Autorijden kost geld, maar wat is nu echt het verschil tussen benzine, diesel, hybride en elektrisch rijden? Is elektrisch rijden voordeliger bij... [naar artikel]
Autorijden kost geld, maar wat is nu echt het verschil tussen benzine, diesel, hybride en elektrisch rijden? Is elektrisch rijden voordeliger bij... [naar artikel]
Al jaren kun je horen en lezen dat het Autosalon van Brussel ‘helemaal in het teken van elektrisch rijden’ staat, maar pas met de editie 2020 wordt... [naar artikel]
Elektrisch rijden is duur, het laden neemt veel tijd in beslag,… er heersen heel wat vooroordelen over EV’s. Maar vaak zijn die gebaseerd op conclusies die enkele jaren geleden waarheid waren. Welke vooroordelen over elektrisch rijden houden vandaag nog steek? HLN Drive zocht het uit. [naar artikel]
“Een elektrische auto is duurder, maar door het lagere verbruik verdien je dat terug.” Dat was lange tijd het argument om over te stappen naar elektrisch rijden. Maar klopt dat nog wel, nu de elektriciteitsprijzen zo zijn gestegen? Wij berekenden hoe lang het nu duurt om de hogere aankoopprijs terug te verdienen. En met welke motor je momenteel het goedkoopst naar het zuiden van Frankrijk rijdt. [naar artikel]
Straks rijden we met z’n allen elektrisch. Dat moet vooral het klimaat een handje helpen. Maar dan moet de stroom zelf natuurlijk voldoende groen zijn, en de wagens voldoende zuinig. Onze mobiliteitsexpert Brecht Vanhaelewyn zocht uit hoeveel CO2-uitstoot een elektrisch gereden kilometer vertegenwoordigt. Want klopt het wel dat groen rijden altijd CO2-vriendelijker is? En is ons land een goede leerling in West-Europa? “Om rekening te houden met de échte klimaatimpact van elektrisch verreden kilometers moeten we ons verlossen van twee utopieën.” [naar artikel]
Elektrisch rijden is zoals goed vrijen: zuinig, zoemend en zacht is het betere werk maar bij hoge nood kan het ook echt hard. Nog wat meer stopcontacten voor mijn speciale stekker en het leven is perfect. [naar artikel]
Elektrisch rijden is misschien (nog) niet zo populair als we zouden denken. Uit een bevraging van de automobilistenvereniging Touring blijkt dat 38 procent van de bevraagden stelt dat elektrisch rijden niet voor hen is. Straffer nog: 32 procent, of zo goed als één op drie, staat er ronduit negatief tegenover. Daar tegenover staat dat 42 procent positief denkt over emissievrij autorijden. Een kwart (26 procent) denkt binnen de vijf jaar een vol-elektrische auto aan te schaffen, zo blijkt uit de pas gelanceerde ‘Elektrisch Rijden Monitor’ van Touring. De grootste obstakels zijn de hoge aanschafprijs en de gestegen gebruikskosten door de hogere elektriciteitsprijzen. [naar artikel]
Als alternatief voor elektrisch rijden, wordt vaak waterstof naar voren geschoven. Elektrisch rijden zonder lang te hoeven wachten, het klinkt haast te mooi om waar te zijn. Is het dat ook? HLN Drive ging op onderzoek. [naar artikel]
Er rijden in België zo’n 50.000 caravans rond en elk jaar worden er iets meer dan 1.000 verkocht. Dat is bescheiden tegenover de Nederlanders en hun 425.000 ‘sleurhutten’, maar het blijft toch een interessante markt. Maar nu we steeds meer elektrisch beginnen te rijden, maakt de sector zich zorgen. [naar artikel]
Elektrisch rijden begint normaal te worden, elektrisch varen niet. Een Nederlands proefproject hoopt daar verandering in te brengen. ‘De kinderziektes zijn eruit, we kunnen nu bijna 100 procent van de tijd elektrisch varen. Het kan.’ [naar artikel]
Lees dit artikel: Dossier elektrisch rijden: Hoeveel kost het eigenlijk om over te schakelen op een elektrische wagen? Meer dan 10 procent van de auto’s die in 2020 in België werden ingeschreven was een hybride of elektrisch model. Dat is een verdubbeling ten opzichte van 2019. We maken dus snel de omslag. Toch rijzen er soms nog vragen over elektrisch rijden. Is het eigenlijk wel handig en hoeveel kost het nu om over […] Lees dit artikel: Dossier elektrisch rijden: Hoeveel kost het eigenlijk om over te schakelen op een elektrische wagen? [naar artikel]
07:00 Sinds ze voor haar 18de verjaardag een MGB cadeau kreeg, heeft Sarah Parent het autovirus beet. Als Go Forest-CEO kan en wil ze niet anders dan elektrisch rijden. [naar artikel]
Tegen 2029 zal de helft van de Belgen zijn overgeschakeld naar een elektrische wagen. Anderzijds zegt bijna één op de drie ‘nooit’ te willen switchen. Dat blijkt uit een bevraging die BNP Paribas Fortis liet uitvoeren naar de bereidheid van de Belg om elektrisch te rijden. [naar artikel]
“Met pensioen gaan? Ik ben amper 73 en mijn vriendin houdt me jong”. Laat het duidelijk zijn: antiquair Paul De Grande, bekend uit ‘Stukken van mensen’, denkt nog lang niet aan uitbollen. Ook in z’n nieuw pand in Brugge wil hij z’n antiekhandel voortzetten, een zaak die hij op z’n 17de opstartte. Het maakte van hem de jongste kasteelheer van het land en een multimiljonair, die z’n geld nog altijd graag laat rollen. Ook al brengt dat hem soms in financiële moeilijkheden. “Of de veiling van mijn inboedel en mijn kasteel uit noodzaak was? Het heeft mij toch geholpen met mijn cashflowprobleem”, vertelt hij vanavond in ‘Viva la feta’. [naar artikel]
Vanaf 2029 moeten alle nieuwe auto’s in Vlaanderen elektrisch zijn. Althans: dat is het plan van de Vlaamse regering, maar nog altijd geen wet. Het neemt niet weg dat die datum met rasse schreden nadert, terwijl veel particulieren nog niet klaar zijn om de stap naar elektrisch rijden te zetten. Ze zitten immers met ontzettend veel vragen. Kan je vlot een caravan voorttrekken met een elektrisch voertuig? En waar installeer je een laadpaal als je in een appartement woont? Onze autokenner Joost Bolle beantwoordt tien prangende vragen. [naar artikel]
Elektrisch rijden is in opmars: van de 6 miljoen auto's op de Belgische wegen is al een half miljoen een zogenaamde 'stekkerauto'. Dat blijkt uit cijfers van autofederatie Traxio. 200.000 auto's zijn volledig elektrisch en 300.000 zijn plug-in hybride. 'WinWin' krijgt daarover steeds meer praktische vragen: een antwoord op de 5 meest gestelde vragen over elektrisch rijden. [naar artikel]
Metejoor (33) kan zingen, maar hij is ook goed met auto’s, zo blijkt. Op TikTok deelt hij een video waarin hij twee vrouwen uit de nood helpt. De zanger helpt hen bij het oppompen van de banden van hun wagen. De vrouwen kunnen hun geluk niet op wanneer ze beseffen wie hen net geholpen heeft. “Oh, mijn god, die heeft gewoon mijn banden gedaan”, roept de bestuurster enthousiast. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.