Alle Vlaamse Krantenkoppen. Elke minuut geupdate. Vers van de pers.
VRT NWS

PVDA mag geen "verborgen" reclame maken op Facebook voor tricolore vlaggen en t-shirts, alle advertenties offline

08/06/2021 - 19:23
"Facebook haalt de advertenties van PVDA over "We Are One" offline. Via die campagne probeert PVDA tricolore vlaggen en t-shirts te verkopen, zogezegd voor de sportzomer. Stiekem probeert de partij ook zo haar standpunt over een eengemaakt België duidelijk te maken. Maar er waren heel wat vragen over de transparantie waarmee de partij die campagne op sociale media promoot. Facebook haalt nu dus alles offline tot "We Are One" duidelijk maakt dat het gefinancieerd wordt door PVDA."

Gerelateerde krantenkoppen:

1. Facebook haalt reclame voor campagne ‘We Are One’ van PVDA offline (08/06/2021 - Het Laatste Nieuws)

Via de campagne ‘We Are One’ verkoopt de PVDA t-shirts en vlaggen met de Belgische driekleur. Officieel is dat om “een sterk signaal voor de eenheid van ons land" uit te sturen, maar tegelijkertijd is dat ook promotie van het standpunt van de partij over een eengemaakt België. Aangezien PVDA in haar advertenties voor ‘We Are One’ op Facebook niet vermeldt dat ze erachter zit, heeft het sociale netwerk voorlopig alle reclame voor de campagne offline gehaald. Dat meldt VRTNWS. [naar artikel]


2. Facebook haalt PVDA-campagne 'We Are One' offline (08/06/2021 - De Tijd)

21:19 Dat de PVDA achter 'We Are One' zit, kan niet volgens Facebook. Het haalde de campagne, die tricolore T-shirts en vlaggen verkoopt, daarom offline. [naar artikel]


3. "Al die Belgische tricolore vlaggen, truitjes en pilsjes zijn een marteling!"  (15/06/2018 - VRT NWS)

We starten vandaag een reeks over de voetbalgekte die toeslaat met allerlei Belgische tricolore vlaggen in de straten en winkels van Vlaanderen. Een reeks dus over identiteit en nationalisme. Nu de eerste aflevering: Wat denkt en voelt een Vlaams-nationalist als hij zo veel Belgische tricolore kleuren ziet? [naar artikel]


4. ‘Grootste Facebook-adverteerder Disney haalt alle reclame voor Disney+ van Facebook’ (20/07/2020 - Express)

De entertainmentgigant Disney vermindert zijn uitgaven aan Facebook-advertenties ‘dramatisch’ door onder andere geen reclame meer te maken voor de streamingdienst... The post ‘Grootste Facebook-adverteerder Disney haalt alle reclame voor Disney+ van Facebook’ appeared first on Business AM. [naar artikel]


5. ‘Rode Duivels-webshop’ onder vuur: blijkt privé-initiatief van PVDA (02/06/2021 - Het Belang van Limburg)

Twee weken geleden dook op sociale media een campagne op met als slogan ‘We are one’, waar ook een webshop met tricolore vlaggen, T-shirts en mondmaskers bijhoort. Eerst was niet duidelijk wie de initiatiefnemer was, maar nu blijkt dat oppositiepartij PVDA erachter zit. Én dat de campagne juridisch niet in orde was. [naar artikel]


6. Vlaamse partijen guller dan ooit met Facebook-reclame, ondanks alle kritiek (09/11/2023 - De Tijd)

20:47 Gepersonaliseerde politieke reclame ligt aan alle kanten onder vuur. Toch geven de Belgische partijen in 2023 opnieuw een recordbedrag uit aan advertenties op Facebook. [naar artikel]


7. 'We are one': PVDA wil met 'nationale eenheid' graantje meepikken van Rode Duivels-hype (01/06/2021 - Knack)

Twee weken geleden lanceerde oppositiepartij PVDA, grotendeels onder de radar, een nieuwe politieke campagne met de slogan "We are one". Via een gelijknamige website deelt de partij gratis Belgische vlaggen uit en verkoopt ze mondmaskers en T-shirts met de Belgische driekleur, inspelend op het België-gevoel tijdens het nakende EK Voetbal en de Olympische Spelen. Maar juridisch schortte er vanalles... [naar artikel]


8. Facebook zet "Wat als?"-pagina even offline: "Te veel naakt of homofobie?" (24/10/2016 - De Redactie)

De pagina van het sketchprogramma op VTM was vijf uur lang offline omdat er "te veel naakt" te zien was in het filmpje "Wat als... homoseksualiteit niet bestond?". Maker Tim van Aelst stelt zich daar vragen bij. [naar artikel]


9. N-VA wil af van tricolore burgmeestersjerp (16/09/2019 - De Morgen)

N-VA wil komaf maken met de tricolore burgemeestersjerp en wil ook de volgorde van de vlaggen aan de gemeentehuizen veranderen. Dat schrijft Het Belang van Limburg op zijn website. Bij onderhandelaars is te horen dat de piste op tafel ligt, maar dat er geen eensgezindheid over bestaat en dat de piste zeker nog niet is afgeklopt. [naar artikel]


10. N-VA wil af van tricolore burgemeesterssjerp (16/09/2019 - De Morgen)

N-VA wil komaf maken met de tricolore burgemeestersjerp en wil ook de volgorde van de vlaggen aan de gemeentehuizen veranderen. Dat schrijft Het Belang van Limburg op zijn website. Bij onderhandelaars is te horen dat de piste op tafel ligt, maar dat er geen eensgezindheid over bestaat en dat de piste zeker nog niet is afgeklopt. [naar artikel]


11. Frauduleuze kredietverstrekkers lokken slachtoffers met valse "goedkope" leningen voor de eindejaarsperiode (21/12/2021 - VRT NWS)

Reclame voor consumentenkrediet duikt wel vaker op in december, met verwijzingen naar "de dure eindejaarsperiode". Op Facebook vind je tientallen pagina's en advertenties van kredietverstrekkers die je snelle en goedkope leningen beloven. Maar in heel wat gevallen gaat het om oplichters, die gebruikmaken van gestolen identiteiten. [naar artikel]


12. Binnenkort krijg je ook reclame bij het chatten op Facebook Messenger (12/07/2017 - Het Laatste Nieuws)

De sociale mediareus Facebook gaat nu ook reclame toelaten in het chatgedeelte, Messenger. Dat heeft de groep bekendgemaakt. De advertenties [naar artikel]


13. Vlaams Belang blijft maar reclame maken op Facebook (30/10/2019 - De Morgen)

Ook maanden na de verkiezingen blijft Vlaams Belang de advertentiemotor op Facebook voeden. De voorbije drie maanden spendeerde de partij 145.000 euro aan advertenties op Instagram en Facebook. Tellen we de uitgaven van alle andere partijen op, stranden zij op ongeveer 100.000 euro. [naar artikel]


14. Ook tv-reclame is gepersonaliseerd. Heb je een hoog salaris? Dan krijg je extra reclame voor de nieuwe BMW (19/10/2020 - Het Laatste Nieuws)

Gepersonaliseerde reclame op Facebook bent u al gewend, maar ook op tv zijn steeds meer advertenties specifiek aan u aangepast. Tot wel vier boodschappen per reclameblok. Als u veel verdient, krijgt u extra reclame voor de nieuwe BMW. Als u koters heeft rondlopen, reclame voor de JBC-kindercollectie. Zo werkt het. [naar artikel]


15. N-VA wil af van tricolore burgemeestersjerp (16/09/2019 - De Morgen)

N-VA wil komaf maken met de tricolore burgemeestersjerp en wil ook de volgorde van de vlaggen aan de gemeentehuizen veranderen. Dat schrijft Het Belang van Limburg op zijn website. Bij onderhandelaars is te horen dat de piste op tafel ligt, maar dat er geen eensgezindheid over bestaat en dat de piste zeker nog niet is afgeklopt. [naar artikel]


16. Facebook-adverteerders kunnen mensen uitsluiten op basis van etnie (28/10/2016 - Apache)

Het advertentiesysteem van Facebook is ontworpen om reclame zeer gericht te verspreiden. De Amerikaanse nieuwssite ProPublica laat zien dat nu ook gekozen kan worden om reclame niet te tonen aan bepaalde “etnische affiniteiten”, zoals Facebook het verwoordt, Dat Facebook inzet op hyperspecifieke targeting van advertenties, en daarvoor heel veel persoonlijke data nodig heeft, is ondertussen [naar artikel]


17. Facebook struikelt meteen over advertenties in VR (22/06/2021 - De Tijd)

11:56 Nog geen week nadat Facebook had aangekondigd dat het zou starten met reclame-experimenten in virtual reality (VR), trekt de eerste partner in VR zijn staart al in. [naar artikel]


18. Bedrijven worden verplicht zich te houden aan "Robinsonlijst": "Mensen hebben recht om persoonlijke reclame per post te weigeren" (10/11/2020 - VRT NWS)

Als je geen reclame wil ontvangen per post, kan je je inschrijven op de zogenoemde "Robinsonlijst". Maar dat biedt geen garantie dat je brievenbus leeg blijft. Dat blijkt uit klachten die het Radio 2-programma "De inspecteur" krijgt. Bedrijven zijn namelijk niet verplicht om de lijst te raadplegen. Staatssecretaris voor Consumentenzaken Eva De Bleeker (Open VLD) begrijpt de frustratie en wil de lijst wettelijk verplicht maken. [naar artikel]


19. Google en Facebook bannen politieke reclame nà de presidentsverkiezingen (27/10/2020 - Express)

Wanneer de stembussen in de Verenigde Staten volgende week sluiten, zal Google alle politieke advertenties op zijn platform weghalen, gezien... The post Google en Facebook bannen politieke reclame nà de presidentsverkiezingen appeared first on Business AM. [naar artikel]


20. Google haalde vorig jaar 3,1 miljard advertenties offline (17/03/2021 - Express)

Google heeft vorig jaar 3,1 miljard advertenties geblokkeerd of verwijderd omdat ze de regels van het bedrijf niet respecteerden. Dat meldt de Amerikaanse technologiereus. Ruim 99 miljoen van die reclames hadden met het coronavirus te maken, en gingen bijvoorbeeld over onbestaande mirakelbehandelingen of valse vaccins. Google wil met de cijfers aantonen dat het malafide advertenties […] The post Google haalde vorig jaar 3,1 miljard advertenties offline appeared first on Business AM. [naar artikel]


21. Twitter beëindigt jarenlang verbod op politieke advertenties (04/01/2023 - VRT NWS)

Twitter gaat binnen een paar weken weer een selectie politieke advertenties toestaan. Daarmee komt na drie jaar een einde aan een wereldwijd verbod op reclame vanuit politieke partijen, politici en kandidaten op het sociale medium. Voor eigenaar Elon Musk is het een volgende stap in zijn doel om "het openbare gesprek over belangrijke onderwerpen mogelijk te maken". [naar artikel]


22. Facebook bant reclame voor cryptomunten (31/01/2018 - De Tijd)

11:12 Facebook aanvaardt geen advertenties meer die aanzetten tot beleggingen in cryptomunten, ICO’s en binaire opties. Het bedrijf wil wellicht niet geassocieerd worden met mogelijke fraudepraktijken. [naar artikel]


23. Politieke advertenties vanaf 22 november niet meer toegestaan op Twitter (16/11/2019 - Metro)

Politieke advertenties zijn vanaf vrijdag 22 november niet meer toegestaan op Twitter. Het gaat bijvoorbeeld om betaalde reclame waarbij mensen worden opgeroepen tot het meehelpen aan een campagne of het stemmen voor een bepaalde politicus. Topman Jack Dorsey had vorige maand al aangegeven dat hij politieke advertenties in de ban wilde doen. Maar op welke […] Het bericht Politieke advertenties vanaf 22 november niet meer toegestaan op Twitter verscheen eerst op Metro. [naar artikel]


24. Gebruikers van Netflix-abonnement met advertenties zullen geen films kunnen downloaden voor offline kijken (18/08/2022 - Het Laatste Nieuws)

Netflix werkt al een tijdje aan goedkopere abonnementsformules met reclame. Gebruikers van dit nieuwe abonnement zouden geen films of series meer kunnen downloaden op smartphone of tablet om offline te kunnen kijken. Dat blijkt volgens een ontwikkelaar uit een code op de app. [naar artikel]


Vers van de pers.
Alle Vlaamse Krantenkoppen.
Elke minuut geupdate.
De Krantenkoppen dagelijks in je mailbox?
Gratis dagelijks de krantenkoppen in je mailbox!

© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.

Dagelijks de populairste artikels in je mailbox?

Je kan je op elk moment uitschrijven!