Alle Vlaamse Krantenkoppen. Elke minuut geupdate. Vers van de pers.
Het Belang van Limburg

Duizenden klanten krijgen nog factuur van failliete energieleverancier in mailbox, en die kunnen ze best betalen

09/04/2022 - 03:22
"Duizenden klanten van het failliete Vlaamse Energieleverancier BV vinden tegenwoordig nog een factuur in hun mailbox. “Het bedrijf is toch failliet, moet ik dit nog betalen?” vraagt een lezer zich af. “Het gaat om de eindafrekening die door de curator is verstuurd. En ja, die moet betaald worden”, zegt de Ombudsman voor Energie."

Gerelateerde krantenkoppen:

1. Arme klanten van failliete Vlaamse Energieleverancier krijgen extra bescherming (09/12/2021 - Het Laatste Nieuws)

De bevoegde Kamercommissie heeft een amendement goedgekeurd dat een extra bescherming inbouwt voor klanten van de failliete Vlaamse Energieleverancier die aanspraak maken op het sociaal tarief. Later op de avond volgt wellicht ook groen licht van de plenaire Kamer. [naar artikel]


2. Nu ook fouten in de eindafrekening van klanten van failliete Vlaamse Energieleverancier (23/04/2022 - Het Nieuwsblad)

Verschillende ex-klanten van de failliete Vlaamse Energieleverancier maken melding van fouten in hun eindafrekening. Zeker twaalf gedupeerden melden bij VRT NWS dat ze een te hoge eindafrekening kregen. De curatoren die het faillissement afhandelen, sturen die sinds begin vorige week rond, maar blijken voor de klanten onbereikbaar. [naar artikel]


3. Duizenden klanten krijgen energiepremie toch al deze maand uitbetaald (16/11/2022 - De Standaard)

Terwijl premier De Croo vorige week zei dat de federale energiepremie pas in december – met een maand vertraging – zou worden uitbetaald, ontvingen duizenden energieklanten de premie van 196 euro nu toch al. ‘We vonden het belangrijk om de factuur van onze klanten deze maand al te kunnen verlichten’, zegt energieleverancier Energie.be. [naar artikel]


4. 16.000 klanten failliete energieleverancier betalen nog altijd te veel (03/02/2022 - Gazet van Antwerpen)

Maar liefst 16.000 klanten die bij twee opgedoekte energieleveranciers klant waren, zijn nog steeds niet naar een nieuwe leverancier overgestapt. Begrijpe wie kan, want aan de noodleverancier die hen vandaag van gas en elektriciteit voorziet, moeten ze erg hoge tarieven betalen. [naar artikel]


5. Luminus geeft fout met noodleverancier toe en biedt klanten “habbekrats” om torenhoge factuur te compenseren: “Ga hier niet op in” (02/02/2022 - Het Laatste Nieuws)

Het regende afgelopen dagen klachten van oud-klanten van de failliete Vlaamse Energieleverancier (VEL) die onterecht torenhoge facturen kregen van noodleverancier Fluvius, omdat hun overstap naar een nieuwe energieleverancier niet goed geregeld was. Luminus erkent het probleem en biedt hun klanten nu een eenmalige compensatie van 40 euro. Een “habbekrats”, volgens de klanten zelf. [naar artikel]


6. Dan toch niet wachten tot december: duizenden klanten krijgen energiepremie van toch al deze maand uitbetaald (16/11/2022 - Gazet van Antwerpen)

Terwijl premier De Croo vorige week zei dat de federale energiepremie pas in december – met een maand vertraging – ging worden uitbetaald, ontvingen duizenden energieklanten deze premie van 196 euro nu toch al. “We vonden het belangrijk om de factuur van onze klanten deze maand al te kunnen verlichten”, aldus energieleverancier Energie.be. [naar artikel]


7. Dan toch niet wachten tot december: duizenden klanten krijgen energiepremie toch al deze maand uitbetaald (16/11/2022 - Het Nieuwsblad)

Terwijl premier De Croo vorige week zei dat de federale energiepremie pas in december – met een maand vertraging – ging worden uitbetaald, ontvingen duizenden energieklanten deze premie van 196 euro nu toch al. “We vonden het belangrijk om de factuur van onze klanten deze maand al te kunnen verlichten”, aldus energieleverancier Energie.be. [naar artikel]


8. 145 euro voor een weekje gas: tientallen klachten over facturen van noodleverancier Fluvius (31/01/2022 - Het Laatste Nieuws)

Een factuur van 145 euro voor een weekje gas. Of nog: 522,78 euro voor nog geen maand energie. Verschillende oud-klanten van de failliete Vlaamse Energieleverancier (VEL) krijgen de laatste dagen een torenhoge factuur van noodleverancier Fluvius in de bus. Al krijgen ze die niet altijd terecht. De federale ombudsman voor energie ontvangt tientallen klachten per dag. Fluvius erkent het probleem. [naar artikel]


9. Extra bescherming voor klanten van failliete Vlaamse Energieleverancier met sociaal tarief (09/12/2021 - Het Belang van Limburg)

De bevoegde Kamercommissie heeft donderdag een amendement goedgekeurd dat een extra bescherming inbouwt voor klanten van de failliete Vlaamse Energieleverancier die aanspraak maken op het sociaal tarief. Later op de avond volgt wellicht ook het groen licht van de plenaire Kamer. [naar artikel]


10. Klanten Vlaamse Energieleverancier zoeken best zo snel mogelijk nieuwe leverancier: “Noodtarief tot drie keer duurder dan goedkoopste prijs op de markt” (07/12/2021 - Het Laatste Nieuws)

Gedupeerde klanten van de inmiddels failliet verklaarde Vlaamse Energieleverancier zoeken best zo snel mogelijk een nieuwe energieleverancier. Dat zegt netbeheerder Fluvius, die als noodleverancier optreedt en de gedupeerde klanten maximaal 60 dagen -en tegen het hoogste tarief- van stroom en aardgas voorziet. Klanten van de Vlaamse energieleverancier worden bovendien aangeraden zo snel mogelijk hun domiciliëring aan het failliete bedrijf stop te zetten. [naar artikel]


11. Vlaamse Neckermann-klanten moeten plots tientallen jaren oude schulden betalen (05/04/2018 - Het Belang van Limburg)

Talloze Vlamingen krijgen dezer dagen aanmaningen in de bus om hun openstaande factuur bij het allang failliete Nederlandse postorderbedrijf Neckermann te betalen. “Vaak gaat het over facturen van meer dan 20 jaar geleden waarvan de klant niets afweet”, zegt Sven Pichal van het Radio 2-programma ‘De Inspecteur’. TestAankoop is duidelijk: ‘Niet betalen.” [naar artikel]


12. Vlaamse Neckermann-klanten schrikken zich een hoedje: “Gelieve uw rekening van 500 euro uit 1992 te betalen” (05/04/2018 - Het Nieuwsblad)

Talloze Vlamingen krijgen dezer dagen aanmaningen in de bus om hun openstaande factuur bij het allang failliete Nederlandse postorderbedrijf Neckermann te betalen. “Vaak gaat het over facturen van meer dan 20 jaar geleden waarvan de klant niets afweet”, zegt Sven Pichal van het Radio 2-programma ‘De Inspecteur’. TestAankoop is duidelijk: ‘Niet betalen.” [naar artikel]


13. Nieuwe software draait compleet in de soep: klanten krijgen geen factuur meer voor drinkwater (25/11/2022 - Het Belang van Limburg)

Door problemen met nieuwe software kan Vivaqua tienduizenden klanten geen facturen sturen. Om het personeel te kunnen betalen, moet de intercommunale geld lenen. De bedragen die klanten moeten betalen, lopen op. Een oplossing is niet in zicht. [naar artikel]


14. Geen collectieve overstap voor Oost-Vlaamse klanten van Vlaamse Energieleverancier (13/12/2021 - Het Nieuwsblad)

Het Oost-Vlaams provinciebestuur heeft geen energiebedrijf gevonden dat de 26.000 klanten van het failliete Vlaamse Energieleverancier wil overnemen. De klanten kwamen bij de speler terecht na een groepsaankoop van de provincie. Maar het bedrijf ging op de fles toen de wereldwijde marktprijs van stroom en gas dit najaar sterk gingen stijgen. [naar artikel]


15. Klanten van Vlaamse Energieleverancier kunnen tot 7 januari aan hoge tarieven van Fluvius ontsnappen (08/12/2021 - Het Laatste Nieuws)

De zowat 70.000 klanten van de failliete Vlaamse Energieleverancier kunnen maar beter zo snel mogelijk een nieuwe leverancier kiezen. Netbeheerder Fluvius rekent als ‘noodleverancier’ erg hoge tarieven aan voor elektriciteit en aardgas. “Maar tot 7 januari kan je aan die hoge tarieven ontsnappen.” [naar artikel]


16. Nieuwe software draait compleet in de soep: klanten krijgen geen factuur meer voor drinkwater, intercommunale moet lenen om personeel te betalen (25/11/2022 - Het Nieuwsblad)

Door problemen met nieuwe software kan Vivaqua tienduizenden klanten geen facturen sturen. Om het personeel te kunnen betalen, moet de intercommunale geld lenen. De bedragen die klanten moeten betalen, lopen op. Een oplossing is niet in zicht. [naar artikel]


17. Duizenden TUI-klanten krijgen factuur met forse brandstoftoeslag: maanden geleden geboekt, nu plots tot 320 euro bijbetalen (06/05/2022 - Gazet van Antwerpen)

Naar schatting enkele duizenden reizigers die bij reisorganisator TUI een pakketreis hebben geboekt, moeten deze zomer een stevige brandstoftoeslag betalen. In het uiterste geval gaat het om liefst 320? euro. “Het is de eerste keer dat we zo fors moeten verhogen, maar we kunnen niet anders”, zegt woordvoerder Piet Demeyere. [naar artikel]


18. Duizenden Limburgers dupe van failliete energieleverancier: “Nieuw contract wordt pak duurder” (07/12/2021 - Het Belang van Limburg)

De Brusselse ondernemingsrechtbank heeft de Vlaamse Energieleverancier dinsdag officieel failliet verklaard. Duizenden Limburgse gezinnen moeten nu zo snel mogelijk op zoek naar een nieuwe leverancier. “Maar ze vallen niet zonder elektriciteit of gas”, verzekert netbeheerder Fluvius. [naar artikel]


Vers van de pers.
Alle Vlaamse Krantenkoppen.
Elke minuut geupdate.
De Krantenkoppen dagelijks in je mailbox?
Gratis dagelijks de krantenkoppen in je mailbox!

© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.

Dagelijks de populairste artikels in je mailbox?

Je kan je op elk moment uitschrijven!