De sterke stijging van de energieprijzen sinds de tweede helft van vorig jaar, heeft in 2021 tot een recordaantal klachten geleid bij de federale Ombudsdienst voor Energie. De dienst ontving vorig jaar 9.088 klachten, een stijging met 37 procent in vergelijking met een jaar eerder. De ombudsman pleit dan ook voor een uitbreiding van de betalingstermijn van energiefacturen, van 15 naar minstens 30 kalenderdagen. [naar artikel]
De sterke stijging van de energieprijzen sinds de tweede helft van vorig jaar, heeft in 2021 tot een recordaantal klachten geleid bij de federale Ombudsdienst voor Energie. De dienst ontving vorig jaar 9.088 klachten, een stijging met 37 procent in vergelijking met het voorgaande jaar. [naar artikel]
De Vlaamse Ombudsman kreeg in 2017 meer dan 63.571 klachten te verwerken. Dat is al voor het derde jaar op rij een record. Het gros van de klachten gaat over mobiliteit. Maar ook de #MeToo-beweging laat haar sporen na in het rapport van de ombudsman. [naar artikel]
De Ombudsdienst voor Energie van de federale overheid ontving vorig jaar een recordaantal klachten. Opvallend daarbij zijn de vele klachten rond... [naar artikel]
De Ombudsman Verzekeringen heeft in 2022 8.000 dossiers met klachten behandeld. Dat is een record. De grootste stijging van klachten ging over branddossiers en over de lange wachttijden voor die worden afgehandeld. Ook bij gsm-verzekeringen is er een opvallende stijging in klachten. [naar artikel]
De federale Ombudsman heeft vorig jaar een recordaantal dossiers geopend. Eind 2023 stond de teller op 10.195 dossiers, waarvan 7.383 klachten en 2.812 vragen voor informatie. Een vierde van de klachten ging over de energiepremies die de overheid in het leven riep om de gestegen facturen voor gas en elektriciteit te dempen. [naar artikel]
De federale Ombudsdienst voor Energie heeft vorig jaar maar liefst 36,9 procent meer klachten ontvangen dan in 2020. Die forse toename is volgens de dienst te wijten aan de sterke stijging van de energieprijzen. "Voor vele klanten zijn de prijsstijgingen een 'wake-up call' waarbij ze sinds lang opnieuw gaan kijken naar het energiecontract en de energieprijzen die ze onderschreven hebben", verklaart de Nederlandstalige ombudsman van de dienst, Eric Houtman. [naar artikel]
De federale Ombudsdienst voor Energie heeft vorig jaar maar liefst 36,9 procent meer klachten ontvangen dan in 2020. Die forse toename is volgens de dienst te wijten aan de sterke stijging van de energieprijzen. "Voor vele klanten zijn de prijsstijgingen een wake-upcall, waarbij ze voor het eerst sinds lang opnieuw gaan kijken naar het energiecontract dat ze onderschreven hebben", verklaart de Nederlandstalige ombudsman van de dienst, Eric Houtman. [naar artikel]
Het aantal klachten bij de federale Ombudsdienst voor Energie is sterk toegenomen. Vooral sinds de forse stijging van de energieprijzen de laatste maanden klopt de ombudsdienst overuren. "Het aantal klachten is moeilijk bij te houden", zegt ombudsman Eric Houtman bij "De Inspecteur" op Radio 2. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.