Wie geen vervelende telefoontjes van marketingbedrijven wil ontvangen, kan zich registreren op de bel-me-niet-meer-lijst. “Alleen werkt de lijst niet zoals het moet, met een stijgend aantal klachten als gevolg”, zegt Vooruit-Kamerlid Kris Verduyckt. Hij wil het principe omkeren. [naar artikel]
Het is vervelend, niet zinvol en ze bellen altijd op het verkeerde moment. Net daarom willen al anderhalf miljoen Belgen niet meer opgebeld worden door verkopers. Toch piekt ook het aantal meldingen van zulke ongewenste oproepen. Loopt het ergens mis? [naar artikel]
Het is vervelend, niet zinvol en ze bellen altijd op het verkeerde moment. Net daarom willen al anderhalf miljoen Belgen niet meer opgebeld worden door verkopers. Toch piekt ook het aantal meldingen van zulke ongewenste oproepen. Loopt het ergens mis? [naar artikel]
Vorig jaar waren er 9.677 klachten voor ongewenste oproepen bij mensen die zich registreerden op de bel-mij-niet-meer-lijst. Nooit eerder waren het er zoveel. Dat schrijft De zondag. [naar artikel]
Vorig jaar waren er 9.677 klachten voor ongewenste oproepen bij mensen die zich registreerden op de bel-me-niet-meer-lijst. Nooit eerder waren het er zoveel. Dat schrijft ‘De Zondag’. [naar artikel]
Vorig jaar zijn er 9.816 klachten ingediend bij de federale overheidsdienst Economie voor ongewenste reclameoproepen bij mensen die op de bel-me-niet-meer-lijst stonden. Die lijst biedt de mogelijkheid geen reclameoproepen meer te ontvangen van ondernemingen die aan directe marketing doen. “Het systeem schiet zijn doel voorbij”, zegt N-VA Kamerlid Anneleen Van Bossuyt. [naar artikel]
Het aantal mensen dat zijn leningen niet meer kan afbetalen, zit opnieuw in de lift. Eind oktober stonden er al 277.682 namen op de ‘zwarte lijst’ bij de Nationale Bank. Wat zijn de gevolgen daarvan? En wat kan je doen om dit te vermijden? Spaargids.be geeft advies. [naar artikel]
Vorig jaar waren er 9.677 klachten voor ongewenste oproepen bij mensen die zich registreerden op de bel-me-niet-meer-lijst. Nooit eerder waren het er zoveel. Dat schrijft ‘De Zondag’. [naar artikel]
01:04 Bij de overheidsdienst Economie zijn nog nooit zo veel meldingen binnengekomen over ongewenste telefoonoproepen. Maar de overtreders aanpakken blijkt zeer moeilijk. [naar artikel]
Meer dan 4.000 mensen schreven zich al in voor Maai Mei Niet en 45 steden en gemeenten zullen meer dan 5 miljoen m² gazon niet maaien. Een forse duw in de rug voor de biodiversiteit. [naar artikel]
Meer dan 4.000 mensen schreven zich al in voor Maai Mei Niet en 45 steden en gemeenten zullen meer dan 6 miljoen m² gazon niet maaien. Een forse duw in de rug voor de biodiversiteit. [naar artikel]
In 2017 hebben consumenten 7.632 meldingen gestuurd via het Meldpunt in verband met vervelende telefoontjes, werd vernomen bij het kabinet van minister van Consumenten Kris Peeters (CD&V). Het gaat om mensen die zich lieten registreren op de bel-me-niet-meer-lijst, maar toch gecontacteerd werden. Twee bedrijven kregen dwangsommen opgelegd, nadat de Economische Inspectie rechtszaken aanspande. [naar artikel]
Telemarketeers blijven vaak naar mensen bellen, ook al hebben die zich op de Bel-me-niet-meer-lijst laten zetten. Meldingen daarover maken ondertussen al een vijfde uit van de klachten bij de Economische Inspectie (EI). Die schreef de voorbije maanden 20 pv’s uit tegen de praktijk. [naar artikel]
Vorig jaar zijn er 9.816 klachten ingediend bij de federale overheidsdienst Economie voor ongewenste reclameoproepen bij mensen die op de bel-me-niet-meer-lijst stonden. Die lijst biedt de mogelijkheid geen reclameoproepen meer te ontvangen van ondernemingen die aan directe marketing doen. “Het systeem schiet zijn doel voorbij”, zegt N-VA Kamerlid Anneleen Van Bossuyt. [naar artikel]
Bijna één miljoen mensen hebben zich het voorbije jaar ingeschreven op de zogenoemde bel-me-niet-meer-lijst. Bij controles van de economische inspectie bleek echter dat 40 procent van de telemarketeers die mensen toch nog lastigvalt. [naar artikel]
Elk kind slikt weleens tandpasta door. Maar hoe gevaarlijk is het als daar fluoride in zit, vraagt een vader van een vier- en zevenjarige zich af. Wij vroegen advies aan een expert. [naar artikel]
In 2017 werden meer dan 200.000 Belgische nummers toegevoegd aan de zogenaamde “bel-me-niet-meer-lijst”. Dat meldt minister van Consumenten Kris Peeters (CD&V). Via de bel-me-niet-meer-lijst kunnen consumenten en bedrijven aangeven dat ze niet gebeld willen worden voor reclame. [naar artikel]
De FOD Economie ontving vorig jaar 9.191 klachten over het niet-respecten van de 'Bel-me-niet-meer-lijst'. Al 1,4 miljoen mensen registreerden zich... [naar artikel]
Steeds meer mensen huren een woning en samen met het beperkte aanbod doet dat de huurprijzen omhoog schieten. HLN-woonexpert Bjorn Cocquyt ziet dan ook echte koopkansen voor potentiële investeerders. Maar welk type woning koop je dan best? In welke regio? En met welke kosten moet je rekening houden? Onze expert geeft belangrijk advies. “Deze info moet je hebben voordat je een bod uitbrengt.” [naar artikel]
Ze voelt niets meer. Huilen lukt niet meer. Boos zijn wil ze niet. Ze wijt dat afgesneden gevoel aan de mannen in haar leven: haar grootvader, vader, echtgenoot. Hoe kan ze opnieuw emoties voelen? Relatie-expert Rika Ponnet deelt verhalen uit haar praktijk. “Wat ons ergert, leert ons zo veel over onszelf.” [naar artikel]
In de Antwerpse Kempen hebben gemeenten vorige maand bijna de helft meer aanvragen gekregen van gezinnen om een energie-expert te laten langskomen. De expert geeft hen advies over hoe ze kunnen besparen op hun energieverbruik. Volgens Energiehuis Kempen krijgen de experts vooral vragen over isolatie en energiepremies. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.