Het leek er even op dat de autosector op wat stevige blutsen na de coronacrisis zou overleven. De Europese koepel van autoproducenten voorspelde begin dit jaar zelfs een groei met bijna 8 procent tot 10,5 miljoen nieuwe inschrijvingen. Maar niets is minder waar: het dreigen er ‘maar’ 9,6 miljoen te worden, ruim een kwart minder dan voor corona en al de derde daling op rij. “Voor soortgelijke cijfers moeten we al bijna 40 jaar terug in de tijd”, zegt Filip Rylant van mobiliteitsfederatie Traxio. Wat is er aan de hand? [naar artikel]
Lees dit artikel: Singaporese economie groeit aan snelste tempo in meer dan een jaar tijd De economie van Singapore is in het eerste kwartaal van 2021 met 1,3 procent gegroeid ten opzichte van een jaar geleden, aldus het Singaporees ministerie van Handel en Industrie. Dat is het hoogste groeicijfer in Singapore sinds het vierde kwartaal van 2019, alsook een verbetering ten opzichte van de officiële, voorzichtige ramingen van een expansie […] Lees dit artikel: Singaporese economie groeit aan snelste tempo in meer dan een jaar tijd [naar artikel]
De Belgische autosector heeft een open brief geschreven aan minister van Financiën Johan Van Overtveldt (N-VA). Ze uiten hun bezorgdheid over de dreigende verhoging van de autobelastingen, zo meldt De Tijd. “Verhoogde CO2-waarden betekenen hogere belastingen”, zo luidt het. “In het licht van de komende verkiezingen wordt dat het best vermeden.” [naar artikel]
Wagens verbruiken tot 45 procent meer dan aangegeven, en de kloof tussen het verbruik op papier en in de realiteit groeit nog. [naar artikel]
De Europese autosector verwacht, bij monde van sectorfederatie ACEA, dat de verkoop dit jaar met 10 procent zal stijgen tegenover vorig jaar. Dat was een rampjaar voor de autoverkoop, een gevolg van de coronapandemie. [naar artikel]
De crisis in de Belgische autosector is voorbij. De vraag naar werkkrachten sprong dit jaar met maar liefst 157 procent omhoog tegenover een jaar eerder. Maar ondanks de heropleving blijven heel wat vacatures openstaan. [naar artikel]
Indien het Verenigd Koninkrijk en de Europese Unie geen akkoord over de brexit kunnen vinden, dreigt de Europese autosector de... The post Brexit zonder akkoord kost autosector ruim 20 miljard euro per jaar appeared first on Business AM. [naar artikel]
De Franse president Emmanuel Macron kondigt dinsdagnamiddag zijn plan voor de Franse autosector aan. Dat zal wellicht fiscale gunstregimes voor... The post Noodplan voor Franse autosector in de maak appeared first on Business AM. [naar artikel]
Er zullen dit jaar wereldwijd 160.8 miljoen tablets worden verkocht. Dat betekent een stijging met 1 procent tegenover vorig jaar.... The post Een beetje terug van weggeweest: verkoop van tablets groeit voor het eerst in 6 jaar (met dank aan corona) appeared first on Business AM. [naar artikel]
Een schuldenberg van 8,4 miljard euro in 2022, zowat 250 miljoen meer dan een jaar eerder. Anders dan de voorgaande jaren zijn de schulden van de Vlaamse steden en gemeenten, inclusief de OCMW’s, toegenomen. Dat blijkt uit een analyse van de jaarrekeningen bij het Vlaams Agentschap Binnenlands Bestuur door ‘De Tijd’. [naar artikel]
Wagens verbruiken tot 45 procent meer dan aangegeven, en de kloof tussen het verbruik op papier en in de realiteit groeit nog. Dat schrijft De [naar artikel]
De hyperpopulaire videoapp TikTok heeft stevig wat fans. Vorige maand had het bedrijf 689 miljoen maandelijks actieve gebruikers. Dat zijn... The post TikTok groeit als kool: 1.160 procent meer gebruikers in twee jaar tijd appeared first on Business AM. [naar artikel]
De klad zit in de autosector. In de eerste helft van dit jaar werd in de Europese Unie liefst 14?procent minder auto’s verkocht. Na de coronacrisis, het tekort aan grondstoffen en de recessie die eraan komt, is het de zoveelste klap voor de constructeurs. [naar artikel]
Wagens verbruiken tot 45 procent meer dan aangegeven, en de kloof tussen het verbruik op papier en in de realiteit groeit nog. Dat schrijft De Standaard dinsdag op basis van een onderzoek van de Toulouse School of Economics. [naar artikel]
"Twintig à 22 procent verlies.” Zo schat sectorfederatie Traxio de negatieve impact in van de coronamaatregelen op de autosector voor 2020. Na het... [naar artikel]
01:00 De autosector heeft in ons land het meest te lijden onder de schok die de coronapandemie de internationale handel gaf. De export daalde met ruim een derde. [naar artikel]
21:55 De Franse constructeur Renault, de Belgische VW-invoerder D'Ieteren en de Limburgse toeleverancier VCST kondigen een reeks ontslagen aan. Stevent de autosector af op een megacrisis? [naar artikel]
De activiteit in de wereldwijde autosector komt steeds meer tot stilstand. Door de uitbraak van het coronavirus was eerder in... The post Fabriekssluitingen autosector ook steeds meer buiten Europa appeared first on Business AM. [naar artikel]
Sinds de verstrengde maatregelen tegen het coronavirus mogen de werkplaatsen van ondernemingen uit de autosector enkel nog dringende herstellingen... [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.