Federaal minister van Mobiliteit Georges Gilkinet (Ecolo) laat onderzoeken welke stappen nodig zijn om stations en perrons volledig rookvrij te maken. “Voor mij is het logisch dat de stations van de toekomst rookvrij zijn”, zo zegt hij vandaag. [naar artikel]
Vanaf 2023 mag niet meer worden gerookt op de perrons van de NMBS. De Kamercommissie Mobiliteit heeft daarvoor woensdag een wetsvoorstel van de groene fractie goedgekeurd. [naar artikel]
Slechts 64 van de 550 NMBS-stations waren eind 2017 volledig toegankelijk voor reizigers met een handicap. In het huidige tempo zullen alle stations pas binnen honderd jaar aangepast zijn, schrijven De Standaard en Gazet van Antwerpen vrijdag. [naar artikel]
Roken op de Nederlandse stations wordt helemaal verboden. De komende tijd worden alles rookzones op stations weggehaald. In totaal worden er ook 390 rookpalen verwijderd. Nu geldt er al een rookverbod in de stationshallen, trappen, liften en tunnels van de stations. Maar als het aan ProRail ligt, zijn de stations per 1 oktober helemaal rookvrij. […] Het bericht Nederlandse stations worden dit jaar nog rookvrij verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Vanaf 2023 mag niet meer gerookt worden op de perrons van de NMBS. Dat staat in een groen wetsvoorstel dat donderdagavond groen licht kreeg in de plenaire Kamer. Er waren 81 stemmen voor, een tegenstem en 49 onthoudingen. [naar artikel]
De NMBS heeft 185 gebouwen die volledig leegstaan, waaronder 119 stations. Volgens N-VA-Kamerlid Tomas Roggeman moet de NMBS haar vastgoedbeleid evalueren. [naar artikel]
Vanaf 2023 mag niet meer worden gerookt op de perrons van de NMBS. De Kamercommissie Mobiliteit heeft daarvoor vandaag een wetsvoorstel van de groene fractie goedgekeurd. N-VA en Vlaams Belang onthielden zich en PVDA stemde tegen. De tekst moet nog het fiat krijgen van de voltallige Kamer. [naar artikel]
Vanaf 2023 mag er niet meer gerookt worden op de perrons van de NMBS. Dat staat in een groen wetsvoorstel dat werd goedgekeurd in de plenaire Kamer. Er waren 81 stemmen voor, één tegenstem en 49 onthoudingen. [naar artikel]
De NMBS neemt enkele extra maatregelen om te volle perrons en treinen te vermijden tijdens de hittegolf die is begonnen. In de grotere stations in het binnenland voert de openbaarvervoersmaatschappij bijvoorbeeld "stop-and-go"-verkeer in. Ze legt ook extra treinen in. [naar artikel]
In grote stations staan er lange rijen wachtenden onderaan de perrons voor treinen naar de kust. De NMBS roept op om vooraf de druktebarometer te raadplegen en zet intussen zijn noodplan in werking. [naar artikel]
Het Mechelse stadsbestuur heeft aan spoorwegmaatschappij NMBS gevraagd om naast de stationsgebouwen ook de perrons en de in- en uitgangen van de twee Mechelse stations rookvrij te maken. Hiermee wil het zo veel mogelijk mensen uit de rook houden. [naar artikel]
Slechts 64 van de 550 NMBS-stations waren eind 2017 volledig toegankelijk voor reizigers met een beperking. Aan het huidige tempo zullen alle... [naar artikel]
Spoorwegmaatschappij NMBS zal er met de huidige middelen niet in slagen om tegen 2024 alle grote stations volledig toegankelijk te maken voor mensen met een beperking. Dat bleek uit een hoorzitting in de Kamer. [naar artikel]
Slechts 65 van de ruim 550 stations van de NMBS zijn toegankelijk voor reizigers met een beperking, volgens de toegankelijkheidscriteria van de NMBS. ‘Mobiliteit is en blijft een heel groot probleem’, vinden de Vereniging Personen met een Handicap (VFG) en de Katholieke Vereniging Gehandicapten (KVG). [naar artikel]
Slechts 64 van de 550 NMBS-stations waren eind 2017 volledig toegankelijk voor reizigers met een beperking. Aan het huidige tempo zullen alle... [naar artikel]
N-VA-Kamerlid Tomas Roggeman vraagt dat de NMBS een noodplanning opstelt om overbezette treinen en drukke perrons te vermijden. “De maatregelen zijn onvoldoende. De situatie op de treinen en in stations is vaak niet meer onder controle”, klinkt het. [naar artikel]
N-VA-Kamerlid Tomas Roggeman vraagt dat de NMBS een noodplanning opstelt om overbezette treinen en drukke perrons te vermijden. “De maatregelen zijn onvoldoende. De situatie op de treinen en in stations is vaak niet meer onder controle”, klinkt het. [naar artikel]
De NMBS plaatst aan de ingangen van 22 grotere stations in het land betonblokken in het kader van de beveiliging. Het is een preventieve ingreep bedoeld om de toegang tot de stations te bemoeilijken, bevestigt NMBS-woordvoerder Bart Crols. Hij benadrukt dat er geen specifieke aanleiding of reden voor de ingreep is. [naar artikel]
De nationale spoorwegmaatschappij NMBS wijdde gisteren het gerenoveerde station Brussel-Centraal in. Dat kreeg onder meer nieuwe perrons en een winkelgalerij, als gevolg van een investeringssom van 50 miljoen euro en zes jaar werk. In negen andere grote stations is de renovatie nog bezig. [naar artikel]
Vanaf 2023 mag niet meer worden gerookt op de perrons van de NMBS. De Kamercommissie Mobiliteit heeft daarvoor woensdag een wetsvoorstel van de groene fractie goedgekeurd. [naar artikel]
De NMBS heeft in zes stations watertappunten geïnstalleerd waar reizigers hun drinkbus gratis kunnen vullen met gefilterd kraantjeswater. Tegen eind volgend jaar zal de spoorwegmaatschappij die dienst in een honderdtal stations aanbieden. [naar artikel]
“Stations rookvrij”, kopte de Nederlandse krant De Telegraaf gisteren op haar voorpagina. Spoorinfrastructuurbeheerder ProRail wil er binnen de twee jaar alle sigaretten uit de stations hebben geband, inclusief de perrons. Maar hoe zit dat bij ons? Is een totaalverbod op tabak in Belgische stations realistisch, en wie bepaalt dat dan? Geen mens die het weet, zo blijkt. [naar artikel]
De NMBS heeft maandag een update doorgevoerd van de vertrekschermen in de meeste stations. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.