Alle Vlaamse Krantenkoppen. Elke minuut geupdate. Vers van de pers.
VRT NWS

Consumenten passen koopgedrag aan door hoge inflatie en kiezen vaker voor huismerken en promoties

30/03/2022 - 20:02
"Verschillende supermarkten merken dat klanten hun koopgedrag aanpassen, nu het leven alsmaar duurder wordt. Vooral de goedkope huismerken en promo's doen het goed. "We zullen de komende jaren bewuster moeten kopen en minder weggooien. De tijd van consumeren is voorbij", zegt retailspecialist Jorg Snoeck."

Gerelateerde krantenkoppen:

1. Consumenten passen koopgedrag aan door hoge inflatie en kiezen vaker voor huismerken en promoties (30/03/2022 - VRT NWS)

Verschillende supermarkten merken dat klanten hun koopgedrag aanpassen, nu het leven alsmaar duurder wordt. Vooral de goedkope huismerken en promo's doen het goed. "We zullen de komende jaren bewuster moeten kopen en minder weggooien. De tijd van consumeren is voorbij", zegt retailspecialist Jorg Snoeck. [naar artikel]


2. Consumenten houden hand op de knip: promoties en huismerken extra in trek (31/03/2022 - De Tijd)

20:06 Door stijgende energie- en brandstofprijzen passen consumenten hun koopgedrag aan. De jacht op promoties is open, huismerken zijn in trek. [naar artikel]


3. De helft van alle Belgen kampt met grote kopzorgen: hoe torenhoge inflatie en energieprijzen ons koopgedrag beïnvloedt (14/09/2022 - Express)

Meer dan de helft van alle Belgen maakt zich zorgen om de financiële situatie binnenshuis. Dat blijkt uit onderzoek van financial services provider Mollie. Maar liefst 80 procent van de ondervraagden zegt minder (online) te kopen om het hoofd boven water te houden. Economisch pessimisme Ruim 45 procent van alle Belgen verwacht dat de economische […] [naar artikel]


4. Inflatie treft ook de eindejaarsgeschenken: hoe passen de Belgen hun koopgedrag aan? (21/11/2022 - Express)

Meer dan de helft van de Belgen (64 procent) is van plan hun koopgedrag tijdens de feestdagen aan te passen. De hoge inflatie knibbelt immers aan de koopkracht van de gezinnen. In het nieuws: zes van de tien Belgen zijn van plan hun koopgedrag tijdens de komende feestdagen aan te passen. Concreet: 72 procent van […] [naar artikel]


5. Gezellige drukte voor start van wintersolden, maar “de inflatie beïnvloedt wel het koopgedrag” (03/01/2023 - Het Belang van Limburg)

De start van de solden bezorgde zowel handelaars als klanten een brede glimlach. De handelaars omdat ze beter verkochten dan een jaar geleden, de klanten omdat ze genoten van mooi winkelweer. Al plaatst zelfstandigenorganisatie NSZ een kanttekening: “De inflatie en stijgende energiekosten beïnvloeden het koopgedrag toch wel.” [naar artikel]


6. BEKIJK – Zo heeft de inflatie ons koopgedrag veranderd (11/01/2024 - Trends)

Welke impact heeft de hoge inflatie op ons koopgedrag? We winkelen vaker bij een discounter of goedkopere supermarkt, zo blijkt uit het jaarlijks trendonderzoek van CPS GFK YOUGOV. En we gooien ons winkelmandje minder vol. Ook zo besparen we, of dat dénken we toch. Want daar houdt ons brein ons voor de gek, zo blijkt. The post BEKIJK – Zo heeft de inflatie ons koopgedrag veranderd appeared first on Trends. [naar artikel]


7. Koop jij huismerken om inflatie minder te voelen? Maar waarom zijn die 15 à 20 procent goedkoper dan bekende merken? (16/03/2022 - Het Laatste Nieuws)

Elke supermarkt heeft tegenwoordig een zeer uitgebreid gamma van producten onder het eigen huismerk in de rekken liggen. Deze producten duiken doorgaans ver onder de prijs van bekende merken. Maar zijn al die huismerkalternatieven wel even goed als de A-merken? We vroegen het aan retailexpert Stefan Van Rompaey van RetailDetail én maakten een prijsvergelijking van 10 producten in 6 supermarkten. [naar artikel]


8. GETEST. Inflatie vertraagt en overal ‘promoties’, maar onze winkelkar is toch weer een beetje duurder (17/06/2023 - Gazet van Antwerpen)

De voedselinflatie is sinds maart aan het afnemen en supermarkten pakken uit met prijsdalingen voor honderd producten tegelijkertijd, maar toch moeten we opnieuw meer betalen voor onze winkelkar. Dertien producten zijn duurder geworden, bij zeven artikelen noteren we een prijsdaling. [naar artikel]


9. Ondanks hoge inflatie: populaire reisbestemmingen pakken uit met ongeziene promoties voor de zomer (27/04/2024 - Het Laatste Nieuws)

Met de paasvakantie achter de rug hebben heel wat Belgen al plannen gemaakt voor het zomerverlof. Touroperator TUI stelt in de tussentijdse boekingscijfers alvast enkele voorzichtige trends vast. Ook over de prijzen. Zo vallen er dankzij de hoge inflatie van het afgelopen jaar in populaire vakantielanden nu opvallende deals te rapen. HLN-reisexpert Johan Lambrechts vertelt waar je die kan vinden: “Zelfs voor het ‘bouwverlof’ kan je in Turkije nog kortingen van 40 procent versieren”. [naar artikel]


Vers van de pers.
Alle Vlaamse Krantenkoppen.
Elke minuut geupdate.
De Krantenkoppen dagelijks in je mailbox?
Gratis dagelijks de krantenkoppen in je mailbox!

© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.

Dagelijks de populairste artikels in je mailbox?

Je kan je op elk moment uitschrijven!