22:12 Lockdowns met minder verkeer en minder ongevallen leverden vele verzekeraars vorig jaar een onverwachte coronabonus op. Maar bij de Belgische marktleider in autoverzekeringen AXA kwam dat niet tot uit... [naar artikel]
16:14 Steeds meer verzekeraars doen een beroep op artificiële intelligentie om frauduleuze dossiers op de te sporen. P&V startte deze week nog een samenwerking met het Franse fintechbedrijf Shift Technology... [naar artikel]
Hoeveel ongevallen gebeuren in de straten rondom jouw huis? En hoe ernstig zijn die? Ontdek het op onze interactieve kaart. [naar artikel]
Vlaams Parlementslid Jo Brouns (CD&V) wil dat er op een meer systematische manier gebruik wordt gemaakt van de ongevallendata die verzameld zitten in de Event Data Recorder, de ‘zwarte doos’ die autofabrikanten in hun voertuigen installeren. “Vandaag missen we een schat aan informatie die belangrijk kan zijn in het voorkomen van ongevallen in de toekomst”, zegt Brouns. [naar artikel]
De Amerikaanse ruimtevaartorganisatie NASA heeft, in samenwerking met de Franse, Canadese en Britse ruimtevaartorganisaties, vrijdag een satelliet gelanceerd die tot doel heeft om de watercyclus op aarde nauwkeurig in kaart te brengen. [naar artikel]
De politie van de zone Voorkempen wil alle zwarte verkeerspunten in kaart brengen en doet daarom beroep op de scholen uit de omgeving. Zij moeten alle (bijna-) ongevallen melden. “Als er op een bepaalde plek steeds opnieuw incidenten gebeuren, kunnen we ter plaatse gaan om te kijken wat het probleem is en om een oplossing te zoeken”, klinkt het bij de politie. [naar artikel]
Het afgelopen jaar hebben we ons minder met de auto verplaatst en zijn er minder ongevallen gebeurd. Toch stijgt de premie voor autoverzekeringen bij sommige verzekeraars. [naar artikel]
Een halfjaar geleden begon Vlaams minister van Werk, Economie en Landbouw Jo Brouns (47) aan de ondankbare taak om de zieltogende CD&V weer op de kaart te zetten. Dat doet hij vandaag met haar op de tanden. ‘Moet heel de landbouw weg, voor één plantje?’ [naar artikel]
Om de verspreiding van infectieziekten en virussen, zoals het coronavirus, nauwkeurig in kaart te brengen heeft de UHasselt in samenwerking met de UAntwerpen een platform ontwikkeld genaamd ‘Infectieradar’. Limburgers kunnen zich aanmelden en door één keer per week eventuele symptomen te melden, kan iedereen een steentje bijdragen aan het onderzoek. Onderzoekers kunnen zo rechtstreeks met de data aan de slag en kunnen zo korter op de bal spelen. [naar artikel]
Stad Beringen zal in de komende jaren haar verkeersstructuur bijschaven en daarbij zullen ook trage wegen een belangrijke rol spelen. De stad zal daarom in de komende periode aan haar inwoners vragen om deze mee in kaart te brengen in samenwerking met Trage Wegen vzw. [naar artikel]
In 2022 stierven er liefst 49 mensen op de Limburgse wegen. Omdat achter elk ongeval een naam en een verhaal schuilt, hebben we de dodelijke ongevallen van vorig jaar verzameld op een interactieve kaart. Via de kruisjes kun je meer info krijgen over wat er gebeurd is. [naar artikel]
Hoeveel ongevallen gebeuren in de straten rondom jouw huis? En hoe ernstig zijn die? Ontdek het op onze interactieve kaart. [naar artikel]
Jo Brouns wordt de nieuwe CD&V-minister in de Vlaamse regering. De 47-jarige Limburger neemt de bevoegdheden over van partijgenote Hilde Crevits, die na het ontslag van Wouter Beke minister van Welzijn wordt. “What you see is what you get. Dat is Jo Brouns, een gewone jongen uit Kinrooi.” Zo stelde Brouns zich gisteravond kort voor. Maar wie is Jo Brouns? [naar artikel]
Donderdag) werd aan de Scheldeoevers in Hoboken een nieuwe samenwerking gelanceerd tussen River Cleanup en de Vlaamse Instelling voor Technologisch Onderzoek (VITO). Burgers worden opgeroepen om met drones het zwerfvuil langs de Schelde te spotten en zo hotspots in kaart te brengen. Artificiële intelligentie combineert de beelden, zodat nadien gericht opgeruimd kan worden. The post “Waste Watchers” brengen zwerfvuil langs de Schelde in kaart – met amateurdrones en artificiële intelligentie appeared first on DeWereldMorgen.be. [naar artikel]
Slachtoffers van ongevallen moeten volgens Open VLD nu soms lang wachten vooraleer ze een voorschot op de schadevergoeding krijgen van de verzekeraar. Dat schrijft De Standaard. De regeringspartij wil daar iets aan veranderen door hardleerse verzekeraars te bestraffen. "Nu dreigen mensen in armoede terecht te komen", zegt Kamerlid Egbert Lachaert aan VRT NWS. [naar artikel]
De regering van Nieuw-Zeeland heeft een wetsvoorstel klaar dat banken en bedrijven uit de financiële sector zou verplichten om aan te tonen welke effecten hun investeringen hebben op de klimaatverandering. Indien goedgekeurd, wordt Nieuw-Zeeland het eerste land ter wereld dat banken, investeerders en verzekeraars verplicht om transparant te zijn over hun klimaatimpact. De rapportering zou […] The post Nieuw-Zeeland wil als eerste land ter wereld de financiële sector verplichten om klimaatimpact in kaart te brengen appeared first on Business AM. [naar artikel]
De verzekeringssector wil niet dat schade aan huizen die veroorzaakt is door de droogte verplicht gedekt wordt door de brandverzekering. Sectorvereniging Assuralia trekt daartegen naar het Grondwettelijk Hof. Het probleem moet eerst beter in kaart gebracht worden, vinden de verzekeraars. [naar artikel]
04:15 De federale regering verhoogt het maximumbedrag dat verzekeraars moeten uitbetalen bij natuurrampen van 320 miljoen naar 1,6 miljard euro. Volgens de verzekeraars is dat niet proportioneel en zal het ... [naar artikel]
18:28 Verzekeraars mogen ook dit jaar niet zomaar dividenden uitkeren. De Nationale Bank laat alleen de meest solvabele verzekeraars toe een beperkt dividend uit te keren. [naar artikel]
In België werden in 2021 1.022 ongevallen met e-steps geregistreerd. Dat zijn er bijna drie per dag, zo blijkt uit de laatste verkeersveiligheidsbarometer van Vias in samenwerking met de federale politie. Het verkeersinstituut noteerde voor het eerst statistieken over het aantal ongevallen met e-steps. [naar artikel]
Hoe drukker ons verkeer wordt, hoe meer belang we hechten aan verkeersveiligheid. Maar die term is zo algemeen. Wat houdt het eigenlijk precies in? Is het in cijfers uit te drukken? En wat kunnen/moeten/willen steden en gemeenten doen om de veiligheid van hun burgers in het verkeer te vergroten? “Het is een werk van lange adem”, zegt verkeersexpert Lars Akkermans. Bekijk in onderstaande kaart op welke plaatsen in uw gemeente er zware ongevallen gebeurden. [naar artikel]
Hubert Brouns, de vader van Jo Brouns (CD&V) uit Kinrooi, is heel fier dat zijn zoon de vraag heeft gekregen om minister te worden. "Dat is een uitdrukking van vertrouwen en van waardering voor het werk dat hij al geleverd heeft", zegt hij bij Radio 2 in Limburg. Jo Brouns legt morgen de eed af als nieuwe Vlaamse minister. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.