Alle Vlaamse Krantenkoppen. Elke minuut geupdate. Vers van de pers.
Gazet van Antwerpen

Gemeente vergeet te overleggen: geen breder fietspad langs kasteeldomein

09/04/2021 - 00:03
"Er komt voorlopig geen breder comfortabel fietspad langs de ’s-Gravenwezelsteenweg. De gemeente heeft haar vergunningsaanvraag ingetrokken omdat ze vergat te onderhandelen met de nieuwe eigenaars van kasteeldomein Hof Ter Pull."

Gerelateerde krantenkoppen:

1. Chauffeurs rijden zich vast in berm langs nieuw fietspad: gemeente stelt simpele oplossing voor (29/11/2023 - Het Belang van Limburg)

De groene berm en de haag tussen de rijbaan en het nieuwe vrijliggende fietspad langs de Peerderbaan in Meeuwen is in bepaalde bochten al helemaal stukgereden. De gemeente laat daarom markeringen met een reliëf aanbrengen. [naar artikel]

2. Ekersesteenweg krijgt comfortabeler en breder fietspad (01/10/2019 - Gazet van Antwerpen)

Op maandag 14 oktober 2019 start het Agentschap Wegen en Verkeer (AWV) met de heraanleg van het fietspad langs de Ekersesteenweg (N114) in Ekeren. Het fietspad langs natuurgebied de Oude Landen wordt volledig vernieuwd en vrijliggend aangelegd. De werken zullen ongeveer vier maanden duren. De Ekersesteenweg blijft steeds open in beide richtingen, maar verkeer richting Ekeren moet gedurende de werken over één rijstrook rijden. [naar artikel]

3. “Helft Vlamingen wil parkeerplaatsen opgeven voor breder fietspad” (05/06/2018 - Het Nieuwsblad)

Als Vlamingen moeten kiezen tussen het behouden van een parkeerplaats voor een auto of een breder fietspad, kiest ongeveer de helft (49 pct) voor het fietspad en de andere helft (51 procent) voor de parkeerplek. Dat blijkt uit een bevraging bij meer dan 1.000 Vlamingen door Fietsberaad, het Vlaamse kenniscentrum voor fietsbeleid. [naar artikel]

4. Zwaar verkeer rijdt berm helemaal stuk op Peerderbaan: daarom zal gemeente haag planten (16/02/2023 - Het Belang van Limburg)

De berm tussen de rijbaan en het nieuwe vrijliggende fietspad langs de Peerderbaan in Meeuwen is helemaal stuk gereden. Bij nat weer is het fietspad een slijkerige boel. De gemeente plant nu een haag tussen de rijbaan en het fietspad. [naar artikel]

5. Fietspad langs N 76 dit weekend afgesloten (09/02/2024 - Het Belang van Limburg)

Door de hevige regenval van de afgelopen dagen staat het fietspad langs de N76 in Wijshagen opnieuw onder water. Het fietspad werd afgesloten. [naar artikel]

6. Alken moet 14 percelen onteigenen om fietspad naar Hasselt breder te maken (29/09/2023 - Het Belang van Limburg)

Alken heeft 14 percelen grond nodig om te zorgen voor een veilige fietsverbinding met Hasselt. Het gaat om het fietspad tussen de Klinkstraat en de Bekstraat. De eigenaars krijgen nu een finaal bod, daarna mag de gemeente wettelijk onteigenen. [naar artikel]

7. "Helft Vlamingen wil parkeerplaatsen opgeven voor breder fietspad" (05/06/2018 - Het Laatste Nieuws)

Als Vlamingen moeten kiezen tussen het behouden van een parkeerplaats voor een auto of een breder fietspad, kiest ongeveer de helft (49 procent)... [naar artikel]

8. Toeristisch fietspad maakt verbinding met Bosland (30/04/2023 - Het Belang van Limburg)

De gemeente Leopoldsburg gaat in samenwerking met Hechtel-Eksel een toeristisch fietspad aanleggen waarmee een verbinding gecreëerd wordt met Bosland. Het zal gedeeltelijk langs de Kerkhovenweg lopen en via de Visbeddenstraat verder langs de schietvelden tot in Hechtel-Eksel leiden. [naar artikel]

9. Nieuw fietspad langs Leuvense Lüdenscheidsingel (10/11/2020 - VRT NWS)

In Leuven wordt vandaag het nieuwe fietspad langs de Lüdenscheidsingel in gebruik genomen. Het Agentschap Wegen en Verkeer heeft twee jaar lang gewerkt aan het afgescheiden fietspad tussen het Engels Plein en de Nieuwe Mechelsesteenweg (R23). [naar artikel]

10. Fout geparkeerde auto opgesloten door paaltje aan fietspad (18/02/2017 - De Standaard)

Om te verhinderen dat auto’s nog parkeren op het nieuwe jaag- en fietspad langs de Schelde, heeft de gemeente er paaltjes geplaatst. Pech voor de bestuurder die daar op de dag van de plaatsing zijn auto had achtergelaten. Die zit nu ‘gevangen’. [naar artikel]

11. Geetbets wint toeristisch fietspad ‘Walk of Fame’ van ‘De Ideale Wereld’ (23/10/2016 - Het Belang van Limburg)

Geetbets wordt een beetje Hollywood. De Vlaams-Brabantse gemeente krijgt immers haar eigen Walk of Fame, een traject van tegels met sterren. Op die platen staan wel geen sterren van grote acteurs, maar berichtjes die BV’s op sociale media postten. Het is een idee van het satirische Canvas-programma ‘De Ideale Wereld’ dat dagelijks zo’n BV de Gulden Hashtag toekent. De Walk of Fame komt langs het nieuwe toeristische fietspad in Geetbets. “Die kan onze gemeente beroemd maken”, lacht burgemeester Jo Roggen (Open Vld). [naar artikel]

12. Gemeenten krijgen wel nieuw fietspad, maar geen verlichting: “Dit is totaal onaanvaardbaar” (11/08/2016 - Het Nieuwsblad)

Er ligt een bom onder de geplande aanleg van het fietspad langs de steenweg tussen Lier en Geel. Volgens de plannen wordt er onder meer in Herselt geen openbare verlichting voorzien. “Geen goed idee”, klinkt het. [naar artikel]

13. Kapte ondernemer Peter Gillis illegaal bomen op kasteeldomein? “Procedure is voor iedereen hetzelfde” (05/02/2024 - Het Nieuwsblad)

De gemeente Hamont-Achel onderzoekt of Peter Gillis, eigenaar van de Oostappen-vakantieparken, op zijn kasteeldomein Genenbroek illegaal bomen gekapt heeft. “Er is alleszins geen kapvergunning aangevraagd of afgeleverd.” [naar artikel]

14. En plots stopt het fietspad (10/11/2016 - Gazet van Antwerpen)

Aan de kaaien in het noorden van de stad is er grote ontevredenheid over het onafgewerkte nieuwe fietspad. De fietsers moeten over dat nieuwe fietspad omdat ze niet meer langs de Rijnkaai kunnen door de werken. Maar over een lengte van honderd meter daveren de tweewielers over een hobbelige kasseistrook, omdat het fietspad er plots stopt. [naar artikel]

15. VIDEO. Ongeduldige motard steekt langs rechts voorbij... over fietspad in Ledeberg (24/06/2022 - Het Laatste Nieuws)

Een motorrijder heeft deze week langs de Hundelgemsesteenweg in Ledeberg voor een gevaarlijke verkeerssituatie gezorgd. De gehaaste man stak er een wagen voorbij langs het fietspad. Toen de bestuurder van die wagen hem even later duidelijk wilde maken dat het gevaarlijk was wat hij deed, werd hij getrakteerd op een middelvinger. [naar artikel]

16. Aanleg wandel- en fietspad langs Langekeukelbeek start nog dit jaar (28/04/2017 - Het Belang van Limburg)

De eerste fase van de aanleg van een wandel- en fietspad langs de Langkeukelbeek in het centrum van Lanaken begint eind dit jaar. Het betreft het traject vanaf het Molenweideplein tot aan het Uilenstraatje. Op een later tijdstip wordt het verlengstuk van het langs de beek meanderende fiets- en wandelpad tot aan het toekomstige multifunctionele sportcomplex Montaignehof aangepakt. [naar artikel]

17. Nieuw fietspad langs de A. Dumontlaan bijna af (30/11/2020 - Het Belang van Limburg)

Half november begonnen de werken aan het vernieuwde fietspad langs de A.Dumontlaan. De ene kant is klaar en over enkele weken kunnen de fietsers ook aan de overkant over een nieuw wegdek rijden. [naar artikel]

18. Vergeet VRT en VTM: gemeente Ham start met eigen tv-kanaal (26/11/2020 - Het Belang van Limburg)

Vergeet VRT en VTM: vanaf vrijdag kunt u elke dag een paar uur lang afstemmen op TV Ham. “Met de jaarlijkse viering van onze kampioenen, maar ook met workshops koken of aerobics”, vertelt schepen van Communicatie Nico Engelen. “Zelfs Sinterklaas komt langs.” [naar artikel]

19. Wachtebeke waarschuwt voor processierupsen op fietspad langs E34 (27/05/2020 - VRT NWS)

In Wachtebeke is er opnieuw een processierupsenplaag. De rupsen zitten op de eiken langs de E34 en kunnen gevaarlijk zijn voor mensen die erlangs fietsen. De gemeente gaat de diertjes op een natuurlijke manier bestrijden. Er komen ook waarschuwingsborden. [naar artikel]

20. Omleiding Lillerbaan (26/08/2018 - Het Belang van Limburg)

Dinsdag 28 augustus start de vernieuwing van het fietspad langs de Lillerbaan in Kaulille. Dit fietspad in beton en klinkers is dringend aan vernieuwing toe en wordt vervangen door een fietspad in asfalt. De werken zullen vermoedelijk twee maanden duren.  [naar artikel]

21. Fietspad eindigt in het veld (10/11/2016 - Het Nieuwsblad)

Vreemd zicht langs de Processiestraat in Gooik waar een aannemer momenteel volop een fietspad aanlegt. Tussen de sporthal Koornmolen en de Wolvenstraat eindigt het fietspad plots letterlijk in het veld. Een eigenaar van een stuk grond ligt dwars. [naar artikel]

22. Fietsers rijden lekke band door spijkertje op fietspad in Duffel (07/06/2020 - VRT NWS)

Aan het Netekanaal in Duffel hebben zo'n 30 fietsers in de loop van de voormiddag hun banden lek gereden op het fietspad langs het water. De politie deed intussen een controle op het fietspad, maar kon voorlopig maar één klein spijkertje terugvinden. Wellicht heeft die de lekke banden veroorzaakt. Het is nog niet duidelijk of dat spijkertje al dan niet doelbewust op het fietspad langs het Netekanaal is gelegd. De politie vraagt wel dat iedereen die iets verdachts heeft gezien, het zou melden. [naar artikel]

23. Herstelling fietspad N76 voorjaar 2022 (09/11/2021 - Het Belang van Limburg)

Wegens slechte weersvoorspellingen worden de herstellingen aan het vrijliggend fietspad langs de N76 voorlopig uitgesteld. [naar artikel]

24. Auto belandt op nieuw fietspad langs kanaalbrug in Hasselt: “Wat kon die mens doen, buiten doorrijden?” (04/04/2023 - Het Belang van Limburg)

Dinsdagochtend rond 9 uur is een auto vanaf de langsweg van de Gouverneur Verwilghensingel op het vernieuwde fietspad langs de kanaalbrug gereden, tot aan de Genkersteenweg. De oorzaak is een gebrek aan afsluiting en duidelijke signalisatie. [naar artikel]

Vers van de pers.
Alle Vlaamse Krantenkoppen.
Elke minuut geupdate.
De Krantenkoppen dagelijks in je mailbox?
Gratis dagelijks de krantenkoppen in je mailbox!

© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.

Dagelijks de populairste artikels in je mailbox?

Je kan je op elk moment uitschrijven!