De NMBS test dynamische bewakingscamera's uit. De eerste dynamische camera hangt vanaf vandaag in het station van Leopoldsburg. De camera, die [naar artikel]
Het station in Leopoldsburg krijgt als eerste in België een dynamische bewakingscamera. De camera is vanop afstand te besturen en moet vandalen en spoorlopers afschrikken, dan wel helpen opsporen. “Dit is een proefproject”, zegt NMBS-woordvoerder Dimitri Temmerman. “Als de camera haar nut bewijst, zal hij ook in andere stations opduiken.” [naar artikel]
De NMBS test dynamische bewakingscamera's uit. De eerste dynamische camera hangt vanaf vandaag in het station van Leopoldsburg. De camera, die [naar artikel]
Een dynamische bewakingscamera die vanop afstand te besturen is, moet vandalen en spoorlopers afschrikken. De NMBS voert tests uit op het perron in Leopoldsburg. [naar artikel]
De NMBS test vanaf vandaag dynamische bewakingscamera's uit om de strijd tegen vandalen aan te gaan. Op die manier wil de vervoersmaatschappij [naar artikel]
Het station in Leopoldsburg krijgt als eerste in België een dynamische bewakingscamera. De camera is vanop afstand te besturen en moet vandalen en spoorlopers afschrikken, dan wel helpen opsporen. “Dit is een proefproject”, zegt NMBS-woordvoerder Dimitri Temmerman. “Als de camera haar nut bewijst, zal hij ook in andere stations opduiken.” [naar artikel]
Spoorwegmaatschappij NMBS gaat vanaf eind volgend jaar een drieduizendtal bewakingscamera’s plaatsen in de nieuwste treinstellen. De reizigers zullen er constant gefilmd worden en de beelden zullen rechtstreeks worden doorgestuurd naar een controlekamer van de NMBS. [naar artikel]
Spoorwegmaatschappij NMBS gaat vanaf eind volgend jaar een drieduizendtal bewakingscamera's plaatsen in de nieuwste treintoestellen. De reizigers [naar artikel]
De NMBS wil het station van Bockstael in Laken grondig renoveren. Het station moet vooral toegankelijker en gebruiksvriendelijker worden, luidt het. Een vergunningsaanvraag is ingediend, de werkzaamheden zouden een jaar duren. [naar artikel]
Dit jaar komt er geen uitbreiding meer van de parking aan station Noorderkempen. Dat blijkt uit een overleg tussen de NMBS en het gemeentebestuur. De NMBS werkt aan verkeersstrategiestudie rond al haar stations. Die moet eind september klaar zijn. [naar artikel]
Reizigers die hun fiets stallen aan station Noorderkempen worden verwezen naar een tijdelijke locatie. Vanaf 25 maart werkt NMBS aan een nieuwe, veel grotere en deels afgesloten fietsenstalling. [naar artikel]
Aan het station van Mechelen hebben NMBS-CEO Sophie Dutordoir en burgemeester Bart Somers (Open Vld) vandaag de nieuwe ondergrondse parking... [naar artikel]
De NMBS werkt aan een groot toiletplan waarbij er tegen de zomer voor elk type station een uniform toiletbeleid komt. Zo zou er altijd een toilet beschikbaar moeten zijn, wat nu buiten de kantooruren vaak niet het geval is. [naar artikel]
“Het station Noorderkempen verdient een parkeerbeleid op maat”, antwoordt Vlaams mobiliteitsminister Lydia Peeters (Open Vld) op de plannen van de NMBS om het station Noorderkempen betalend te maken. [naar artikel]
In het Centraal Station in Antwerpen opent maandagochtend een eet- en drinkzone. Daar mogen treinreizigers even hun mondmasker afzetten om iets te eten en te drinken. De NMBS wil daarmee de horeca-uitbaters en de handelaars in het station steunen. Die hebben minder klanten omdat iedereen in het hele station verplicht een mondmasker moet dragen. [naar artikel]
Er is een nieuwe toekomst in zicht voor station Nekkerspoel in Mechelen. De NMBS geeft aan dicht bij een akkoord te zitten om een groot deel van het recent opgeknapte gebouw in concessie te geven. “Daarbij krijgt de monumentale wachtzaal geregeld een culturele invulling”, klinkt het bij het stadsbestuur. [naar artikel]
De berichten in de media over de erbarmelijke toestand van het Hasseltse station, lijken er nu toch voor te hebben gezorgd dat de NMBS wil investeren. Prioriteit zijn dringende herstellingswerken en het verhogen van de perrons. [naar artikel]
Heel wat inwoners van Leopoldsburg die pendelen naar Leuven of Brussel, doen dat met de trein vanuit Diest. Ook veel studenten maken wekelijks gebruik van deze treinverbinding om naar hun kot te gaan. De meesten rijden van Leopoldsburg met de auto naar het station van Diest om daar de trein te nemen, maar al vanaf de vroege ochtenduren is het daar moeilijk om een parkeerplaats te vinden. Gelukkig bestaat er een alternatief: de snelbus. De gemeente Leopoldsburg wil dit alternatief dan ook bekender maken bij zijn pendelaars. De buslijn 184 Leopoldsburg – Tessenderlo – Diest is een sneldienst, wat wil zeggen dat de bus niet aan alle haltes op het traject stopt en zodoende sneller op haar bestemming is. De heenrit duurt maar 35 minuten, de terugrit 38. In Leopoldsburg kan men opstappen aan het NMBS-station en aan de kerk van Heppen. ’s Morgens zijn er vier ritten richting Diest en ’s avonds drie terug naar Leopoldsburg. Die avondritten staan in aansluiting met de treinen uit Brussel en Leuven. Als de trein vertraging heeft, wacht de bus nog vijf extra minuten. De dienstregeling van lijn 184 is te raadplegen op delijn.be. Om deze sneldienst nog eens extra in de kijker te zetten bij de pendelaars, geeft het gemeentebestuur van Leopoldsburg van 4 september tot 1 december 2017 tien gratis sms-tickets aan elke pendelende inwoner. De pendelaars kunnen deze tickets aanvragen via delijn.be/Leopoldsburg. [naar artikel]
De politie Kempenland heeft maandagavond een 41-jarige vermoedelijke drugsdealer betrapt achter het station van Leopoldsburg. De Bocholtenaar moet over een maand al voor de rechtbank verschijnen. [naar artikel]
Het station van Landen beschikt sinds kort over een boekenruilkast. Daarin kan je gratis boeken ontlenen en achterlaten. Vervoersmaatschappij NMBS wil daarmee de toegang tot literatuur makkelijker maken voor zijn reizigers. In Landen werkt de NMBS samen met de openbare bibliotheek, Kringwinkel Hageland en met vrijwilligers. [naar artikel]
De NMBS start na de krokusvakantie met werken in het station Leuven. De perrons worden vernieuwd en de tijdelijke houten kap boven perron 1 wordt [naar artikel]
Het station van Hasselt is de vergeetput van de NMBS. Dat is de enige juiste conclusie na een tocht van uw krant langs de tien stations in de provinciehoofdsteden van ons land. Terwijl in andere grote steden voor vele tientallen miljoenen euro’s nagelnieuwe stations worden rechtgetrokken of bestaande stations helemaal worden vernieuwd, raakt het station van Hasselt steeds verder in verval. Om u een voorbeeld te geven: aan het nieuwe, megalomane station van Bergen hangt een prijskaartje van 272 miljoen euro, oftewel 30.232 euro per reiziger. De reiziger in Hasselt is vandaag 0 euro waard. De NMBS zegt wel dat het op termijn 11,6 miljoen euro voorziet voor Hasselt, maar of dat geld er ook effectief komt, is lang niet zeker. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.