Een elektrische auto is door de hoge kosten en langere laadtijden van publieke laadpalen voor weinig mensen interessant. Dat zegt mobiliteitsclub VAB. Als bedrijfswagen is een elektrische auto pas interessant als er thuis en op de werkplaats opgeladen kan worden. [naar artikel]
Een elektrische auto is door de hoge kosten en langere laadtijden van publieke laadpalen, voor weinig mensen interessant. Als bedrijfswagen is een elektrische auto pas interessant als de auto zowel thuis als op de werkplaats opgeladen kan worden. [naar artikel]
Nu de Vlaamse overheid een premie van 3.000 euro geeft voor de aankoop van een tweedehands elektrische auto, denkt u er misschien aan om uw benzine- of dieselwagen in te wisselen. Maar waar moet u dan juist op letten bij de aankoop? En wanneer wordt een elektrische wagen ook interessant zónder premie? Twee experten leggen uit. “In plaats van er één te kopen, nemen we in de toekomst een abonnement op een auto.” [naar artikel]
Iedereen heeft tegenwoordig de mond vol van elektrische auto’s. Als u overweegt om een elektrische auto te kopen, dan weet u allicht dat een elektrische auto duur is, dat de keuze beperkt is en dat u er niet ver mee geraakt. Maar wat u wellicht niet beseft, is dat een elektrische auto een enorme impact heeft op uw mobiliteit. Wij zetten op een rij waar u moet aan denken vooraleer u elektrificeert. Want in de wereld van de elektrische auto is niets wat het lijkt.Guido CLOOSTERMANS [naar artikel]
De energieprijzen swingen de pan uit. Steeds meer mensen voelen de gevolgen van de stijgende prijzen op de internationale markten ook in hun eigen portefeuille, nu de leveranciers de voorschotten optrekken en de eindafrekening almaar duurder uitvalt. Op deze pagina houden we u continu op de hoogte over de evolutie van de gas- en elektriciteitsprijs. [naar artikel]
De energieprijzen swingen de pan uit. Op sommige plaatsen vallen zonnepanelen ook uit omdat het elektriciteitsnet hun productie niet aankan, waardoor je opbrengsten misloopt. Dan maar een thuisbatterij als ideale oplossing om deze energie te stockeren, dacht je? Niet nodig volgens HLN Drive, want je kan die thuisbatterij vaak vervangen door… je eigen auto! [naar artikel]
De tijd waarin je een eindeloze keuze had om een nieuwe auto te kopen, is voorbij, zegt onze auto-expert Joost Bolle. Voor een niet-elektrische wagen dan toch. Hij legt uit waarom, en geeft advies over welke wagen je kan kopen om de overstap naar een eerste elektrische auto te overbruggen. “Vanaf 2029 worden bij ons immers alleen nog elektrische wagens verkocht.” [naar artikel]
Voor een particulier die op eigen houtje een auto moet kopen, is de elektrische auto duidelijk nog steeds te duur. Uit een studie van Deloitte blijkt dat veel Belgen zelfs eerder overwegen om hun auto weg te doen dan over te stappen op een elektrisch model, schrijft ‘De Tijd’. [naar artikel]
In Europa zijn hybride en elektrische auto’s voor de eerste keer in de geschiedenis populairder geworden dan dieselwagens. Dat blijkt... The post Europeanen kopen nu meer hybride en elektrische auto’s dan diesels appeared first on Business AM. [naar artikel]
De trend richting elektrische auto's wordt sterker en meer dan een op de drie Belgische consumenten is van plan om een elektrische of hybride auto te kopen. Dat blijkt uit Deloitte's 2021 Global Automotive Consumer Study, een bevraging van ruim 24.000 consumenten in 23 landen, onder wie ruim duizend Belgen. [naar artikel]
De elektrische auto geraakt eindelijk in een stroomversnelling. Er zijn vandaag al verschillende elektrische auto’s die elke dag bruikbaar zijn en een aanvaardbare actieradius hebben, maar de keuze aan relatief betaalbare en voor een groot publiek toegankelijke elektrische auto’s wordt nog groter. Een greep uit wat er ons de komende maanden en jaren te wachten staat.Guido Cloostermans [naar artikel]
Nu de Vlaamse overheid een premie van 3.000 euro geeft voor de aankoop van een tweedehands elektrische auto, denkt u er misschien aan om uw benzine- of dieselwagen in te wisselen. Maar waar moet u dan juist op letten bij de aankoop? En wanneer wordt een elektrische wagen ook interessant zónder premie? Twee experten leggen uit. “In plaats van er één te kopen, nemen we in de toekomst een abonnement op een auto.” [naar artikel]
Elektrische auto's worden meer verkocht in Europa. In de eerste drie maanden van dit jaar zijn ongeveer 70.000 elektrische auto's verkocht in de... [naar artikel]
Het bedrijfswagenpark stapt in 2026 quasi volledig over op elektrische wagens, terwijl ook de particuliere bestuurder steeds vaker voor een EV opteert. Vele automerken stellen langs hun kant dan weer een datum in het vooruitzicht waarop ze definitief stoppen met de productie van auto’s met een verbrandingsmotor. Hoelang mogen we nog met een nieuwe diesel rijden? En is het nog interessant om in een dieselwagen te investeren? HLN Drive weegt de pro’s en de contra’s af. [naar artikel]
De recente stijgingen van de energieprijzen zijn niet bevorderlijk geweest voor het gebruik van elektrische voertuigen. EV’s zijn echter nog steeds voordeliger dan auto’s op fossiele brandstoffen om zich te verplaatsen, zo blijkt uit een studie. Het nieuws: een elektrische auto gebruiken is goedkoper dan een benzine- of dieselauto. Het detail: bij een vergelijking van […] [naar artikel]
De elektrische auto komt niet van de grond. Dat blijkt uit de cijfers over de inschrijvingen van vorig jaar. Als u vandaag een elektrische auto wil kopen, moet u bovendien veel geduld hebben. Meer dan een half jaar wachten is geen uitzondering. Van sommige met veel poeha aangekondigde modellen zijn er zelfs geen prijzen. “België geniet voor producenten van elektrische auto’s duidelijk geen prioriteit”, vindt Tony Verhelle, expert bij het vakblad Autogids. [naar artikel]
Fastned, dat laadstations voor elektrische auto’s uitbaat, verhoogt zijn tarieven in Nederland, België, Duitsland en Zwitserland. Dat is nodig door de fors gestegen energieprijzen, zegt het Nederlandse bedrijf. [naar artikel]
Nederland gaat door middel van subsidies de aankoop stimuleren van elektrische auto’s. Voor het kopen of privé-leasen van een nieuwe elektrische... [naar artikel]
Nederland gaat door middel van subsidies de aankoop stimuleren van elektrische auto’s. Voor het kopen of privé-leasen van een nieuwe elektrische... [naar artikel]
De energieprijzen swingen in heel Europa de pan uit, maar binnenin een land zijn de verschillen wellicht nergens zo groot als in Noorwegen. In het zuiden van het Scandinavische land is stroom net al bij ons fors duurder geworden, maar in het noorden is het bijna gratis. Hoe kan dat? Tegelijk verdient het land grof geld als olie- en gasexporteur. [naar artikel]
Slechts 25 procent van de Belgen overweegt nog een elektrische wagen te kopen, tegenover 35 procent 2,5 jaar geleden. Dat blijkt uit een studie van... [naar artikel]
Vanaf 2035 mogen alleen auto’s met een nuluitstoot nog in Europa verkocht worden. De verbrandingsmotor moet zo verdwijnen. Maar of die vervangen wordt door de elektrische auto, is nog geen uitgemaakte zaak. Heel wat automerken geloven immers ook in waterstof. Je kan vandaag al auto’s met een brandstofcel kopen en ze zijn helemaal niet zo veel duurder dan een elektrische auto. HLN-mobiliteitsexpert Brecht Vanhaelewyn bespreekt de voor- en nadelen van dit alternatief. [naar artikel]
Stijgende elektriciteitsprijzen kunnen elektrische auto’s minder concurrentieel maken ten opzichte van hun benzinetegenhangers. "Bijna niemand zal nog een elektrische auto kopen." [naar artikel]
Met het Belgische wetsvoorstel om vanaf 2026 alleen nog maar emissievrije bedrijfswagens fiscaal interessant te maken, zijn elektrische wagens mogelijk aan een opmars bezig. Maar wat heb je thuis nodig voor een elektrische auto? Kan je overal een laadpaal installeren? En hoe zit het in de stad? Wij geven een praktisch overzicht. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.