nieuws)
    Het Leuvense stadsbestuur lanceert een campagne om aan te tonen dat het stadscentrum vlot bereikbaar is voor wie met de wagen komt. Sinds de...
    [naar artikel]
  35. Sandra Bekkari: "De bekendheid was wennen, ik heb het effect van tv wat onderschat" (19/12/2017 - Het Laatste Nieuws)
    Lang voordat Vlaanderen in de ban was van Sandra Bekkari, was Nancy Verschoren, die zonder benen door het leven moet, al een grote fan. Als...
    [naar artikel]
  36. Vlaamse ombudsman: “Nood aan grotere bekendheid van helpdesk voor huurders en verhuurders” (24/12/2020 - Het Laatste Nieuws)
    De meeste Vlaamse huurders en verhuurders vinden bij problemen de weg niet naar de helpdesk private huur van de Vlaamse regering. De bekendheid moet beter. Dat is één van de belangrijkste adviezen van de Vlaamse Ombudsdienst na bemiddeling bij 272 huurders en verhuurders met acute problemen in de eerste coronagolf.
    [naar artikel]
  37. KU Leuven zet volop in op afstandsonderwijs om verspreiding corona tegen te gaan (11/03/2020 - VRT NWS)
    De KU Leuven neemt enkele maatregelen om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. De universiteit gaat zoveel mogelijk lessen online geven. Personeelsleden moeten in de mate van het mogelijke van thuis uit werken. Grote evenementen, zoals infodagen, worden afgelast.
    [naar artikel]
  38. Annulatie Grote Prijs Jef Scherens en andere sportevenementen in Leuven (27/05/2020 - VRT NWS)
    Door de coronacrisis worden deze zomer heel wat sportwedstrijden afgeschaft. In Leuven worden bekende evenementen als Leuven Beachvolley, de Tofsportnacht en de wielerwedstrijd Grote Prijs Jef Scherens definitief geannuleerd.
    [naar artikel]
  39. CD&V doet oproep op Internationale Vrouwendag: “Helft van burgemeesters en schepenen moet vrouw zijn” (08/03/2018 - Gazet van Antwerpen)
    Verdeel na de verkiezingen in oktober alle posten voor schepenen en burgemeesters­ evenwichtig tussen mannen en vrouwen.” Dat is op Internationale Vrouwendag vandaag met de campagne #stemvrouw de oproep van Vrouw & Maatschappij, onderdeel van CD&V en de grootste politieke vrouwenorganisatie in Vlaanderen.
    [naar artikel]
  40. Vijftigste editie GP Jef Scherens in nieuw kleedje én in 76 landen op TV te zien (12/08/2016 - Het Nieuwsblad)
    Op zondag 21 augustus organiseert de Koninklijke Stoempersclub Leuven in samenwerking met Pro Cycling Events de 50ste editie van de GP Jef ‘Poeske’ Scherens-Rondom Leuven. Een klassieker in Leuven, die dit jaar ook internationale aandacht krijgt.
    [naar artikel]
  41. Child Focus lanceert nieuwe campagne voor Internationale Dag van Vermiste Kinderen (21/05/2018 - Metro)
    Child Focus heeft vandaag een nieuwe campagne gelanceerd in het kader van de Internationale Dag van de Vermiste Kinderen komende vrijdag 25 mei. Het gaat om een tv- en radiospot die lopen van 21 tot 27 mei en telkens worden afgesloten met de boodschap “Zolang we blijven zoeken, zijn vermiste kinderen nog bij ons”. De kijkers en luisteraars worden meegenomen in de herinneringen van ouders aan hun vermiste kinderen. De campagne wil mensen het emotionele verhaal achter de nuchtere opsporingsberichten tonen, aldus Child Focus in een communiqué. Fien Troch regisseerde de tv-spot. Die toont het dagelijkse leven van een koppel en hun zoontje. Maar op het einde blijkt dat elke scène slechts een herinnering is aan een kind dat vermist is. Op de radio komen ouders van vermiste kinderen aan het woord die zelf vertellen over een mooie herinnering. bron: Belga Het bericht Child Focus lanceert nieuwe campagne voor Internationale Dag van Vermiste Kinderen verscheen eerst op Metro.
    [naar artikel]
  42. 10 Limburgse trekpleisters die volgens onze redactie wel een bezoekje waard zijn (12/07/2017 - Het Belang van Limburg)
    Uit een nieuw onderzoek van Toerisme Vlaanderen bij 13.000 buitenlandse toeristen bleek gisteren dat grote steden zoals Oostende, Antwerpen en Gent al heel wat bekendheid vergaarden. Enkel Limburg blijkt één grote blinde vlek te zijn en dat moet volgens de Limburgse gedeputeerde voor Toerisme Igor Philtjens (Open Vld) dringend veranderen.
    [naar artikel]
  43. Leuven pas circulatieplan aan en kiest voor slimme knip in Burchtstraat (15/05/2020 - VRT NWS)
    Er komt geen knip ter hoogte van het Engels Plein, maar wel in de Burchtstraat in Leuven. Dat heeft het stadsbestuur beslist na een evaluatie. Het circulatieplan moet het sluipverkeer weren uit de binnenstad en meer ruimte geven aan voetgangers en fietsers.
    [naar artikel]
  44. Campagne #SheIsEqual klokt af op 780 miljoen euro (13/12/2018 - De Morgen)
    De internationale campagne voor vrouwenrechten #SheIsEqual, die minister van Internationale Ontwikkeling Alexander De Croo (Open Vld) mee op gang trok, heeft meer dan 780 miljoen euro opgebracht. Dat is ruim meer dan de doelstelling van 500 miljoen die de minister naar voor schoof bij de lancering. Het geld gaat naar projecten rond gendergelijkheid.
    [naar artikel]
  45. Campagne #SheIsEqual klokt af op 780 miljoen euro (13/12/2018 - Metro)
    De internationale campagne voor vrouwenrechten #SheIsEqual, die minister van Internationale Ontwikkeling Alexander De Croo (Open Vld) mee op gang trok, heeft meer dan 780 miljoen euro opgebracht. Dat is ruim meer dan de doelstelling van 500 miljoen die de minister naar voor schoof bij de lancering. Het geld gaat naar projecten rond gendergelijkheid. “Deze opbrengst overtreft mijn stoutste verwachtingen”, zegt De Croo. “Op deze manier kan #SheIsEqual voor meer dan dertig miljoen meisjes en vrouwen het verschil maken. Door hen bijvoorbeeld langer op de schoolbanken te laten zitten of simpelweg door hen toegang te geven tot voorbehoedsmiddelen zodat ze zelf kunnen beslissen wanneer ze moeder worden”. In totaal klokt de #SheIsEqual-campagne af op 780,4 miljoen euro. Dat geld gaat naar projecten die inzetten op gendergelijkheid, onderwijs voor meisjes, en seksuele en reproductieve rechten en gezondheid. Hiermee zal #SheIsEqual een impact hebben op meer dan 30 miljoen meisjes en vrouwen. bron: Belga Het bericht Campagne #SheIsEqual klokt af op 780 miljoen euro verscheen eerst op Metro.
    [naar artikel]
  46. Genootschap moet dit historische kasteel in Mortsel uit het slop halen (05/09/2018 - Gazet van Antwerpen)
    Met de oprichting van een genootschap willen Patrick Hapers (52) en partner Kristel Van Doors­laer (52) Kasteel Cantecroy in de Cantecroylaan in Mortsel meer bekendheid geven. De oprichtingsakte en de sjerpen van de genoten worden op 16 september in de Sint-Benedictuskerk, tijdens de mis van 9.30u, ingezegend door pastoor Tom Schellekens.
    [naar artikel]
  47. Fietsen door de Bomen valt opnieuw in de prijzen: “Nog meer bekendheid voor Limburg” (24/11/2020 - VRT NWS)
    Het Limburgse fietsproject "Fietsen door de Bomen" in Bosland heeft de internationale Dezeen Award gekregen voor "Beste Architectuur en Infrastructuur van het jaar". Het is ondertussen al de vijfde internationale prijs voor het project.
    [naar artikel]
  48. Glitter en glamour in Antwerpen: Brits topmodel en filmster opent diamantbeurs (07/05/2018 - Gazet van Antwerpen)
    Elizabeth Hurley, het Britse topmodel, actrice en designer opende afgelopen zondag de diamantbeurs CARAT+ in Antwerp Expo. De 52-jarige schitterde in een gouden glitterjurk bij de opening van de tweede editie van de beurs. “Aan diamant moet je glamour koppelen. Liefst in combinatie met internationale bekendheid en dat vind je bij haar”, klonk het bij de organisatie.
    [naar artikel]
  49. Glitter en glamour in Antwerpen: Brits topmodel en filmster opent diamantbeurs (07/05/2018 - Het Belang van Limburg)
    Elizabeth Hurley, het Britse topmodel, actrice en designer opende afgelopen zondag de diamantbeurs CARAT+ in Antwerp Expo. De 52-jarige schitterde in een gouden glitterjurk bij de opening van de tweede editie van de beurs. “Aan diamant moet je glamour koppelen. Liefst in combinatie met internationale bekendheid en dat vind je bij haar”, klonk het bij de organisatie.
    [naar artikel]

Voor informatie mail naar [email protected]. Disclaimer.