De kilometerheffing voor vrachtwagens, die op 1 april precies twee jaar bestaat, wordt voor bijna de helft door buitenlanders betaald. Op de files heeft de heffing geen effect. Het aantal vrachtwagens op onze wegen is vorig jaar zelfs met 1,5% toegenomen. Opvallend is dat de heffing de winstmarges van transportbedrijven niet aantast. Ze wordt doorgerekend aan de consument. [naar artikel]
Een jaar na de invoering ervan heeft de kilometerheffing voor vrachtwagens al 648 miljoen euro opgebracht. Dat heeft Viapass, de [naar artikel]
12:35 Ruim de helft van de kilometerheffing in België werd betaald door buitenlanders. [naar artikel]
De kilometerheffing voor vrachtwagens, die sinds begin april in voege is, levert op werkdagen gemiddeld ongeveer 2,4 miljoen euro aan inkomsten op in België. Dat blijkt uit een evaluatie door Viapass, de overheidsorganisatie die de kilometerheffing coördineert. [naar artikel]
De kilometerheffing voor vrachtwagens heeft vorig jaar 676 miljoen euro opgebracht, maar de files zijn er niet kleiner door geworden. Er zijn zelfs vrachtwagens bijgekomen. Dat blijkt uit een studie van het Vlaams Verkeerscentrum waarover Gazet van Antwerpen en De Standaard zaterdag berichtten. Volgens de studie kwam er vorig jaar 1,5 procent vrachtwagens op onze […] Het bericht Kilometerheffing verkleint files niet, sector rekent kosten door verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
De kilometerheffing voor vrachtwagens, die sinds begin april in voege is, levert op werkdagen gemiddeld ongeveer 2,4 miljoen euro aan inkomsten [naar artikel]
De kilometerheffing voor vrachtwagens heeft in het eerste jaar na de uitbraak van corona bijna een half miljard euro aan Vlaamse inkomsten opgeleverd. Dat is een recordbedrag. Het geld wordt onder andere gebruikt om de A12, het viaduct in Gentbrugge en andere projecten te financieren. [naar artikel]
De kilometerheffing voor vrachtwagens, die sinds begin april in voege is, levert op werkdagen gemiddeld ongeveer 2,4 miljoen euro aan inkomsten op in België. Dat blijkt uit een evaluatie door Viapass, de overheidsorganisatie die de kilometerheffing coördineert. [naar artikel]
Ruim de helft (53,3 procent) van de opbrengst van de kilometerheffing, die sinds 1 april 2016 in ons land van kracht is voor vrachtwagens, was vorig jaar afkomstig van vrachtwagens met een registratie in het buitenland. Dat blijkt uit cijfers van Viapass, het publiek orgaan dat de kilometerheffing coördineert en controleert in België. [naar artikel]
Ruim de helft (53,3 procent) van de opbrengst van de kilometerheffing, die sinds 1 april 2016 in ons land in voege is voor vrachtwagens, was vorig jaar afkomstig van vrachtwagens met een registratie in het buitenland. Dat blijkt uit cijfers van Viapass, het publiek orgaan dat de kilometerheffing coördineert en controleert. [naar artikel]
€ 2,4 miljoen levert de kilometerheffing voor vrachtwagens op werkdagen gemiddeld op [naar artikel]
De Waalse overheid heeft vorig jaar zowat 241,5 miljoen euro (zonder btw) inkomsten gehaald uit de kilometerheffing voor vrachtwagens. Buitenlandse vrachtwagens zijn goed voor 58 procent van de inkomsten. [naar artikel]
In de eerste helft van 2019 heeft de Vlaamse overheid 228,1 miljoen euro gepuurd uit de kilometerheffing op vrachtwagens die op 1 april 2016 werd... [naar artikel]
De kilometerheffing voor vrachtwagens heeft niet geleid tot een algemene verschuiving van het verkeer naar kleinere wegen. Maar op specifieke plaatsen is er wel een probleem en daar zal er binnenkort dan ook tol moeten worden betaald. [naar artikel]
De afgelopen 12 maanden, van april vorig jaar tot maart dit jaar, heeft de kilometerheffing voor zware vrachtwagens voor Vlaanderen 492 miljoen euro opgeleverd, ruim 40 miljoen meer dan het jaar daarvoor. Zelfs met minder zware vrachtwagens op de weg wegens corona bleven de inkomsten meer dan op peil. [naar artikel]
De Waalse overheid heeft vorig jaar zowat 241,5 miljoen euro (zonder BTW) inkomsten gehaald uit de Waalse kilometerheffing voor vrachtwagens. Buitenlandse vrachtwagens zijn goed voor 58 procent van de inkomsten. [naar artikel]
Ruim de helft (54 procent) van de opbrengst van de kilometerheffing was in 2017 afkomstig van vrachtwagens met een registratie in het buitenland. Dat blijkt vandaag uit het jaarverslag van Viapass, het publieke orgaan dat de kilometerheffing coördineert in België. De vrachtwagens met buitenlandse nummerplaat brachten 365 miljoen euro in het laatje. In totaal leverde […] Het bericht Buitenlandse vrachtwagens betaalden vorig jaar 365 miljoen euro aan kilometerheffing verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
De kilometerheffing voor vrachtwagens wordt uitgebreid naar gewestwegen die tot nu toe gratis zijn. Dat vernam onze redactie uit goede bron. Aanleiding is de aanhoudende overlast door sluipverkeer. [naar artikel]
De kilometerheffing voor vrachtwagens heeft in België het voorbije werkjaar, dat eind maart werd afgesloten, 822,4 miljoen euro inkomsten opgeleverd. Dat betekende een stijging met 8,8 procent tegenover het jaar voordien. Dat blijkt uit een rapport van Viapass, de interregionale entiteit die de kilometerheffing voor vrachtwagens coördineert en controleert. “De kilometerheffing voor vrachtwagens werd in […] [naar artikel]
De kilometerheffing voor vrachtwagens zal worden uitgebreid van de Vlaamse snelwegen naar gewestwegen. Voor zes gewestwegen zal de tol op vrachtverkeer van meer dan 3,5 ton al vanaf 1 januari 2018 gelden. [naar artikel]
Voor de transportsector is een uitbreiding van de kilometerheffing naar alle voertuigen de enige remedie voor de alsmaar langer wordende files. Die kilometerheffing bestaat sinds 1 april enkel voor vrachtwagens die meer dan 3,5 ton wegen. “We moeten een kilometerheffing invoeren voor iedereen, ook voor kleine vrachtwagens en personenwagens”, zegt Isabelle De Maegt van sectorfederatie Febetra woensdag in De Tijd. “Dat zal pas een impact hebben op de mobiliteit en de doorstroming verbeteren.” [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.