Een Nederlandse rechter heeft Atlas Technologies, het bedrijf achter de productie van de Nederlandse zonneauto Lightyear, failliet verklaard. Dat maakt de autofabrikant zelf bekend in een persbericht. Eerder deze week had Lightyear al aangekondigd dat het de productie stopt van zijn eerste dure model (Lightyear 0). Naar schatting 600 werknemers van verliezen hun job. [naar artikel]
De Nederlandse start-up Lightyear maakt een doorstart, nadat het begin dit jaar in de problemen kwam. Dat heeft het zonet bekendgemaakt. Er wordt een nieuw bedrijf opgericht dat zich zal richten op de productie van de Lightyear 2, een veel goedkoper model dat een groot publiek moet aanspreken. [naar artikel]
Het Nederlandse bedrijf Lightyear heeft gisterenavond de "Lightyear 0" voorgesteld, de eerste commerciële zonnewagen die ook effectief de weg op mag. Tot op heden werden auto's met zonnepanelen voornamelijk gemaakt om deel te nemen aan wedstrijden. De zonnewagen zal beschikbaar zijn vanaf november en heeft een prijskaartje van 250.000 euro. [naar artikel]
Zonneautomaker Lightyear uit Nederland maakt in afgeslankte vorm een doorstart, maar de curator gaat komende tijd wel een deel van de voorraden van het eerder failliet gegane bedrijf verkopen. Hieronder vallen ook enkele (demo)voertuigen van het eerste model Lightyear 0. [naar artikel]
Het is toch nog even wachten op de eerste auto op zonne-energie. Het bedrijf dat de Lightyear 0 produceert, vraagt uitstel van betaling. Voor de Lightyear 2 blijven de plannen onveranderd. [naar artikel]
Het Nederlandse bedrijf Lightyear, fabrikant van elektrische wagens op zonnekracht, is officieel met zijn productie van start gegaan. De Nederlandse onderneming produceert de Lightyear 0 in de fabrieken van Valmet Automotive in de Finse stad Uusikaupunki. De Lightyear 0 is daarmee de eerste elektrische wagen op zonnekracht die officieel in productie is gegaan. Financiering en […] [naar artikel]
Het Nederlandse bedrijf Lightyear heeft vanochtend de allereerste zonnewagen voorgesteld die geschikt is voor het dagelijkse verkeer. De Lightyear One heeft nog een stevig prijskaartje. Maar toekomstige modellen zouden in het bereik moeten liggen van het grote publiek. Zo maakt het bedrijf zich sterk. [naar artikel]
De producent van zonnewagens Lightyear kan dan toch een doorstart maken. Investeerders slaagden erin om 8 miljoen euro bijeen te brengen om het bedrijf te redden. [naar artikel]
14:26 Het Nederlandse Lightyear, dat een wagen op zonne-energie heeft ontwikkeld, krijgt groen licht voor een doorstart. Dat is wel in een afgeslankte versie met fors minder personeel. [naar artikel]
17:39 De Nederlandse maker van elektrische zonneauto's kan met het geld de productie van zijn eerste model op gang trekken en de ontwikkeling van een goedkoop tweede model voortzetten. [naar artikel]
Het Nederlandse automerk Lightyear heeft het definitieve productiemodel van haar zonnecelauto onthuld. De Lightyear 0 is een ruim vijf meter lange gezinsauto met vijf vierkante meter zonnepaneel op het dak en de voorkant: daarmee, zo belooft het merk uit Helmond, moet je tot 11.000 kilometer per jaar elektrisch kunnen rijden zónder te stoppen bij een laadpaal. [naar artikel]
16:01 Het Nederlandse autobedrijf Lightyear heeft een wachtlijst geopend voor geïnteresseerde kopers voor zijn tweede model. Maar de kandidaten zullen wel langer moeten wachten op hun wagen. [naar artikel]
Dit najaar rollen de eerste modellen van de Lightyear 0 van de band: een elektrische zonnewagen die zichzelf oplaadt tijdens het rijden. “Op een zonnige dag in België komt er tot veertig kilometer bij”, zegt Peltenaar Kristof Smets (51), die aan het hoofd staat van het testteam bij de Nederlandse autofabrikant. [naar artikel]
18:32 De Nederlandse ontwikkelaar van elektrische zonneauto's Lightyear stopt per direct met de productie van zijn eerste model. Geldgebrek noopt het bedrijf zich te concentreren op een goedkoper toekomstig... [naar artikel]
Bijna alle medewerkers van de Nederlandse zonneauto-fabrikant Lightyear verliezen hun baan. Maandag kondigde het bedrijf aan dat het de productie stopt van zijn eerste dure model, en dat het het bedrijfsonderdeel dat daarvoor verantwoordelijk is failliet laat gaan. Bij dat bedrijfsonderdeel werkten echter 620 van de 650 personeelsleden: zij worden nu ontslagen. [naar artikel]
De ‘0' is nog maar twee maanden in productie. De wagen heeft ongeveer 5 vierkante meter zonnepanelen aan boord, van de motorkap over het dak tot op de koffer. HLN kon de wagen afgelopen zomer nog exclusief testen toen ook werd aangekondigd dat de productie zou starten in Finland. [naar artikel]
Het Agoria Solar Team, dat zijn 20 ingenieursstudenten van de KU Leuven, heeeft zopas zijn zonnewagen voorgesteld. In tegenstelling tot het vorig model heeft deze op zonne-energie aangedreven wagen slechts drie wielen. Hij kreeg de naam BluePoint Atlas en zal later dit jaar deelnemen aan een race in Marokko. Met de vorige zonnewagen uit 2019 werd het Belgisch team wereldkampioen. [naar artikel]
Een wagen die rijdt op zonne-energie. Je moet geen klimaatspijbelaar zijn om daar enthousiast over te worden. Het Nederlandse bedrijf Lightyear presenteerde vanochtend het prototype van zijn zonne-auto voor lange afstanden. ‘Ons model kan twijfels over elektrisch rijden wegnemen.’ [naar artikel]
Het Nederlandse bedrijf Lightyear heeft op CES in Las Vegas de Lightyear 2 voorgesteld, een wagen met zonnepanelen die (eindelijk) betaalbaar is. Het vorige model kostte nog 250.000 euro en hebben we uitgebreid getest vorig jaar. Het nieuwe kan je krijgen voor minder dan 40.000 euro zegt het bedrijf. [naar artikel]
Een wagen die rijdt op zonne-energie. Je moet geen klimaatspijbelaar zijn om daar enthousiast over te worden. Het Nederlandse bedrijf Lightyear presenteerde vanochtend het prototype van zijn zonne-auto voor lange afstanden. ‘Ons model kan twijfels over elektrisch rijden wegnemen.’ [naar artikel]
De Belgische zonnewagen heeft haar eerste bergetappe in Chili tot een goed einde gebracht. Na de eerste 1300 hoogtemeters staat het studententeam van de KU Leuven nog steeds op de eerste plaats van de Carrera Solar Atacama, de meest extreme race voor zonnewagens. De upgrades aan de zonnewagen hebben vandaag hun nut bewezen. [naar artikel]
De Punch 2, de Belgische zonnewagen, is vandaag geëindigd in de 3e positie. Het team van de KU Leuven deed vandaag een inhaalmanoeuvre en reed 2 racewagens voorbij: die van Japan en die van de Nederlandse universiteit Twente. Morgenmiddag weten we wie de World Solar Challenge 2017 zal winnen. En dat belooft nog een spannende race te worden. [naar artikel]
Stel je voor, een elektrische auto die je niet meer moet opladen omdat hij dat zélf doet met zonnepanelen op ‘t dak. Een droom lijkt het, waar het Nederlandse bedrijf Lightyear effectief aan werkt. Twee weken geleden kondigden ze de eerste wagen voor die ze op de markt brengen, onze techjournalist Kenneth Dée mocht ‘m uitzonderlijk en als één van de eersten ter wereld uittesten. [naar artikel]
16:22 De Nederlandse producent van auto's op zonne-energie Lightyear is op het nippertje van een faillissement gered. Een groep van 225 geldschieters voorziet in eerste instantie 8 miljoen euro vers kapitaa... [naar artikel]
Het Nederlandse bedrijf Lightyear brengt eind dit jaar een elektrische wagen op de markt die wordt aangedreven door zonnepanelen. Kostprijs: 150.000 euro, zonder btw. De Lightyear One – zoals het eerste model werd gedoopt – heeft op het dak 5 vierkante meter aan zonnepanelen. Het bedrijf maakt zich sterk dat het daarmee een bereik van […] Lees dit artikel: Een elektrische zonneauto voor 150.000 euro [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.