Dat Balenciaga houdt van shockeren, is algemeen geweten. We zijn dus wel wat gewend, maar ditmaal heeft het ‘merk du moment’ zich serieus mispakt. Na een vloedgolf aan negatieve reacties moesten ze kort na de lancering hun laatste campagne offline halen. Er wordt gesproken van een heus schandaal: in de foto’s zagen we kinderen poseren met bdsm-accessoires. En er is meer. [naar artikel]
Het heeft enkele dagen geduurd, maar Kim Kardashian heeft nu dan toch gereageerd op de controversiële campagne van het Spaanse modehuis Balenciaga. De realityster, die vaak met Balenciaga samenwerkt, zegt “geschokt” te zijn door de beelden waarin onder meer kinderen verzegeld van teddyberen in bdsm-accessoires te zien waren. [naar artikel]
Harry Styles en Gucci krijgen kritiek nadat ze voor de nieuwste campagne van het Italiaanse modehuis poseerden bij een kindermatras. Zo wordt luidop de vraag gesteld waarom het nodig is om een volwassen man te linken aan een kindermatras. Eerder kwam ook al Balenciaga in het oog van de storm terecht nadat het kinderen portretteerde met teddyberen in bdsm-outfits in hun handen. [naar artikel]
Dat luxemerken al eens durven uitpakken met opvallende campagnes en kledingitems, is niet nieuw. Toch scoort Balenciaga wat opvallendheid betreft buitengewoon goed. Nadat het merk zich enkele maanden stilhield na de controversiële bondage-campagne met kinderen afgelopen november, bevat de zomercollectie van dit jaar een accessoire dat zelfs rasechte modeliefhebbers doet twijfelen ... [naar artikel]
Kim Kardashian heeft een nieuwe deal met Balenciaga in 2023 afgeslagen, meldt de Amerikaanse entertainmentsite ‘TMZ’. Eerder liet de 42-jarige realityster al weten te twijfelen of ze de samenwerking met het merk wel door wilde zetten. Balenciaga kwam onder vuur te liggen na een recente reclamecampagne waarin kinderen te zien zijn met teddyberen waaraan bondagevoorwerpen zijn vastgemaakt. [naar artikel]
Dat Balenciaga houdt van shockeren, is algemeen geweten. We zijn dus wel wat gewend, maar ditmaal heeft het ‘merk du moment’ zich serieus mispakt. Na een vloedgolf aan negatieve reacties moesten ze kort na de lancering hun laatste campagne offline halen. Er wordt gesproken van een heus schandaal: in de foto’s zagen we kinderen poseren met bdsm-accessoires. En er is meer. [naar artikel]
Modemerk Balenciaga heeft een nieuwe campagne offline gehaald, nadat ze beschuldigd werden van het seksualiseren van kinderen. Het merk heeft zich intussen verontschuldigd voor de bewuste beelden en wil juridische stappen nemen tegen de verantwoordelijken. [naar artikel]
Een 34-jarige man uit Bilzen riskeert 3 jaar celstraf met eventueel probatie-uitstel, omdat hij zich vergreep aan een vijftal jonge meisjes. De man was voorzitter van een carnavalsvereniging en misbruikte de meisjes meestal op carnavalsbals. Hij stond vrijdag terecht in de Hasseltse correctionele rechtbank. Volgens de gerechtspsychiater heeft de man, ooit getrouwd, een immature persoonlijkheid met een pedofiele stoornis, waarbij hij zich tot jonge meisjes aangetrokken voelt. De slachtoffers werden door beklaagde gekust, bepoteld en onder de kleding betast. [naar artikel]
De Hasseltse correctionele rechtbank heeft vrijdag een 34-jarige man uit Bilzen tot 3 jaar voorwaardelijke celstraf veroordeeld omdat hij zich heeft vergrepen aan vier minderjarige meisjes en een 24-jarige vrouw. De man was voorzitter van een carnavalsvereniging en misbruikte de meisjes meestal op carnavalsbals. Volgens de gerechtspsychiater heeft de man een immature persoonlijkheid met een pedofiele stoornis, waarbij hij zich tot jonge meisjes aangetrokken voelt. De slachtoffers werden door de beklaagde gekust, bepoteld en onder de kleding betast. [naar artikel]
Het populair modemerk Balenciaga kwam onlangs onder vuur te liggen omwille van een reclamecampagne. Ze lieten kinderen poseren met knuffels die een BDSM-outfit aan hebben. Twee Australische handelaren besluiten in een winkel de confrontatie aan te gaan met enkele bedienden en delen de beelden op sociale media. Daar vinden de mensen dat de twee zich ongepast gedragen, en dat de winkelbedienden gewoon hun werk doen. [naar artikel]
Kim Kardashian (42) weet niet of ze haar samenwerking met Balenciaga wil voortzetten na ophef over de recente reclamecampagne van het modehuis. De realityster is erg geschrokken van de “verontrustende beelden” van kinderen met teddyberen waaraan bdsm-voorwerpen zijn vastgemaakt. [naar artikel]
Modemerk Balenciaga ging onlangs een brug te ver. In een recente campagne lieten ze enkele jonge kinderen poseren met bdsm-accessoires. Bijgevolg kon Kim Kardashian (42) rekenen op heel wat kritiek, aangezien ze nauwe banden heeft met het modehuis. Momenteel evalueert de ster haar samenwerking met Balenciaga, maar dat is voor veel fans niet genoeg. Actrice en model Julia Fox (32), die net als Kim een relatie heeft gehad met Kanye ‘ye’ West (45), komt nu op voor de Kardashian: “De vrouwen die verbonden zijn met Balenciaga krijgen zoveel kritiek. Het is niet alsof zij de kinderen molesteren. Vrouwen krijgen altijd de schuld van de fouten die mannen maken.” [naar artikel]
Ze hebben een fiks kortingskaartje, worden kapot gescheurd of zelfs gedropt in vuilniszakken. Het lijkt alsof de ooit zo felgegeerde Balenciaga-items niets meer voorstellen. Het merk bevindt zich al een tijd in woelige wateren nadat het kinderpornografie leek te normaliseren. En nu verkoopt ook ambassadrice des huizes, Kim Kardashian, haar Balenciaga-collectie nog eens online. [naar artikel]
Geen professionele modellen in de nieuwste campagne van Balenciaga, wel echte hetero- en holebikoppels uit Parijs. Sommigen in op elkaar afgestemde outfits, anderen in krak dezelfde. [naar artikel]
De voorbije maand kwam Balenciaga onder vuur te liggen wegens een reclamecampagne waarin kinderen te zien zijn met teddyberen in tuigjes en andere bdsm-attributen. Realityster Kim Kardashian (42) kreeg het ook zwaar te verduren op sociale media omdat zij geregeld samenwerkt met het modehuis. In de ‘Angie Martinez IRL Podcast’ vertelt ze nu over de heftige reacties. “Ik had zoiets van ‘wacht, ik heb niets met deze campagne te maken, geef me de tijd om dit uit te zoeken’.” [naar artikel]
Balenciaga, misschien wel het populairste modemerk van het moment, zet zijn eerste stapjes op de tweedehandsmarkt. Het Spaanse merk biedt zijn klanten de mogelijkheid om items in te leveren in ruil voor shopkrediet. [naar artikel]
De topman achter merken als Gucci en Balenciaga schenkt 100 miljoen euro. De man achter Louis Vuitton en Givenchy 200 miljoen, net zoals de familie die deels L’Oréal bezit. En ondertussen is er verontwaardiging: waarom zoveel geld voor de heropbouw van de Notre-Dame, een kathedraal, en niet voor de heropbouw van de samenleving? [naar artikel]
Balenciaga houdt wel van een spelletje zo nu en dan. Afterworld: The Age of Tomorrow werd in 2020 gelanceerd en de Yeezy Gap Engineered by Balenciaga challenge verscheen vorig jaar. Nu is het de beurt aan de Balenciaga Regenerative Agriculture Experience, een mini game die zich concentreert op regeneratieve landbouw. [naar artikel]
Gabriele Galimberti, de fotograaf van de ophefmakende campagne van modemerk Balenciaga waarin bdsm-knuffelberen werden gebruikt, zegt dat hij doodsbedreigingen krijgt in de nasleep van het schandaal. Dat vertelde hij aan The Guardian. [naar artikel]
Op het eerste gezicht lijkt het gewoon een leuke foto van enkele meisjes die vrolijk poseren op vakantie. Maar als je goed kijkt, is er iets heel [naar artikel]
Nadat eerder Balenciaga zelf al excuses de wereld instuurde voor de omstreden reclamecampagne waarin kinderen knuffelberen uitgedost in bdsm-accessoires vasthielden, heeft nu ook de verantwoordelijke ontwerper zijn verontschuldigingen aangeboden. “Het was ongepast.” [naar artikel]
De Russische regering zou begonnen zijn met een massale campagne om nieuwe rekruten te werven. Dat meldt het Britse ministerie van Defensie in haar dagelijkse update over de oorlog in Oekraïne. [naar artikel]
Waar het de voorbije jaren vooral de ‘ugly dad sneaker’ was die furore maakte als streetstyle-hit, wil modemerk Balenciaga nu een nieuwe... [naar artikel]
Marco van Basten (55) heeft voor een golf verontwaardiging gezorgd. De Nederlandse ex-spits nam tijdens een uitzending op betaalzender Fox Sports... [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.