Om het tekort aan leerkrachten op te vangen, moet het onderwijs anders georganiseerd worden, meer zoals het hoger onderwijs. Daarvoor pleit Koen Pelleriaux, afgevaardigd bestuurder van het Gemeenschapsonderwijs GO!. "Zet grotere groepen samen voor klassikaal onderwijs en begeleid leerlingen voor oefeningen en coaching in kleine groepjes", verklaart hij. Pelleriaux wil ook een ander profiel van leerkrachten aanwerven. [naar artikel]
Zet ambitieuze leerkrachten voor de klas om het niveau van de leerlingen op te krikken. Daarvoor pleit Koen Pelleriaux, afgevaardigd bestuurder van het gemeenschapsonderwijs GO!. Hij oppert mensen die in de industrie werken deeltijds voor de klas te zetten. [naar artikel]
Om het tekort aan leerkrachten op te vangen, moet het onderwijs anders georganiseerd worden, meer zoals het hoger onderwijs. Daarvoor pleit Koen Pelleriaux, afgevaardigd bestuurder van het gemeenschapsonderwijs GO!. “Zet grotere groepen samen voor klassikaal onderwijs en begeleid leerlingen voor oefeningen en coaching in kleine groepjes”, verklaart hij. Hij pleit er ook voor om ambitieuze leerkrachten, zoals mensen die in de industrie werken, voor de klas te zetten om het niveau van de leerlingen op te krikken. [naar artikel]
De uitspraak over het aantrekken van ambitieuze leerkrachten uit de privésector om het ambitieniveau van de leerlingen op te krikken was fout. Dat zegt Koen Pelleriaux, afgevaardigd bestuurder van het gemeenschapsonderwijs GO!, woensdag in een communicatie aan de GO!-scholen. [naar artikel]
De uitspraak over het aantrekken van ambitieuze leerkrachten uit de privésector om het ambitieniveau van de leerlingen op te krikken was fout. Dat zegt Koen Pelleriaux, afgevaardigd bestuurder van het gemeenschapsonderwijs GO!, woensdag in een communicatie aan de GO!-scholen. [naar artikel]
De uitspraak over het aantrekken van ambitieuze leerkrachten uit de privésector om het ambitieniveau van de leerlingen op te krikken was fout. Dat zegt Koen Pelleriaux, afgevaardigd bestuurder van het gemeenschapsonderwijs GO!, woensdag in een communicatie aan de GO!-scholen. [naar artikel]
De groeiende werkdruk, het lerarentekort en het dalende onderwijsniveau. Om die gigantische uitdagingen op te lossen, schuwt Koen Pelleriaux (53) de radicale ideeën niet. De nieuwe topman van het Gemeenschapsonderwijs (GO!) wil af van het “verouderde” model waarbij elke leraar álles moet kunnen. “In een bedrijf verdeelt de manager de taken toch ook? Waarom zou dat in een school anders moeten?” [naar artikel]
Zet ambitieuze leerkrachten voor de klas om het niveau van de leerlingen op te krikken. Daarvoor pleit Koen Pelleriaux, afgevaardigd bestuurder van het gemeenschapsonderwijs GO!. Hij stelt voor om mensen die in de industrie werken deeltijds voor de klas te zetten. [naar artikel]
De communicatiestijl en de invulling van het leiderschap van Koen Pelleriaux veroorzaken ontevredenheid binnen het Gemeenschapsonderwijs. De topman van het GO! wordt nu begeleid door (media)experten. Dat schrijft De Standaard vrijdag. [naar artikel]
De voorstellen van Koen Pelleriaux - topman van GO, de koepel van het gemeenschapsonderwijs - om het lerarentekort aan te pakken, schieten bij veel leerkrachten in het verkeerde keelgat. Dat blijkt uit de vele reacties die we binnenkrijgen. We hebben er een opinietekst uit gekozen. [naar artikel]
Om de kwaliteit van het onderwijs te verbeteren, moet er meer worden ingezet op modern en digitaal didactisch materiaal, zoals 3D-rondleidingen bijvoorbeeld. Dat heeft Koen Pelleriaux, de nieuwe topman van het Gemeenschapsonderwijs vanavond gezegd in Terzake. Pelleriaux wil af van het klassieke beeld van de ideale leerkracht voor de klas. [naar artikel]
De communicatiestijl en de invulling van het leiderschap van Koen Pelleriaux veroorzaken ongenoegen binnen het Gemeenschapsonderwijs. De topman van het GO! wordt nu begeleid door (media)experten. [naar artikel]
Verbeterwerk uitbesteden, één examen voor iedereen en lesgeven aan groepen van 60: Koen Pelleriaux, topman van het gemeenschapsonderwijs GO!, pleit voor een grondige hervorming om het lerarentekort het hoofd te bieden. Er valt voor die voorstellen iets te zeggen, zegt pedagoog Pedro De Bruyckere (Arteveldehogeschool), maar hij heeft er wel enkele bedenkingen bij. [naar artikel]
Zal er nog wel een leraar in de klas staan? Dat is ongetwijfeld hét thema van dit schooljaar. Koen Pelleriaux, topman van het GO!-onderwijs stelt voor om leerkrachten één of twee uur extra les te laten geven. “Dat kan als we onderwijs anders mogen organiseren.” [naar artikel]
De topman van het GO!-onderwijs, Koen Pelleriaux, verontschuldigt zich in een brief gericht aan de GO!-scholen voor zijn recente uitspraak over (het gebrek aan) ambitieuze leerkrachten. ‘Die uitspraak was fout.’ [naar artikel]
Het Gemeenschapsonderwijs GO! vindt het alarmerend dat steeds meer leerlingen met een autismespectrumstoornis in het buitengewoon onderwijs terechtkomen. “Dit doet vragen rijzen over de manier waarop we als samenleving omgaan met inclusie”, oppert afgevaardigd bestuurder Koen Pelleriaux. [naar artikel]
Gaat het Leersteundecreet – de opvolger van het met alle zonden van Israël overladen M-decreet – iets wezenlijks veranderen voor leerlingen en leerkrachten? Het onderwijsveld denkt van niet. “Dit lost praktische problemen op, maar het is niet de grote afschaffing van het M-decreet”, zegt Koen Pelleriaux, topman van het Gemeenschapsonderwijs (GO!). Wij beantwoorden de belangrijkste vragen. [naar artikel]
De voorstellen van Koen Pelleriaux – topman van het GO!-onderwijs – om onderwijs anders te organiseren zijn bij ACOD-vakbondsman Yves Vannijlen alvast in het verkeerde keelgat geschoten. [naar artikel]
Het Gemeenschapsonderwijs (GO!) zal de nieuwe collectieve arbeidsovereenkomst (cao) voor het onderwijs niet tekenen. Dat zegt kersvers topman Koen Pelleriaux in een interview met De Tijd. [naar artikel]
Volgens Koen Pelleriaux, afgevaardigd bestuurder van het GO! gemeenschapsonderwijs, is er voldoende wetenschappelijk bewijs dat de voordelen van een kortere zomervakantie aantoont om ook in Vlaanderen de kalender aan te passen. De maatregel zou verschillende voordelen bieden. Zo wordt niet alleen het leerverlies tijdens de zomer beperkt, maar krijgen de leerlingen en leerkrachten tijdens de kortere vakanties ook de tijd om op adem te komen. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.