Politieke marketing en personal branding op sociale media worden alsmaar belangrijker. Zo spendeerde Bart De Wever 80.000 euro aan een Facebookadvertentie over kernenergie. Tom Van Grieken zette 35.000 euro in op de zwartepietendiscussie. We onderzochten hoeveel de populairste politici spenderen aan Facebookadvertenties en welke thema’s belangrijk zijn voor hun personal branding. Politici zetten meer en [naar artikel]
De Universiteit Antwerpen heeft onderzocht aan welke inhoud burgers door politici worden blootgesteld op sociale media en of ze daar iets aan hebben. Doctoraatsonderzoeker Jeroen Peeters concludeert dat politici lang niet altijd bereiken wat ze willen bereiken via de sociale media. [naar artikel]
“Politici maken nog te weinig gebruik van sociale media als Facebook en Twitter.” Dat zegt politiek communicatiebureau Influarté, dat het Facebook- en Twittergebruik van politieke partijen en de belangrijkste Limburgse politici onderzocht. Absolute topper op Facebook is Peter Vanvelthoven (sp.a), met bijna 10.000 likes. Op Twitter is dat Wouter Beke, met meer dan 26.000 volgers. “Toch zijn er nog heel wat politici die de sociale media amper of niet goed gebruiken. Ook in hun campagnes grijpen ze nog graag terug naar oude recepten zoals infoblaadjes. Terwijl je op sociale media voor veel minder geld veel meer mensen kan bereiken.” [naar artikel]
Instagram en Facebook tellen talloze accounts van influencers die in korte tijd het perfecte lichaam krijgen. Georgina Cox twijfelde voortdurend aan zichzelf door het zien van al die foto’s, waarmee ze zichzelf vergeleek toen ze begon te sporten. Tot de personal trainer de waarheid ontdekte en besefte dat er veel factoren zijn die veranderen hoe iemand eruitziet. Nu wil ze tonen dat niet alles is wat het lijkt op sociale media. [naar artikel]
Een onderzoek van de Vrije Universiteit Brussel heeft aangetoond dat uitsluitend rechtse partijen en politici uit Vlaanderen boodschappen publiceren op sociale media die als discriminerend worden beschouwd. Daarbij wordt door de auteurs bewust impliciete en suggestieve taal gebruikt om kritiek te vermijden. [naar artikel]
Lees dit artikel: Politici in vuurlinie op sociale media, en onder spotlight in kranten Conner Rousseau (Vooruit) vierde z’n 29ste verjaardag in mineur dit weekend: hij belandde op de spoeddienst van het ziekenhuis, met een cyste op zijn nier. Die moet eruit: in december volgt een operatie. Dat deelde hij zelf mee op Instagram. Wat volgde waren veel aanmoedigingen, maar ook een stroom bagger, waarbij zelfs doodsverwensingen waren. Dat deed zijn […] Lees dit artikel: Politici in vuurlinie op sociale media, en onder spotlight in kranten [naar artikel]
Een onderzoek van de Vrije Universiteit Brussel heeft aangetoond dat in Vlaanderen uitsluitend rechtse partijen en politici boodschappen publiceren op sociale media die als discriminerend worden beschouwd. Daarbij wordt door de auteurs bewust impliciete en suggestieve taal gebruikt om kritiek te vermijden. [naar artikel]
In de stedelijke basisschool van Kermt zat vrijdagochtend een heel speciaal publiek op de schoolbanken. Zowat alle Limburgse toppolitici verzamelden er voor een les, plus examen rond sociale media. [naar artikel]
08:35 In Turkije is de toegang tot sociale media zoals Twitter en WhatsApp geblokkeerd. De maatregel valt samen met de arrestatie van pro-Koerdische politici. [naar artikel]
Of het nu over homohaat of anti blank geweld gaat: als Vlaamse politici op sociale media choquerende berichten uit het buitenland willen delen, denken ze beter twee keer na. [naar artikel]
In Frankrijk blaast Marine Le Pen de tegenstand weg op sociale media, net zoals Donald Trump en Geert Wilders dat in de Verenigde Staten en Nederland doen. Zijn populistische politici en sociale media geboren voor elkaar? [naar artikel]
In aanloop naar de Australische verkiezingen sneuvelen de kandidaten bij bosjes door hun gedrag op sociale media. Vrijwel dagelijks trekken... [naar artikel]
Bescheidenheid siert. Eigen lof stinkt. Doe maar gewoon, dat is al gek genoeg. De boodschappen die we als kind krijgen, doen velen onder ons... [naar artikel]
Meer dan ooit tevoren wordt deze verkiezingscampagne op sociale media uitgevochten. Voor de partijen was het nog nooit zo gemakkelijk om de burgers rechtstreeks aan te spreken. Politici juichen, maar is het werkelijk een vooruitgang of schuilen er ook gevaren in de veranderende politieke communicatie? [naar artikel]
Jos D'Haese (PVDA) vindt niet dat er een verbod moet komen op TikTok nu het Europees Parlement de app verbiedt voor zijn medewerkers. Hij erkent dat er heel wat privacyproblemen zijn op het platform, en vindt dat voor alle sociale media een regularisering moet komen. "Dat neemt niet weg dat sociale media de manier zijn om interactie te hebben met mensen, en het wordt tijd dat alle politici dat inzien," zo zegt hij in #BelRiadh. [naar artikel]
Het regende reacties van Europese politici en opiniemakers, nadat Twitter en Facebook Amerikaans president Trump de mond snoerden. Geen enkel groot sociaal medium is evenwel in Europese handen. Dat blijkt uit een analyse door Gzero, het mediabedrijf van de bekende Amerikaanse politoloog Ian Bremmer. De tien grootste sociale media komen uitsluitend uit twee landen, de […] The post VS en China domineren sociale media appeared first on Business AM. [naar artikel]
Door aan personal branding te doen, bereid je je sollicitatie beter voor én sta je ook sterker in je schoenen tijdens het gesprek. Maar wat houdt [naar artikel]
Waarom bijten politici steeds vaker van zich af via sociale media zoals Twitter? En is het wel verstandig om als politicus in dialoog te treden via sociale media met het oog op de naderende gemeenteraadsverkiezingen? ‘‘Ik zou me schamen in uw geval! … Spaar je tijd en energie voor de arbeidsrechtbank! … U bent duidelijk [naar artikel]
Tom Van Grieken scoorde met de geboorte van zijn zoon, Conner Rousseau met deelname aan ‘De slimste mens’ en oppositiepartijen steken het meeste geld in Facebook. Dat zijn de politieke trends op sociale media van 2020. [naar artikel]
Het is nog ruim zeven weken voor we mogen gaan stemmen, maar langs de Vlaamse wegen struikel je nu al over de verkiezingsaffiches. “Ook in tijden van sociale media blijft de klassieke affiche overeind”, klinkt het bij experts. [naar artikel]
01:07 Ianka Fleerackers transformeerde van succesvolle actrice naar gedreven ondernemer die CEO’s en bedrijfsleiders helpt bij hun personal branding. ‘Ik zoek nog altijd verschillende inkomstenstromen, maar... [naar artikel]
VRT NWS en De Tijd willen met uw hulp in kaart brengen hoe Vlaamse partijen en politici campagne voeren op Facebook. Jeroen VAn Godtsenhoven wijst op het belang van duidelijke regels bij dit soort campanges via sociale media. [naar artikel]
Hoe reageerden Vlaamse politici op de gewelddadige dood van George Floyd en vervolgens op de vreedzame protesten en betogingen enerzijds en de rellen en plunderingen in de Verenigde Staten anderzijds? [naar artikel]
De brief van koning Filip met spijtbetuigingen voor de Belgische wandaden in Congo lokt positieve reacties uit politieke hoek. Verschillende politici reageerden op sociale media. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.