De speculooskoekjes van het Belgische bedrijf Lotus zijn een hit op TikTok. Talloze filmpjes met recepten voor de lekkernij gaan viraal op het platform. Hoe konden de koekjes uit Lembeke de wereld veroveren? [naar artikel]
Als er een platform is waar we de mosterd halen voor nieuwe recepten of grappige challenges, dan is dat zonder twijfel TikTok. En nu doet er... [naar artikel]
16:56 De Biscoff wordt dé kersttrend van dit jaar, voorspelt The Guardian. Het Belgische speculooskoekje wint aan populariteit bij de Britten, met dank aan de socialemedia-app TikTok. [naar artikel]
Vrijdag raakte bekend dat Lotus zijn speculoos voortaan ‘Biscoff’ zal noemen. Ook al komt er in België nog een subtiele verwijzing op de verpakking naar “the original Speculoos”, toch zorgt de beslissing voor veel discussie. Schrijfster Ann De Craemer schreef voor HLN een hulde aan het koekje: “Tante Maria zal altijd tante Maria blijven, en speculoos altijd speculoos” [naar artikel]
Vrijdag raakte bekend dat Lotus zijn speculoos voortaan ‘Biscoff’ zal noemen. Ook al komt er in België nog een subtiele verwijzing op de verpakking naar “the original Speculoos”, toch zorgt de beslissing voor veel discussie. Schrijfster Ann De Craemer schreef voor HLN een hulde aan het koekje: “Tante Maria zal altijd tante Maria blijven, en speculoos altijd speculoos” [naar artikel]
De Koreaanse keuken is dit jaar in opmars en kwam op één te staan als populairste keuken ter wereld. Zelfs de Italiaanse pasta’s moesten er hun troon voor afstaan. TikTok is één van de redenen waarom deze Aziatische recepten steeds populairder worden. Via 5 recepten uit haar boek ‘Proef Korea’ leert Ae Jin Huys je de Koreaanse kneepjes van het vak deze week. [naar artikel]
Sinterklaas heeft afgelopen nacht een aanzienlijke hoeveelheid speculoos over ons uitgestrooid. Maar ook in het noorden van Chili is er een doorbraak in SPECULOOS, het nieuwste project van de ESO-sterrenwacht. [naar artikel]
In België, Nederland en Frankrijk kennen we de populaire koekjes als ‘Lotus speculoos’. Maar daar komt volgend jaar verandering in. Dat schrijft De Tijd. [naar artikel]
Bakerfgoed. Dat is wat Regula Ysewijn brengt in ‘Van wafel tot koek, gebak uit het hart van de Lage Landen voor alle feesten van het jaar’. In haar boek vind je recepten die teren op de rijke bakgeschiedenis van bij ons. Imponeer je gasten met krakelingen, wafels, of echte Hasseltse speculoos. [naar artikel]
“Ongeveer 1 op 4 kleuters, 1 op 6 kinderen en 1 op 9 pubers in België kampen met overgewicht. Eén derde van hun dagelijkse energie-inname halen ze uit ultrabewerkte voedingsmiddelen. Niet zo verwonderlijk als je ziet hoe vaak kinderen het doelwit zijn van gerichte marketingcampagnes voor ongezonde voeding en drank.” In een nieuw advies vraagt de Hoge Gezondheidsraad (HGR) om hard in te grijpen tegen die evolutie. Met een verbod op Samsonworst en Plopkoeken, beperkingen op tv-reclame, maatregelen tegen Tiktok-recepten en zelfs richtlijnen voor Jeroen Meus. [naar artikel]
De speculoos rolt over de toonbanken, want Sinterklaas komt eraan. Het geschikte moment voor het Brussels gewest om speculoos te erkennen als cultureel erfgoed. Al kwam die vraag voor de erkenning er van de sector zelf, na de discussie rond de naam Biscoff bij koekjesfabrikant Lotus Bakeries. [naar artikel]
Genk, Lode Snijkers, 1968-2020. Vanuit heel Genk en omgeving kwamen klanten naar bakkerij Snijkers voor de typische ‘Genkse speculoos’. Een lokale variant op de traditionele Hasseltse speculoos, gecreëerd door Lode Snijkers. Deze maand overleed de Genkse bakker onverwacht. “Maar met Sinterklaas en de feestdagen zal ‘zijn’ speculoos hier weer geurend uit de oven komen”, belooft de familie. [naar artikel]
Een kwart van de Britse gezinnen koopt al speculoosjes, en nu is het koekje er ook een hit op Tiktok en Instagram. Amateurkoks delen massaal hun baksels op sociale media, wat doet vermoeden dat het oer-Belgische koekje weleens dé hit kan worden van het kerstdiner bij de Britten. En ook buiten Groot-Brittannië is Biscoff – zoals het speculoosje in het buitenland heet – een hot topic op sociale media. “Het is fantastisch om te zien dat ook jonge mensen bezig zijn met onze producten”, zegt Jan Boone, CEO van Lotus Bakeries. [naar artikel]
Artisanaal bereide speculoos maakt voortaan deel uit het Brussels culturele erfgoed. Nog maar enkele tientallen bakkers maken het lekkere koekje. Sommige doen dat alleen rond de sinterklaasperiode. Reden te meer om speculoos net nu bij het erfgoed te voegen. [naar artikel]
Een internationaal team van wetenschappers heeft twee zogenoemde "superaardes" ontdekt waarvan één mogelijk bewoonbaar is. Het team - geleid door een onderzoeker van de Universiteit Luik - hebben daarvoor gebruikt gemaakt van de SPECULOOS-telescopen. De studie verschijnt in het wetenschappelijke tijdschrift Astronomy & Astrophysics. [naar artikel]
De speculoos rolt over de toonbanken, want Sinterklaas komt eraan. Het geschikte moment voor het Brussels gewest om speculoos te erkennen als cultureel erfgoed. Al kwam die vraag voor de erkenning er van de sector zelf, na de discussie rond de naam Biscoff bij koekjesfabrikant Lotus Bakeries. [naar artikel]
Speculoos is goud waard, dat weet de familie Boone als de beste. De hoofdaandeelhouder van Lotus Bakeries verkocht begin deze week 65.000 aandelen en cashte zo 308 miljoen euro. Niet slecht voor een familiebedrijf dat het concept ‘een koekje bij de koffie’ uitvond. [naar artikel]
Lees dit artikel: De makkelijkste manier om langer te leven: 10 voordelen van wandelen 1. Het verlengt je leven De gemakkelijkste manier om langer te leven is meer wandelen! Één minuut wandelen kan je leven met anderhalve tot twee minuten verlengen. Hier zijn tien voordelen van regelmatige wandelingen: Minstens één uur per dag wandelen verhoogt je levensverwachting, blijkt uit een Japanse studie uit 2011. Deze auteurs beweren dat meer wandelen […] Lees dit artikel: De makkelijkste manier om langer te leven: 10 voordelen van wandelen [naar artikel]
Vanaf zaterdag 9 september krijg je 9 weken op rij een receptenboekje bij Het Laatste Nieuws. Boordevol heerlijke topgerechtjes met je [naar artikel]
Bij de koffie, op een boterham of als smeerpasta: speculoos smaakt altijd. Ook aan de andere kant van de Atlantische Oceaan zijn ze daarvan... [naar artikel]
Bijna één derde van de video’s op TikTok bevatten gesponsorde content. Het gaat dan niet alleen om advertenties, maar ook partnercontent, gesponsorde video’s of eigen promovideo’s. Bij sommige van die video’s zou ook niet goed duidelijk zijn voor de gebruikers dat het gaat om gesponsorde content. Op TikTok vinden we grote onthullingen, vliegtuigtips, filters, dansjes, vreemde theorieën, verschillende hypes, opvallende hobby’s, grappige filmpjes, recepten, al dan niet […] [naar artikel]
Koekjesproducent Lotus Bakeries schrapt vanaf volgend jaar de naam 'speculoos'. Dat kondigde topman Jan Boone zaterdag aan in een interview in De Tijd. De Meetjeslanders willen van hun koekje een wereldmerk maken, en kiezen daarom voor het internationaal klinkende Biscoff. De benaming ‘speculoos’ zal toch niet helemaal verdwijnen, voegt Boone er vandaag aan toe. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.