Als de werkgever een fiets ter beschikking stelt, dan zou dit 48 procent van de werknemers die nu slechts een paar keer per maand of per jaar [naar artikel]
Nu we massaal de fiets hebben (her)ontdekt, neemt ook de populariteit van de bedrijfsfiets toe. Almaar meer werkgevers bieden hun medewerkers de kans een tweewieler te leasen. En dat hoeft zeker geen traditionele e-bike te zijn om van de bijhorende fiscale gunstregeling te genieten. Hoe gaat een fietsleasing in zijn werk? Wat zijn de mogelijkheden? En wat kost het jou als werknemer? [naar artikel]
Het personeel van de Vlaamse overheid zal vanaf november een bedrijfsfiets kunnen leasen. “Met de invoering van de bedrijfsfiets zetten we in op duurzaamheid en het welzijn van onze werknemers. Bovendien maken we op deze manier ook werk van flexibelere arbeidsvoorwaarden”, zegt Vlaams minister van Binnenlands Bestuur en Ambtenarenzaken Bart Somers donderdag in een mededeling. [naar artikel]
De bedrijfsfiets lijkt door te breken: in 2023 werd bijna de helft van de speedpedelecs (49,9 procent) ingeschreven door een leasingmaatschappij. Door het toenemende aantal leasings zakt het aandeel van bedrijven en particulieren in de verkoop van de snelle e-bikes aanzienlijk, dat meldt Traxio. [naar artikel]
Ruim 85% van de Limburgers gebruikt regelmatig de auto om naar het werk te gaan. Dat is veel meer dan elders in het land. Wel opvallend is dat de auto vaker wordt gecombineerd met de fiets voor het woon-werkverkeer. De bedrijfsfiets is ondertussen zo goed als een standaardoptie in de cafetariaplannen. [naar artikel]
De fiets is in opmars in het woon-werkverkeer. Om bedrijven te stimuleren om in te zetten op een duurzame , bestaat dan ook een fonds om de tweewielers te subsidiëren. De interesse is zodanig groot dat de inschrijvingstermijn verlengd wordt. “Elke bedrijfsfiets is een auto minder in de dagelijkse file”, verantwoordt minister Ben Weyts (N-VA) zijn beslissing. [naar artikel]
Een op de drie werknemers in de provincie Antwerpen neemt de fiets om naar het werk te rijden. Mensen die in de stad werken, nemen minder snel de wagen dan mensen in de rest van de provincie. [naar artikel]
Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts maakt via het Pendelfonds 2,2 miljoen euro vrij om het gebruik van de fiets in het woon-werkverkeer te promoten. De N-VA-minister mikt op duizenden extra bedrijfsfietsen en voorziet in een hogere fietsvergoeding. “Elke bedrijfsfiets is een auto minder in de dagelijkse file”, aldus Weyts. [naar artikel]
13:46 Werknemers die een snelle elektrische fiets of speed pedelec ter beschikking krijgen, moeten geen sociale zekerheidsbijdragen meer betalen op het privégebruik. Ook de fietsvergoeding is vrijgesteld. [naar artikel]
Terwijl sommigen vechten voor het recht op telewerken, dat populair werd tijdens de coronaviruspandemie, betreuren andere werknemers dat ze hun collega’s niet vaker op kantoor kunnen zien. In het nieuws: Bijna de helft van de Belgen wil regelmatiger naar kantoor gaan om hun collega’s vaker te zien. Dat blijkt uit een enquête uitgevoerd door YouGov […] [naar artikel]
HasseltWerknemers konden via hun brutoloon al goedkoper een elektrische fiets aankopen. Als het van supermarktketen Delhaize afhangt, geldt straks hetzelfde voor gezonde voeding, die via het brutoloon dan mogelijk 20 procent goedkoper wordt. De supermarkt start daarom een proefproject met meer dan 10.000 werknemers. [naar artikel]
15:22 De Vlaamse overheid biedt haar werknemers binnenkort de mogelijkheid aan een bedrijfsfiets te leasen. Daarvoor gaat ze samenwerken met KBC Autolease. [naar artikel]
Voor Dikketruiendag roept de Vlaamse overheid op om vandaag met zo veel mogelijk op de fiets te kruipen om te gaan werken. Want deze keer staan de ‘klimaatflandriens’ in de spotlights. Zij die elke dag weer en wind trotseren om te gaan werken. “Alleen ijzel of zware sneeuwval houden ons van de fiets”, klinkt het bij Marnik, Sofie en Ken, die anders elke dag met veel plezier op de pedalen trappen richting de werkplek. Zelfs al ligt die tot 57 km ver. [naar artikel]
Werknemers met flexibele verloning kiezen daarmee vaker voor de fiets. Al blijven pensioensparen, extra vakantie en multimedia nog populairder. [naar artikel]
De fiets is aan een opmars bezig wanneer we kijken naar de manier waarop we naar het werk pendelen. Tijdens... The post We grijpen almaar vaker naar onze fiets om naar het werk te gaan appeared first on Business AM. [naar artikel]
De fiets wint in de provincie Antwerpen steeds meer terrein als favoriete vervoermiddel om naar het werk te gaan. De helft van de werknemers gebruikt de fiets minstens voor een deel in het woon-werkverkeer. Het openbaar vervoer lijkt dan weer te zijn hersteld van de coronacrisis. [naar artikel]
Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts maakt via het Pendelfonds 2,2 miljoen euro vrij om het gebruik van de fiets in het woon-werkverkeer te promoten. De N-VA-minister mikt op duizenden extra bedrijfsfietsen en voorziet een hogere fietsvergoeding. “Elke bedrijfsfiets is een auto minder in de dagelijkse file”, aldus Weyts. Het recreatief fietsen zit in Vlaanderen […] Het bericht Weyts maakt 2,2 miljoen euro vrij om werknemers op de fiets te krijgen verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Ongeveer de helft van de Belgen geeft aan thuis meer uren per week te werken dan vroeger op kantoor. “Als je zelf je dag kan inplannen, redeneer je meer in functie van ‘Wat wil ik vandaag afgewerkt zien?’ dan ‘Wat kan ik afwerken in mijn aanwezige uren?’” [naar artikel]
Vrouwelijke werknemers krijgen vaker dan hun mannelijke collega’s een fietsvergoeding voor het woon-werkverkeer. Dat blijkt woensdag uit cijfers van hr-diensverlener SD Worx. Vorig jaar ontving 11 procent van de vrouwelijke werknemers in de privésector een fietsvergoeding, tegenover 8,7 procent van de mannen. Volgens SD Worx komt dat omdat vrouwen vaker op minder dan 10 kilometer van hun werk wonen en dus sneller de fiets naar het werk zullen nemen. [naar artikel]
Lees dit artikel: Helft van werknemers werkt thuis meer uren dan vroeger op kantoor De helft van de Belgische werknemers (49 procent) geeft aan dat ze nu thuis meer uren per week werken in vergelijking met vroeger op kantoor. De helft vindt bovendien dat ze door het telewerk productiever zijn dan op kantoor. Dat blijkt uit een onderzoek van hr-dienstverlener Acerta en jobsite StepStone bij 3.000 werkende Belgen. Er […] Lees dit artikel: Helft van werknemers werkt thuis meer uren dan vroeger op kantoor [naar artikel]
Deeltijds werken zit in de lift, zo blijkt uit een nieuwe studie van HR-dienstverlener SD Worx. 41 procent van de werknemers jonger dan 25 jaar is maar deeltijds aan de slag. Dit cijfer daalt spectaculair naar 23 procent zodra ze ouder worden dan 25. Van de 55-plussers werkt net ietsjes meer dan helft deeltijds. Ook opvallend is dat alsmaar meer mannen deeltijds gaan werken. [naar artikel]
Vrouwelijke werknemers krijgen vaker dan hun mannelijke collega’s een fietsvergoeding voor het woon-werkverkeer. Dat blijkt woensdag uit cijfers van hr-dienstverlener SD Worx. Vorig jaar ontving 11 procent van de vrouwelijke werknemers in de privésector een fietsvergoeding, tegenover 8,7 procent van de mannen. Volgens SD Worx komt dat omdat vrouwen vaker op minder dan 10 kilometer van hun werk wonen en dus sneller de fiets naar het werk zullen nemen. [naar artikel]
Deeltijds werken zit in de lift, zo blijkt uit een nieuwe studie van HR-dienstverlener SD Worx. 41 procent van de werknemers jonger dan 25 jaar is maar deeltijds aan de slag. Dit cijfer daalt spectaculair naar 23 procent zodra ze ouder worden dan 25. Van de 55-plussers werkt net ietsjes meer dan helft deeltijds. Ook opvallend is dat alsmaar meer mannen deeltijds gaan werken. [naar artikel]
Steeds meer Vlamingen vinden hun weg naar de fiets, en die is steeds vaker elektrisch. Bovendien wordt die fiets ook alsmaar vaker geleased in plaats van aangekocht. Maar wat houdt zo’n fietsleasing eigenlijk in? En is het altijd interessant? “In een perfecte situatie wordt je fiets meer dan de helft goedkoper”, analyseert onze mobiliteitsexpert Brecht Vanhaelewyn. [naar artikel]
Vier op de tien werknemers in België vinden dat de elektrische fiets een volwaardig alternatief kan zijn voor de bedrijfswagen. Dat blijkt vandaag uit een onderzoek van Securex. De HR-dienstengroep denkt dan ook dat er een mentaliteitswijziging in het woon-werkverkeer gecreëerd kan worden, wanneer die mogelijkheid door meer bedrijven wordt aangeboden. “De verschillende fietssoorten zoals […] [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.