De bussen van De Lijn maakten vorig jaar in totaal 1.110 snelheidsovertredingen. Het Belgisch Instituut voor de Verkeersveiligheid (BIVV) dringt [naar artikel]
De bussen van De Lijn maakten vorig jaar in totaal 1.110 snelheidsovertredingen. Het BIVV dringt aan om snelheidsbegrenzers te installeren, maar daar is weinig animo voor. “De gemiddelde Vlaming doet het een pak slechter”, zegt De Lijn. [naar artikel]
De bussen van De Lijn maakten vorig jaar in totaal 1.110 snelheidsovertredingen. Het Belgisch Instituut voor de Verkeersveiligheid (BIVV) dringt aan om snelheidsbegrenzers te installeren, maar daar is weinig animo voor. “De gemiddelde Vlaming doet het een pak slechter dan de buschauffeurs”, zegt De Lijn. [naar artikel]
Openbaar vervoersmaatschappij De Lijn investeert 130 miljoen euro in 145 nieuwe bussen en trams. De Lijn wil hierdoor zijn wagenpark moderniseren én milieuvriendelijker maken. Het gaat over een levering van 24 kusttrams en 121 bussen. Meer dan de helft van die bussen zijn hybride bussen. [naar artikel]
De Lijn gaat in Antwerpen, Gent en Leuven elektrische bussen testen die worden opgeladen aan hun eindpunt. De raad van bestuur van de vervoermaatschappij heeft het licht op groen gezet voor drie keer twee bussen en de bijhorende oplaadinfrastructuur. De Lijn gaat nu op zoek naar mogelijke aanbieders. Als alles vlot verloopt, beginnen de bussen eind 2019 te rijden. [naar artikel]
Aan een stelplaats van De Lijn in het Antwerpse Rumst zijn onbekenden er in de nacht van zaterdag op zondag in geslaagd een bus te openen en ermee weg te rijden. Dat zegt VTM Nieuws en De Lijn bevestigt de feiten. De joyriders reden met het voertuig tegen drie andere geparkeerde bussen en kwamen even buiten de stelplaats tot stilstand, waarop ze de zwaar beschadigde bus achterlieten. [naar artikel]
De Lijn zal 400 elektrische bussen tegen 2025 aankopen. Na de bestelling van 200 e-bussen die De Lijn in december 2020 heeft aangekondigd, volgt er een bijkomende bestelling van minstens nog eens 200 elektrische bussen. [naar artikel]
Vervoersmaatschappij De Lijn heeft meer dan 180 ‘groene’ bussen besteld, een record. Het gaat vooral om hybride bussen en enkele elektrische. Hoe herkent u zo’n nieuwe bus? “Ze is stiller en stoot minder uit”, zegt directeur-generaal van De Lijn Roger Kesteloot. [naar artikel]
In de buurt van Mol, Westerlo en Heist-op-den-Berg gaan meer bussen rondrijden met een hogere uitstoot. Dat is een gevolg van de lage-emissiezone in Antwerpen. Vanaf 1 februari mag De Lijn de meest vervuilende bussen niet meer in de stad gebruiken. Dus worden ze geruild met modernere bussen uit het platteland. [naar artikel]
Sinds vandaag rijden in Gent drie volledig elektrische bussen van De Lijn. Ze worden ingezet op lijn 6. Na een proefproject in Antwerpen en Leuven is Gent nu aan de beurt. Door de technologische vooruitgang hoeven de bussen in Gent niet tussentijds opgeladen te worden. [naar artikel]
Het is De Lijn menens, ze zijn de toestanden met agressieve jongeren op de bussen beu. De schrik zit er in bij de chauffeurs, en de Lijn wil na een reeks incidenten de voorbije week politiebegeleiding, ook òp de bussen. Burgemeester Mathias De Clercq zet morgen iedereen samen aan tafel. [naar artikel]
Maandag is de veiling afgelopen van 44 voertuigen van De Lijn, waarvan 30 bussen. “Er waren opvallend veel particulieren die meededen”, klinkt het bij het Aartselaarse veilinghuis Moyersoen, dat ook interesse kreeg van speelpleinen. [naar artikel]
In Limburg rijden drie op de tien bussen van De Lijn. “Vanmorgen vroeg was dat amper één op de tien, maar zowel op stads- als streeklijnen is de situatie verbeterd”, zegt woordvoerder Karin Van de Sype van De Lijn. “Vervelend is wel dat de realtime informatie die op de informatieborden bij stations en haltes wordt weergegeven niet klopt op dit ogenblik. Wie gebruik wil maken van de bus, raadpleegt beter de app van De Lijn. Die wordt wel accuraat aangepast.” [naar artikel]
De Lijn verkoopt vanaf vandaag dertig lijnbussen via een veilingwebsite. Het gaat om bussen die na veertien jaar en een half miljoen kilometer uit dienst genomen worden. Geïnteresseerden kunnen vanaf 450 euro al een bod uitbrengen. Maar de Lijn verwacht niet dat de bussen nog op de Vlaamse wegen te zien zullen zijn want de bussen zijn verouderd en voldoen niet meer aan de uitstootnormen. [naar artikel]
De Lijn bestelt 92 standaard elektrische bussen bij de Chinese busbouwer BYD. Dat heeft de openbaarvervoermaatschappij donderdag aangekondigd. [naar artikel]
Een veertigtal geïnteresseerden kwamen vanmorgen in Hasselt de bussen van De Lijn inspecteren die online geveild worden. Als voertuig hebben de bussen - die vaak meer dan 1 miljoen kilometer op de teller hebben - hun beste tijd gehad, maar de kandidaat-kopers hebben bijzonder creatieve ideeën voor de afgedankte bussen. [naar artikel]
De Vlaamse openbaarvervoermaatschappij De Lijn heeft de aankoop van 44 nieuwe plug-in hybride gelede bussen goedgekeurd. Daarnaast worden nog eens 280 hybrides omgevormd tot e-hybride bussen. “Met de inzet van deze bussen zet De Lijn een volgende stap naar het emissievrij rijden in stadskernen, om uiteindelijk tegen 2035 het volledig Vlaams grondgebied met emissievrije bussen te bedienenâ€, aldus Vlaams minister van Mobiliteit en Openbare Werken Lydia Peeters (Open Vld). [naar artikel]
Door een actie van de drie vakbonden rijden er nauwelijks bussen van De Lijn in de provincie Limburg. Circa 80 procent van de chauffeurs is niet uitgereden, onder wie heel wat chauffeurs van onderaannemers. Aan een aantal stelplaatsen staan ook stakingsposten, zo laat De Lijn dinsdagochtend weten. [naar artikel]
Er zijn nog drie leveranciers in de running voor de bestelling van zes volledig elektrische bussen van de Lijn, die tegen eind 2019 zouden moeten rijden in Antwerpen, Gent en Leuven. Het gaat om VDL Bus, dat een fabriek in Roeselare heeft, en de Scandinavische busbouwers Linkker (Finland) en Volvo Bus (Zweden). Van Hool uit Koningshooikt was geen kandidaat, zegt De Lijn. [naar artikel]
Door een actie van de drie vakbonden rijden er nauwelijks bussen van De Lijn in de provincie Limburg. Circa 80 procent van de chauffeurs is niet... [naar artikel]
Een honderdtal bussen van De Lijn in Limburg is vernield door vandalen. Ventielen van de buswielen zijn beschadigd in de stelplaatsen van Hasselt, Winterslag en Beverlo. Het waren de buschauffeurs zelf die dinsdagochtend bij het uitrijden het vandalisme konden vaststellen. Daardoor rijden er bijna geen bussen van De Lijn in onze provincie. De getroffen bussen worden op dit moment gerepareerd en rijden daarna uit. Het busverkeer zal nog de hele dag verstoord zijn. Intussen voert de politie een onderzoek naar het vandalisme. [naar artikel]
De bussen zitten reeds op hun maximumcapaciteit. Dat betekent dat alle voertuigen en chauffeurs worden ingezet en bepaalde lijnen versterkt worden, zei de woordvoerster van De Lijn Karen Vandenplas vrijdagochtend. De Lijn reageert daarmee op de kritiek van de christelijke vakbond ACV dat de bussen te vol zouden zitten sinds de start van het schooljaar. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.