Zeventig procent van de Belgen zou bij de aankoop van een nieuwe wagen een elektrische auto kopen als die evenveel zou kosten als een gewone wagen.... [naar artikel]
Zeventig procent van de Belgen zou bij de aankoop van een nieuwe wagen een elektrische auto kopen als die evenveel zou kosten als een gewone wagen.... [naar artikel]
Apple wil de werkzaamheden aan hun zelfrijdende elektrische auto opvoeren. Dat melden bronnen aan Bloomberg. In 2025 zou de auto op de markt moeten komen. [naar artikel]
Vind je een elektrische wagen nog steeds te duur? Dan is er goed nieuws, want Skoda komt in 2025 met een elektrische wagen van ‘amper’ 25.000 euro. En de Tsjechische fabrikant sleutelt aan nog een hele reeks nieuwe elektrische auto's. Wie toch liever nog even op benzine blijft rijden, wordt ook niet vergeten. [naar artikel]
De Amerikaanse fabrikant van elektrische wagens Tesla heeft aan toeleveranciers te kennen gegeven dat hij midden volgend jaar wil starten met de productie van een nieuwe elektrische auto voor de massamarkt. Dat meldt persbureau Reuters woensdag op gezag van ingewijden. [naar artikel]
Met de Audi e-tron wordt voor het eerst in ons land een volledig elektrische auto gebouwd. Toch blijft de grote elektrische doorbraak uit. We maken van de Week van de Mobiliteit gebruik om een stand van zaken op te maken. Volgens zij die het kunnen weten, is de elektrische doorbraak dichterbij dan velen zouden denken. "Het gaat snel gaan de komende jaren en in België zijn we de boot aan het missen." [naar artikel]
Lees dit artikel: Zelfrijdende elektrische wagen van Apple wordt geen auto in de traditionele zin van het woord Het Amerikaanse techconcern Apple wil tegen 2025 een volledig zelfrijdende elektrische auto op de markt brengen. Dat is wat het persbureau Bloomberg eerder deze week meldde op basis van ingewijden. Apple is al sinds 2014 bezig met “Project Titan”, waarbij het op twee paarden tegelijk wedde: enerzijds een elektrische auto met beperkte zelfrijdende mogelijkheden en anderzijds een […] Lees dit artikel: Zelfrijdende elektrische wagen van Apple wordt geen auto in de traditionele zin van het woord [naar artikel]
Jaguar dropt een bom in het autolandschap: vanaf 2025, over amper vier jaar, verkoopt het alleen nog volledig elektrische auto’s. Weg dat zalige gebrom van de zescilinder. Einde van een legende. Maar ook: het eerste grote slachtoffer van de strenge Europese emissieregels is bekend. [naar artikel]
Elektrische auto’s zullen de komende jaren gevoelig goedkoper worden. Oorzaak is de dalende prijs van batterijen. Volgens een studie van het internationale bureau McKinsey zal de prijs van batterijen tegen het jaar 2025 met 73 procent dalen. Dat moet de weg voor de elektrische auto helemaal vrijmaken. [naar artikel]
Onze auto-expert reed met de MG 5 en ontdekte een elektrische auto waar hij best mee kan leven. Hij vertelt alles wat je moet weten van de allereerste elektrische break ter wereld: “Perfect voor om en bij de deur, maar je zal toch even moeten cijferen als je van Limburg naar de kust rijdt.” [naar artikel]
Het Italiaanse merk XEV gaat een op de Smart gebaseerde elektrische auto op de markt brengen. Hij kost 7.700 euro en komt niet van de lopende band,... [naar artikel]
De Vlaamse regering gaat premies geven bij de aankoop van een elektrische auto in 2024 en 2025. Ook voor tweedehandse, maar ook met een premie zal dat nog enkele jaren een heel moeilijke markt blijven. Het aanbod is beperkt en klanten zijn er nog minder. Dat heeft zo zijn redenen. [naar artikel]
15:36 Het Britse luxewagenmerk Jaguar, een dochter van de Indiase autogroep Tata, schakelt vanaf 2025 over naar 100 procent elektrische wagens, en volgt daarmee het voorbeeld van andere autobouwers. [naar artikel]
Elektrische wagens een vrijstelling geven van verkeersbelasting en inschrijvingstaks is niet langer houdbaar volgens transporteconomen. Anders komt de overheid binnenkort miljarden tekort en eigenlijk is de vrijstelling volgens de proffen ook gewoon niet eerlijk. “De kost voor een elektrische auto is te laag en daardoor groeien files die de maatschappij geld kosten.” [naar artikel]
Hoewel elektrische wagens nog geen sterke verkoopcijfers halen, investeren de grote autobedrijven volop in de elektrische toekomst. Verschillende... [naar artikel]
Uit de Grote Peiling van HLN, VTM Nieuws, RTL en Le Soir blijkt dat al 41 procent van de Vlamingen bereid is om in de toekomst een elektrische auto aan te schaffen. Maar: er zijn er evenveel die er niet niet van moeten weten. Voor wie stemmen zij? [naar artikel]
Elektrische auto’s stoten evenveel fijn stof uit als gewone auto’s en ze verslijten volgens sommige experts het asfalt sneller. Daarom denken Noorwegen en Nederland na over een wegenbelasting voor elektrische wagens. [naar artikel]
Fietsen zit in de lift: één op drie werknemers gebruikte vorig jaar de fiets om naar het werk te gaan. Is het dan nu niet hét moment om onze (tweede) auto in te ruilen voor een fiets, al dan niet met elektrische trapondersteuning? We rekenen uit wat zo’n ruil opbrengt en hoeveel het je kost als je dan toch af en toe een auto nodig hebt. [naar artikel]
Is een auto huren voordeliger dan er eentje kopen? Onze auto-expert Joost Bolle probeerde de nieuwe formule van Lynk&Co: je huurt de auto – een plugin-hybride – voor een vaste prijs van 500 euro per maand. “Dat is een scherpe prijs voor de auto die je krijgt, want De Lynk&Co 1 kost 42.000 euro.” [naar artikel]
Elektrische wagens een vrijstelling geven van verkeersbelasting en inschrijvingstaks is niet langer houdbaar volgens transporteconomen. Anders komt de overheid binnenkort miljarden tekort en eigenlijk is de vrijstelling volgens de proffen ook gewoon niet eerlijk. “De kost voor een elektrische auto is te laag en daardoor groeien files die de maatschappij geld kosten.” [naar artikel]
Louis Vuitton brengt enkele fietsen uit. Het luxemodehuis sloeg daarvoor de handen in elkaar met de ambachtelijke Parijse fietsenmaker Maison Tamboite. Al zullen luxeliefhebbers daarvoor wel heel diep in hun portemonnee moeten tasten. Eén exemplaar kost namelijk evenveel als, jawel, een auto. [naar artikel]
Uit de Grote Peiling van HLN, VTM Nieuws, RTL en Le Soir blijkt dat al 41 procent van de Vlamingen bereid is om in de toekomst een elektrische auto aan te schaffen. Maar: er zijn er evenveel die er niet niet van moeten weten. Voor wie stemmen zij? [naar artikel]
Iedereen heeft tegenwoordig de mond vol van elektrische auto’s. Als u overweegt om een elektrische auto te kopen, dan weet u allicht dat een elektrische auto duur is, dat de keuze beperkt is en dat u er niet ver mee geraakt. Maar wat u wellicht niet beseft, is dat een elektrische auto een enorme impact heeft op uw mobiliteit. Wij zetten op een rij waar u moet aan denken vooraleer u elektrificeert. Want in de wereld van de elektrische auto is niets wat het lijkt.Guido CLOOSTERMANS [naar artikel]
De Deense politie heeft eigenaren van elektrische auto’s in Denemarken opgeroepen om geen broodrooster te gebruiken om de accu van hun elektrische auto's voor te verwarmen. Dit zou gedaan worden om de auto zo optimaal mogelijk te laten presteren. [naar artikel]
19:49 Met een investering van 300 miljoen euro in een Franse plasticfabriek zegt Solvay klaar te zijn om tegen 2025 onmisbaar te zijn in de meeste elektrische auto's. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.