Cake is een jong Zweeds merk dat inzet op lichte elektrische motoren. Hun eerste motor, de Kalk, won enkele designprijzen en onlangs toonde het merk ook de Bukk. Dit is een erg sportieve crossmotor die misschien een einde brengt aan de problemen die crosscircuits hebben met geluidsoverlast. ‘Licht, stil en proper’ is het motto van het merk, waar onze motorexpert Arno Jaspers na een testrit met de Cake Ösa+ graag nog wat aan toevoegt; ‘Peperduur en totaal van de pot gerukt.” [naar artikel]
Altijd al met de motor willen rijden? Het is eenvoudiger en goedkoper dan veel mensen denken, of toch op voorwaarde dat je de groeicurve qua vermogen en cc’s volgt. Sterker nog: België is één van de weinige Europese landen waar je nog steeds met een autorijbewijs B en na vier uur les zonder examen al met een motorfiets op de weg kan. Onze motorexpert Arno Jaspers overloopt de verschillende leertrajecten en haalt het kostenkaartje erbij. [naar artikel]
Kawasaki maakt jaar na jaar gewaagdere modellen. Het nieuwste waar de Japanse motorfabrikant mee uitpakt: de Ninja ZX-4RR. Deze sportmotor is een bommetje voor beginners die houden van hoogtoerige viercilinders, maar vooral ook een flashback naar de coole ZXR-400 uit de jaren 90. Onze motorexpert Arno Jaspers mocht er een eerste testrit mee maken op het Spaanse circuit van Calafat en kwam met gemengde gevoelens terug. [naar artikel]
Cargofietsen zijn hot. Steeds meer gezinnen dumpen hun tweede wagen in ruil voor een (elektrische) cargofiets en dat ontgaat de fabrikanten niet. Naast fietsen met een ruim bagage- of kindercompartiment vooraan, winnen ook longtailfietsen aan populariteit. Het grote euvel blijft vaak wel het prijskaartje, maar daar heeft Decathlon nu een antwoord op. Onze motorexpert Arno Jaspers testte een longtailfiets van 2.990 euro en was onder de indruk: “Decathlon heeft de op één na goedkoopste longtail op de markt, al doet één Belgisch merk het nog beter.” [naar artikel]
In de categorie van de hypernakedbikes is veel niet genoeg. Dat bewijst Yamaha met zijn tweede generatie MT-10, oftewel de topklasse straatmotor op basis van pure racetechnologie. Of deze hooliganbike met 167pk voor 212 rijklare kilo’s nog te temmen valt? Onze motorexpert Arno Jaspers zocht het in primeur uit in de buurt van Valencia: “Dit ding smeekt om de verkeersregeltjes te buigen, al is de concurrentie natuurlijk niet min.” [naar artikel]
Ducati vernieuwde zijn snelste superbike en dat betekent spektakel. Waar de Panigale V4 – met topsnelheden tot boven de 300 km/uur –in 2018 niet alleen indrukwekkend, maar ook onhandelbaar kon zijn, is het nieuwe model heel wat gebruiksvriendelijker. Onze motorexpert Arno Jaspers testte hem uit op het circuit: “Amper vijf seconden trager dan de onbetaalbare prototype-racers uit de MotoGP, maar hij is wel ridicuul duur.” [naar artikel]
Cargofietsen zijn hot. Steeds meer gezinnen dumpen hun tweede wagen in ruil voor een (elektrische) cargofiets en dat ontgaat de fabrikanten niet. Naast fietsen met een ruim bagage- of kindercompartiment vooraan, winnen ook longtailfietsen aan populariteit. Het grote euvel blijft vaak wel het prijskaartje, maar daar heeft Decathlon nu een antwoord op. Onze motorexpert Arno Jaspers testte een longtailfiets van 2.990 euro en was onder de indruk: “Decathlon heeft zowat de goedkoopste longtail op de markt, al doet één Belgisch merk het nog beter.” [naar artikel]
Piaggio’s MP3 is een heel apart succesverhaal. De scooter met dubbel voorwiel is al 16 jaar lang een gigantische hit in Parijs, terwijl de rest van de wereld moeilijker overstag gaat. Onze motorexpert Arno Jaspers trok naar de Franse hoofdstad om de twee nieuwste uitvoeringen aan de tand te voelen: wat zijn de voor- én de nadelen? [naar artikel]
BMW’s K1600GT is één van de zwaarste toermotoren op de markt. Het gewicht, de power, de uitrusting,… Je kan enkel in superlatieven praten. Maar intussen is het al elf jaar geleden dat de originele motor de titel ‘Bike of the Year’ won. BMW geeft de motor dan wel een facelift, maar onze motorexpert Arno Jaspers vraagt zich af of dit soort overkill in 2022 nog wel relevant is: “Een toermotor met een 1600cc zescilinder, die kan binnenkort in het rijtje naast V12 Formule 1-wagens met sigarettenreclame.” [naar artikel]
Hoeveel is jouw woning waard? Onze woonexpert Björn Cocquyt neemt de proef op de som. Deze week bezoekt hij met Davy Vermander van Immo Francois een ruim appartement in Brussel. Het heeft één bijzonder iets waar veel stadsbewoners jaloers op zijn, en dat vertaalt zich in de prijs. “In dit appartement wisten we na niet eens 24 uur dat we hier oud willen worden.” [naar artikel]
Elke week krijgen we inzage in de uitgaven van een van onze lezers. Hun ideale bespaartip? Duurste uitgave? De prijs van hun weekend? Deze week: Paulien (30) en Sil (32) uit Bornem. [naar artikel]
De NIU MQI GT Evo lijkt op papier de scooter waar België op wacht. Maar helaas, dat is louter theorie, want de test van onze motorexpert Arno Jaspers draaide helemaal anders uit: “De beloftes die deze scooter op papier maakt, komen er op asfalt nooit uit.” [naar artikel]
Ducati wil een supersportieve motorfiets bouwen die ook toegankelijk is voor opstappers. Net zoals in de autowereld wordt dat dan meestal een beest van een voertuig dat gevangen zit in een kooi van elektronische snufjes. Van zodra het ABS, de tractiecontrole en andere gadgets uitgaan, eindigt het regelmatig in een vangrail of in een viraal filmpje. Hoe onze motorexpert Arno Jaspers het ervan afbracht tijdens een eerste circuittest in Almeria? “Looks, power, merkimago… de Ducati Streetfighter V4S heeft het allemaal. Al is er uiteraard nog het prijskaartje.” [naar artikel]
Cake is heerlijk, maar een gewone vanillecake kan ook een beetje saai zijn. Upgrade de lekkernij met één simpele toevoeging: een dekentje van... [naar artikel]
De Volvo EX30, die in de Volvo-fabriek in Gent geproduceerd wordt, is één van de zeven finalisten van de Europese ‘Car of the Year’-verkiezing. Onze autospecialist Joost Bolle - die ons land in de jury vertegenwoordigt - ging met de EX30 de baan op voor een testrit, en was meteen gecharmeerd door het rijgevoel. “Maar één ding aan de wagen is in een land als België behoorlijk vervelend. Veel eigenaars zullen dit als een ongemak ervaren.” [naar artikel]
Een man in Thailand heeft iets te snel zijn voertuig verlaten. De man was gehaast en stapte snel uit, maar vergat één ding… de handrem. De wagen rolde vooruit, maar stopte gelukkig zelf na enkele seconden. “We hebben erg veel geluk gehad”, klonk het achteraf. [naar artikel]
Cargofietsen zijn hot. Steeds meer gezinnen dumpen hun tweede wagen in ruil voor een (elektrische) cargofiets en dat ontgaat de fabrikanten niet. Naast fietsen met een ruim bagage- of kindercompartiment vooraan, winnen ook longtailfietsen aan populariteit. Het grote euvel blijft vaak wel het prijskaartje, maar daar heeft Decathlon nu een antwoord op. Onze motorexpert Arno Jaspers testte een longtailfiets van 2.990 euro en was onder de indruk: “Decathlon heeft zowat de goedkoopste longtail op de markt, al doet één Belgisch merk het nog beter.” [naar artikel]
BMW pakte in 2011 al uit met een elektrische scooter, en komt nu met de CE 02 op de proppen. Deze e-kruising tussen een BMX en een scooter is verkrijgbaar als bromfiets of lichte motorfiets. HLN-motorexpert Arno Jaspers somt de troeven en minpunten van de minibike op: “Dit pronkstukje mikt duidelijk op de TikTok-generatie.” Maar kan die dat wel betalen? [naar artikel]
Of je nu graag een klassieke vier-vierdencake met vanille of chocolade bakt: dit gebak verveelt nooit. Maar hoe zorg je ervoor dat er een geslaagde versie de oven uit komt? En hoe voorkom je dat de cake inzakt? Patissiers Lotte Van Gorp en Erik Reintjes leggen uit én delen het ultieme 7-stappenplan. “Voeg niet alle eieren in één keer toe.” [naar artikel]
Na twee volle termijnen verlaat Groen-fractieleider Björn Rzoska het Vlaams Parlement. Zo hoort het volgens de regels van zijn partij. “Maar daarmee schiet Groen zichzelf in de voet”, legt onze Insider Arnout Gyssels uit in deze aflevering van onze dagelijkse podcast. “Als je iedereen met enige naambekendheid aan de deur zet, ga je niet veel verkiezingen winnen” [naar artikel]
De Volvo EX30, die in Gent geproduceerd wordt, is één van de zeven finalisten van de Europese ‘Car of the Year’-verkiezing. Onze autospecialist Joost Bolle - die ons land in de jury vertegenwoordigt - ging met de EX30 de baan op voor een testrit, en was meteen gecharmeerd door het rijgevoel. “Maar één ding aan de wagen is in een land als België behoorlijk vervelend. Veel eigenaars zullen dit als een ongemak ervaren.” [naar artikel]
Je kan vandaag de dag geen motorfiets meer kopen zonder elektronische hulpmiddeltjes. Sinds de introductie van de Euro5-norm werd ABS zelfs verplicht op 125cc-motoren en da’s nog niets in vergelijking met de geavanceerde snufjes die we zien op de duurste vlaggenschepen van de motormerken. Onze motorexpert Arno Jaspers overloopt de zin en onzin van de belangrijkste elektronica. “Op privéterrein zijn er al 100 procent zelfrijdende motorfietsen. Maar of dat nu echt zoveel veiliger is…?” [naar artikel]
“Voor de aanhangers van Vlaams Belang is migratie veruit het belangrijkste thema, terwijl dat voor de PVDA-fans weinig speelt – zij liggen vooral wakker van economische ongelijkheid. Maar beide electoraten delen één ding: een grote ontevredenheid met de democratie.” Uit het “gedeelde ding” volgen logischerwijze twee vragen. Wat is er mis met onze democratie, en wat doen onze vertegenwoordigers er aan om het de daaruit ontstane ontevredenheid weg te nemen? Om een antwoord te vinden op de eerste vraag moet vooreerst aangegeven worden wat onze democratie betekent. Deze vraag werd [naar artikel]
In de categorie van de hypernakedbikes is veel niet genoeg. Dat bewijst Yamaha met zijn tweede generatie MT-10, oftewel de topklasse straatmotor op basis van pure racetechnologie. Of deze hooliganbike met 167pk voor 212 rijklare kilo’s nog te temmen valt? Onze motorexpert Arno Jaspers zocht het in primeur uit in de buurt van Valencia: “Dit ding smeekt om de verkeersregeltjes te buigen, al is de concurrentie natuurlijk niet min.” [naar artikel]
Björn en Sophie hebben twee zonen: Noah uit Björns vorige relatie en Jasper van hen beiden. En het verschil in opvoeding tussen beide jongens is heel groot. Bij Noah verloopt die vrij klassiek, bij Jasper mag het allemaal wat vrijer: geen potjestraining, slapen in het bed van zijn ouders… “We krijgen vaak kritiek, maar we blijven onze eigen koers varen.” [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.