Alle Vlaamse Krantenkoppen. Elke minuut geupdate. Vers van de pers.
BusinessAM

VSV lanceert nieuwe campagne om motorrijders extra onder de aandacht te brengen

06/04/2021 - 09:00
" De Vlaamse Stichting Verkeerskunde (VSV) lanceert samen met Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open Vld) een nieuwe campagne om automobilisten aan te sporen extra goed uit te kijken voor motorrijders. Met de campagne “kijken kijken” hoopt VSV om ongevallen met motorrijders te voorkomen. “Vorig jaar lieten 33 motorrijders het leven op Vlaamse wegen, dat […] Het bericht VSV lanceert nieuwe campagne om motorrijders extra onder de aandacht te brengen verscheen eerst op Metro."

Gerelateerde krantenkoppen:

1. 1 op 3 Vlaamse automobilisten werd recent verrast door plots opduikende motorrijder: nieuwe campagne wil ongevallen voorkomen (05/04/2021 - Het Laatste Nieuws)

De Vlaamse Stichting Verkeerskunde (VSV) lanceert samen met Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open Vld) een nieuwe campagne om automobilisten aan te sporen extra goed uit te kijken voor motorrijders. [naar artikel]


2. 1 op 3 Vlaamse automobilisten werd recent nog verrast door plots opduikende motorrijder: nieuwe campagne wil ongevallen voorkomen (05/04/2021 - Het Laatste Nieuws)

De Vlaamse Stichting Verkeerskunde (VSV) lanceert samen met Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open Vld) een nieuwe campagne om automobilisten aan te sporen extra goed uit te kijken voor motorrijders. [naar artikel]


3. Amper kandidaten voor ‘het beroep van de toekomst’: nieuwe campagne moet job van syndicus onder de aandacht brengen (05/12/2023 - Gazet van Antwerpen)

Steeds meer Belgen wonen in een appartementsgebouw, maar er zijn te weinig mensen die zich ontfermen over de gemeenschappelijke delen van die gebouwen. De vastgoedsector lanceert daarom een campagne en een nieuwe website om het knelpuntberoep van syndicus in de kijker te zetten. [naar artikel]


4. Politiezone Geraardsbergen/Lierde lanceert campagne in de strijd tegen alcohol en corona tegelijk (30/07/2020 - VRT NWS)

Er is dit jaar geen BOB-campagne, maar dat houdt de politiezone Geraardsbergen/Lierde niet tegen om zelf een campagne te lanceren. Onder de slogan ‘Ik ZAAG graag’ wil de lokale politie alcohol én corona onder de aandacht brengen. [naar artikel]


5. Met steun van Lotte Kopecky: Flanders Classics lanceert campagne voor gelijkheid in het wielrennen (18/09/2023 - Het Belang van Limburg)

Op International Equal Pay Day, lanceren Flanders Classics en KPMG in België de #EqualPainDay campagne. De campagne heeft als doel de weg die het wielrennen momenteel aflegt in gelijkheid tussen mannen en vrouwen onder de aandacht brengen en sluit bovendien aan bij hun gemeenschappelijke Closing the Gap project. Niemand minder dan wereldkampioene Lotte Kopecky zet samen met voormalig Belgisch kampioen Tim Merlier haar schouders onder de campagne. [naar artikel]


6. Jitske Van de Veire steunt nieuwe Te Gek?!-campagne over depressie: "Wil proberen taboe te doorbreken" (29/09/2021 - VRT NWS)

De organisatie Te Gek?!, die psychische problemen bespreekbaar wil maken, lanceert vandaag een nieuwe campagne die de problematiek van depressie onder de aandacht moet brengen. Onder meer Jitske Van de Veire, woordvoerder van Wel Jong Niet Hetero, treedt op als ambassadrice. Ze is zelf ook ervaringsdeskundige en getuigde daarover in "De ochtend" op Radio 1. "Ik wil proberen om een taboe te doorbreken", zei ze daar. [naar artikel]


7. Kate Middleton lanceert kortfilm over belang van eerste jaren van de kindertijd (31/01/2023 - Het Belang van Limburg)

x Middeloton heeft haar campagne ‘Shaping Us’ gelanceerd om het belang van de vroege kindertijd onder de aandacht te brengen en dat doet ze met behulp van een nieuwe film over een klein meisje met de naam Layla. [naar artikel]


8. Zien: nieuwe Monki-campagne vraagt aandacht voor mentale gezondheid van vrouwen (25/10/2018 - Het Laatste Nieuws)

Deze herfst lanceert modeketen Monki de campagne ‘All the feels’. Daarmee wil het Zweedse merk aandacht vragen voor de invloed die sociale media... [naar artikel]


9. Child Focus lanceert campagne: "Niet elk kinderfilmpje is even onschuldig" (17/11/2017 - VRT NWS)

Child Focus lanceert een nieuwe indringende campagne in de strijd tegen kinderporno. Filmpjes met verontrustende bestandsnamen moeten de aandacht trekken van de internetgebruiker. [naar artikel]


10. Jonge professoren vragen aandacht voor genderkloof in onze universiteiten (11/02/2019 - Knack)

Maandag lanceert de Jonge Academie, een groep van jonge onderzoekers van verschillende universiteiten, een campagne om iets te doen aan de genderkloof in de academische wereld. Een grote postercampagne, een website en cartoons op sociale media moeten het probleem van te weinig vrouwelijke docenten en hoogleraren onder de aandacht brengen. [naar artikel]


11. De Block wil overvloedige gebruik van slaap- en kalmeermiddelen een halt toeroepen (01/02/2018 - VRT NWS)

Minister van Volksgezondheid Maggie De Block (Open VLD) lanceert vandaag de campagne "Slaap- en kalmeermiddelen, denk eerst aan andere oplossingen". De bedoeling van de campagne is zorgverleners en patiënten beter bewust te maken van de risico’s van slaap- en kalmeermiddelen en om gezondere alternatieven onder de aandacht te brengen.   [naar artikel]


12. Campagne vraagt autobestuurders om uit te kijken voor motorrijders (31/03/2019 - Het Laatste Nieuws)

Onder het motto “Kijken kijken om elke motorrijder te zien” heeft de Vlaamse Stichting Verkeerskunde vandaag in Zellik een nieuwe campagne... [naar artikel]


13. Brussel lanceert fictiereeks als campagne tegen rijden onder invloed (14/07/2020 - VRT NWS)

Brussel Mobiliteit lanceert een online fictiereeks als nieuwe campagne tegen het rijden onder invloed. De reeks, Barlos, wil via filmpjes op Youtube de Brusselse jongeren ervan bewust maken hoe gevaarlijk het is om onder invloed een voertuig te besturen. [naar artikel]


14. Jonge academici klagen tekort aan vrouwelijke professoren aan (11/02/2019 - De Standaard)

Slechts één op de vier Vlaamse professoren is een vrouw. Nochtans zijn er ongeveer evenveel mannen als vrouwen die doctoreren. De Jonge Academie, een groep van jonge onderzoekers van verschillende universiteiten lanceert daarom een campagne om de genderkloof in de academische wereld onder de aandacht te brengen. [naar artikel]


15. Truiense verpleegkundigen lanceren hashtag om dementie onder de aandacht te brengen (21/10/2017 - Het Belang van Limburg)

Kraak een noot, maak er een foto of filmpje van en post het online met de hashtag #eennootvoordementie. Dat is de opdracht in een nieuwe campagne, bedacht door de Truiense verpleegkundigen Robin Biets en Peggy Lavaerts. Op die manier wil het duo de duizenden mantelzorgers die voor mensen met dementie zorgen, op een positieve manier onder de aandacht brengen. “Want mantelzorgers zijn noot-zakelijk en een echte bondge-noot voor mensen die met dementie door het leven moeten.” [naar artikel]


16. VSV lanceert nieuwe campagne tegen rijden onder invloed: “Het is een toenemend probleem” (31/05/2021 - Het Nieuwsblad)

Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters lanceert maandag samen met de Vlaamse Stichting Verkeerskunde (VSV) de campagne “Groot gelijk dat je nuchter rijdt”. Vorig jaar steeg namelijk het aantal inbreuken tegen de wetgeving op rijden onder invloed van drugs met 8 procent en ook het gebruik van lachgas achter het stuur blijft stijgen. [naar artikel]


17. “Heb jij echt de ogen van je moeder?”: vzw donorkinderen lanceert nieuwe campagne (20/12/2019 - Het Laatste Nieuws)

Donorkinderen vzw lanceert een nieuwe campagne. Met slogans en campagnebeelden hopen ze ouders te stimuleren met hun donorkinderen het gesprek aan... [naar artikel]


18. “Wet op beschermkleding voor motorrijders moet strenger” (14/09/2016 - Het Belang van Limburg)

Automobilisten hebben veel te weinig aandacht voor motorrijders. De weginfrastructuur is niet aan hen aangepast en het wegdek en de belijning zijn op heel wat plaatsen erbarmelijk. Motorrijders moeten vrije busbanen kunnen gebruiken en de wet op beschermende kleding moet veel strenger. Dat zijn de conclusies van een enquête die Vlaams Parlementslid An Christiaens (CD&V) uit Tongeren bij 1.409 motorrijders in Vlaanderen afnam. “De enquête biedt stof tot nadenken maar spoort beleidsmakers vooral aan tot actie.” [naar artikel]


19. Motorrijders brengen hulde aan jong koppel dat omkwam bij Rally van Condroz (04/12/2022 - Het Nieuwsblad)

Tientallen motorrijders zijn zondagvoormiddag bijeengekomen in Wasseiges, een gemeente in de provincie Luik, om hulde te brengen aan de twee jongeren die omkwamen bij het ongeval tijdens de Rally van de Condroz. [naar artikel]


20. BV’s uit de kleren om iets te promoten: “Zo’n beeld trekt nu eenmaal meer de aandacht” (20/11/2020 - Het Laatste Nieuws)

Voor een nieuwe campagne van Pink Ribbon poseert zangeres Kato Callebaut (29) wel erg schaars gekleed. “Om een belangrijke boodschap te brengen”, zegt ze. “Met zulke foto’s trek je nu eenmaal de aandacht.” [naar artikel]


21. 'Schat je schatje': Child Focus lanceert confronterende campagne (18/11/2016 - Het Laatste Nieuws)

Child Focus heeft vandaag een nieuwe, opmerkelijke campagne gelanceerd die aandacht vraagt voor seksuele uitbuiting: 'Schat je schatje'. Via een [naar artikel]


Vers van de pers.
Alle Vlaamse Krantenkoppen.
Elke minuut geupdate.
De Krantenkoppen dagelijks in je mailbox?
Gratis dagelijks de krantenkoppen in je mailbox!

© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.

Dagelijks de populairste artikels in je mailbox?

Je kan je op elk moment uitschrijven!