De invoering van het ‘woonerf’ in Hasselt, waar sinds vrijdag nog maar 20 per uur in de binnenstad mag, lijkt op de eerste dag een ‘scheet in een fles’. Bordjes om het woonerf aan te duiden ontbreken, elders staan nog aanduidingen van maximaal 30 per uur en pop-uppaaltjes zijn nog op komst. [naar artikel]
De Hasseltse binnenstad - binnen de Kleine Ring - transformeert vanaf 5 augustus in een woonerf. Automobilisten en ook fietsers mogen er maximaal nog tegen 20 km/u rijden. [naar artikel]
In Bree is het nieuwe stadscentrum helemaal heraangelegd. Het gebied binnen de wallen wordt in zijn geheel een woonerf en dat betekent dat je daar maximaal 20 km/u mag rijden. [naar artikel]
De stad Hasselt is van plan om het parkeerreglement aan te passen zodat shoppers in de binnenstad 45 minuten gratis mogen parkeren in plaats van 30. Daarmee roken de handelaars en schepen Marc Schepers de vredespijp. [naar artikel]
Vanaf vandaag kan je niet meer gratis parkeren op de parking van de Gedempte Zuiderdokken in Antwerpen. Je mag daar en in de omliggende straten nog maar maximaal drie uur staan. De wijken Zuid en Nieuw Zuid worden een rode zone. Daar is parkeren het duurst in de stad. Wie langer wil parkeren, moet naar een ondergrondse, publieke parkeergarage. [naar artikel]
De handelaars van de Stenenbrug willen opnieuw betalend parkeren invoeren in hun straat. “Mensen nemen de tram naar de stad en laten hun auto de hele dag staan”, zegt Marino Finck. “Zo is er geen plaats voor bewoners, klanten en leveranciers.” [naar artikel]
Er zal veel minder plaats zijn voor de auto aan de scholencampus van de Elfde Liniestraat in Hasselt. Het stadsbestuur van Hasselt tovert de buurt om tot een nieuw, modern stadsdeel, waar het openbaar vervoer met de komst van de Spartacus-trambus centraal staat. Er komt een grote fietsstalling, maar koning auto wordt zo goed als verbannen. In ruil vormt de scholencampus een nieuwe groene long, die verbonden wordt met het Kapermolenpark. Deel 2 van onze reeks over ‘Parkeren in de Stad’. [naar artikel]
Bestuurders die ’s avonds met hoge snelheid door de zone 30 over de Mechelse Bruul en door de Befferstraat racen, voor handelaars en bewoners zijn ze een gekend probleem. Met een trajectcontrole, de eerste in de binnenstad, wil het stadsbestuur daar paal en perk aan stellen. In de buurt reageren ze blij en hopen ze dat ze voldoende is om snelheidsduivels af te remmen. [naar artikel]
De handelaars aan Stenenbrug in Borgerhout zijn het beu. Er is een groot parkeerprobleem in de buurt: er is nergens plaats om leveringen te laden en lossen waardoor de handelaars ofwel ver stappen met grote leveringen, ofwel fout parkeren. Met boetes tot gevolg. [naar artikel]
Je wil na een lange werkdag graag lekker en gezond koken, maar wel snél? Met maximaal een halfuurtje (vaak zelfs minder) keukentijd zijn de tachtig... [naar artikel]
De Hasseltse binnenstad wordt vanaf deze zomer als een woonerf wordt ingericht en dat betekent dat de voetganger er koning wordt. Fietsers en auto's mogen maximaal nog 20 kilometer per uur en moeten te allen tijde opletten voor spelende kinderen en wandelaars. [naar artikel]
Vanaf vrijdag wordt de Hasseltse binnenstad een woonerf, waardoor er binnen de Kleine Ring nog maximum 20 kilometer per uur gereden mag worden. De bedoeling van de stad is om voetgangers, fietsers en automobilisten gelijkwaardig te maken. Maar de maatregel zet ook kwaad bloed bij verschillende Hasseltse taxichauffeurs. 20 kilometer per uur in de binnenstad betekent tijdverlies, waardoor de kortere ritten niet meer rendabel zullen zijn. En daar zal de klant de dupe van zijn. [naar artikel]
Wie zonder afspraak naar de autokeuring gaat, zou daar in de toekomst nog maximaal een half uurtje moeten wachten, belooft sectorfederatie Goca Vlaanderen. Intussen worden de boetes geschrapt voor wie door de lange wachttijden bij de keuringscentra zijn voertuig te laat aanbiedt. [naar artikel]
Enkele lokale handelaars in Hasselt willen wat meer beleving rond Sinterklaas in de binnenstad integreren. Nu staat de stad al helemaal in het teken van kerstmis. Daarom slaan enkele lokale handelaars de handen in elkaar. De Sint krijgt er zelfs zijn eigen parkeerplaats. [naar artikel]
De Brusselse vijfhoek is vanaf maandag 11 mei één groot woonerf waar voetgangers en fietsers voorrang krijgen op voertuigen. De 155 verkeersborden die het woonerf aanduiden, werden afgelopen vrijdag geplaatst. Het gaat om een testfase van drie maanden. [naar artikel]
De Hasseltse binnenstad wordt vanaf deze zomer als een woonerf ingericht, en dus wordt de voetganger er koning. Fietsers en auto's mogen maximaal nog 20 kilometer per uur en moeten te allen tijde opletten voor spelende kinderen en wandelaars. [naar artikel]
De stad Hasselt heeft geen centrummanager meer, maar een centrumcoach. Na twee mannelijke voorgangers is die taak toebedeeld aan Michèle Martens. Zij zal de brug vormen tussen de handelaars en de stad. [naar artikel]
In Antwerpen zijn al tientallen straten tot ‘woonerf’ gedoopt, met een snelheidslimiet van 20 kilometer per uur. Hasselt heeft op 5 augustus zijn hele centrum als woonerf bestempeld. Niet de auto is er koning, maar fietsers en voetgangers. Die mogen in het midden van de straat lopen, de auto’s moeten maar aanschuiven. “Die trend, de auto die wordt teruggedrongen, dat zie je overal”, zegt verkeersdeskundige Kris Peeters. [naar artikel]
Parkeren onder Quartier Bleu zal maximaal 10 euro per dag kosten. Wie er een uur parkeert, betaalt daar 1,50 euro voor. [naar artikel]
Het Antwerpse Zuid en Nieuw Zuid zijn voortaan een rode parkeerzone. Parkeren kan er maximaal drie uur, en dat kost je tot 10 euro. [naar artikel]
De Brusselse vijfhoek is vanaf maandag 11 mei één groot woonerf waar voetgangers en fietsers voorrang krijgen op voertuigen. De 155 verkeersborden die het woonerf aanduiden, worden vandaag geplaatst. [naar artikel]
HasseltOfficieel start de soldenperiode pas vandaag maar maandag kon al er naar hartenlust gepast en gekocht worden. Ook in Hasselt liep het vooral maandagnamiddag goed vol, tot tevredenheid van de handelaars. Dat in tegenstelling tot het afgelopen weekend toen zelfs de strafste shoppers thuis bleven. [naar artikel]
Sinds de aanleg van de busbaan op de Koning Boudewijnlaan en de afschaffing van de parkeerplaatsen daar, bood De Werkvennootschap gratis parkeren aan op parking C van Park H. De werken zijn nu afgelopen, maar de stad verlengt het gratis parkeren tot eind 2024. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.