Volgens een nieuw onderzoek leven er in België meer kinderen in armoede dan in onze buurlanden. Het gaat om 15% van alle kinderen. Dat wil zeggen dat er in een klas van 20 leerlingen gemiddeld 3 kinderen zijn die in armoede leven. De leerlingen van de Wemelweide in Watermaal-Bosvoorde willen daar iets aan doen. Ze organiseren een kerstmarkt en de opbrengst gaat naar een organisatie die zich inzet tegen armoede. [naar artikel]
Armoede is niet alleen een financieel probleem. Het is een uitsluitingsproces. De kansarmoede bedraagt 22,1% in Leopoldsburg. In België leefden in 2020 meer dan 1 op 7 mensen in armoede. Gedurende 1 week willen de initiatiefnemers de inwoners van Leopoldsburg laten ondervinden wat het is om te leven in armoede.Het OCMW van Leopoldsburg organiseert, ism. Welzijnszorg, van vrijdag 15 oktober 2021 tot vrijdag 22 oktober 2021 de inleefweek armoede. Meer info op inleefweek Armoede Leopoldsburg | Welzijnszorg. Staf Boons [naar artikel]
De familie van Zeeman-oprichter Jan Zeeman maakte woensdagochtend bekend dat hij de dag ervoor op 78-jarige leeftijd is overleden. De... The post Jan Zeeman, oprichter textielketen Zeeman, overleden appeared first on Business AM. [naar artikel]
Heb je dure merkkleding nodig om indruk te maken? Zeeman denkt van niet. Daarom lanceert de Nederlandse winkelketen de kledinglijn SKEER, wat in straattaal ‘blut’ of ‘goedkoop’ betekent. [naar artikel]
Kitsch doet de kassa rinkelen. ‘Marginaal’ met een stevige knipoog was al langer een trend en dat heeft ook Zeeman goed begrepen. Na de lancering... [naar artikel]
Terwijl het Verenigd Koninkrijk het leger inschakelt om een miljoen prikken per dag te zetten, blijft de Belgische boostercampagne aanmodderen. Intussen zien experts de ‘omikronvloedgolf’ dichterbij komen. ‘Er broeit iets dat explosiever is dan gelijk welke golf die we al hebben gehad.’ [naar artikel]
Ze waren tevreden met het huis dat de experten voor hen vonden in Lotenhulle, maar toch hebben ‘Blind gekocht’-deelnemer Mila en Mathias het pand verkocht. Hun vrienden in Aalter bleken net iets te ver weg, de omgeving net iets te rustig. “Maar spijt hebben we allerminst.” [naar artikel]
“Béa’s schoenen moeten vullen beangstigde mij.” De goedlachse makelaar Kinga Kantorska (45) zoekt in ‘Blind Gekocht’ de ideale woning voor de deelnemers. Althans, dat probeert ze, want in dit seizoen blijken heel wat koppels misnoegd over hun gekozen stulp. In een interview geeft ze haar eerlijke mening over de ‘Blind Gekocht’-kandidaten en vertelt ze hoe ze haar leven in Polen inruilde voor de liefde van haar leven. “Mijn eerste kennismaking met België was een verkeersongeval.” [naar artikel]
Mathias en Anouchka uit ‘Blind gekocht’ zijn niet te spreken over het huis dat Kinga voor hen gekocht heeft. “Dit is compleet niet wat we wilden.” [naar artikel]
‘Blind gekocht’-vedette Béa Vandendael en enkele van haar collega’s nemen de kijker in ‘Topmakelaars’ mee in hun werk- én privéleven. Wat drijft hen? En welke passies hebben ze? De hamvraag is echter of de nieuwe Play4-docuserie even onderhoudend is als ‘Blind gekocht’. “Overal waar je kijkt, zie je het logo van ‘ERA makelaars’, wat doet vermoeden dat deze reeks deel is van een ‘package deal’.” [naar artikel]
Ze vormden vier seizoenen lang een iconisch duo in ‘Blind gekocht’ op Play4, nu bundelen Bart Appeltans (40) en Béa Vandendael (58) hun krachten opnieuw. Alleen: niet langer in het programma dat hen bekend maakte. De twee verhuizen samen naar concurrent ‘Huis gemaakt’, dat te zien is op VTM. Waarom maken de twee de overstap? En hoe reageert Play4 op hun vertrek? “‘Blind Gekocht’ was als een kindje voor mij. Maar ik kón letterlijk niet meer.” [naar artikel]
Wat Jani is voor de inhoud van uw kleerkast, is Bart Appeltans (41) voor uw interieur. De stijlgoeroe die binnenkort ‘Blind gekocht’ inruilt voor ‘Huis gemaakt’ heeft een nieuw boek uit vol tips en tricks. Bart verklapt in ‘Dag Allemaal’ al de tien grootste interieurblunders, waarom mensen zo geobsedeerd zijn door immoprogramma’s en hoe zijn afscheid bij ‘Blind gekocht’ verliep. [naar artikel]
Bij ons kent haast niemand hem, in Nederland is Tim ’S Jongers (42) als expert in armoede een bekend gezicht, met die bijzonderheid dat hij zelf in heftige armoede opgroeide. Hij begrijpt dat een brooddoos van een kind leeg kan zijn, waarom het systeem vernederend is en dat ook wie arm is een flatscreen of een huisdier wil. [naar artikel]
Na hun opzichtige sokken en de eau de parfum lanceert Zeeman nu een nieuwe SKEER-collectie. Dit doen ze voor iedereen die geen dure merkkleding nodig heeft. Zeeman werkte samen met de Rotterdamse rapper Hef Bundy. “Geluk zit niet in dure spullen.” [naar artikel]
Jan Zeeman, oprichter van textielketen Zeeman, is op 78-jarige leeftijd overleden. Dat meldt een woordvoerder van de familie. De Nederlander... [naar artikel]
Het vijfde seizoen van ‘Blind gekocht’ loopt alweer op z’n einde. Maar niet voordat Bart en Kinga de allerlaatste reveal - die van het huis van Jan, Kim en zoontje Thor - onthullen. En bij die onthulling komen heel wat traantjes aan te pas. “Je ziet dat zij ontroerd en blij zijn, dan weet je weer waar je maanden hard voor gewerkt hebt. Dat je de juiste belissingen en keuzes hebt genomen", aldus Bart. “De essentie van ‘Blind gekocht’ is dat we mensen een nieuwe start kunnen geven in hun leven als ze iets moeilijk hebben voorgehad. Dit project is een mooie synthese.” [naar artikel]
‘Een job is de beste garantie om uit de armoede te blijven’, hoor je vaak. Dat klopt ongetwijfeld, maar toch ook niet helemaal. De recentste... [naar artikel]
Jan Zeeman, oprichter van textielketen Zeeman, is op 78-jarige leeftijd overleden. Dat meldde een woordvoerder van de familie. [naar artikel]
Interieurarchitecte Kelly Claessens zal niet meer te zien zijn in het zesde seizoen van ‘Blind Gekocht’. Alweer een exit dus, nadat eerder immomakelaar Béa Vandendael en interieurarchitect Bart Appeltans het programma verlieten. [naar artikel]
Interieurarchitecte Kelly Claessens zal niet meer te zien zijn in het zesde seizoen van ‘Blind gekocht’. Alweer een exit dus, nadat eerder immomakelaar Béa Vandendael en interieurarchitect Bart Appeltans het programma verlieten. [naar artikel]
Misschien zitten de hittegolf en bijhorende zweetoksels er voor iets tussen, maar het regent tegenwoordig harder dan ooit ‘1+1'-, ‘2+2' en ‘2+3'-acties op deo’s, douchegels, shampoos en waspoeders. Terwijl dat ook de voorbije maanden vaak het geval was. Waarom die huidige opbodrace? En zou het voor supermarkten en drogisterijketens gewoon niet veel eenvoudiger zijn om de prijs van al die ‘1+1'-producten gewoon officieel te halveren? Wij vroegen het aan 3 retailexperten. [naar artikel]
Zeeman lanceert morgen zijn allereerste parfum. Reden? De Nederlandse keten vroeg zich af hoe het komt dat parfums altijd zo duur zijn en wilde... [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.