De invloed van de coronacrisis op de online uitgaven van de Belgen was in het eerste kwartaal van 2020 duidelijk merkbaar. Het aantal online... [naar artikel]
Online influencers moeten duidelijk aangeven als ze betaald worden om een product of dienst te promoten. Dat kunnen ze doen door bijvoorbeeld de woorden reclame, advertentie of sponsoring of de hashtags #spon, #adv, #prom of #reclame te vermelden. Dat staat in een reeks aanbevelingen die de Raad voor de Reclame maandag bekendmaakte. [naar artikel]
Uitbaters van online casino’s en online kansspelen mogen weer reclame maken. Dat schrijft de Franstalige zakenkrant L’Echo dinsdag en wordt bevestigd door de Raad van State. Een arrest van 6 februari vernietigt grotendeels een Koninklijk Besluit (KB) van 25 oktober 2018 over reclame voor gokken. [naar artikel]
Uitbaters van online casino’s en online kansspelen mogen weer reclame maken. Dat schrijft de Franstalige zakenkrant L’Echo dinsdag en wordt bevestigd door de Raad van State. Een arrest van 6 februari vernietigt grotendeels een koninklijk besluit (KB) van 25 oktober 2018 over reclame voor gokken. [naar artikel]
Televisie-uitzendingen die reclame bevatten voor online kansspelen mogen vanaf 1 juni niet langer uitgezonden worden. Op 1 juni treedt het koninklijk besluit van 25 oktober 2018 in werking, over de voorwaarden voor het uitbaten van kansspelen en weddenschappen via informatiemaatschappij-instrumenten. De reclame-uitzendingen voor online kansspelen op tv voldoen niet aan deze voorwaarden en worden bijgevolg […] Het bericht Nieuw op 1 juni – Reclame online kansspelen op tv verboden verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
De manier waarop online reclame in Europa wordt verkocht en getoond, moet anders. Een cruciaal onderdeel van dat mechanisme is in strijd met de Europese privacywetgeving, zegt de Belgische Gegevensbeschermingsautoriteit (GBA). [naar artikel]
Uitbaters van online casino's en online kansspelen mogen weer reclame maken. Dat schrijft de Franstalige zakenkrant L'Echo vandaag en wordt... [naar artikel]
De gokbedrijven in ons land moeten zich binnenkort aan veel strengere regels houden. Reclame voor online gokken tijdens sportwedstrijden kan straks niet meer, er komt een verbod op reclame op tv voor 20.00 uur en een waarschuwing wordt verplicht bij elke reclameboodschap. [naar artikel]
Alphabet, het moederbedrijf van Google en YouTube, heeft vorig jaar nagenoeg de helft van de totale wereldwijde online reclamebudgetten toegewezen gekregen. Dat blijkt uit een rapport van het World Advertising Research Center (Warc). De onderzoekers stelden vast dat Alphabet op zijn verschillende platformen voor ongeveer 120 miljard dollar inkomsten uit online reclame boekte. Dat betekende […] The post Alphabet eist bijna helft wereldwijde online reclame-inkomsten op appeared first on Business AM. [naar artikel]
De gokbedrijven in ons land moeten zich binnenkort aan veel strengere regels houden. Reclame voor online gokken tijdens sportwedstrijden kan straks niet meer, er komt een verbod op reclame op tv voor 20.00 uur en een waarschuwing wordt verplicht bij elke reclameboodschap. [naar artikel]
De FOD Economie gaat duidelijke richtlijnen uitvaardigen voor online influencers die reclame maken op sociale media. Online influencers zijn mensen die veel volgers hebben en vaak invloed hebben op specifieke doelgroepen. Bedrijven zetten hen in om reclame te maken voor hun producten, maar dat gebeurt niet altijd transparant. Daar wil de FOD Economie nu een einde aan maken. [naar artikel]
De politieke partijen in ons land gaven vorig jaar gezamenlijk 4,7 miljoen euro uit aan reclamecampagnes op Facebook. Dat schrijft De Standaard op basis van onderzoek van AdLens, een Belgische groep onderzoekers die politieke reclame op sociale media in Europa in kaart brengt. De N-VA was met 1,7 miljoen euro aan uitgaven de absolute koploper. [naar artikel]
De televisie-uitzendingen die reclame bevatten voor online kansspelen mogen vanaf 1 juni 2019 niet langer uitgezonden worden. Dat heeft de Kansspelcommissie vandaag gemeld. Op 1 juni treedt het koninklijk besluit van 25 oktober 2018 in werking, over de “voorwaarden voor het uitbaten van kansspelen en weddenschappen via informatiemaatschappij-instrumenten”. De reclame-uitzendingen voor online kansspelen op tv […] Het bericht Reclame online kansspelen op tv verboden vanaf 1 juni verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Online influencers moeten duidelijk aangeven als ze betaald worden om een product of dienst te promoten. Dat kunnen ze doen door bijvoorbeeld de woorden reclame, advertentie of sponsoring of de hashtags #spon, #adv, #prom of #reclame te vermelden. Dat staat in een reeks aanbevelingen van de Raad voor de Reclame. [naar artikel]
De politieke partijen in ons land gaven vorig jaar gezamenlijk 4,7 miljoen euro uit aan reclamecampagnes op Facebook. Dat schrijft De Standaard op basis van onderzoek van AdLens, een Belgische groep onderzoekers die politieke reclame op sociale media in Europa in kaart brengt. De N-VA was met 1,7 miljoen euro aan uitgaven de absolute koploper. [naar artikel]
Online influencers moeten duidelijk aangeven als ze betaald worden om een product of dienst te promoten. Dat kunnen ze doen door bijvoorbeeld de woorden reclame, advertentie of sponsoring of de hashtags #spon, #adv, #prom of #reclame te vermelden. Dat staat in een reeks aanbevelingen die de Raad voor de Reclame maandag bekendmaakte. [naar artikel]
In 2021 gaven adverteerders in Europa 92 miljard euro uit aan online reclame, 30,5 procent meer dan in 2020. In Nederland lag die groei hoger en het blijkt ook dat vergelijkbaar ontwikkelde landen aanmerkelijk meer online budget uitgaven. Dat komt naar voren in het jaarlijkse AdEx-onderzoek van IAB Europe, hier vertegenwoordigd door VIA Nederland. Vergeleken met eerdere […] [naar artikel]
Mogen online influencers bij hun Instagram-posts schrijven wat ze willen of moeten ze duidelijk vermeden dat het in sommige posts om reclame gaat? De Raad voor de Reclame zegt nu dat ze hun volgers duidelijk moeten maken wanneer ze betaald worden om een product te promoten. Ze kunnen dit doen door hashtags te gebruiken zoals #adv of #reclame. Toch volgen er geen sancties wanneer ze deze aanbevelingen niet naleven. [naar artikel]
In de twist met de Verenigde Staten over de uitgaven voor defensie heeft Duitsland nieuwe toezeggingen gedaan, hoewel de belastingopbrengsten momenteel tegenvallen. De regering-Merkel heeft volgens informatie van persbureau DPA en de magazinesite Spiegel Online de NAVO dinsdag in Brussel een strategisch beleidsplan voorgelegd. [naar artikel]
De manier waarop online reclame in Europa wordt verkocht en getoond ligt onder vuur. Naar aanleiding van een klacht bij de Belgische Gegevensbeschermingsautoriteit (GBA) moet de online reclamesector, vertegenwoordigd door het Interactive Ecosystem Europe (IAB), een boete van 250.000 euro betalen en haar manier van werken grondig aanpassen in overeenstemming met de GDPR-wetgeving. [naar artikel]
De Europese Commissie gaat de online advertentie-activiteiten van de Amerikaanse internetgigant Google onder de loep nemen. "Google is aanwezig op bijna alle niveaus van de toeleveringsketen voor online reclame. We zijn bezorgd dat Google het moeilijker heeft gemaakt voor rivaliserende online advertentiediensten om de concurrentie aan te gaan", zo verklaarde eurocommissaris voor Concurrentie Margrethe Vestager dinsdag bij de lancering van het diepgaand onderzoek. [naar artikel]
Lees dit artikel: Ikea Duitsland deelt geniale reclame na laatste dag Angela Merkel als bondskanselier Angela Merkel is na 16 jaar niet langer de bondskanselier van Duitsland. Als eerbetoon aan de iconische Duitse politica heeft Ikea Duitsland een opvallende reclamefoto gelanceerd, waarin Angela Merkel de hoofdrol speelt. Olaf Scholz van de sociaaldemocratische SPD werd in september verkozen tot nieuwe kanselier en begint aan zijn mandaat. Daarom heeft Angela Merkel voortaan veel […] Lees dit artikel: Ikea Duitsland deelt geniale reclame na laatste dag Angela Merkel als bondskanselier [naar artikel]
Het zijn niet de peperdure medicijnen tegen zeldzame aandoeningen die zwaar doorwegen in de uitgaven van de ziekteverzekering. Vooral de uitgaven voor veel gebruikte kankermedicijnen en medicijnen tegen chronische ontstekingsziekten zitten stevig in de lift. Dat berekende het christelijke ziekenfonds (CM) op vraag van VRT NWS. De uitgaven voor kankermedicatie die door ziekenhuisapothekers wordt afgeleverd, zijn de afgelopen vijf jaar bijna verdubbeld. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.