Alle Vlaamse Krantenkoppen. Elke minuut geupdate. Vers van de pers.
Het Laatste Nieuws

Stijging energieprijzen leidt tot recordaantal klachten bij ombudsman

10/05/2022 - 09:51
"De sterke stijging van de energieprijzen sinds de tweede helft van vorig jaar, heeft in 2021 tot een recordaantal klachten geleid bij de federale Ombudsdienst voor Energie. De dienst ontving vorig jaar 9.088 klachten, een stijging met 37 procent in vergelijking met het voorgaande jaar."

Gerelateerde krantenkoppen:

1. Stijging energieprijzen leidt tot recordaantal klachten, ombudsman vraagt om “betaaltermijn te verlengen tot 15 dagen” (10/05/2022 - Het Nieuwsblad)

De sterke stijging van de energieprijzen sinds de tweede helft van vorig jaar, heeft in 2021 tot een recordaantal klachten geleid bij de federale Ombudsdienst voor Energie. De dienst ontving vorig jaar 9.088 klachten, een stijging met 37 procent in vergelijking met een jaar eerder. De ombudsman pleit dan ook voor een uitbreiding van de betalingstermijn van energiefacturen, van 15 naar minstens 30 kalenderdagen. [naar artikel]


2. Stijging energieprijzen leidt tot recordaantal klachten bij ombudsman (10/05/2022 - Het Laatste Nieuws)

De sterke stijging van de energieprijzen sinds de tweede helft van vorig jaar, heeft in 2021 tot een recordaantal klachten geleid bij de federale Ombudsdienst voor Energie. De dienst ontving vorig jaar 9.088 klachten, een stijging met 37 procent in vergelijking met het voorgaande jaar. [naar artikel]


3. Recordaantal klachten bij Vlaamse Ombudsman: u klaagt het meest over mobiliteit (07/03/2018 - VRT NWS)

De Vlaamse Ombudsman kreeg in 2017 meer dan 63.571 klachten te verwerken. Dat is al voor het derde jaar op rij een record. Het gros van de klachten gaat over mobiliteit. Maar ook de #MeToo-beweging laat haar sporen na in het rapport van de ombudsman.  [naar artikel]


4. Na recordaantal klachten: Ombudsman Energie wil vergelijken energieleveranciers gemakkelijker maken (04/02/2020 - Het Laatste Nieuws)

De Ombudsdienst voor Energie van de federale overheid ontving vorig jaar een recordaantal klachten. Opvallend daarbij zijn de vele klachten rond... [naar artikel]


5. Recordaantal dossiers met klachten voor Ombudsman Verzekeringen in 2022 (20/03/2023 - VRT NWS)

De Ombudsman Verzekeringen heeft in 2022 8.000 dossiers met klachten behandeld. Dat is een record. De grootste stijging van klachten ging over branddossiers en over de lange wachttijden voor die worden afgehandeld. Ook bij gsm-verzekeringen is er een opvallende stijging in klachten. [naar artikel]


6. Recordaantal dossiers bij federale ombudsman: energiepremies goed voor kwart van klachten (24/04/2024 - Het Belang van Limburg)

De federale Ombudsman heeft vorig jaar een recordaantal dossiers geopend. Eind 2023 stond de teller op 10.195 dossiers, waarvan 7.383 klachten en 2.812 vragen voor informatie. Een vierde van de klachten ging over de energiepremies die de overheid in het leven riep om de gestegen facturen voor gas en elektriciteit te dempen. [naar artikel]


7. Fors meer klachten bij ombudsdienst Energie door sterke stijging energieprijzen (20/01/2022 - Het Laatste Nieuws)

De federale Ombudsdienst voor Energie heeft vorig jaar maar liefst 36,9 procent meer klachten ontvangen dan in 2020. Die forse toename is volgens de dienst te wijten aan de sterke stijging van de energieprijzen. "Voor vele klanten zijn de prijsstijgingen een 'wake-up call' waarbij ze sinds lang opnieuw gaan kijken naar het energiecontract en de energieprijzen die ze onderschreven hebben", verklaart de Nederlandstalige ombudsman van de dienst, Eric Houtman. [naar artikel]


8. Fors meer klachten bij ombudsdienst door sterke stijging energieprijzen (20/01/2022 - Het Laatste Nieuws)

De federale Ombudsdienst voor Energie heeft vorig jaar maar liefst 36,9 procent meer klachten ontvangen dan in 2020. Die forse toename is volgens de dienst te wijten aan de sterke stijging van de energieprijzen. "Voor vele klanten zijn de prijsstijgingen een wake-upcall, waarbij ze voor het eerst sinds lang opnieuw gaan kijken naar het energiecontract dat ze onderschreven hebben", verklaart de Nederlandstalige ombudsman van de dienst, Eric Houtman. [naar artikel]


9. Ombudsdienst Energie ziet forse stijging aantal klachten: "Plus 133 procent voor klachten over prijzen en tarieven" (20/01/2022 - VRT NWS)

Het aantal klachten bij de federale Ombudsdienst voor Energie is sterk toegenomen. Vooral sinds de forse stijging van de energieprijzen de laatste maanden klopt de ombudsdienst overuren. "Het aantal klachten is moeilijk bij te houden", zegt ombudsman Eric Houtman bij "De Inspecteur" op Radio 2. [naar artikel]


Newspaper Krantenkoppen Favicon
Vers van de pers.
Alle Vlaamse Krantenkoppen.
Elke minuut geupdate.
De Krantenkoppen dagelijks in je mailbox?
Gratis dagelijks de krantenkoppen in je mailbox!

© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.

Dagelijks de populairste artikels in je mailbox?

Je kan je op elk moment uitschrijven!