Een nieuwe studie van het planbureau toont de positieve impact van elektrische bedrijfswagens aan. Tegen 2040 zijn alle bedrijfswagens elektrisch, én dat is positief voor het klimaat en de staatskas. “De vergroening van de bedrijfswagens is duidelijk de noodzakelijke kickstart richting een volledig fossielvrij wagenpark en een betere luchtkwaliteit. En dit alles zonder ons budgettair in nesten te werken.” [naar artikel]
Lees dit artikel: Toch een lastig dossiertje: elektrische bedrijfswagens komen op de agenda Toch een lastig dossiertje: hoe snel moeten bedrijfswagens vergroenen? De regering wil al in 2023 fel de voordelen voor brandstofwagens afbouwen en in 2026 alle nieuwe bedrijfswagens elektrisch maken: dat zou een stroomstoot geven aan de vergroening van heel het wagenpark in België. Maar het heeft ook vergaande consequenties: zowel de inkomsten uit accijnzen van brandstoffen als […] Lees dit artikel: Toch een lastig dossiertje: elektrische bedrijfswagens komen op de agenda [naar artikel]
Nog altijd zijn negen op de tien (87,7 pct) bedrijfswagens dieselwagens. Slechts een op de tien rijdt op benzine. Het aandeel hybride wagens neemt slechts langzaam toe. De gemiddelde CO2-uitstoot van de bedrijfswagens daalde wel met 2,2 procent op 2 jaar. Er is dus een lichte trend naar minder vervuilende wagens, maar de echte vergroening laat nog op zich wachten. Dat blijkt uit cijfers van het sociaal secretariaat van HR-dienstverlener Securex over 39.566 werknemers. [naar artikel]
De rush op elektrische bedrijfswagens heeft het afgelopen jaar ieders verwachtingen overtroffen. Dat zegt autoleasingbedrijf Arval. Het bedrijf noteert momenteel naar eigen zeggen drie keer meer bestellingen dan eind 2020. De regering besliste dit jaar om met een aangepast fiscaal voordeel de vergroening te versnellen. [naar artikel]
Vanaf 2026 zal de verkoop van hybride en elektrische wagens in ons land zeer snel toenemen. Dat zegt minister van Financiën Vincent Van Peteghem (CD&V), die zich daarvoor baseert op een rapport van het Federaal Planbureau. Tegen 2040 zou zelfs bijna het volledig Belgische bedrijfswagenpark elektrisch moeten zijn. Het Planbureau wijst erop dat die evolutie sowieso zou plaatsvinden, maar dat de hervorming die minister van Van Peteghem heeft ingevoerd om het bedrijfswagenpark te vergroenen voor een versnelling heeft gezorgd. [naar artikel]
In zijn onderhandelingsnota ijvert federaal informateur Paul Magnette (PS) voor elektrische bedrijfswagens, schrijft ‘De Tijd’. Daarom zullen bedrijven enkel nog wagens van de belastingen kunnen aftrekken als die geen CO2 meer uitstoten. En dat mogelijk al vanaf 2023. Daarvoor moeten nog wel enkele problemen opgelost worden, klinkt het bij de sector. “Met zeventien laadpalen in Brussel is het nu dramatisch.” [naar artikel]
De federale regering is tot een akkoord gekomen over de vergroening van het woon-werkverkeer: vanaf 2026 moeten emissievrije bedrijfswagens de norm worden. Maar hoe haalbaar is dat? Kan ik ook een hybride kiezen? En zijn er wel voldoende laadpalen voor elektrische wagens in ons land? De belangrijkste vragen beantwoord. [naar artikel]
21:30 De plenaire Kamer heeft ingestemd met het wetsontwerp van minister van Financiën Vincent Van Peteghem (CD&V) over de vergroening van de bedrijfswagens in ons land. [naar artikel]
De federale regering heeft in de nacht van maandag op dinsdag een akkoord bereikt over de vergroening van de bedrijfswagens. Vanaf 2026 moeten emissievrije bedrijfswagens de norm worden. Er komen ook stimulansen om meer laadpalen te plaatsen en het mobiliteitsbudget wordt vereenvoudigd. “Dit is een heel belangrijk stap voor de vergroening van het wagenpark en de verduurzaming van de mobiliteit”, zegt minister van Financiën Vinent Van Peteghem in “De Ochtend”. [naar artikel]
09:26 Oppositiepartij N-VA vraagt via een amendement op de vergroening van de bedrijfswagens om hybridewagens langer fiscaal aftrekbaar te houden. 'Het aanbod elektrische wagens blijft duur en beperkt.' [naar artikel]
Vanavond zit de regering samen over de vergroening van de bedrijfswagens. Vanaf 2026 moeten alle nieuwe bedrijfswagens elektrisch zijn, maar er wordt vanavond nog volop gediscussieerd over de precieze uitwerking, meldt VTM NIEUWS. [naar artikel]
Nog altijd zijn negen op de tien (87,7 pct) bedrijfswagens dieselwagens. Slechts een op de tien rijdt op benzine. Het aandeel hybride wagens neemt slechts langzaam toe. De gemiddelde CO2-uitstoot van de bedrijfswagens daalde wel met 2,2 procent op 2 jaar. Er is dus een lichte trend naar minder vervuilende wagens, maar de echte vergroening […] Het bericht Bedrijfswagens blijven nog te veel de lucht vervuilen verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
België is een van de snelste stijgers als het op de elektrificatie van wagens aankomt. Dat is ook duidelijk te zien in de top 10 van meest bestelde bedrijfswagens, waarvan 8 op de 10 stekkerwagens zijn. Het aandeel van elektrische en hybride wagens in het wagenpark van de mobiliteitsaanbieder is de afgelopen 3 jaar dan ook met 400% gestegen. [naar artikel]
Voor voetgangers en fietsers is het risico om te overlijden 50 procent groter als ze aangereden worden door een auto van 1.800 kilo in plaats van een voertuig van 1.200 kilo. Dat blijkt uit een studie van Vias institute. Wat dan met elektrische auto’s? Die wegen door de zware batterijen doorgaans nog méér dan hun voorgangers. Geen zorgen, zeggen waarnemers, want over een paar jaar zullen die elektrische wagens minder wegen dan een huidige benzinewagen. [naar artikel]
De federale regering heeft een akkoord bereikt over de vergroening van het woon-werkverkeer. Vanaf 2026 zullen enkel nog elektrische bedrijfswagens kunnen genieten van een fiscaalvriendelijk regime. In het begin zullen ze 100 procent fiscaal aftrekbaar zijn, maar die aftrekbaarheid wordt geleidelijk verminderd. Is het een goed idee om enkel nog elektrische bedrijfswagens fiscaal aantrekkelijk te maken? Eerder lieten we de experts hierover aan het woord, nu is het jullie beurt. [naar artikel]
Vanaf 2026 hebben enkel elektrische bedrijfswagens nog recht op een gunstige fiscaliteit, waardoor dat wagenpark quasi volledig zal overschakelen op EV’s. Maar welke wagens zullen dat zijn? Onderzoek van HLN Drive toont aan dat er al heel wat populaire bedrijfswagens een elektrisch alternatief hebben. [naar artikel]
De federale regering heeft een akkoord bereikt over de vergroening van het woon-werkverkeer. Vanaf 2026 zullen enkel nog elektrische bedrijfswagens kunnen genieten van een fiscaalvriendelijk regime. In het begin zullen ze 100 procent fiscaal aftrekbaar zijn, maar die aftrekbaarheid wordt geleidelijk verminderd. Wat denk jij? Is het een goed idee om enkel nog elektrische bedrijfswagens fiscaal aantrekkelijk te maken? Vanavond bundelen we de boeiendste reacties in een nieuw stuk. Lees hieronder alvast wat onze experts ervan vinden. [naar artikel]
De federale regering is tot een akkoord gekomen over de vergroening van het woon-werkverkeer: vanaf 2026 moeten emissievrije bedrijfswagens de norm worden. Maar hoe haalbaar is dat? Kan ik ook een hybride kiezen? Zijn er wel voldoende laadpalen voor elektrische wagens in ons land? De belangrijkste vragen beantwoord [naar artikel]
Voor het eerst in jaren is de uitstoot van nieuwe wagens in de Europese Unie gedaald. Dat komt omdat Brussel... The post Strengere uitstootnormen EU lossen verwachtingen in: meer elektrische wagens, minder uitstoot appeared first on Business AM. [naar artikel]
Een transitie naar elektrische mobiliteit zal in Duitsland op lange termijn 114.000 banen kosten. Dat blijkt uit een studie van het instituut IAB, het onderzoeksinstituut van het Duitse tewerkstellingsagentschap. Vooral de autoproductie zal getroffen worden, met 83.000 banen die verdwijnen. Vandaag werken in Duitsland meer dan 800.000 mensen in de automobielindustrie. De productie van elektrische […] Het bericht Overgang naar elektrische wagens kost in Duitsland 114.000 banen verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Als Vlaanderen slim anticipeert op wat er binnenkort met pensioengerechtigde batterijen van elektrische wagens en zonnepanelen moet gebeuren, dan kan dat een flinke economische boost betekenen. Volgens een studie van het Steunpunt Circulaire Economie kan de ombouw van batterijen voor elektrische wagens tot thuisbatterijen de Vlaamse economie tot zes keer meer opbrengen tegen 2030 dan enkel de recyclage ervan. [naar artikel]
De afgelopen maanden is ruim de helft van alle verkochte BMW's in ons land volledig elektrisch. Gedreven door de markt voor bedrijfswagens, waar het Duitse premiummerk sterk staat. Want elektrische wagens zijn fiscaal interessanter. Het hogere kostenplaatje is dan minder van tel. BMW kan daardoor z'n prijzen en marges hoog houden. The post BEKIJK – Marktleider BMW verkoopt meer elektrische dan andere auto’s appeared first on Trends. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.