“Pesttarieven voor de modale mens”. De kritiek op het parkeerbeleid in Hasselt blijft maar aanzwellen. Ook ACV Limburg mengt zich in de discussie en noemt de nieuwe parkeertarieven in Hasselt asociaal. ACV Limburg en al de nevenorganisaties, die op het stationsplein in Hasselt liggen, eisen een herziening van het parkeerbeleid in Hasselt-Centrum. Een overleg met het stadsbestuur heeft niets opgeleverd. De werknemers op de hoofdzetel, maar ook de vele burgers die in normale tijden elke week het ACV bezoeken, betalen zich blauw aan parkeergeld, klinkt het. [naar artikel]
Vanaf vandaag gaan de Hasseltse parkeerwachters strenger toezien op overtreders van het nieuwe parkeerbeleid in Hasselt. Tot nu toe bleef het bij honderden waarschuwingen. “Wie niet betaalt, riskeert een retributie van maximum 50 euro per dag”, zegt schepen Habib El Ouakili (sp.a). [naar artikel]
Bezoekers en bewoners van Antwerpen hebben het nieuwe parkeerbeleid in het historisch centrum van de stad duidelijk nog niet helemaal onder de knie. Of ze begrijpen de maatregel niet. Sinds 1 augustus mogen er alleen nog buurtbewoners en mensen met een speciale parkeervergunning op straat parkeren. Zaterdagnamiddag was het in ieder geval erg rustig in de stad. Door het snertweer, de vakantie of speelt het nieuwe parkeerbeleid op? [naar artikel]
Vanaf vandaag gaan de Hasseltse parkeerwachters strenger toezien op overtreders van het nieuwe parkeerbeleid in Hasselt. Tot nu toe bleef het bij honderden waarschuwingen. “Wie niet betaalt, riskeert een retributie van maximum 50 euro per dag”, zegt schepen Habib El Ouakili (sp.a). [naar artikel]
In Hasselt is er opnieuw onvrede over het parkeerbeleid. En dat heeft alles te maken met Winterland, dat opnieuw zijn plaats opeist op het Kolonel Dusartplein. Er zijn nu minder parkeerplaatsen beschikbaar, en het evenement zal opnieuw veel zoekverkeer aantrekken. Daarom heeft het stadsbestuur het betalend parkeren in de omliggende straten rond Winterland uitgebreid tot 12 uur 's nachts, en ook in de weekends moet er nu betaald worden. [naar artikel]
Het nieuwe parkeerbeleid in Antwerpen is vier weken van kracht, maar de uitbaters van ondergrondse parkeergarages zeggen dat ze er voorlopig weinig van merken. En dat hadden ze niet verwacht. [naar artikel]
In Bree is sinds 1 januari een nieuw parkeerbeleid van kracht. Met je bewonerskaart - een sticker om op je ruit te kleven- mag je in Bree alleen nog maar parkeren in je eigen zone. [naar artikel]
Het Neutraal Syndicaat Voor Zelfstandigen (NSZ) reageert voorzichtig op het nieuwe parkeerbeleid in het historisch centrum van Antwerpen, dat straatparkeren voorbehoudt aan bewoners en vergunninghouders. “We vragen met aandrang om binnen zes maanden de nieuwe parkeersituatie te evalueren”, klinkt het. [naar artikel]
Door de coronamaatregelen kan het nieuwe parkeerbeleid in Genk niet van start gaan op 1 mei, zoals gepland. In het nieuw systeem zullen auto’s, uitgerust met een nummerplaatscanner, geparkeerde wagens controleren. “Maar zolang de winkels gesloten blijven, mag iedereen gratis in het centrum parkeren”, aldus Michael Dhoore, schepen van Mobiliteit. [naar artikel]
De stad Gent verduidelijkt het nieuwe parkeerbeleid en zegt dat bezoekers in bepaalde zones toch langer dan 5 uur kunnen parkeren. “Het is mogelijk om een tweede parkeerticket te kopen nadat de looptijd van het eerste voorbij is, zelfs van op afstand”, zegt schepen Filip Watteeuw (Groen). Tegen het nieuwe parkeerbeleid, dat maandag in voege trad, kwam felle kritiek vanuit onder meer ondernemersorganisatie VOKA. [naar artikel]
Het parkeerbeleid in Vlaanderen is chaotisch en onoverzichtelijk. Dat zegt mobiliteitsorganisatie Touring. In iedere stad en gemeente zijn er [naar artikel]
Er is controverse over het nieuwe parkeerbeleid van de gemeente Kontich. De blauwe zone werd fors uitgebreid. Wie in het centrum wil parkeren moet zijn parkeerschijf leggen. Een maatregel om het langparkeren tegen te gaan. Maar borden die daarop wijzen staan enkel aan de invalswegen naar het centrum. En zo lopen heel wat mensen een onverwachte boete op. [naar artikel]
De Antwerpse gemeenteraad heeft maandagavond het nieuwe parkeerbeleid van de stad goedgekeurd. De nieuwe regels zijn vanaf 1 augustus van kracht en het komt erop neer dat de zone tussen de Leien en de Scheldekaaien grotendeels voorbehouden worden voor bewoners en vergunninghouders. [naar artikel]
Na buurgemeente Genk wil ook de stad Hasselt het parkeerbeleid zelf in handen nemen. Tot nu werd dat geregeld door een privaat bedrijf. “Maar voor ons is de opbrengst niet belangrijk, wel een beter parkeerverloop.” [naar artikel]
Parkeren in de stad Brussel ziet er vanaf mei 2022 op heel wat manieren anders uit. We spitten het nieuwe parkeerbeleid uitgebreid uit en voelen Brussels schepen van Mobiliteit Bart Dhondt (Groen-Ecolo) aan de tand in dit overzichtstuk. “Wagens die de hele dag stilstaan in het centrum van een stad als Brussel: dat is niet meer van deze tijd.” [naar artikel]
Op 1 juni treden weer een aantal nieuwe maatregelen en wettelijke beslissingen in werking, gaande van een nieuw parkeerbeleid in Antwerpen tot hogere spaarrentes. Een overzicht. [naar artikel]
Het nieuwe parkeerbeleid van de stad Antwerpen leidt er nu al toe dat bedrijven verhuizen. Een bedrijf gespecialiseerd in radiocommunicatie heeft beslist om naar Willebroek te trekken. “Klanten geraken hier niet meer met de auto.” [naar artikel]
Een nieuwe maand betekent nieuwe regels. Zo treedt in Antwerpen het nieuwe parkeerbeleid in werking en worden de regels voor het verkrijgen van een vermindering van de bedrijfsvoorheffing voor onderzoek en ontwikkeling strenger. Maar augustus brengt ook goed nieuws: KBC, ING, BNP Paribas Fortis en Beobank volgen de concurrentie en verhogen de spaarrente en de drempel voor de terugbetaling van brilglazen wordt opnieuw verlaagd. [naar artikel]
Na een evaluatie met de bewoners van de stad en andere parkeerders stuurt Hasselt haar twee jaar bestaande parkeerbeleid bij. Opvallend: er mag weer gratis geparkeerd worden op zondag, er komt meer aandacht voor bewonersparkeren en alle Hasselaren krijgen honderd uur gratis bovengronds parkeren. [naar artikel]
De retailsector is ongerust over het nieuwe parkeerbeleid in Antwerpen. Het wordt voor handelaren moeilijker om in het centrum te parkeren. Business AM vroeg autojournalist Alain De Jong van Gocar om een analyse. Beluister hier het volledige interview met Alain De Jong: [naar artikel]
In het Lommelse centrum nadert de herinrichting van het Dorp, de omgeving van het marktplein, stilaan de voltooing. De stad kondigt aan dat vanaf 1 juli ook het vernieuwde parkeerbeleid wordt ingevoerd. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.