De verkoop van bromfietsen zit na jaren van daling opnieuw in de lift. De verkoop van klasse A- en klasse B-bromfietsen steeg in de eerste zeven maanden van het jaar met 47,5 procent, voornamelijk door het succes van de speed pedelecs. Dat meldt de federatie van de automobiel- en tweewielerindustrie Febiac donderdag. Ook het aandeel van elektrische scooters neemt toe. [naar artikel]
De opmars van de speed pedelecs in de provincie Antwerpen is in 2020 afgenomen. Dat blijkt uit het aantal inschrijvingen. Er kwamen vorig jaar 3.282 speed pedelecs bij in de provincie, een daling van 19 procent in vergelijking met 2019. [naar artikel]
Werknemers die met een speed pedelecs, of snelle elektrische fiets naar het werk komen, krijgen voortaan ook een fietsvergoeding, net zoals de gewone fietsen. Dat is vandaag in de Kamer beslist. Speed pedelecs kunnen tot 45 kilometer per uur halen. [naar artikel]
De snelle elektrische fietsen of speed pedelecs zitten in de lift. Vandaag zijn er 9.521 ingeschreven, bijna allemaal in Vlaanderen. Dat blijkt uit cijfers die CD&V-Kamerlid Jef Van den Bergh opvroeg bij minister van Mobiliteit François Bellot. Vooral in de provincie Antwerpen zijn ze populair, daar zijn er 4.032 ingeschreven. Een half jaar geleden waren er nog maar 6.760 speed pedelecs ingeschreven. [naar artikel]
De verkoop van speed pedelecs blijft stijgen en vooral de provincie Antwerpen trekt het peloton. In België zijn er momenteel 33.090 van deze snelle fietsen ingeschreven. Dat is meer dan een verdriedubbeling in vergelijking met twee jaar geleden. In de provincie Antwerpen zijn er nu 11.575 speed pedelecs ingeschreven. [naar artikel]
Tussen 1 oktober 2016, toen de nieuwe wetgeving rond speed pedelecs of snelle elektrische fietsen van kracht werd, en 15 juni van dit jaar, [naar artikel]
Steeds meer bedrijven en particulieren opteren ervoor om een speed pedelec, een elektrische fiets die tot 45 kilometer per uur kan, te leasen (huren) in plaats van aan te kopen. Volgens mobiliteitsfederatie Traxio stijgt het leasingsegment “explosief”. In het nieuws: Traxio maakt de verkoopcijfers voor speed pedelecs van het afgelopen jaar bekend. De nieuwe inschrijvingen […] [naar artikel]
In 2021 werden in ons land 12.377 speed pedelecs ingeschreven. Dat zijn er ruim 200 stuks minder dan in 2020 (-1.7 procent). Tegenover 2019 was er zelfs een daling met bijna 8 procent, meldt mobiliteitsfederatie Traxio. De markt lijkt stilaan verzadigd en volgens Traxio zal het vooral afhangen van betere fietspaden om nieuwe kopers aan te trekken. Echter, ook het telewerk door corona doet mensen afhaken. [naar artikel]
België telde op 11 december 16.679 ingeschreven speed pedelecs, dat zijn snelle elektrische fietsen die 45 km/u kunnen halen. Dat is vernomen van de FOD Mobiliteit en Vervoer. Dit is het totale aantal ingeschreven speed pedelecs, zowel degene die geregulariseerd werden als de nieuwe inschrijvingen, verduidelijkt woordvoerder Sven Heyndrickx. Speed pedelecs aangekocht vóór 2015 waren […] Het bericht Met 16.679 speed pedelecs op de baan verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Het voorbije jaar werden 12.377 speed pedelecs ingeschreven in ons land. Dat zijn ruim 200 stuks, of 1,7 procent, minder dan in 2020. Tegenover 2019 was er zelfs een daling van bijna 8 procent, meldt mobiliteitsfederatie Traxio. De markt lijkt stilaan verzadigd – zij die interesse toonden hebben er een gekocht – en volgens Traxio zal het vooral afhangen van de verbeterde weginfrastructuur om nieuwe kopers aan te trekken. [naar artikel]
De verkoop van nieuwe fietsen is vorig jaar gegroeid met 4 procent tot bijna 600.000 exemplaren. De verkoop van elektrische fietsen steeg zelfs met 18 procent. De vraag naar de snelle elektrische fiets, de zogenoemde speed pedelec, daalde dan weer. Die zijn vooral interessant om autofiles te vermijden, en werden minder aantrekkelijk omdat er vorig jaar door de lockdowns en het vele telewerk beduidend minder files stonden. [naar artikel]
Snelle elektrische fietsen of speed pedelecs zijn voortaan fiscaal gelijkgesteld met de gewone fiets. Dat betekent dat wie met een speed pedelec naar het werk gaat voortaan ook een fietsvergoeding krijgt. [naar artikel]
De regularisatieperiode voor de inschrijving van gebruikte snelle elektrische fietsen (45 km/u), de zogenaamde speed pedelecs, loopt definitief af... [naar artikel]
De snelle elektrische fietsen of speed pedelecs doen het goed. Vandaag zijn er ruim 9.500 ingeschreven, dat is bijna een verdrievoudiging ten opzichte van een jaar geleden. Dat blijkt uit cijfers die CD&V-kamerlid Jef Van den Bergh opvroeg bij minister van Mobiliteit François Bellot (MR). [naar artikel]
De Belgische fietshandelaars konden in juni 25 procent meer speed pedelecs verkopen dan een jaar eerder. Het gaat om elektrische... The post Verkoop speed pedelec maakt forse comeback appeared first on Business AM. [naar artikel]
Op de spoorwegbrug aan de Boudewijnlaan in Heist-op-den-Berg botsten woensdagavond rond 17.40u twee speed pedelecs op elkaar. Dat zijn elektrische fietsen die 45 per uur mogen rijden en waarvoor een nummerplaat vereist is. Beide slachtoffers, mannen van 56 en 40 jaar, werden met zware verwondingen naar het ziekenhuis in Lier overgebracht. [naar artikel]
2022 was een recordjaar voor de verkoop van speed pedelecs, maar ook voor het aantal ongevallen ermee. Dat blijkt uit cijfers die Vlaams parlementslid Annick Lambrecht (Vooruit) opvroeg bij minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open VLD). [naar artikel]
Het aantal speed pedelecs is in een jaar tijd meer dan verdubbeld, en toch is het wachten op algemene verkeersregels voor de ultrasnelle fiets. De stad Antwerpen heeft nu wel voorschriften uitgewerkt en ook Gent en Brussel werken eraan. “Goed dat er over nagedacht wordt, maar straks is de uniformiteit wel zoek”, klinkt het bij de Fietsersbond. “Wij pleiten voor meer algemene regels.” [naar artikel]
Een tragisch ongeval in Genk doet de discussie over de speed pedelec weer aanzwengelen. Nog nooit reden er zoveel exemplaren op onze wegen. “En die stijging is zo spectaculair dat de infrastructuur niet kan volgen”, klinkt het. Vlaams minister Peeters wil werk maken van een rijbewijs voor speed pedelecs. [naar artikel]
Twee speed pedelecs zijn donderdagochtend rond 6.30 uur tegen elkaar gebotst aan een rotonde op de Henry Fordlaan in Genk. Daarbij kwam een van de fietsers (46) om het leven. Dat is bevestigd aan onze redactie. [naar artikel]
Twee speed pedelecs zijn donderdagochtend rond 6.30 uur tegen elkaar gebotst aan een rotonde op de Henry Fordlaan in Genk. Daarbij kwam een van de fietsers om het leven. Dat is bevestigd aan onze redactie. [naar artikel]
Het aantal ongevallen met speed pedelecs, elektrische fietsen en elektrische steps, waarbij minstens één bestuurder van een dergelijk vervoersmiddel gewond raakte, lag in de eerste helft van 2018 op jaarbasis beduidend hoger dan in 2017. Dat blijkt uit het antwoord van minister van Binnenlandse Zaken Pieter De Crem op een schriftelijke vraag van Jean-Jacques Flahaux […] Het bericht Meer ongevallen met speed pedelecs, elektrische fietsen en elektrische steps verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Voor de meeste elektrische fietsen is binnenkort geen verzekering meer nodig. Tot nu toe was een verzekering verplicht voor speed pedelecs, hoverboards, monowheels en elektrische steppen. Al was er ook veel onduidelijkheid. Minister van Consumentenzaken Kris Peeters (CD&V) werkt aan een oplossing. [naar artikel]
2022 was een recordjaar voor de verkoop van speed pedelecs, maar ook voor het aantal ongevallen ermee. Dat blijkt uit cijfers die Vlaams parlementslid Annick Lambrecht (Vooruit) opvroeg bij minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open VLD). [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.