0,6 procent van de bedrijfswagens in België is elektrisch, blijkt uit een bevraging van Acerta bij werkgevers. Een vervijfvoudiging van de elektrische wagens in het Belgische bedrijfswagenpark, dat klinkt goed. Maar in totaal betekent dat nog steeds dat nauwelijks 0,6 procent van de bedrijfswagens elektrisch is, zeer weinig dus. Om tot die cijfers te komen, […] The post Half procent van de bedrijfswagens is elektrisch appeared first on Business AM. [naar artikel]
De kogel is door de kerk: vanaf 2026 moeten alle bedrijfswagens elektrisch zijn. En dat heeft ook een invloed op de belastingen van werknemers. Voor welke elektrische bedrijfswagens betaal je het minste belastingen? HLN Drive zocht het uit. [naar artikel]
Vlaams minister van Klimaat Zuhal Demir (N-VA) dringt er bij haar federale collega Marghem (MR) op aan snel werk te maken van een omschakeling naar elektrische bedrijfswagens. Dat meldt De Tijd. [naar artikel]
Leasingbedrijven bereiden zich voor op een snelle omslag naar emissievrije, elektrische bedrijfswagens. [naar artikel]
Vanaf 2026 hebben enkel elektrische bedrijfswagens nog recht op een gunstige fiscaliteit, waardoor dat wagenpark quasi volledig zal overschakelen op EV’s. Maar welke wagens zullen dat zijn? Onderzoek van HLN Drive toont aan dat er al heel wat populaire bedrijfswagens een elektrisch alternatief hebben. [naar artikel]
Ondanks een vervijfvoudiging van het aandeel elektrische bedrijfswagens in vijf jaar tijd, zijn ze nog altijd maar goed voor slechts 0,6 procent van alle bedrijfswagens die vandaag op de Belgische wegen rondrijden. Dat blijkt uit een analyse van hr-dienstenbedrijf Acerta op basis van de gegevens van werknemers in dienst bij meer dan 45.000 werkgevers. Vooral bedrijfsleiders (3 procent) rijden vaker met een elektrische bedrijfswagen rond. [naar artikel]
De federale overheid wil het wagenpark vergroenen. Die neemt daarom extra maatgelen om bedrijven aan te zetten de vervuilende bedrijfswagens te vervangen door groenere alternatieven. Dat de federale regering volop inzet op groene bedrijfswagens is niets nieuws onder de zon. De regeringspartijen hadden die belofte al opgenomen in het regeerakkoord. Daarin staat dat alle nieuwe […] Lees dit artikel: Fiscaal voordeel voor niet-elektrische bedrijfswagens verdwijnt in 2026 [naar artikel]
17:45 Engie bouwt een deelplatform van laadpalen voor elektrische bedrijfswagens. Daarmee valt ook het gratis oplaadmodel bij veel bedrijven in duigen. [naar artikel]
De federale regering heeft beslist dat vanaf 2026 enkel nog emissieloze bedrijfswagens kunnen genieten van een fiscaalvriendelijk regime. Maar hoe zit dat met de laadpalen voor elektrische wagens? “In de steden wordt dat lastig”, zegt Mark Pecqueur, expert autotechnologie en docent en onderzoeker aan Thomas More. “Veel te veel rompslomp, dan is rijden op waterstof interessanter.” [naar artikel]
De federale regering heeft een akkoord bereikt over de vergroening van het woon-werkverkeer. Vanaf 2026 zullen enkel nog elektrische bedrijfswagens kunnen genieten van een fiscaalvriendelijk regime. In het begin zullen ze 100 procent fiscaal aftrekbaar zijn, maar die aftrekbaarheid wordt geleidelijk verminderd. Is het een goed idee om enkel nog elektrische bedrijfswagens fiscaal aantrekkelijk te maken? Eerder lieten we de experts hierover aan het woord, nu is het jullie beurt. [naar artikel]
Vlaams minister van Klimaat Zuhal Demir (N-VA) dringt er bij haar federale collega Marie Christine Marghem (MR) op aan zo snel mogelijk werk te maken van een omschakeling naar elektrische bedrijfswagens. Dat is nodig als Vlaanderen de klimaatdoelstelling – 35 procent minder CO2-uitstoot tegen 2030 – wil halen, schrijft De Tijd dinsdag. [naar artikel]
De federale regering heeft een akkoord bereikt over de vergroening van het woon-werkverkeer. Vanaf 2026 zullen enkel nog elektrische bedrijfswagens kunnen genieten van een fiscaalvriendelijk regime. In het begin zullen ze 100 procent fiscaal aftrekbaar zijn, maar die aftrekbaarheid wordt geleidelijk verminderd. Wat denk jij? Is het een goed idee om enkel nog elektrische bedrijfswagens fiscaal aantrekkelijk te maken? Vanavond bundelen we de boeiendste reacties in een nieuw stuk. Lees hieronder alvast wat onze experts ervan vinden. [naar artikel]
Vlaams minister van Klimaat Zuhal Demir (N-VA) dringt er bij haar federale collega Marie Christine Marghem (MR) op aan zo snel mogelijk werk te maken van een omschakeling naar elektrische bedrijfswagens. Dat is nodig als Vlaanderen de klimaatdoelstelling - 35 procent minder CO2-uitstoot tegen 2030 - wil halen, schrijft De Tijd vandaag. [naar artikel]
Lees dit artikel: Elektrische auto breekt nog niet volledig door bij bedrijfswagens In slechts 37 procent van de Belgische bedrijven zijn er werknemers te vinden die met een volledig elektrische bedrijfswagen rijden. Diesel en benzine blijven de norm in het bedrijfswagenpark. Dat blijkt uit een enquête door Vlerick Business School. De Vlerick-onderzoekers ondervroegen 320 bedrijven die representatief zijn voor de Belgische ondernemingswereld naar hun mobiliteits- en verloningsbeleid. […] Lees dit artikel: Elektrische auto breekt nog niet volledig door bij bedrijfswagens [naar artikel]
Een nieuwe studie van het planbureau toont de positieve impact van elektrische bedrijfswagens aan. Tegen 2040 zijn alle bedrijfswagens elektrisch, én dat is positief voor het klimaat en de staatskas. “De vergroening van de bedrijfswagens is duidelijk de noodzakelijke kickstart richting een volledig fossielvrij wagenpark en een betere luchtkwaliteit. En dit alles zonder ons budgettair in nesten te werken.” [naar artikel]
10:31 De federale regering sloot in de nacht van maandag op dinsdag een akkoord over de fiscale aanmoediging van elektrische bedrijfswagens. Wat verandert? [naar artikel]
Lees dit artikel: Elektrische bedrijfswagens: Duitse luxesedans rijden zich warm voor strijd met Tesla De grote Duitse autoconstructeurs Mercedes, Audi en BMW maken zich klaar om hun nieuwe elektrische luxemodellen op de markt te brengen. Model S, de luxesedan van marktleider Tesla, krijgt daarmee stevige concurrentie. Mercedes presenteerde vorige maand de EQS, een volledig elektrische luxesedan die in de tweede jaarhelft van de band moet rollen en waarvoor de […] Lees dit artikel: Elektrische bedrijfswagens: Duitse luxesedans rijden zich warm voor strijd met Tesla [naar artikel]
Nog altijd niet besloten: het Voordeel van Alle Aard en de bedrijfswagens. Ook in 2019 was dit al een heikel thema. [naar artikel]
Ondanks een vervijfvoudiging van het aandeel elektrische bedrijfswagens op vijf jaar tijd, zijn ze nog altijd maar goed voor slechts 0,6 procent van alle bedrijfswagens die vandaag op de Belgische wegen rondrijden. Dat blijkt uit een analyse van hr-dienstenbedrijf Acerta op basis van de gegevens van werknemers in dienst bij meer dan 45.000 werkgevers. Vooral […] Het bericht Autosalon – Amper 0,6 procent van bedrijfswagens in België is elektrisch verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Iedereen een elektrische laadpaal thuis? Bij Planet Group op The Loop is het binnenkort geen sciencefiction meer, maar realiteit. Het ICT-bedrijf heeft al het grootste elektrische wagenpark van het land en wil tegen 2024 alléén nog elektrische bedrijfswagens. En dus krijgen werknemers die niet in de stad wonen, een eigen laadpaal thuis. “Op kosten van de firma.” [naar artikel]
U zou denken dat een lockdown en thuiswerk ons doet nadenken over bedrijfswagens. Dat is ook zo: er zijn nooit meer bedrijfswagens op de weg gespot. In 2020 had 1 op 5 bedienden een bedrijfswagen. Dat weet HR-specialist Acerta. Dat is een stijging met 5 procent, toch opvallend in een jaar waarbij de auto grotendeels […] The post Meer bedrijfswagens in pandemiejaar appeared first on Business AM. [naar artikel]
De rush op elektrische bedrijfswagens heeft het afgelopen jaar ieders verwachtingen overtroffen. Dat zegt autoleasingbedrijf Arval. Het bedrijf noteert momenteel naar eigen zeggen drie keer meer bestellingen dan eind 2020. De regering besliste dit jaar om met een aangepast fiscaal voordeel de vergroening te versnellen. [naar artikel]
In zijn onderhandelingsnota ijvert federaal informateur Paul Magnette (PS) voor elektrische bedrijfswagens, schrijft ‘De Tijd’. Daarom zullen bedrijven enkel nog wagens van de belastingen kunnen aftrekken als die geen CO2 meer uitstoten. En dat mogelijk al vanaf 2023. Daarvoor moeten nog wel enkele problemen opgelost worden, klinkt het bij de sector. “Met zeventien laadpalen in Brussel is het nu dramatisch.” [naar artikel]
Particulieren staan nog steeds twijfelachtig tegenover de elektrische wagen. Nochtans blijkt uit een onderzoek van leasingmaatschappij Arval dat zeven op de tien populairste bedrijfswagens volledig elektrisch zijn. Kan een werkgever zijn werknemers dan dwingen om voor elektrisch of hybride te kiezen? [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.