Volgens Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters is het niet de vraag of er een slimme kilometerheffing voor personenwagens moet komen, maar wanneer die er komt. Het moet voor de Open Vld-minister dan wel gaan om een “gebiedsdekkende kilometerheffing gekoppeld aan een taks shift”, zegt ze in een reactie op de cijfers over de toenemende filedruk. Intussen is er ook een studie gestart naar de verruiming en vergroening van de kilometerheffing voor vrachtwagens. [naar artikel]
Volgens Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters is het niet de vraag of er een slimme kilometerheffing voor personenwagens moet komen, maar wanneer die er komt. Het moet voor de Open Vld-minister dan wel gaan om een “gebiedsdekkende kilometerheffing gekoppeld aan een taksshift”. Dat zegt de minister in een reactie op de cijfers over de toenemende filedruk. Intussen is er ook een studie gestart naar de verruiming en vergroening van de kilometerheffing voor vrachtwagens. [naar artikel]
Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA) is nog altijd vast van plan om een slimme kilometerheffing voor personenwagens te finaliseren zodat... [naar artikel]
01:00 Volgens Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters is de invoering van een slimme kilometerheffing op termijn ook in Vlaanderen onvermijdelijk. Maar de stadstol zoals Brussel die voorstelt, kan niet... [naar artikel]
Vlaams mobiliteitsminister Ben Weyts heeft van de regering toestemming gekregen om het onderzoek naar een slimme kilometerheffing voor... [naar artikel]
Vlaams mobiliteitsminister Ben Weyts heeft van de regering toestemming gekregen om het onderzoek naar een slimme kilometerheffing voor personenwagens te finaliseren. Officieel is het nog steeds de volgende legislatuur die de beslissing moet nemen, maar geen enkele Vlaamse partij is nog fundamenteel tegen het systeem gekant, op Vlaams Belang na. Het Brussels gewest heeft besloten om mee in het Vlaamse traject te stappen. [naar artikel]
Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA) begraaft de slimme kilometerheffing. Voor de camera’s van VTM komt hij met een nieuw idee op de proppen. “Waar we de afgelopen jaren hebben geïnvesteerd in infrastructuur zijn de files een beetje gedaald”, zegt hij. “Het is duidelijk dat er geen draagvlak meer is voor de kilometerheffing. We gaan die niet door de strot van de mensen rammen.” [naar artikel]
Uit cijfers van het Vlaams Verkeerscentrum blijkt dat de afgelopen oktobermaand op het vlak van filezwaarte de op één na zwaarste oktobermaand was sinds 2011, het begin van de officiële metingen door het Verkeerscentrum. In een reactie op die toegenomen cijfers stelt Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters dat “we onze kilometers moeten vergroenen en […] The post Lydia Peeters: ‘Niet vraag of slimme kilometerheffing personenwagens er komt, maar wanneer’ appeared first on Knack. [naar artikel]
De slimme kilometerheffing die het Brussels gewest wil doorvoeren, komt er niet voor 2024. Volgens PS-voorzitter Paul Magnette komt de stadstol er pas in de volgende legislatuur, blijkt uit een interview met de Franstalige zakenkrant L'Echo. [naar artikel]
De slimme kilometerheffing komt eraan, maar hoe gaat het werken? Volgens documenten die de zakenkrant De Tijd kon inkijken, betalen autobestuurders tussen de 2 en 5 eurocent per kilometer. Is dat genoeg om de Vlaamse files aan te pakken? [naar artikel]
De slimme kilometerheffing is terug. In volle kiesstrijd had Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA) die piste nochtans begraven, toen het beeld bij de kiezer bleef hangen dat het om een belastingverhoging zou gaan. CD&V wijst er nu op dat je die niet zo maar kunt schrappen zonder alternatieven om de CO2-uitstoot naar beneden te halen. Maar komt ze er of komt ze er niet? [naar artikel]
Een ongeval in Sint-Stevens-Woluwe zorgde vanochtend opnieuw voor een dramatische ochtendspits in en om Brussel. Transportbedrijven en sectorfederatie Febetra pleiten voor een versnelde invoering van de kilometerheffing voor personenwagens. “De kilometerheffing is nu alleen van toepassing op vrachtwagens, maar pas als je ook personenwagens gaat belasten zal het effect hebben op de mobiliteit”, zegt Isabelle De Maegt van Febetra. [naar artikel]
Sectorfederatie Febiac pleitte dinsdag, naar aanleiding van de cijfers van Viapass, voor de invoering van een ‘slimme’ kilometerheffing, voor vrachtwagens én voor personenwagens. [naar artikel]
“Extreme scenario’s zijn naar voor geschoven. De bevolking is bang gemaakt. Het komt er niet, tenzij er een draagvlak zou zijn.” In enkele zinnen veegde Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA) de slimme kilometerheffing gisteravond in de televisiestudio’s van tafel. [naar artikel]
Ondernemersorganisatie Unizo vindt dat mobiliteit een centraal thema moet zijn bij de verkiezingen en dringt er bij de partijen op aan met oplossingen te komen. De organisatie betreurt dat de slimme kilometerheffing gesneuveld lijkt in het slagveld van de campagne en komt zelf met een mobiliteitsplan. [naar artikel]
Ook zo lang moeten aanschuiven donderdagochtend? Deze week verloren we 63% méér tijd op Belgische wegen dan in dezelfde periode vorig jaar. En dan moet het ergste nog komen - “we houden ons hart vast voor vrijdagnamiddag”. Om maar te zwijgen van wat er in de komende maanden en jaren nog volgt. “De vraag is niet of, maar wel wanneer er slimme kilometerheffing komt”, zegt Vlaams minister Lydia Peeters. [naar artikel]
Na de auto-industrie schaart ook Touring zich volop achter een slimme kilometerheffing voor personenwagens. ‘Dat is democratischer dan de huidige verkeersbelastingen.’ [naar artikel]
De helft van de ondernemers is voor een kilometerheffing voor personenwagens, maar alleen als dat de files en zo ook de economische schade vermindert. Dat blijkt uit een rondvraag van Unizo waarover De Zondag bericht. [naar artikel]
Sectorfederatie Febiac pleitte dinsdag, naar aanleiding van de cijfers van Viapass, voor de invoering van een "slimme" kilometerheffing, voor vrachtwagens én voor personenwagens. Het gaat dan om een variabel kilometertarief, volgens tijdstip en plaats van de rit. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.