Tegen komende zomer zal het gebruik van elektrische steps aan strengere regels worden onderworpen. Zo komt er een verbod voor min 16-jarigen en mogen gebruikers er niet langer mee op het voetpad rijden. Is het een goede zaak dat de overheid op deze manier optreedt? [naar artikel]
Elektrische steps zijn een plaag in het Brusselse straatbeeld. Ze veroorzaken daarbij ook nog eens veel ongevallen. Elke week belandt... The post Elektrische steps goed voor een ongeval per week appeared first on Business AM. [naar artikel]
Het aantal ongevallen met speed pedelecs, elektrische fietsen en elektrische steps, waarbij minstens één bestuurder van een dergelijk vervoersmiddel gewond raakte, lag in de eerste helft van 2018 op jaarbasis beduidend hoger dan in 2017. Dat blijkt uit het antwoord van minister van Binnenlandse Zaken Pieter De Crem op een schriftelijke vraag van Jean-Jacques Flahaux […] Het bericht Meer ongevallen met speed pedelecs, elektrische fietsen en elektrische steps verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Elektrische steps lijken in Antwerpen steeds meer hun plaats te veroveren. De deelsteps van ‘Bird’, die in oktober gelanceerd zijn, duiken overal op. Maar ook de verkoop van elektrische steps doet het erg goed. [naar artikel]
Elektrische steps en andere elektrische voortbewegingstoestellen worden in Frankrijk dit najaar definitief verbannen van het voetpad. De Franse minister van Transport legt de laatste hand aan nieuwe, strengere regels om de "anarchie" op dat vlak aan te pakken. [naar artikel]
104 km per uur. Zo snel kon een opgevoerde elektrische step die de Mechelse politie dinsdag uit het verkeer haalde. Elektrische steps hebben een begrenzer die de topsnelheid beperkt tot 25 km per uur. Maar in vijf minuten heb je dat systeem eruit. “Zoiets uitroeien is onmogelijk”, zegt een verkoper van elektrische steps. “Maar het gebeurt wel steeds minder.” [naar artikel]
Er zijn vorig jaar liefst 206 ongevallen gebeurd met elektrische steps op de Vlaamse wegen. Het is de eerste keer dat die cijfers voor Vlaanderen beschikbaar zijn. “We kopen die steps op internet, ze voldoen aan geen enkele voorwaarde en op de weg ontbreken alle regels: dat is vragen om problemen”, zegt Guy Crab van Traxio Velo. [naar artikel]
104 kilometer per uur. Zo snel kon een opgevoerde elektrische step die de Mechelse politie dinsdag uit het verkeer haalde. Elektrische steps hebben een begrenzer die de topsnelheid beperkt tot 25 km per uur. Maar in vijf minuten heb je dat systeem eruit. “Zoiets uitroeien is onmogelijk”, zegt een verkoper van elektrische steps. “Maar het gebeurt wel steeds minder.” [naar artikel]
10:06 Een verbod voor het gebruik door jongeren en op voetpaden en parkeerboetes. Na jaren van wettelijke vogelvrijheid komen er strengere regels voor elektrische steps. [naar artikel]
Bart De Wever (N-VA) vraagt strengere regels voor elektrische steps omdat het aantal ongevallen in Antwerpen maar blijft stijgen. Maar ook in Limburg rijden steps rond die veel sneller rijden dan de toegelaten 25 km/uur. [naar artikel]
De Zweedse hoofdstad Stockholm gaat het aantal elektrische steps in de stad vanaf volgend jaar met de helft verminderen. Zo zouden de steps voor te veel overlast zorgen. Het aantal toegelaten verhuurbedrijven voor steps daalt van acht naar drie. Het cijfer steps dat vrij gebruikt kan worden zal vanaf 1 januari van 23.000 naar 12.000 dalen, met een maximum van 4.000 stuks per verhuurder. [naar artikel]
Wie vervoersmiddelen als e-steps of segways op de openbare weg wil gebruiken, zal zich aan meer regels moeten houden. Zo komt er een verbod voor min 16-jarigen en mogen gebruikers er niet langer mee op het voetpad rijden. [naar artikel]
In Dilbeek heeft de politie met akkoord van het parket Halle-Vilvoorde twee illegale elektrische steps vernietigd. Eén van de twee steps haalde een snelheid van meer dan 70 kilometer per uur. De eigenaar betaalde er 1.800 euro voor. Maar niet alle elektrische steps die verkocht worden, zijn gehomologeerd om op onze wegen te rijden, zegt de politie. [naar artikel]
Ze zijn niet meer uit het straatbeeld weg te denken: de e-steps. Maar er gebeuren te veel ongevallen met zware letsels als gevolg. Dus is het tijd voor strengere regels. In het nieuwe verkeersreglement van de Federale en de Vlaamse regering staat dat wie jonger is dan 16 jaar niet meer met de elektrische step op de openbare weg mag en dat het verboden wordt om op het voetpad te rijden. Het dragen van een helm wordt dan weer niet verplicht. “Onbegrijpelijk”, vindt Ignace Demeyer, spoedarts in het OLV Ziekenhuis van Aalst. [naar artikel]
Er zijn vorig jaar liefst 206 ongevallen gebeurd met elektrische steps op de Vlaamse wegen. Het is de eerste keer dat die cijfers voor Vlaanderen beschikbaar zijn. “We kopen die steps op het internet, ze voldoen aan geen enkele voorwaarde en op de weg ontbreken alle regels: dat is vragen om problemen”, zegt Guy Crab van Traxio Velo. [naar artikel]
Er zijn vorig jaar liefst 206 ongevallen gebeurd met elektrische steps op de Vlaamse wegen. Het is de eerste keer dat die cijfers voor Vlaanderen beschikbaar zijn. “We kopen die steps op internet, ze voldoen aan geen enkele voorwaarde en op de weg ontbreken alle regels: dat is vragen om problemen”, zegt Guy Crab van Traxio Velo. [naar artikel]
Wie hoopte zich tijdens zijn verblijf in München met een elektrische step van en naar het Oktoberfest te verplaatsen, moet op zoek naar een ander vervoersmiddel. Het jaarlijkse bierfeest weert de steps om te vermijden dat dronken feestgangers ongevallen veroorzaken. Tussen zaterdag 21 september en maandag 6 oktober wordt het stadscentrum van München opnieuw ingepalmd […] Het bericht Elektrische step niet langer welkom op Oktoberfest verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Voorbijrazende en rondslingerende deelsteps: u hebt ze ongetwijfeld opgemerkt in het straatbeeld en ook bij de stad Antwerpen regent het klachten. Om komaf te maken met de nonchalance waarmee gebruikers met dit vervoersmiddel in de binnenstad omgaan, bepaalde de stad in samenwerking met de aanbieders beperkingen in de vorm van drie zones: “Als blijkt dat 8 kilometer per uur te traag is, kunnen we de snelheid herevalueren.” [naar artikel]
Ze zien eruit als de trottinettes (of autopeds) uit de kindertijd en je ziet ze steeds vaker: elektrische steps, kortweg e-steps. “Het is best een fijne vorm van micromobiliteit”, zegt verkeersdeskundige Mike Defresne, die 5 merken adviseert en wijst waarop je moet letten bij de aankoop van een e-step. En hoe zat het ook alweer met de wegcode? [naar artikel]
Op één jaar tijd heeft de Antwerpse politie zo'n 2.000 inbreuken vastgesteld op het gebruik van elektrische steps. Dat schrijft Gazet van Antwerpen en het nieuws is bevestigd aan onze redactie. Er wordt vooral door het rood en roekeloos gereden. Ook het aantal ongevallen is het afgelopen jaar sterk gestegen. Antwerps burgemeester Bart De Wever (N-VA) pleit daarom voor strengere regels. [naar artikel]
Er zijn vorig jaar 206 ongevallen gebeurd met elektrische steps op de Vlaamse wegen. Wat op het eerste gezicht een onschuldig vervoersmiddel lijkt voor jong en oud, blijkt dus gevaarlijker dan gedacht. Het Belgisch Instituut voor de Verkeersveiligheid Vias pleit zelfs voor een strengere regelgeving. Maar wat zijn de huidige regels voor zo’n step? En vanaf welke leeftijd mag je ermee rijden? [naar artikel]
Maandagochtend zijn in Limburg in amper twee uur tijd drie mensen op een elektrische step gewond geraakt bij een ongeval. Nochtans werd de wetgeving rond het gebruik van e-steps vorige maand nog verstrengd. “Ga er als stepgebruiker altijd vanuit dat de anderen je niet gezien hebben”, is de gouden raad. [naar artikel]
Zondag trekken de inwoners van de Franse hoofdstad Parijs. Met een volksreferendum wil de stad het volk laten kiezen of elektrische steps al dan niet verboden moeten worden. De situatie: Parijs wil af van de e-steps. Die zorgen voor teveel overlast en problemen, zo oordeelt het stadsbestuur. Het debat is echter hevig gepolariseerd. De oplossing: […] [naar artikel]
De ministers van Mobiliteit van de verschillende regeringen zijn het eens geraakt over regels voor het gebruik van e-steps, monowheels, hoverboards, segways ... op de openbare weg. Zo komt er een verbod voor min 16-jarigen en mogen gebruikers er niet langer mee op het voetpad rijden. Dat heeft federaal minister van Mobiliteit Georges Gilkinet (Ecolo) aangekondigd. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.