De hele maand november lieten mannen hun snor staan om aandacht te vestigen op fysieke en mentale gezondheid bij mannen, maar nu begint het te kriebelen om dat gezichtshaar af te scheren. Met scheermesjes uit de supermarkt misschien, maar zijn die ook allemaal zo kwalitatief? Onze reporter ging langs bij barbier Ahmed Shaheed van de Brugse Ayoub’s barbershop. Die testte voor ons 7 scheermesjes én gaf enkele handige scheertips mee. [naar artikel]
De hele maand november lieten mannen hun snor staan om aandacht te vestigen op fysieke en mentale gezondheid bij mannen, maar nu begint het te kriebelen om dat gezichtshaar af te scheren. Met scheermesjes uit de supermarkt misschien, maar zijn die ook allemaal zo kwalitatief? Onze reporter ging langs bij barbier Ahmed Shaheed van de Brugse Ayoub’s barbershop. Die testte voor ons 7 scheermesjes én gaf enkele handige scheertips mee. [naar artikel]
Een reeks nieuwkomers op de gigantische markt voor scheermesjes maakt marktleider Gillette het leven meer dan zuur. Volgens de laatste cijfers van Euromonitor zou Gillette, dat eigendom is van Procter & Gamble, nog 54% van de Amerikaanse markt in handen hebben. In 2010 was dat nog ruim 70%, schrijft de Wall Street Journal. Het gaat […] The post Online startups in scheermesjes doen Gillette bloeden appeared first on Express [NL]. [naar artikel]
Van wegwerpexemplaren met amper twee mesjes tot kleurrijke modellen met meer dan drie vlijmscherpe blades: in de supermarkt bezorgt het aanbod scheermesjes voor dames je zowaar keuzestress. De belofte is altijd dezelfde: je eindigt met een stel streelzachte benen. Drie vriendinnen, die zweren bij scheren, doken in de badkamer en testten twaalf mesjes. “Het is niet omdat het er basic uitziet, dat het tekortschiet.” [naar artikel]
“Een goeie vanillekaars roept een subtiel gevoel van nostalgie en gezelligheid op.” Patrick Castelein van geurmarketingbureau Scents in Lier stak voor ons tien vanillekaarsen aan en oordeelde dat de beste gemaakt wordt door een Limburgs familiebedrijf en gewoon te koop is in de supermarkt. [naar artikel]
Een korte broek doet de wenkbrauwen op de werkvloer misschien nog fronsen, een man met baard al lang niet meer. Meer baarden betekent echter ook dat mannen zich minder scheren. En dat laat zich voelen bij ’s werelds grootste producent van scheermesjes, Gillette. [naar artikel]
Gillette heeft in een nieuw reclamefilmpje een draai aan hun bekende slogan ‘The best a man can get’ gegeven. De aangepaste slogan, ‘The best man can be’, wordt alleen niet door alle mannen gesmaakt. In het filmpje maakt het scheermessenmerk duidelijk dat het vindt dat mannen de laatste jaren niet hun beste beentje hebben voorgezet. […] Het bericht VIDEO. Mannen willen Gillette boycotten door nieuwe slogan verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
In tijden waarin de inflatie op een voedingscrisis uitdraait, is het interessant om af en toe stil te staan bij wat je in je winkelkar smijt. Vaak hoor je dat je om te besparen je boodschappen beter op de markt gaat doen, maar is het daar echt goedkoper? HLN Eten nam de proef op de som en kocht 15 dezelfde producten op de lokale markt én in Lidl, de goedkoopste supermarkt voor huismerken volgens Testaankoop. Waar betaal je het minst? En krijg je voor de laagste prijs ook de beste kwaliteit? [naar artikel]
Momenteel kan je bij Aldi heel speciale oortjes kopen: draadloze oortjes die je niet in je oren moet steken, maar rond je oorschelp moet hangen om muziek te beluisteren. Online kosten die al snel meer dan 100 euro, maar bij de discount-supermarkt koop je ze voor 35 euro. Werken de oortjes zoals ze moeten en krijg je waar voor je geld? Onze techredactie test het voor jou uit. “Echt sexy kan je het ontwerp niet noemen.” [naar artikel]
Voor zijn eigen gazpacho zweert topchef Thijs Vervloet bij 100% gezeefde tomaten. Maar hoe doen de merken uit de supermarkt het? Van zomergevoel tot zure oprispingen, zo blijkt uit deze test. [naar artikel]
Wat ik nooit zou dragen ... “Crocs”, zegt Coralie Barbier, de vrouw en styliste van singer-songwriter Stromae. “Al moet ik toegeven dat, sinds ik er een aantal Instagrammers mee zie rondlopen, ik vind dat er toch iets leuks aan is. Zeg dus nooit ‘nooit’.” [naar artikel]
Sinterklaas is in het land, met een zak vol chocolade. Maar koopt hij die best bij een duurder merk zoals Libeert, of bespaart hij met chocolade van Lidl of Colruyt die misschien even lekker blijkt? Patrick Mertens, Vlaams chocolatier van het jaar test vijftien zakjes in drie categorieën: melk, wit en puur. “Voor de prijs van één figuurtje van het ene merk krijg je hier meer chocoladefiguurtjes, en ze zijn nog beter ook.” [naar artikel]
Scheermesjesmerk Gillette ligt onder vuur op sociale media voor hun nieuwe campagnefilmpje, waarin het merk zijn gekende slogan "The best a man can get" tijdelijk vervangt door "The best men can be". In het spotje tikt Gillette openlijk mannen op de vingers die zich schuldig maken aan seksisme en grensoverschrijdend gedrag. Maar dat het merk zich hiermee openlijk achter de #MeToo-beweging schaart, valt bij veel mannen niet in goede aarde. [naar artikel]
In tijden waarin de inflatie op een voedingscrisis uitdraait, is het interessant om af en toe stil te staan bij wat je in je winkelkar smijt. Vaak hoor je dat je om te besparen je boodschappen beter op de markt gaat doen, maar is het daar echt goedkoper? HLN Eten nam de proef op de som en kocht 15 dezelfde producten op de lokale markt én in Lidl, de goedkoopste supermarkt voor huismerken volgens Testaankoop. Waar betaal je het minst? En krijg je voor de laagste prijs ook de beste kwaliteit? [naar artikel]
“De beste spaghetti maak je nog altijd zelf”, zegt chef Peppe Giacomazza van restaurant La Botte in Genk. Maar soms moet het snel gaan en wil je toch een warme hap. Als hij dan toch moet kiezen uit tien supermarktmerken, dan is er maar één spaghetti bolognaise die de test vlot doorstaat. “Bijna al de rest smaakt ondermaats.” [naar artikel]
In tijden waarin de inflatie op een voedingscrisis uitdraait, is het interessant om af en toe stil te staan bij wat je in je winkelkar smijt. Vaak hoor je dat je om te besparen je boodschappen beter op de markt gaat doen, maar is het daar echt goedkoper? HLN Eten nam de proef op de som en kocht 15 dezelfde producten op de lokale markt én in Lidl, de goedkoopste supermarkt voor huismerken volgens Testaankoop. Waar betaal je het minst? En krijg je voor de laagste prijs ook de beste kwaliteit? [naar artikel]
Laat de rosé maar even voor wat die is, één van de beste zomerse aperitieven is natuurlijk een frisse sangria. Sommelier Deborah Hellburg van sterrenzaak Sensum in Gent proefde er voor ons tien. “Wanneer ik deze op terras krijg, ben ik direct gelukkig”, klonk het bij de topper. Al schrok ze ook wel eens van wat ze in haar glas kreeg. “Euh, het is toch zomer hè? Dit is precies koude glühwein.” [naar artikel]
Heerlijk met uitjes en perfect voor bij de lunch: préparé is ontegensprekelijk een van de populairste smeersels voor op de boterham. Het liefst komt die van bij de slager, maar ook in de supermarkt vind je talloze varianten. Zijn die evengoed qua smaak en kwaliteit? Wij lieten meesterslager Luc De Laet van The Butcher’s Store tien verschillende soorten proeven en verstopten er één veggie variant onder. Welke komt als beste uit de test? “Zeker dat dit geen productiefout is?” [naar artikel]
Sta je regelmatig voor het schap extra vierge olijfolie in de supermarkt te twijfelen over welke fles je best meeneemt naar huis? En is duurder in die keuze automatisch beter? De Nederlandse olijfoliesommelier Wilma Van Grinsven-Padberg reikt jou graag de hand toe tijdens je olijfolie-zoektocht: ze proeft 9 verschillende extra vierge olijfoliën uit de supermarkt en tipt hoe je kwalitatieve en lekkere olijfolie snel herkent op basis van de verpakking en de smaak. “Op deze éne fles wil ik echt een sticker kleven: getest en goedgekeurd!” [naar artikel]
Weinig broden die zo gezellig zijn als een rozijnenbroodje. “Een goeie schel met wat lekkere boter en een mens krijgt er spontaan een warm gevoel van”, zegt topchocolatier Julius Persoone die elf rozijnenbroden van de supermarkt proefde. Van enkele werd hij best wel gelukkig: “Die kunnen de concurrentie aangaan met dat van de bakker”. Maar bij eentje wist hij even niet meer wat hij proefde: “Wat is dit jong, het smaakt naar champignons uit blik. Bah”. [naar artikel]
Wie kan rekenen, rekent op Dreft. Maar klopt die slogan nog? Een fles van 1,2 liter kost je vandaag liefst 6,65 euro. Schoonmaakexpert Liesbeth Verboven koopt nog 9 andere afwasmiddelen in de supermarkt voor 0,85 tot 1,39 euro, en vergelijkt. Eén fles buist ze, één fles blijkt het verrassend betaalbare alternatief dat Dreft evenaart. “Nooit gedacht dat een huismerk net zo’n krachtige werking zou hebben.” [naar artikel]
Reclame voor wc-reinigers overstelpt ons met zeer straffe beloftes: van weg met vieze geurtjes over nooit meer kalkaanslag tot een hagelwit toilet in geen tijd en haast zonder schrobben. Maar mogen we dat echt geloven? Poetsexperte Liesbeth Verboven van Het Poetsbureau test tien merken wc-reinigers en kiest de beste. “Dit is een heerlijk geurtje in een gebruiksvriendelijke fles.” [naar artikel]
Nu het kouder wordt, warmen we ons graag op met een kom soep. Vaak kiezen we dan voor kant-en-klare pakken uit de supermarkt. “Ik krijg in mijn praktijk heel vaak de vraag of die even gezond zijn als verse soep of een portie groenten”, zegt diëtiste Sanne Mouha. Ze neemt vijf groentesoepen en vijf tomatensoepen onder de loep om hier een duidelijk antwoord op te geven. “Bij gemixte groenten gaan er helaas veel voedingsstoffen en vezels verloren.” [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.