Vlaams minister-president Jan Jambon geeft zijn chauffeur soms de opdracht te snel te rijden. “Heel zelden”, gaf hij in de talkshow ‘De tafel van vier’ gisteravond toe. “Af en toe moet je gewoon zeggen: ‘We nemen het risico’.” Een uitspraak die de Vlaamse Stichting Verkeerskunde betreurt. “Er wordt al te vaak vergoelijkend gedaan over een paar kilometer per uur te veel.” [naar artikel]
Vlaams minister-president Jan Jambon (N-VA) geeft zijn chauffeur soms - of beter: "heel zelden" - de opdracht om te snel te rijden, zo gaf hij gisteren zelf toe in "De tafel van vier" op Play4. "Af en toe moet je gewoon zeggen: 'we nemen het risico'." Bij de Vlaamse Stichting Verkeerskunde vinden ze dat "spijtig" en "wrang". "Zo breng je anderen in gevaar." [naar artikel]
Vlaams minister-president Jan Jambon (N-VA) gaf woensdagavond in de Vier-talkshow ‘De tafel van vier’ toe dat hij zijn chauffeur “heel zelden” de opdracht geeft om te snel te rijden. “Maar alleen als we ergens echt heel dringend moeten zijn”, aldus Jambon. [naar artikel]
Vlaams minister-president Jan Jambon (N-VA) is uit de bocht gevlogen met een opmerkelijke uitspraak. “Heel zelden” geeft hij zijn chauffeur de opdracht om te snel te rijden, zo zei hij in ‘De tafel van vier’. Woorden die iedereen die bezig is met verkeersveiligheid de gordijnen in jagen. “Elke campagne wil de sociale afkeuring voor snel rijden verhogen. En dan zegt hij dit.” [naar artikel]
Vlaams minister-president Jan Jambon (N-VA) is uit de bocht gevlogen met een opmerkelijke uitspraak. “Heel zelden” geeft hij zijn chauffeur de opdracht om te snel te rijden, zo zei hij in ‘De tafel van vier’. Woorden die iedereen die bezig is met verkeersveiligheid de gordijnen in jagen. “Elke campagne wil de sociale afkeuring voor snel rijden verhogen. En dan zegt hij dit.” [naar artikel]
Vlaams minister-president Jan Jambon (N-VA) is uit de bocht gevlogen met een opmerkelijke uitspraak. “Heel zelden” geeft hij zijn chauffeur de opdracht om te snel te rijden, zo zei hij in ‘De tafel van vier’. Woorden die iedereen die bezig is met verkeersveiligheid de gordijnen in jagen. “Elke campagne wil de sociale afkeuring voor snel rijden verhogen. En dan zegt hij dit.” [naar artikel]
09:37 Dat Vlaams minister-president Jan Jambon (N-VA) zijn chauffeur 'heel zelden' de opdracht geeft te snel te rijden, valt niet goed bij verkeersexperts. 'Dit ondergraaft het draagvlak voor onze campagne ... [naar artikel]
Peggy Muyldermans, de moeder van Merel De Prins die in 2015 op twaalfjarige leeftijd werd doodgereden, is niet te spreken over de uitspraak van Vlaams minister-president Jan Jambon (N-VA). Die gaf in "De tafel van vier" op Play4 toe dat hij zijn chauffeur “heel zelden” de opdracht geeft om te snel te rijden. “Zulke dingen zeg je niet, zeker niet als minister-president die een voorbeeld moet stellen”, vindt Muyldermans. [naar artikel]
De Stichting Verkeerskunde betreurt de uitspraak van minister-president Jan Jambon dat hij zijn chauffeur wel eens de opdracht geeft om gas te geven wanneer ze dreigen ergens te laat te komen. Dat hij die uitspraak uitgerekend woensdag deed, op de dag van de lancering van een campagne die sensibiliseert tegen te snel rijden, “ondergraaft een beetje het draagvlak voor de campagne”, betreurt woordvoerder Werner De Dobbeleer. [naar artikel]
Vlaams minister-president Jan Jambon (N-VA) ligt onder vuur voor de uitspraak dat hij zijn chauffeur “heel af en toe” vraagt om te snel te rijden. Groen en PVDA willen dat Jambon verantwoording komt afleggen in het parlement, en ook de Stichting Verkeerskunde betreurt de uitspraak van de minister-president. [naar artikel]
De Stichting Verkeerskunde betreurt de uitspraak van minister-president Jan Jambon dat hij zijn chauffeur wel eens de opdracht geeft gas te geven wanneer ze dreigen ergens te laat te komen. [naar artikel]
De Stichting Verkeerskunde betreurt de uitspraak van minister-president Jan Jambon dat hij zijn chauffeur wel eens de opdracht geeft om gas te geven wanneer ze dreigen ergens te laat te komen. Dat hij die uitspraak deed op de dag van de lancering van een campagne die sensibiliseert tegen te snel rijden, ‘ondergraaft het draagvlak voor de campagne’, betreurt woordvoerder Werner De Dobbeleer. [naar artikel]
“Ik heb op geen enkele manier snel rijden willen vergoelijken.” Dat heeft Vlaams minister-president Jan Jambon dinsdag in het Vlaams Parlement gezegd naar aanleiding van zijn uitspraken in het tv-programma “De Tafel van vier”. Hij excuseerde zich meermaals voor de uitspraak. [naar artikel]
“Ik heb op geen enkele manier snel rijden willen vergoelijken.” Dat heeft Vlaams minister-president Jan Jambon dinsdag in het Vlaams Parlement gezegd naar aanleiding van zijn uitspraken in het tv-programma “De Tafel van vier”. Hij excuseerde zich meermaals voor de uitspraak. [naar artikel]
Speciaal voor de feestdagen pakt Julie Vermeire met een eigen juwelencollectie. Geen hyperchique, exclusieve stukken, je vindt ze gewoon bij een bekende kruideniersketen. “Heel prijsvriendelijk dus”, zegt Julie. Echt veel werk heeft ze er zelf niet aan gehad. “Ik deel gewoon mijn ideeën via Pinterest en ik geef feedback op de ontwerpen”, geeft ze eerlijk toe. [naar artikel]
Na 39 Overlegcomités en Veiligheidsraden heeft de regering besloten om wat meer voorspelbaarheid in te bouwen. Voor die “coronabarometer” gaf premier Alexander De Croo (Open Vld) op de persconferentie uitgebreid schouderklopjes. “Een titanenwerk”, heette het en een “moeilijke bevalling”. Je kan het ook gewoon “te laat” noemen. Voortaan hebben we kleurcodes die duidelijk maken waar we ons bevinden in de pandemie. Maar laat ik u een geheim vertellen: het einde van een pandemie laat zich niet aflezen op een dashboard. Die beslissing nemen u en ik door ons gedrag. [naar artikel]
Na 39 Overlegcomités en Veiligheidsraden heeft de regering besloten om wat meer voorspelbaarheid in te bouwen. Voor die “coronabarometer” gaf premier Alexander De Croo (Open Vld) op de persconferentie uitgebreid schouderklopjes. “Een titanenwerk”, heette het en een “moeilijke bevalling”. Je kan het ook gewoon “te laat” noemen. Voortaan hebben we kleurcodes die duidelijk maken waar we ons bevinden in de pandemie. Maar laat ik u een geheim vertellen: het einde van een pandemie laat zich niet aflezen op een dashboard. Die beslissing nemen u en ik door ons gedrag. [naar artikel]
Een chauffeur die met een dringend medisch vervoer op de E40 geflitst werd, weigerde zijn snelheidsboete te betalen. “Ik heb gewoon mijn job uitgevoerd”, klonk het beslist in de politierechtbank. De rechter had echter zijn twijfels. “U bent geen prioritair voertuig.” [naar artikel]
Ze barst in tranen uit terwijl ze ons vertelt wat haar overkwam, op die 25ste augustus van vorig jaar. De 88-jarige Germaine uit Oudenburg kwam toen zwaar ten val op een bus van De Lijn, nadat ze net was ingestapt en de chauffeur heel snel vertrok en over een vluchtheuvel reed. Ze diende klacht in, maar daar had De Lijn geen oren naar. Germaine heeft sinds die ene dag veel pijn en is bovendien nog steeds vruchteloos op zoek naar een verklaring van de chauffeur. Daar hoopt ze nu verandering in te brengen door getuigen te vinden die er die dag bij waren. “De chauffeur ‘herinnert zich niets’, maar da’s gelogen.” [naar artikel]
De energiefacturen van burgers en bedrijven ontploffen, maar voor maatregelen vraagt Vlaams minister-president Jan Jambon (N-VA) geduld tot zijn Septemberverklaring. “Maar dat is nog maar drie weken hé. Men moet ons de tijd geven om doordachte maatregelen te nemen. Een chequeske van 100 euro lost ook niks op.” Wel overweegt hij om de straatverlichting onder handen te nemen en kunnen huurders stiekem hopen dat er ook eens aan hen wordt gedacht. [naar artikel]
Na de zoveelste afranseling door haar man werd Lisa ondergebracht in een vluchthuis van het CAW. Nu krijgt ze daarvoor een factuur van 3.000 euro. “Dat is zeggen: vrouwen, laat je gewoon de kop inslaan.” [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.