Inspecteurs van de politiezone Zennevallei hebben de afgelopen dagen 2 elektrische steps uit het verkeer gehaald in Halle en Sint-Pieters-Leeuw. Die laatste haalde bij een controle op de rollen een snelheid van 86 km per uur, terwijl de wettelijke maximumsnelheid voor e-steps op 25 km per uur is vastgelegd. [naar artikel]
In de eerste acht maanden van het jaar ontving de Economische Inspectie 526 klachten over misleidende en agressieve verkooptactieken van energieleveranciers. Dat is al dubbel zoveel als in het hele jaar 2019. Vooruit-fractieleider Melissa Depraetere wil dat die praktijken aan banden worden gelegd. “Zeker met de stijgende energieprijzen moeten we mensen zo goed mogelijk beschermen.” [naar artikel]
Het gebruik van zogenoemde lootboxes in videogames moet aan banden worden gelegd. Daarvoor pleiten de Consumentenbond en 18 andere Europese consumentenorganisaties. De organisaties vinden de lootboxes manipulatief en de marketing te agressief. De oproep volgt op de publicatie van het rapport “Insert Coin” van de Norwegian Consumer Council, de Noorse Consumentenbond. Hierin staat hoe spelmakers […] [naar artikel]
De Antwerpse politie nam sinds midden vorig jaar al negentig elektrische steps uit het verkeer. Eén van die steps haalde een snelheid van 112 km per uur. De politie zoekt samen met het parket naar hoe ze dit soort voertuigen definitief uit het verkeer kunnen halen. [naar artikel]
104 km per uur. Zo snel kon een opgevoerde elektrische step die de Mechelse politie dinsdag uit het verkeer haalde. Elektrische steps hebben een begrenzer die de topsnelheid beperkt tot 25 km per uur. Maar in vijf minuten heb je dat systeem eruit. “Zoiets uitroeien is onmogelijk”, zegt een verkoper van elektrische steps. “Maar het gebeurt wel steeds minder.” [naar artikel]
In de eerste acht maanden van het jaar ontving de Economische Inspectie 526 klachten over misleidende en agressieve verkooptactieken van energieleveranciers. Dat is al dubbel zoveel als in het hele jaar 2019. Vooruit-fractieleider Melissa Depraetere wil dat die praktijken aan banden worden gelegd. “Zeker met de stijgende energieprijzen moeten we mensen zo goed mogelijk beschermen.” [naar artikel]
104 kilometer per uur. Zo snel kon een opgevoerde elektrische step die de Mechelse politie dinsdag uit het verkeer haalde. Elektrische steps hebben een begrenzer die de topsnelheid beperkt tot 25 km per uur. Maar in vijf minuten heb je dat systeem eruit. “Zoiets uitroeien is onmogelijk”, zegt een verkoper van elektrische steps. “Maar het gebeurt wel steeds minder.” [naar artikel]
Monowheels, hoverboards, segways maar vooral e-steps zijn niet meer uit het straatbeeld weg te denken. Vooral in steden. Vaak tot ergernis van andere weggebruikers. Vooral omdat die steps overal worden achtergelaten. Daarom heeft de overheid nu duidelijke spelregels vastgelegd. Zo komen er “drop off”-zones, een leeftijdsbeperking, een verbod om op het voetpad te rijden of om een passagier mee te nemen. [naar artikel]
Ze zijn niet meer uit het straatbeeld weg te denken: de e-steps. Maar er gebeuren te veel ongevallen met zware letsels als gevolg. Dus is het tijd voor strengere regels. In het nieuwe verkeersreglement van de Federale en de Vlaamse regering staat dat wie jonger is dan 16 jaar niet meer met de elektrische step op de openbare weg mag en dat het verboden wordt om op het voetpad te rijden. Het dragen van een helm wordt dan weer niet verplicht. [naar artikel]
Het Agentschap Wegen en Verkeer (AWV) was in april 2020 al op de hoogte van de problemen met de luifel boven de toegang naar de Kennedy-fietserstunnel. “Het is onbegrijpelijk dat er meer dan een jaar niets werd gedaan”, zegt Vlaams parlementslid Orry Van de Wauwer (CD&V). [naar artikel]
Een zeventienjarige jongeman is door de politie uit het verkeer gehaald nadat hij met een e-step rondreed. Omdat hij duidelijk onder invloed van drugs was, werd een speekseltest uitgevoerd en die bevestigde: “De jongeman testte positief op cannabis”, luidt het. In totaal werden er dit weekend 1.113 chauffeur aan de kant gezet voor een adem- of drugstest. [naar artikel]
Parijs verbiedt het parkeren van steps op het voetpad en beperkt de snelheid. De nieuwe regels moeten orde scheppen in de chaos van de 20.000 steps in de Franse hoofdstad. [naar artikel]
De Kamercommissie Mobiliteit heeft woensdag unaniem het licht op groen gezet voor een wetsvoorstel dat het gebruik van elektronische steps in het verkeer regelt. Er komt een leeftijdsgrens van zestien jaar en e-steps mogen niet op het voetpad rijden. Binnenkort moet de plenaire Kamer zich nog over de tekst buigen. [naar artikel]
Steps en vooral e-steps zijn al lang geen speelgoed meer. Ze eisen steeds meer hun plaats op tussen het andere verkeer, bezorgen spoeddiensten extra werk en houden zich vaak niet aan snelheidsbeperkingen. Vorige week nog reed een bestuurder met 112 km per uur door de Annie Cordy tunnel. Toch kreeg hij geen boete. Hoe kan dat? En zijn zulke steps legaal in België? [naar artikel]
Steps en vooral e-steps zijn al lang geen speelgoed meer. Ze eisen steeds meer hun plaats op tussen het andere verkeer, bezorgen spoeddiensten extra werk en houden zich vaak niet aan snelheidsbeperkingen. Vorige week nog reed een bestuurder met 112 km per uur door de Annie Cordy tunnel. Toch kreeg hij geen boete. Hoe kan dat? En zijn zulke steps legaal in België? [naar artikel]
Er is opnieuw beroering over de uitspraak van een rechter in een migratiedossier. Een 41-jarige Algerijn die illegaal in België verblijft en die door de inlichtingendiensten in de gaten wordt gehouden voor banden met terrorisme, mag van een rechter niet worden uitgewezen. Dat schrijven Het Laatste Nieuws en De Morgen vrijdag. “Onbegrijpelijk”, reageert staatssecretaris voor Asiel en Migratie Theo Francken (N-VA). “Deze illegale Algerijn is een gevaarlijk individu.” [naar artikel]
Kinderen jonger dan 16 jaar mogen sinds deze zomer niet meer op elektrische steps rijden. Volgens de wet althans. Want Gents korpschef Filip Rasschaert zegt die regel niet te kunnen handhaven. “Boetes uitdelen? We hebben ons op alle vlakken bevraagd, het mag gewoon niet.” [naar artikel]
Steeds meer automerken bieden opties aan via betalende abonnementen, ook voor opties die al ingebouwd zijn. Volgens de sector is dat de toekomst. “Klanten moeten het nog gewoon worden.” [naar artikel]
Een bijzonder hardleerse chauffeur (23) is dit weekend uit het verkeer gehaald door de politie. Liefst voor de vijfde keer op rij bleek hij te rijden onder invloed van cannabis. “Ondanks een levenslang rijverbod”, klinkt het. [naar artikel]
De deur-aan-deurverkoop van energiecontracten wordt aan banden gelegd. De praktijk ligt al lang onder vuur, omdat mensen vaak zo overvallen worden door de verkopers dat ze ongewild een nieuw energiecontract afsluiten. [naar artikel]
In de Glabbeekstraat in Geetbets komt er bij verschillende woningen geen water meer uit de kraan. De noodwaterleidingen die er omwille van de werken aangelegd werden, liggen op meerdere plaatsen open en bloot. Koning winter bevroor er het water in de leidingdarmen. “Dit is onbegrijpelijk”, klinkt het bij bewoner Peter. De Watergroep werkt aan een oplossing. [naar artikel]
Zondag trekken de inwoners van de Franse hoofdstad Parijs. Met een volksreferendum wil de stad het volk laten kiezen of elektrische steps al dan niet verboden moeten worden. De situatie: Parijs wil af van de e-steps. Die zorgen voor teveel overlast en problemen, zo oordeelt het stadsbestuur. Het debat is echter hevig gepolariseerd. De oplossing: […] [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.