Terwijl de inflatie ook in de Verenigde Staten hoge toppen scheert, hebben Amerikaanse consumenten 9,12 miljard dollar (8,7 miljard euro) gespendeerd in webwinkels op Black Friday. Dat is meer dan in de voorbije jaren, zegt Adobe Analytics. [naar artikel]
Een hoogdag voor ongebreideld shoppen, dat is Black Friday. Toch maken steeds meer merken en handelaars een vuist tegen het Amerikaanse kortingenfestival – symbool van overconsumptie. ‘Green Friday’ legt de nadruk op duurzaamheid en hergebruik, en houdt al zes jaar stand. [naar artikel]
Een hoogdag voor ongebreideld shoppen, dat is Black Friday. Toch maken steeds meer merken en handelaars een vuist tegen het Amerikaanse kortingenfestival – symbool van overconsumptie. ‘Green Friday’ legt de nadruk op duurzaamheid en hergebruik, en houdt al zes jaar stand. [naar artikel]
Steeds meer Belgische winkeliers en handelaars doen mee met het uit de Verenigde Staten overgewaaide kortingenfestival “Black Friday”. Is die zwarte vrijdag na Halloween het volgende consumentenfeest van over de Atlantische Oceaan waar geen ontsnappen aan is? [naar artikel]
Black Friday is dé dag bij uitstek om koopjes te doen. Dat is leuk natuurlijk, maar de laatste jaren krijgt het concept ook steeds meer kritiek. In de eerste plaats omdat al dat kopen allesbehalve duurzaam is. Maar ook omdat vooral grote spelers voordeel uit Black Friday halen, terwijl kleinere handelaars er juist door benadeeld worden. Move over Black Friday, hier zijn Belgian, Warm, Red en Green Friday. [naar artikel]
Uit verschillende cijfers blijkt dat Black Friday een succes was. Door de torenhoge inflatie hebben de consumenten nu eenmaal meer aandacht voor kortingen. In het nieuws: Data van verschillende betaalverwerkers tonen aan dat we met z’n allen massaal de jacht op koopjes hebben ingezet tijdens Black Friday. Door de inflatie hebben we meer aandacht voor […] [naar artikel]
Black Friday is dé dag bij uitstek om koopjes te doen. Dat is natuurlijk erg leuk, maar de laatste jaren krijgt het concept steeds meer kritiek. In de eerste plaats omdat al dat kopen allesbehalve duurzaam is, maar in de tweede plaats ook omdat, nu meer dan ooit, enkel grote spelers voordeel uit Black Friday halen, terwijl kleinere handelaars er juist door benadeeld worden. Move over Black Friday, hier zijn Belgian, Warm, Red en Green Friday. [naar artikel]
Op vrijdag 26 november is het weer Black Friday en daar kunnen we ook in ons land niet meer aan ontsnappen. Massakortingen sporen ons aan om te kopen, te kopen, en nog eens... te kopen. En toch: steeds meer merken overal ter wereld geloven dat dat allesbehalve duurzaam is. Zij roepen daarom vandaag uit tot ‘Circular Monday’, een tegenantwoord op Black Friday. [naar artikel]
“Friday, friday, gotta get down on friday”, het was voor menig millennial een - helaas - onvergetelijke oorwurm. Het populaire liedje werd zangeres Rebecca Black echter niet in dank afgenomen. Haar onfortuinlijke hit ‘Friday’ was naar verluidt ‘zo verschrikkelijk slecht dat hij bijna goed was’. Na alle pesterijen: hoe zou het 10 jaar later nog gaan met Rebecca? [naar artikel]
Van Black Friday Countdown tot Black Weekend of Black Week. Black Friday wordt in ons land steeds vaker gevierd. Niet enkel op vrijdag: dit jaar zijn er een week lang koopjes te doen, zowel online als in fysieke winkels. “Black Friday is in Amerika de dag na Thanksgiving. Hier betekent het niet meer of minder dan: wij geven korting”, zegt marketingexpert Gino Van Ossel. “Het is een geïmporteerd iets en is eerder een uitgerokken vrijdag geworden.” [naar artikel]
De kortingen op Black Friday zullen dit jaar een pak lager liggen dan normaal. Sommige ketens willen niet extra bijdragen aan de consumptiemaatschappij, maar heel wat kleinere ketens kunnen in deze periode vol crisissen niet tegemoetkomen aan de extreme kortingen die consumenten verwachten van Black Friday. [naar artikel]
Het is Black Friday, een uit Amerika overgewaaide koopjesdag, en dat is ook op de webshops te zien. Verschillende grote en kleine spelers pakken uit met promoties. Maar kijk toch maar uit voor u enthousiast naar de bankkaart grijpt. Ook criminelen weten immers dat u staat te popelen om online te kopen, en daardoor misschien minder aandachtig bent. [naar artikel]
“Black Friday”, de in de Verenigde Staten populaire shoppingdag daags na Thanksgiving, lijkt ook bij ons aan te slaan. Betalingsverwerker Worldline had om 17.30 uur 5,6 miljoen elektronische betaaltransacties verwerkt, 10 procent meer dan vorige vrijdag en 19 procent meer dan op “Black Friday” vorig jaar. [naar artikel]
Van Black Friday Countdown tot Black Weekend of Black Week. Black Friday wordt in ons land steeds vaker gevierd. Niet enkel op vrijdag: dit jaar zijn er een week lang koopjes te doen, zowel online als in fysieke winkels. “Black Friday is in Amerika de dag na Thanksgiving. Hier betekent het niet meer of minder dan: wij geven korting”, zegt marketingexpert Gino Van Ossel. “Het is een geïmporteerd iets en is eerder een uitgerokken vrijdag geworden.” [naar artikel]
Staat Black Friday ook al wekenlang geblokletterd in je agenda? Gelijk heb je! Met een beetje geluk shop je de handtas van je dromen die dag met... [naar artikel]
In de winkelstraten en online loopt het vandaag goed storm voor Black Friday, de populaire Amerikaanse commerciële feestdag die de afgelopen jaren... [naar artikel]
Toen Black Friday een paar jaar geleden de Grote Plas overstak, diende de koopjesdag om goedkope laptops en smartphones te scoren. Maar vandaag wordt élke consument overstelpt met promoties. Van vliegtickets tot zelfs goedkope pintjes op café. Eén doel: kopen, kopen, kopen. [naar artikel]
Black Friday, de dag na Thanksgiving, is begonnen in de Verenigde Staten. Traditioneel kan je dan hoge kortingen scoren en dat zorgt voor lange... [naar artikel]
Amper 28 procent van de promoties die in het kader van Black Friday worden aangeboden is interessant wanneer wordt gekeken naar prijs én kwaliteit. Dat blijkt uit een analyse van Test Aankoop. De consumentenorganisatie roept mensen die van de Black Friday-koopjes willen profiteren op om waakzaam te zijn en zorgvuldig te vergelijken. Ze herinnert er ook aan dat het belangrijk is om duurzame kwaliteitsproducten te kopen. [naar artikel]
Bij minder dan een kwart van de Black Friday-aanbiedingen doe je als consument effectief een goede zaak. Dat blijkt uit een onderzoek van consumentenorganisatie Testaankoop. Veel producten zijn van slechte kwaliteit of de kortingen zijn vals, waarschuwt de organisatie. Wie deze periode elektronica wil kopen, kan wel degelijk een goede deal vinden. [naar artikel]
Onder de noemer Bel Friday zetten Belgische winkels zichzelf extra in de kijker tijdens Allerheiligen. Het moet dé Belgische variant worden op Black Friday, dat eind november wereldwijd voor promoties zorgt. “Een knipoog naar Black Friday, maar vooral een kans om Belgische retailers te promoten.” [naar artikel]
Als we de reclamefolders mogen geloven is het nu het moment om te kopen. Maar let op als je gaat shoppen of online bestelt. Uit een onderzoek van Testaankoop blijkt dat minder dan een kwart van alle Black Friday-aanbiedingen echte koopjes zijn. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.