Zes op de tien restaurants hebben hun omzet zien dalen door de campagne Tournée Minérale, die mensen aanzette een maand lang geen alcohol te drinken. [naar artikel]
De campagne 'Tournée Minérale' heeft vooral impact gehad op het omzetcijfer van de restaurants. In de restaurantsector noteert 60 procent van de [naar artikel]
De campagne ‘Tournée Minérale’ heeft vooral impact gehad op het omzetcijfer van de restaurants. In de restaurantsector noteert 60 procent van de bedrijven een omzetdaling. Dat blijkt uit een bevraging die Horeca Vlaanderen en FeBeD (Federatie van de Belgische Drankenhandelaars) hebben gevoerd bij respectievelijk horecaondernemers en drankenhandelaars. [naar artikel]
De campagne ‘Tournée Minérale’ heeft vooral impact gehad op het omzetcijfer van de restaurants. In de restaurantsector noteert 60 procent van de bedrijven een omzetdaling. Dat blijkt uit een bevraging die Horeca Vlaanderen en FeBeD (Federatie van de Belgische Drankenhandelaars) hebben gevoerd bij respectievelijk horecaondernemers en drankenhandelaars. [naar artikel]
Tournée Minérale, het initiatief dat mensen aanspoort om de hele maand februari geen alcohol te drinken, leidt tot de verkoop van minder alcohol en meer alcoholvrije dranken. Toch lijkt de impact op de omzet van drankenhandelaars en restaurants eerder beperkt. “In het begin van de maand dronk bijna niemand alcohol, maar intussen merken we er nog weinig van”, klinkt het bij restaurant De Mijlpaal in Tongeren. [naar artikel]
Tournée Minérale is dit jaar van start gegaan met 45.000 inschrijvingen, vorig jaar waren het er meer dan 100.000. Hebben we een U-bocht gemaakt op het pad naar de nuchterheid? Cafébazen laten alvast verstaan dat hun omzet er deze eerste vier dagen er niet erg onder lijdt. “Ik heb al meer hypes zien passeren”, zegt een van hen. [naar artikel]
Mensen die hebben meegedaan aan Tournée Minérale, een uitdaging om in februari een maand lang geen alcohol te nuttigen, drinken achteraf minder alcohol in het dagelijks leven. Dat blijkt uit onderzoek van Universiteit Gent. Wie voor Tournée Minérale gemiddeld tien glazen alcohol per week dronk, drinkt er nu nog maar acht. [naar artikel]
Eén op de vier horecazaken zal inspelen op Tournée Minérale, de maand zonder alcohol die op donderdag 1 februari van start gaat. Dat blijkt uit een enquête die het Neutraal Syndicaat voor Zelfstandigen (NSZ) uitvoerde op vraag van het Vlaams expertisecentrum voor alcohol en andere drugs (VAD) en de Stichting tegen Kanker, de initiatiefnemers van […] [naar artikel]
Tournée Minérale, de campagne die oproept om in februari geen druppel alcohol te drinken, wordt uiteraard niet bijzonder hard toegejuicht door de alcoholproducenten. Winefair riep dan maar zijn eigen versie in het leven: Tournée VINérale. [naar artikel]
Acht op de tien deelnemers aan Tournée Minérale hebben ook effectief een maand lang geen alcohol gedronken. Dat blijkt woensdag uit een bevraging van de deelnemers van de campagne van het Vlaams expertisecentrum voor Alcohol en andere Drugs (VAD) en de Stichting tegen Kanker. Bijna negen op de tien is van plan om volgend jaar opnieuw deel te nemen. [naar artikel]
Acht op de tien deelnemers aan Tournée Minérale hebben ook effectief een maand lang geen alcohol gedronken. Dat blijkt woensdag uit een bevraging van de deelnemers van de campagne van het Vlaams expertisecentrum voor Alcohol en andere Drugs (VAD) en de Stichting tegen Kanker. Bijna negen op de tien is van plan om volgend jaar opnieuw deel te nemen. [naar artikel]
VAD/De DrugLijn en Stichting tegen Kanker blikken tevreden terug op ‘Tournée Minérale’. 122.460 Belgen engageerden zich om in de maand februari geen alcohol te drinken. “Zo’n overweldigend succes vraagt om een herhaling. Zet dus alvast februari 2018 in jullie agenda voor de tweede editie van Tournée Minérale”, aldus de organisatoren. Hieronder enkele resultaten: [naar artikel]
Bijna één volwassen Belg op de vijf nam in februari van dit jaar deel aan Tournée Minérale, het initiatief van Stichting tegen Kanker en VAD/De Druglijn om even stil te staan bij onze alcoholconsumptie door een maand geen alcohol te drinken. Dat blijkt uit een bevraging die de organisatoren lieten uitvoeren. In februari 2019 gaat de derde editie van Tournée Minérale van start. Die zal de aandacht richten op de voordelen voor de gezondheid van minderen met alcohol. [naar artikel]
Eén op de vier horecazaken zal inspelen op Tournée Minérale, de maand zonder alcohol die op donderdag 1 februari van start gaat. Dat blijkt uit een enquête die het Neutraal Syndicaat voor Zelfstandigen (NSZ) uitvoerde op vraag van het Vlaams expertisecentrum voor alcohol en andere drugs (VAD) en de Stichting tegen Kanker, de initiatiefnemers van Tournée Minérale. [naar artikel]
Eén week voor de start van Tournée Minérale hebben zich al meer dan 62.000 deelnemers ingeschreven op de website. Het initiatief komt van Stichting tegen Kanker, de DrugLijn en het Vlaams expertisecentrum voor Alcohol en andere Drugs (VAD). De actie spoort mensen aan om een maand lang geen alcohol te drinken. Tournée Minérale is aan haar tweede editie toe. [naar artikel]
Tournée Minérale gaat morgen haar vierde editie in. Ongeveer een op de vijf volwassen Belgen doet mee. Opmerkelijk is dat ook heel wat cafés en restaurants op de kar springen. En op de oproep om in team deel te nemen, is massaal ingegaan. “Op onze tweewekelijkse werkborrel zullen de komende weken alleen mocktails worden geserveerd”, zegt Desi Swartilé van JDB Haarden en Kachels uit Rumst. [naar artikel]
Goed nieuws voor wie in februari meedoen aan Tournée Minérale: Goesting vond 15 resto's die mocktails, vruchtencreaties en andere [naar artikel]
Tournée Minérale bleek vooral een interessante uitdaging voor mensen met vastgeroeste gewoontes. [naar artikel]
De vijfde editie van Tournée Minérale gaat vandaag van start en speelt in op de coronacrisis. Omdat het sociaal leven grotendeels stilgevallen is, is het drinken van alcohol immers verplaatst naar de thuissfeer. Tournée Minérale wil ervoor zorgen dat dit extra thuisdrinken geen blijvende gewoonte wordt. [naar artikel]
11:09 Cafés en restaurants zagen hun verkoop in februari dalen doordat meer dan 120.000 mensen geen alcohol dronken. Supermarkten zagen geen daling van de verkoop van alcohol. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.