Of ze even een kleine 7.000 euro op tafel wilden leggen: de voorschotfactuur die Chloé Komen (29) en Nelson Cauwenberghs (30) dit jaar van energieleverancier Mega kregen, kwam binnen als een mokerslag. Tot ze in de tegenaanval gingen en alles een ‘menselijke fout’ binnen het bedrijf bleek te zijn. “Maakt niet uit, wij stappen over”, klonk het resoluut. Maar dat bleek minder vlot te gaan dan gehoopt. [naar artikel]
Of ze even een kleine 7.000 euro op tafel wilden leggen: de voorschotfactuur die Chloé Komen (29) en Nelson Cauwenberghs (30) dit jaar van energieleverancier Mega kregen, kwam binnen als een mokerslag. Tot ze in de tegenaanval gingen en alles een ‘menselijke fout’ binnen het bedrijf bleek te zijn. “Maakt niet uit, wij stappen over”, klonk het resoluut. Maar dat bleek minder vlot te gaan dan gehoopt. [naar artikel]
En plots krijg je een voorschotfactuur van je energieleverancier voor het hallucinante bedrag van 7.000 euro... Chloé (29) en Nelson (30), een gezin met een kindje van 21 maanden uit Asse, is één van de gedupeerde klanten van Mega, de energieleverancier die net in het leven was geroepen om energiekosten te drúkken. “De verwarming staat al weken uit en we douchen twee keer per week allemaal samen, wie kan dit nog betalen?”, vertellen ze ons. [naar artikel]
“De verwarming staat al weken uit en we douchen twee keer per week. Allemaal samen.” Of hoe Chloé (29) en Nelson (30) uit Asse, die samen een kindje van 21 maanden hebben, nu niet meteen grote energieverbruikers zijn. De verbazing mocht dan ook des te groter zijn toen ze van energieleverancier Mega een voorschotfactuur van liefst 7.000 euro kregen. “Wie kan dit nog betalen?” [naar artikel]
Heel wat klanten met een vast contract bij energieleverancier Mega krijgen het voorstel om hun voorschotfactuur aan te passen. Dat is opmerkelijk want een energieleverancier kan hogere energieprijzen pas beginnen door te rekenen wanneer de duurtijd van zo'n vast contract afloopt. Toch verdedigt Mega de aanpak bij "De inspecteur" op Radio 2. [naar artikel]
Energieleverancier Mega heeft de voorschotfactuur van 40.000 klanten opnieuw fors verhoogd. Dat meldt De Standaard. Het is al de derde keer sinds augustus dat de voorschotfacturen van Mega worden aangepast. [naar artikel]
Volgens energieleverancier Mega aanvaarden 9 op de 10 klanten het voorstel voor een hogere voorschotfactuur. Daarmee reageert het bedrijf op het nieuws dat de Economische Inspectie een onderzoek heeft geopend naar het bedrijf, na honderden klachten over die hogere voorschotten. [naar artikel]
De Luikse energieleverancier Mega heeft opnieuw 40.000 klanten laten weten dat hun voorschotfactuur fors verhoogd wordt. Ook consumenten die elders klant zijn, kunnen forse verhogingen verwachten. [naar artikel]
De federale energiewaakhond Creg waarschuwt consumenten voor praktijken die de Luikse energieleverancier Mega toepast. Het gaat om aanbiedingen die neigen naar “bewuste misleiding”, aldus de Creg. Het bedrijf ontkent consumenten om de tuin te leiden. Concreet gaat het om ‘gaming’, waarbij Mega regelmatig switcht tussen indexeringen op maand- of kwartaalbasis met volgens de Creg maar […] [naar artikel]
Energieleverancier Mega heeft met de stijgende energieprijzen het bedrag van de maandelijkse voorschotten bij zijn klanten opgetrokken. Opmerkelijk: het bedrijf doet dat ook bij mensen die een contract hebben met een vast tarief. Zij reageren ontsteld. [naar artikel]
Energieleverancier Mega verkoopt voortaan ook mobiele telefoonabonnementen. Dat heeft het bedrijf bekendgemaakt. Mega wil “budgetvriendelijker” zijn dan andere aanbieders. Wie energie en telecom neemt bij Mega, krijgt een combinatiekorting. [naar artikel]
Cathy Bulens (53) uit Zandhoven kan weer met een geruster hart koken en haar gaskachel aanzetten. Hoewel ze van een invaliditeitsuitkering van 1.229,58 euro leeft, kreeg ze van Luminus het voorstel om haar voorschotfactuur voor gas en elektriciteit te verhogen van 35,04 euro naar 4.201 euro. De energieleverancier laat nu weten dat het probleem gevonden is. “Ik ben dit al maandenlang aan het zeggen, maar vond geen gehoor.” [naar artikel]
Lees dit artikel: Energieleverancier Mega onderzocht na klachtenregen De Economische Inspectie opent voor de tweede keer op een jaar tijd een onderzoek naar energieleverancier Mega. Dat berichten VTM Nieuws en HLN.be. Eerder dit jaar kreeg Mega al een boete van 100.000 euro voor het misleiden van klanten. In april had de Economische Inspectie al een keer de energieleverancier Mega onderzocht. Dat leidde tot […] Lees dit artikel: Energieleverancier Mega onderzocht na klachtenregen [naar artikel]
Energieleverancier Mega verkoopt voortaan ook mobiele telefoonabonnementen. Dat heeft het bedrijf bekendgemaakt. Mega wil “budgetvriendelijker” zijn dan andere aanbieders. Wie energie en telecom neemt bij Mega, krijgt een combinatiekorting. [naar artikel]
Het Luikse energiebedrijf Mega verhoogt de voorschotfactuur van zowat de helft van zijn klanten fors als gevolg van de sterke stijging van de gas- en elektriciteitsprijzen. De andere energieleveranciers willen voorlopig niet zover gaan. [naar artikel]
Het ongeval op een attractie in Plopsaland in De Panne is te wijten aan een menselijke fout. Dat laat het park zelf weten. “Er is geen sprake van een technische fout”, klinkt het. [naar artikel]
“Er is geen reden tot ongerustheid over onze situatie.” Zo reageert de Waalse energieleverancier Mega op het faillissement van de Vlaamse Energieleverancier. De naam van Mega valt regelmatig als het gaat om andere energiespelers die in de problemen dreigen te komen. Maar daar is niets van aan, benadrukt het bedrijf zelf. Ook volgens Test-Aankoop dreigt geen acuut gevaar. [naar artikel]
Energieleverancier Mega, die de voorbije maanden in opspraak kwam door extreem hoge voorschotfacturen voor elektriciteit en aardgas aan te rekenen, engageert zich om bij klanten die hun factuur via mail betwisten, geen aanmaningsprocedure op te starten. De belofte komt er na overleg met consumentenorganisatie Test Aankoop. [naar artikel]
De Luikse energieleverancier Mega heeft opnieuw 40.000 klanten laten weten dat hun voorschotfactuur fors verhoogd wordt. Ook consumenten die elders klant zijn, kunnen forse verhogingen verwachten. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.