Duizenden klanten van het failliete Vlaamse Energieleverancier BV vinden tegenwoordig nog een factuur in hun mailbox. “Het bedrijf is toch failliet, moet ik dit nog betalen?” vraagt een lezer zich af. “Het gaat om de eindafrekening die door de curator is verstuurd. En ja, die moet betaald worden”, zegt de Ombudsman voor Energie. [naar artikel]
Elk jaar veranderen duizenden Belgen van energieleverancier op zoek naar een goedkoper contract. Ironisch genoeg komen velen net bij een duurder contract uit. "De inspecteur" van Radio 2 legt je in dit artikel uit hoe dat komt en wat je eraan kunt doen. [naar artikel]
Gedupeerde klanten van de inmiddels failliet verklaarde Vlaamse Energieleverancier zoeken best zo snel mogelijk een nieuwe energieleverancier. Dat zegt netbeheerder Fluvius, die als noodleverancier optreedt en de gedupeerde klanten maximaal 60 dagen -en tegen het hoogste tarief- van stroom en aardgas voorziet. Klanten van de Vlaamse energieleverancier worden bovendien aangeraden zo snel mogelijk hun domiciliëring aan het failliete bedrijf stop te zetten. [naar artikel]
Gas, olie, katoen, voeding… Elke dag krijgen we wel over één of ander product te horen dat het duurder wordt. Niet een beetje duurder: véél duurder. Heeft dit nog altijd met corona te maken? Is het einde stilaan in zicht? En wie is hier de grootste dupe van? [naar artikel]
Guigonne Vanden Eynden is een van de 73.000 klanten van de failliete Vlaamse Energieleverancier. Ze kreeg nog geen bericht van haar leverancier. “Het is door jullie dat ik op de hoogte ben gesteld”, zegt ze aan VTM NIEUWS. [naar artikel]
Nee, er komt nog geen einde aan de stijging van de energieprijzen. Maandag scoorde het gas weer een nieuw record. En de gasfactuur wás in november al driemaal zo hoog als vorig jaar. Vooral mensen met een variabel contract zijn daar de dupe van. [naar artikel]
Klanten van de failliete Vlaamse Energieleverancier reageren teleurgesteld en kwaad. Onder meer alleenstaande mama Sarah Verhaeghe (28) uit het West-Vlaamse Rekkem moet op zoek naar een nieuwe leverancier. “Naar mijn 750 euro voorschot kan ik wel fluiten”, fulmineert ze. “Bandieten. Dit betekent geen kerstcadeau voor mijn dochtertje. Of toch niet wat ik in gedachten had.” [naar artikel]
06:52 Zelfs als de Vlaamse regering de plannen rond de betonstop fors zou bijsturen, zullen 240.000 Limburgers daar de dupe van worden omdat hun streek geen ontwikkelingskansen zal krijgen. [naar artikel]
Zelfs als de Vlaamse regering het ontwerp van Beleidsplan Ruimte Vlaanderen (BRV) fors zou bijsturen, zullen 240.000 Limburgers daar de dupe van... [naar artikel]
Je moet het ijzer smeden als het heet is, dachten ze bij RC Genk. En dus gaf de autoritaire leider na een half jaar een nieuw contract aan Wouter Vrancken (43). Een verbintenis van onbepaalde duur werd er eentje van bepaalde duur, tot medio 2026. Het voelt wat paradoxaal aan, maar hoe zit dat precies? “In grote lijnen komt het erop neer dat de samenwerking voor beide partijen duurder wordt om op te zeggen”, zegt professor arbeidseconomie Stijn Baert (UGent). “Het is een teken van waardering voor het werk van de coach.” [naar artikel]
De bevoegde Kamercommissie heeft een amendement goedgekeurd dat een extra bescherming inbouwt voor klanten van de failliete Vlaamse Energieleverancier die aanspraak maken op het sociaal tarief. Later op de avond volgt wellicht ook groen licht van de plenaire Kamer. [naar artikel]
Bij een vast contract spreek je met je energieleverancier een vaste prijs per kWH af voor de hele looptijd van het contract. Maar wat als je voorschotfacturen toch ineens duurder worden? Kan dat zomaar? En wat houdt een vast contract dan precies in? Marleen Nijsten, marketingdirecteur bij Luminus, beantwoordt de vragen. [naar artikel]
De Nederlandstalige ondernemingsrechtbank Brussel heeft het faillissement van de Vlaamse Energieleverancier (VEL) dinsdag uitgesproken. De 70.000 getroffen klanten moeten nu zo snel mogelijk een contract afsluiten bij een nieuwe leverancier. Belangrijk: noteer meteen uw meterstanden als u een nieuw contract hebt afgesloten. [naar artikel]
De Federale Ombudsman voor Energie onderzoekt tientallen klachten tegen energieleverancier Eneco. Die zou klanten met een lopend energiecontract aan voordelige, vaste tarieven op slinkse wijze overzetten naar een duurder contract aan de huidige, veel hogere energieprijzen. Maar mag dat zomaar? Eneco zelf heeft ondertussen een reactie op de klachtenstroom klaar. [naar artikel]
Het regende afgelopen dagen klachten van oud-klanten van de failliete Vlaamse Energieleverancier (VEL) die onterecht torenhoge facturen kregen van noodleverancier Fluvius, omdat hun overstap naar een nieuwe energieleverancier niet goed geregeld was. Luminus erkent het probleem en biedt hun klanten nu een eenmalige compensatie van 40 euro. Een “habbekrats”, volgens de klanten zelf. [naar artikel]
Verschillende ex-klanten van de failliete Vlaamse Energieleverancier maken melding van fouten in hun eindafrekening. Zeker twaalf gedupeerden melden bij VRT NWS dat ze een te hoge eindafrekening kregen. De curatoren die het faillissement afhandelen, sturen die sinds begin vorige week rond, maar blijken voor de klanten onbereikbaar. [naar artikel]
Gas, olie, katoen, voeding… Elke dag krijgen we wel over één of ander product te horen dat het duurder wordt. Niet een beetje duurder: véél duurder. Heeft dit nog altijd met corona te maken? Is het einde stilaan in zicht? En wie is hier de grootste dupe van? [naar artikel]
De elektriciteitsprijs vertoont al een tijdje een stijgende curve. Niet meteen aanleiding om over te stappen van energieleverancier: de factor elektriciteit bepaalt namelijk maar een derde van je totale stroomfactuur. Toch is een nieuw energiecontract voor een gemiddeld gezin vandaag minstens tientallen euro’s duurder dan een paar maanden geleden. Wij gingen na welke mechanismen die prijsschommelingen veroorzaken en wanneer je toch beter ergens een nieuw contract aangaat. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.