De NMBS wil in 2024 een korting invoeren voor alle gezinnen met kinderen, in het kader van een vereenvoudiging van de tariefformules. De korting zou een alternatief zijn voor de huidige kortingskaart voor grote gezinnen, die in 2024 verdwijnt. Dat bevestigt NMBS-woordvoerder Dimitri Temmerman. [naar artikel]
De tevredenheid van de reizigers over de dienstverlening van spoorwegmaatschappij NMBS piekte tijdens de coronajaren 2020 en 2021, maar is in 2022 stevig teruggevallen. “We werken er continu aan, op alle niveaus”, reageert de NMBS. [naar artikel]
21:08 De Mortselse beeldvormingsgroep Agfa-Gevaert trekt de prijzen van verschillende producten fors op. Dat meldt de groep in verschillende persberichten. [naar artikel]
Vroegere en latere treinen van en naar de steden, goedkopere tickets als je met vier reist en zelfs nog goedkoper als je dat samen tijdens de daluren doet. Goedkoper je fiets meenemen, maar niet tijdens de spits. Dat staat in het nieuwe ‘tienjarencontract’ dat de regering na 2 jaar onderhandelen sloot met NMBS en Infrabel. Lees hier wat er allemaal zal veranderen voor jouw treinreis. [naar artikel]
De prijzen voor tickets, treinkaarten en abonnementsvormen van de NMBS/SNBC worden in 2020 weer wat duurder. Gemiddeld stijgen de prijzen met 2,32 procent. Dat meldt Sudpresse. De NMBS past de prijzen aan in functie van de gezondheidsindex. [naar artikel]
Tijdens de eerste zes maanden van 2017 zijn de filelengtes over de volledige dag gestagneerd of zelfs licht gedaald in vergelijking met 2016, door de afname van de structurele spitsfiles. Wel zijn de files tijdens de daluren (10 - 15 uur) toegenomen, zo blijkt uit de filebarometer van mobiliteitsorganisatie Touring. [naar artikel]
De NMBS krijgt meer vrijheid om haar eigen tariefbeleid uit te stippelen. Ze zal via lagere tarieven en kortingen passagiers mogen lokken naar reizen buiten de spitsuren. Dat staat in het ontwerp van nieuwe beheersovereenkomst 2018-2022 dat De Standaard kon inkijken. Volgens het kabinet van minister van Mobiliteit François Bellot (MR) is de tekst “een […] [naar artikel]
De NMBS krijgt meer vrijheid om haar eigen tariefbeleid uit te stippelen. Ze zal via lagere tarieven en kortingen passagiers mogen lokken naar reizen buiten de spitsuren. Dat staat in het ontwerp van nieuwe beheersovereenkomst 2018-2022 dat De Standaard kon inkijken. Volgens het kabinet van minister van Mobiliteit François Bellot (MR) is de tekst “een […] [naar artikel]
Spoorwegmaatschappij NMBS heeft vorig jaar een recurrent operationeel verlies geleden van 142,6 miljoen euro. Dat was te wijten aan vijf opeenvolgende loonindexeringen in de loop van het jaar en fors gestegen energiekosten, zo meldt de NMBS. [naar artikel]
Verschillende grote farmaceutische labo’s hebben zich bereid getoond om deel te nemen aan onderhandelingen om de prijzen van tien geneesmiddelen te doen dalen in de Verenigde Staten. Als de prijzen wel degelijk dalen zou dat een groot succes zijn voor president Joe Biden in de aanloop naar de verkiezingen van 2024. [naar artikel]
De tevredenheid van de reizigers over de dienstverlening van spoorwegmaatschappij NMBS piekte tijdens de coronajaren 2020 en 2021, maar is in 2022 stevig teruggevallen. “We werken er continu aan, op alle niveaus”, reageert de NMBS. [naar artikel]
De prijzen voor tickets, treinkaarten en abonnementsvormen van de NMBS/SNBC worden in 2020 weer wat duurder. Gemiddeld stijgen de prijzen met 2,32 procent. Dat meldt Sudpresse. Volgens de NMBS worden de prijzen aangepast in functie van de gezondheidsindex. [naar artikel]
De Belgische autobestuurders hebben in de eerste helft van 2018 opnieuw langer in de file gestaan. Vooral tijdens de daluren overdag nemen de files toe, zo blijkt woensdag uit de filebarometer van Touring Mobilis. [naar artikel]
De Belgische autobestuurders hebben in de eerste helft van 2018 opnieuw langer in de file gestaan. Vooral tijdens de daluren overdag nemen de files toe, zo blijkt woensdag uit de filebarometer van Touring Mobilis. [naar artikel]
De Belgische autobestuurders hebben in de eerste helft van 2018 opnieuw langer in de file gestaan. Vooral tijdens de daluren overdag nemen de files toe, zo blijkt woensdag uit de filebarometer van Touring Mobilis. [naar artikel]
HasseltHet fileleed op de Belgische wegen tijdens de daluren – van 10 tot 15 uur – is de eerste helft van 2017 explosief gestegen. “We merken dat automobilisten niet-noodzakelijke verplaatsingen tijdens de spits uitstellen”, zegt Danny Smagghe van mobiliteitsorganisatie Touring. “Daardoor stagneren de ochtend- en avondfiles, maar is het vaker aanschuiven op ‘rustige’ momenten.” Ook de toenemende ‘camionettisering’ van het goederenvervoer draagt bij tot de verzadiging van ons wegennet. [naar artikel]
Ook tijdens de eerste vier maanden van dit jaar zijn de prijzen voor nieuwbouwappartementen en -huizen fors gestegen. Dat blijkt uit de Nieuwbouwbarometer, een analyse van vastgoedontwikkelaar Matexi en databedrijf Realo. “De prijzen van nieuwbouwwoningen blijven stijgen terwijl we op de markt van bestaande woningen al enige tijd een afkoeling observeren”, concludeert Fabrice Luyckx, data-analist bij Realo. [naar artikel]
De NMBS vervoerde in 2019 meer dan 253 miljoen binnenlandse treinreizigers. Dat zijn er vier procent meer dan een jaar eerder en zelfs net niet dubbel zoveel als twintig jaar geleden. De groei deed zich vooral voor op lijnen waar het aanbod werd uitgebreid – dat is in eerste instantie rond de grote steden: Antwerpen, Gent, Brussel. “De treinen tijdens de spits zijn goed gevuld, maar ook het vrijetijdsverkeer in de daluren is sterk toegenomen”, zegt Dimitri Temmerman, woordvoerder van de NMBS. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.