Als het zonnetje schijnt en de kinderen hoeven niet naar school, dan kiezen steeds meer werknemers voor de fiets. Vorig jaar combineerde iets meer dan 1 op de 10 Belgen de auto en de fiets voor hun woon-werkverkeer, zegt HR-bedrijf Acerta. [naar artikel]
Steeds meer werknemers komen regelmatig met de fiets naar het werk. Logischerwijs stijgt dan ook het percentage werknemers dat van een fietsvergoeding geniet. In 2017 steeg hun aantal tot boven de 15 procent. Dat blijkt uit de mobiliteitsbarometer 2017 van hr-dienstverlener Acerta. [naar artikel]
Werknemers met flexibele verloning kiezen daarmee vaker voor de fiets. Al blijven pensioensparen, extra vakantie en multimedia nog populairder. [naar artikel]
Voor de verplaatsing van en naar het werk kiezen steeds meer mensen voor een combinatie van vervoermiddelen. In Limburg kiest één op acht (12,5%) voor de auto plus de fiets. De populariteit van de fiets zet zich in Limburg ook feller door dan in de rest van Vlaanderen. Vorig jaar koos bijna één op de vier (22,8%) werknemers hier regelmatig voor de fiets, liefst 20,6 procent meer dan in 2017. [naar artikel]
Steeds meer werknemers komen regelmatig met de fiets naar het werk. Logischerwijs stijgt dan ook het percentage werknemers dat van een... [naar artikel]
Steeds meer werknemers komen regelmatig met de fiets naar het werk. Logischerwijs stijgt dan ook het percentage werknemers dat van een fietsvergoeding geniet. In 2017 steeg hun aantal tot boven de 15 procent. Dat blijkt uit de mobiliteitsbarometer 2017 van hr-dienstverlener Acerta. [naar artikel]
Steeds meer werknemers schakelen van een salariswagen over op een mobiliteitsbudget. SD Worx spreekt van een verdubbeling in een jaar tijd. Bijna een op de acht werknemers gebruikt het mobiliteitsbudget om de huur of hypotheek mee te betalen. [naar artikel]
De fiets wint in de provincie Antwerpen steeds meer terrein als favoriete vervoermiddel om naar het werk te gaan. De helft van de werknemers gebruikt de fiets minstens voor een deel in het woon-werkverkeer. Het openbaar vervoer lijkt dan weer te zijn hersteld van de coronacrisis. [naar artikel]
Geen files en een frisse kop op kantoor: de fiets verleidt één op de zeven werknemers. Langs de zijlijn worden ze steeds harder aangemoedigd door hun werkgever, met mooie fietsvergoedingen, veilige fietspaden én zelfs droogkasten voor natte fietskledij. VeloVeilig naar het werk staat bij bedrijven alsmaar hoger op de agenda. Zo ook in de Antwerpse haven: “Werknemers die een fiets willen leasen, moeten verplicht een fietsopleiding volgen.” [naar artikel]
Steeds meer bedrijven in ons land bieden hun werknemers een cafetariaplan: ze kiezen zelf wat er op hun bord komt te liggen qua loon en [naar artikel]
Wat u op straat merkt, blijkt ook in de cijfers te kloppen. Steeds meer werknemers leasen via hun werkgever een fiets en rijden zo naar het werk. Jaar na jaar zet de sector records neer. [naar artikel]
Steeds meer werkgevers bieden hun werknemers een fietsvergoeding aan. Gemiddeld 12 procent van de werknemers krijgt nu zo’n vergoeding, wat een... [naar artikel]
Steeds meer werkgevers bieden hun werknemers een fietsvergoeding aan. Gemiddeld 12 procent van de werknemers krijgt nu zo’n vergoeding, wat een... [naar artikel]
De Vlaming neemt vaker de fiets, vooral dan om naar het werk te gaan. Dat blijkt uit het tweejaarlijks onderzoek FietsDNA. Ondanks de grotere investeringen in fietsinfrastructuur, is de fietsende Vlaming kritisch over de fietspaden: ze moeten vooral breder worden. Steeds meer mensen kiezen voor een elektrische fiets of speed pedelec (een snelle elektrische fiets) en ook de bakfietsen en deelfietsen zitten in de lift. [naar artikel]
Flexibel verlonen is in opmars: steeds meer werkgevers bieden hun werknemers de mogelijkheid om een deel van hun loonpakket zelf samen te [naar artikel]
Pensioensparen is de optie die Belgische werknemers het vaakst kiezen in het flexibele verloningssysteem dat hun bedrijf aanbiedt, de zogeheten cafetariaplannen. Dat blijkt uit de gegevens van ruim 15.000 werknemers die hr-dienstverlener Acerta registreerde. Een cafetariaplan geeft werknemers de kans om een deel van hun loonpakket zelf samen te stellen. Pensioensparen is niet alleen het […] [naar artikel]
1 op de 10 werknemers in de private sector combineert de auto en de fiets om naar het werk te gaan. Dat blijkt uit de nieuwe mobiliteitsbarometer van HR-bedrijf Acerta. De auto blijft het belangrijkste vervoersmiddel om zich naar het werk te verplaatsen, maar meer en meer mensen combineren het met de fiets. De populairteit van bedrijfswagens stagneert. [naar artikel]
Eén op zestien werknemers – of iets meer dan 6 procent – nam vorig jaar een vorm van loopbaanonderbreking op. Dat is het laagste peil in de laatste vier jaar, blijkt uit een analyse van Acerta op basis van cijfers van zo’n 260.000 werknemers. [naar artikel]
De fiets wint terrein in het woon-werkverkeer: 28 procent van de Belgische werknemers heeft interesse in het leasen van een fiets via hun werkgever. Dat blijkt uit een onderzoek van hr-dienstenbedrijf Acerta en onderzoeksbureau Indiville bij 2000 werkende Belgen. De Belg denkt steeds meer na hoe hij op een duurzame manier naar het werk kan […] The post 3 op de 10 Belgen wil fiets leasen via het werk appeared first on Business AM. [naar artikel]
De fiets wordt steeds populairder voor woon-werkverkeer en werkgevers doen steeds meer om duurzame mobiliteitsmodi te ondersteunen. Dat blijkt maandag uit de zesde editie van de enquête die de FOD Mobiliteit en Vervoer om de drie jaar organiseert bij alle werkgevers uit de private en publieke sector met minstens honderd werknemers. [naar artikel]
Nooit eerder leaseden zoveel Belgen een fiets via het werk. In de eerste helft van dit jaar pendelden 9,1 procent meer werknemers met een leasefiets naar kantoor in vergelijking met 2021. Ten opzichte van drie jaar geleden gaat het om een toename met 127 procent. Dat blijkt uit een analyse van de gegevens van 260.000 werknemers door hr-dienstenbedrijf Acerta naar aanleiding van de week van de mobiliteit. [naar artikel]
De fiets was in 2019 dubbel zo populair voor woon-werkverkeer als het jaar voordien. Dat blijkt uit de jaarlijkse mobiliteitsbarometer van HR-dienstenbedrijf Acerta. Iets meer dan 30 procent van de werknemers kiest regelmatig voor de fiets, tegenover zo'n 16 procent in 2018. Toch blijft de auto nog steeds het populairste vervoersmiddel, en rijden iets meer mensen met een bedrijfswagen. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.