De Tesla van een inwoner van Amsterdam hangt al twee maanden aan dezelfde openbare laadpaal, tot grote ergernis van de omwonenden. De gemeente grijpt echter niet in. “We hebben in Amsterdam een groot netwerk van laadpalen”, klinkt het in een reactie. Ook in ons land is de parkeertijd van elektrische of hybride voertuigen niet beperkt tot de tijd van het opladen. Federaal minister van Mobiliteit Georges Gilkinet (Ecolo) wil daar wel verandering in brengen. [naar artikel]
In Luithagen-Haven in Antwerpen is een Tesla zaterdagavond volledig uitgebrand. Het voertuig was aangesloten aan een laadpaal en daarbij ontstond rookontwikkeling. [naar artikel]
De Amerikaanse autobouwer Tesla voert prijsverlagingen met duizenden euro’s door in Europa. Ook in België, zo melden verscheidene Tesla-watchers. Het lijkt om een wereldwijde strategie te gaan, want ook in de VS en eerder in China verlaagde het bedrijf van Elon Musk zijn prijzen. In het nieuws: Tesla-fans in België en Nederland, die elke prijsbeweging […] [naar artikel]
Aan de Vondelstraat in Amsterdam zijn vannacht twee Tesla's afgebrand. De politie gaat er vanuit dat er sprake is van brandstichting. Een van de... [naar artikel]
Tussen de verschillende laadpalen zijn er grote prijsverschillen. Een laadbeurt kan daardoor bij de ene laadpaal dubbel zo duur zijn als bij een ander. Daar zit meer achter dan alleen de snelheid waarmee de laadpaal laadt. "De kostprijs hangt vooral af van het moment waarop de laadpaal is gezet", vertelt Bart Massin van EV Belgium in "De wereld vandaag". [naar artikel]
19:22 De prijsverlagingen die het Amerikaanse merk begin dit jaar doorvoerde, werpen ook in ons land duidelijk hun vruchten af: Tesla verkocht in de eerste zes maanden van dit jaar al bijna twee keer zoveel... [naar artikel]
17:42 Tesla is in de eerste twee maanden van het nieuwe jaar de grote winnaar op de markt voor nieuwe auto's. De forse kortingen die het merk op zijn populairste modellen geeft, lijken vruchten af te werpen... [naar artikel]
Een wilde politieachtervolging die begon in België is vanavond geëindigd in Amsterdam Osdorp. De bestuurder stapte onderweg twee keer over in een andere auto, waarbij hij mogelijk een nietsvermoedende automobilist achter het stuur vandaan trok en er daarna als een haas vandoor ging. De verdachte kon te voet ontsnappen na een vlucht van ongeveer 200 kilometer. [naar artikel]
Twee jaar geleden lanceerde Tesla zijn Cyberquad: een soort Cybertruck voor kinderen. Minder dan een jaar later werd het bedrijf gedwongen om het voertuig van de markt te halen omwille van veiligheidsproblemen. Twaalf maanden later is de elektrische quad van Tesla terug. En hij is nu ook beschikbaar in Europa. In het nieuws: De terugkeer […] [naar artikel]
De Amerikaanse fabrikant van elektrische wagens Tesla laat vanaf woensdag ook eigenaars van elektrische wagens van een ander merk toe om elektriciteit te tanken aan bepaalde Tesla-superchargerstations in België. Dat meldt Tesla woensdag in een persbericht. [naar artikel]
De Amerikaanse fabrikant van elektrische wagens Tesla laat vanaf woensdag ook eigenaars van elektrische wagens van een ander merk toe om elektriciteit te tanken aan bepaalde Tesla-superchargerstations in België. Dat meldt Tesla woensdag in een persbericht. [naar artikel]
Lees dit artikel: Elektrische auto’s in opmars, Tesla verliest marktdominantie Het aandeel van geëlektrificeerde wagens in België blijft toenemen. Eind 2020 was ongeveer 14 procent van de nieuw geregistreerde wagens in België (deels) elektrisch. Negen maanden later is dat aandeel gestegen tot 21 procent. Dat blijkt uit de nieuwe kwartaalcijfers van de FEBIAC. Tesla krijgt hierdoor met steeds meer concurrentie te maken. De Belgische automarkt […] Lees dit artikel: Elektrische auto’s in opmars, Tesla verliest marktdominantie [naar artikel]
Straks is België weer een mobiliteitsmerk rijker: Silence. De naam verklapt al dat het om elektrische voertuigen gaat. Géén volwaardige auto’s, maar wel scooters en stadsautootjes met alvast één opvallend kenmerk: de batterij rolt er gewoon uit op wieltjes. Geen laadpaal? Geen probleem. [naar artikel]
Wie elektrisch rijdt, maar zelf geen plaats heeft voor een laadpaal, kan een openbare laadpaal aanvragen in zijn straat. In Sint-Truiden zijn er zo al drie geplaatst in de Festraetsstraat, de Gevensmolenweg en de Gorsemweg. [naar artikel]
13:49 Het aantal nieuw ingeschreven elektrische wagens lag in de eerste maanden van dit jaar voor het eerst hoger dan het aantal nieuwe dieselmotoren. Vooral Tesla profiteert van de oprukkende elektrificati... [naar artikel]
De gemeente Wemmel krijgt de eerste openbare laadpaal die er komt op aanvraag, in dit geval op vraag van het gemeentebestuur. De Vlaamse overheid lanceert het project "Paal volgt Wagen", waarbij zowel burgers als gemeentebesturen een publieke laadpaal kunnen aanvragen. En de primeur is dus voor Wemmel. [naar artikel]
Straks is België weer een mobiliteitsmerk rijker: Silence. De naam verklapt al dat het om elektrische voertuigen gaat. Géén volwaardige auto’s, maar wel scooters en stadsautootjes met alvast één opvallend kenmerk: de batterij rolt er gewoon uit op wieltjes. Geen laadpaal? Geen probleem. [naar artikel]
Elektrisch rijden, dat is ook wel plannen, ondervinden een duizendtal eigenaars van een Tesla. Die stonden in een aparte file onderweg naar de skigebieden: een laadpaalfile. Een Tesla kan een 300-tal kilometer rijden voor u hem moet opladen aan een laadpaal. Tesla’s zijn bijzonder, in die zin dat ze een ‘Supercharger’ hebben: binnen een uurtje […] The post Tesla’s in de ‘laadpaalfile’ op weg naar skivakantie appeared first on Business AM. [naar artikel]
Wie een elektrische wagen heeft, weet dat het niet evident is een laadpaal te vinden die ook nog eens vrij is. En na een paar uur laden, moet je die plaats dan vrijmaken. Enkele Antwerpenaren hebben een mobiele laadpaal en daarmee komen ze naar de klant, die je kan reserveren met een app. [naar artikel]
Tesla maakt het Model Y in België fors goedkoper. De prijs van de SUV daalt met 4.000 euro. Dat heeft het Amerikaanse merk van elektrische auto’s bekendgemaakt. [naar artikel]
Nederland durft de markt te laten spelen, België dekt de problemen toe met subsidies. Dat verschil verklaart de economische voorsprong van Nederland op België, aldus Leo Sleuwaegen. Als hoogleraar industriële economie en strategie werkte hij jarenlang zowel aan de universiteit van Leuven als die van Rotterdam. Nu hij op emeritaat gaat, maakt hij de balans op van beide economieën. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.